Aihe: Uutta Nordia!
1 2 3 4 5 6
The Player Of Key Notes
22.11.2008 23:20:01
Jos Nordia urkukäyttöön harkitsette niin ulkona on myös Hammond XK3c. Siinä on se oikea soundi ja jos jotain jää presettien kanssa hampaankoloon niin tuunamismahdollisuudet ovat erittäin hyvät. Mulla on myös Nord Stage ja urut siinä kyllä rokkaa mutta kun XK3c rokkaa vielä enemmän!

Da Player
lukethesis
23.11.2008 16:44:34
Kyllä tuo hyvältä edeltä kuulostaa, ainakin urut. Tietääkö kukaan onko perussoundeihin tehty Stagen vastaavien jälkeen parannusta? Käsittämätön runkkija muuten tuossa nettisivun demovideon lopussa tulee "jammailemaan" tuon silmälasipäisen demo-miehen kanssa...
BaariMikko
23.11.2008 18:53:18

Jos Nordia urkukäyttöön harkitsette niin ulkona on myös Hammond XK3c. Siinä on se oikea soundi ja jos jotain jää presettien kanssa hampaankoloon niin tuunamismahdollisuudet ovat erittäin hyvät. Mulla on myös Nord Stage ja urut siinä kyllä rokkaa mutta kun XK3c rokkaa vielä enemmän!

Da Player

Niin... Electron valttina onkin juuri se, että siinä on pirun hyvät sähköpianot ja klavinetti + tulevassa versiossa vielä mahdollisuus soittaa sampleja. Kun tämä paketti vielä kokonaisuutena painaa semmosen seitsemisen kiloa, on se ainakin omaan käyttöön varsin lyömätön kokonaisuus.
mack the knife
25.11.2008 16:28:57
Niin... Electron valttina onkin juuri se, että siinä on pirun hyvät sähköpianot ja klavinetti + tulevassa versiossa vielä mahdollisuus soittaa sampleja. Kun tämä paketti vielä kokonaisuutena painaa semmosen seitsemisen kiloa, on se ainakin omaan käyttöön varsin lyömätön kokonaisuus.

Onhan siinä, mutta kun kaiut puuttuu kokonaan. Aika perseestä, jos ei ole omaa mikseriä.
COVS n:o 1.
Exhausted
25.11.2008 16:55:55

Electro 3:ssa on reverb.
mack the knife
25.11.2008 16:58:23
Electro 3:ssa on reverb.

Aha, sittenhän asia on kunnossa.
Fuzzy Boner
25.11.2008 17:02:18
NE 2sessa menee muuten urku "tukkoon" jos vähän isommalla kädellä soittaa sellasta urkuglissandoa. Tilttaa eli soundi jää päälle soimaan. Vittumainen juttu.
mack the knife
25.11.2008 17:04:11
NE 2sessa menee muuten urku "tukkoon" jos vähän isommalla kädellä soittaa sellasta urkuglissandoa. Tilttaa eli soundi jää päälle soimaan. Vittumainen juttu.

Testasin joskus sitä, ja en uskonut tottuvani drawbareihin, jotka ei fyysisesti näy. Tuohon asti en päässyt.
BaariMikko
25.11.2008 17:25:56

En oo kyllä huomannut, vaikka jonkun verran oon soittanut urkuja koko käsivarrella kyynärpäästä ylöspäin... onko softapäivitykset kunnossa?
Fuzzy Boner
25.11.2008 17:32:03
En oo kyllä huomannut, vaikka jonkun verran oon soittanut urkuja koko käsivarrella kyynärpäästä ylöspäin... onko softapäivitykset kunnossa?

Toi on käyny joka elektrossa jota oon soittanu. Kävi viimeks eilen treeneissä. Ei ollu oma eilen. Mulle käy joka keikalla jos vedän vähänkin rajummin. Tosin mulla on aika raju ote mut silti.
BaariMikko
25.11.2008 17:37:11

Toi on käyny joka elektrossa jota oon soittanu. Kävi viimeks eilen treeneissä. Ei ollu oma eilen. Mulle käy joka keikalla jos vedän vähänkin rajummin. Tosin mulla on aika raju ote mut silti.

Hm, outoa, meikä survoo välillä suunnilleen puolet koskettimista yhtä aikaa pohjaan eikä oo käyny noin.
Fuzzy Boner
25.11.2008 17:44:49
Hm, outoa, meikä survoo välillä suunnilleen puolet koskettimista yhtä aikaa pohjaan eikä oo käyny noin.

Mä teen aika nopeita liikeitä molemmilla käsillä. Kokeilepa sillee vaik ylhäältä alas vaik 4-5 kertaa parissa sekunnissa. En tiiä mikä siin on mut se vaan tilttaa mulla liian helposti
maza
25.11.2008 18:30:25

Perkele. Tuopa on testattava C1:n kanssa ennen ostopäätöstä. Onpas perseestä jos siinäkin on tuollainen "ominaisuus". Itsekin vetelen glissandoja aika tunteella... Pääsin ekaa kertaa soittamaan C-3:sta treeneissä lauantaina sillä lopputuloksella, että oikea ranne on vieläkin ruvella :D
BaariMikko
25.11.2008 18:55:37

Täytyypä testata ens treeneissä. Useesti vedän glissandot enemmän tommosina hitaampina vyörytyksinä, voi olla että siks ei ole tätä ongelmaa esiintynyt.
samulijp
25.11.2008 19:09:14
Mä teen aika nopeita liikeitä molemmilla käsillä. Kokeilepa sillee vaik ylhäältä alas vaik 4-5 kertaa parissa sekunnissa. En tiiä mikä siin on mut se vaan tilttaa mulla liian helposti

Oho, uus juttu mulle kanssa, vaikka olen mm. seissyt electron päällä. Mikäs tohon auttaa buutti? No eipä tule enään yllärinä, jos joskus tapahtuu. Miljoonaa mylvivät päälle jääneet äänet ei ole ehkä ihan seksikkäimpiä liksejä...
"Funkin up tonight!"
Fuzzy Boner
25.11.2008 19:55:22
Oho, uus juttu mulle kanssa, vaikka olen mm. seissyt electron päällä. Mikäs tohon auttaa buutti? No eipä tule enään yllärinä, jos joskus tapahtuu. Miljoonaa mylvivät päälle jääneet äänet ei ole ehkä ihan seksikkäimpiä liksejä...

Jep. Joskus on v-mäisesti jääny mut sen saa pois ku vaihtaa urkumoodin pois
baron
25.11.2008 23:13:18

Se on vaarallista, sormiin voi tulla palovammoja:-)
krushing
26.11.2008 09:57:26

Hmm, noihin efektisäätöihin täytyy olla kyl jonkulainen ratkaisu...eihän ne ny voi täysillä olla koko aikaa.
BaariMikko
26.11.2008 10:04:59

Hmm, noihin efektisäätöihin täytyy olla kyl jonkulainen ratkaisu...eihän ne ny voi täysillä olla koko aikaa.

Lähetin sinne meiliä ja vastasivat:

Efekteistä on kolme eri moodia kustakin - mieto, keskivahva ja voimakas. Voimakkuudet ovat kiinteitä, niitä ei voi säätää.
A100
26.11.2008 14:50:21 (muokattu 26.11.2008 15:12:25)
Perkele. Tuopa on testattava C1:n kanssa ennen ostopäätöstä. Onpas perseestä jos siinäkin on tuollainen "ominaisuus". Itsekin vetelen glissandoja aika tunteella... Pääsin ekaa kertaa soittamaan C-3:sta treeneissä lauantaina sillä lopputuloksella, että oikea ranne on vieläkin ruvella :D

enpä ole saanut moista toistettua C1:ssä, että jäisi glissandojen jälkeen joku ääni soimaan. Mutta pari vikaa on jo löytynyt on puolen vuoden sisällä, toinen ihan fyysinen kytkinvika yhdessä ylälavan koskettimissa ja toinen näyttäis olevan softavika, joka toistuu säännöllisen epäsäännöllisesti. Ovat kuitenkin niin pieniä vikoja, etteivät haittaa soittoa...
jyrkkä ehkä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)