Aihe: Soitatteko joululauluja?
1 2 3 4
Warmen
02.12.2008 13:41:27
Eiks toi "Joulu on taas" jazz-valssina ois ihan hyvä?

||:C | C | G7 | C :||
||: F | C | G7 | C : ||

Ois erittäin hyvä. Jos joku vääntäis sen vaikka autom. säestyksellä mp3 muotoon :P
No one know's what is like, to be a batman.
Fuzzy Boner
02.12.2008 13:44:31 (muokattu 02.12.2008 13:45:33)
Ois erittäin hyvä. Jos joku vääntäis sen vaikka autom. säestyksellä mp3 muotoon :P

Vai tekiskö vaikka ajazz tai notefix jostain muusta biisistä vaikka taustan? Tulis vähän tollasta...mites sen nyt sanois, mielenkiintoisempaa ku pelkkä automaattijohn.. ?
Thomas Häggblom
04.12.2008 13:12:05

Mä ostin jonkun "Tonttusormille" -joululaulukirjan, jossa oli kaikista keskeisimmistä biiseistä helpot sovitukset. Katsoin niistä sit vaan soinnut ja melodian ja tein omat versiot.

Noiden lisäksi kopioin virsikirjasta muutaman joulubiisin soinnut ja blokkailin ulkomuistista melodiat siihen päälle. Viime jouluna tuli soitettua "Varpunen jouluaamuna" pianoesityksessä.

Nyt pitäis ens joulua varten kerrata vähän Walking in the Airia, En etsi valtaa loistoa ja joulumaata.
"I'm your best nightmare"
ville viaton
04.12.2008 14:03:21
Vai tekiskö vaikka ajazz tai notefix jostain muusta biisistä vaikka taustan? Tulis vähän tollasta...mites sen nyt sanois, mielenkiintoisempaa ku pelkkä automaattijohn.. ?

Mä lupaan ja vannon, kautta kiven ja kannon, että osallistun tällä kertaa.
Kyllä mun mielestä life-musa on parasta.
BobHope
04.12.2008 21:46:47

Tottakai osallistutaan, skabaa pystyyn!
Mitä tästä opimme? Peruna on paha.
jon lord
07.12.2008 20:45:25
Ai että joululauluja? 30 vuotta tuli soitettua noita "kevyempiä". Viimeiset 4 vuotta näitä perinteisiä joululauluja kirkossa. Kyllähän niistäkin saa kyllikseen kun tarpeeksi soittaa. Onneksi on tänä vuonna säästynyt noilta renkutuksilta. Eikä kirkossakaan taida olla kuin kahdet. Tänään olisi ollut yhdet mutta oli "onneksi" muuta menoa. Onhan näissä perinteisissä muutama johon en kyllästy. En etsi valtaa loistoa ja Arkihuolesi kaikki heitä kuuluu näihin. Ai niin pari keikkaa joissa laulan enkä soita. Muutama ihan uusi biisi mullekin.
COVS jäsen N.o 3
JPQ
07.12.2008 21:10:27 (muokattu 07.12.2008 21:12:10)

Joo joululaulut isolta osin tympii varpunen jouluaamuna tais olla yksi poikkeus. ps. en soita toisten kappaleita puhun siis kuuntelijana. ja jos walking in air lasketaan joululaukuksi niin se ehdottomasti on myös hyvä. jopa tajuttoman hyvä jopa muutenkin mutta nyt puhumme joululauluista joten ei puhuta muista.
Rojekti
07.12.2008 23:41:56
Joo, soitan toki.

http://irc-galleria.net/blog.php?ni … mp;action=showcomments#blogcomments

Ja laulan myös, kuten tuosta kuuluu. Ja sanoitan improvisoiden.

Hauskahan noita on soitella, tosin tuossa kun on joku Joulun toivelaulukirja tai mikä lie niin jokaisessa biisulissa aletaan ahkerasti viittailemaan Herraan armaaseen tai Jeesukseen pelastajaan, rukoiluun ja muuhun vastaavaan touhuun josta soittelu ja laulelu ei inspiroi.
~ http://kapsi.fi/~rojekti/kasvava_maa/km2/index.php KaMa- projekti ~ ~ Sulla ja Yodalla on yhteistä vain koko ja sosiaalinen ulosanti. ~ ~ ..heti ku lehmien aerodynaaminen evoluutio on lentotasolla. ~
Qsine
09.12.2008 17:31:47

Siis mitähemmettiä, mitähemmettiä. Juuri äsken huomasin, että "White Christmas":ia ei löydy toivelaulukirjoista - eikä myöskään joulutoivelaulukirjasta!

Onko tähän jokin virallinen, arvatenkin julkaisuoikeuksiin liittyvä syy?

No, onneksi löytyi ala-asteen vanha koulukirja "Musiikin maailma", sivut 86-87!
"Ensi kuun alussa minä lähden Puolaan, ja jään sinne, siksi aikaa kun asiat sitä vaativat".
jon lord
09.12.2008 18:01:19
Hauskahan noita on soitella, tosin tuossa kun on joku Joulun toivelaulukirja tai mikä lie niin jokaisessa biisulissa aletaan ahkerasti viittailemaan Herraan armaaseen tai Jeesukseen pelastajaan, rukoiluun ja muuhun vastaavaan touhuun josta soittelu ja laulelu ei inspiroi.

Minkähän takia noissa joululauluissa viitataan noihin????????????????????????????????????????????????????????
COVS jäsen N.o 3
EP
09.12.2008 18:12:09
Minkähän takia noissa joululauluissa viitataan noihin????????????????????????????????????????????????????????

Aivan, tulipa mieleen, että mitähän siellä koulussa nykyään opetetaan?
baron
09.12.2008 18:38:27

Aivan, tulipa mieleen, että mitähän siellä koulussa nykyään opetetaan?

Niin, mahtaako olla tietoa, miksi joulua juhlitaan?
(Kauppaketjujen keksimä myynnin lisäämiseksi, sitähän sanoissa pitäisi olla)
BobHope
09.12.2008 23:38:28

Niin, mahtaako olla tietoa, miksi joulua juhlitaan?
(Kauppaketjujen keksimä myynnin lisäämiseksi, sitähän sanoissa pitäisi olla)

Kyllä meikäläinenkin juhlii joulua, vaikken usko enkä lahjoja odota (/saa) enkä osta. Hyvää ruokaa hyvässä (tai vähemmän hyvässä...) seurassa, ystävien/tuttujen tapaamista, lomaa ja hiljentymistä. Ei siihen mitään uskontoa tarvi.

Mut joo sori, meni vähän offariks.
baron
10.12.2008 00:14:01

Kyllä meikäläinenkin juhlii joulua, vaikken usko enkä lahjoja odota (/saa) enkä osta. Hyvää ruokaa hyvässä (tai vähemmän hyvässä...) seurassa, ystävien/tuttujen tapaamista, lomaa ja hiljentymistä. Ei siihen mitään uskontoa tarvi.

Mut joo sori, meni vähän offariks.

Siis sehän on valon juhla jota juhlitaan siksi että päivä taas alkaa pidetä!
BobHope
10.12.2008 00:43:05

Siis sehän on valon juhla jota juhlitaan siksi että päivä taas alkaa pidetä!

Tätäkin.

Virhe! Turhanpäiväinen toteamus!
Nakkiso
10.12.2008 02:25:27
Itse en oikein perusta niin joulusta kuin Jeesuksestakaan, mutta eikös joulu ole jo viimeisen kahden tuhannen vuoden ajan ollut hyvinkin uskonnollinen juhla. Lienee siis aika turhaa enään puhua mistään valon juhlasta. Joulu = Jeesus (vai oonko mä nyt ymmärtänyt jotain väärin?).
http://www.myspace.com/laurisalomaatrio
baron
10.12.2008 07:23:12

Itse en oikein perusta niin joulusta kuin Jeesuksestakaan, mutta eikös joulu ole jo viimeisen kahden tuhannen vuoden ajan ollut hyvinkin uskonnollinen juhla. Lienee siis aika turhaa enään puhua mistään valon juhlasta. Joulu = Jeesus (vai oonko mä nyt ymmärtänyt jotain väärin?).

1. Jeesuksen syntymävuodestakaan ei ole täyttä varmuutta vuodenajasta puhumattakaan.
2. Joskus vuonna 350 aloitetettiin Jeesuksen synttäreitä juhlimaan valon juhlan yhteydessä/ajankohtana
Pacer
10.12.2008 08:55:47
1. Jeesuksen syntymävuodestakaan ei ole täyttä varmuutta vuodenajasta puhumattakaan.
2. Joskus vuonna 350 aloitetettiin Jeesuksen synttäreitä juhlimaan valon juhlan yhteydessä/ajankohtana

Tää oli mulle uutta. Aika mielenkiintoista, mut se on vaan hyvä. Nyt kaikki voi hyvällä syyllä viettää joulua niin kuin parhaaksi katsoo.
When your conscience hits, you knock it back with pills
mack the knife
10.12.2008 09:19:06
Mä oon jostain kuullu, että Jeesus syntyi n. 4-7 eKr. Eli hahhah, ennen itsensä syntymistä.
Ja aika oli kesällä, on myös tutkittu, että se tietty tähti loisti kesällä kaikkein kirkkaimmin.
COVS n:o 1.
Sax-pappa
10.12.2008 09:54:57
Siis mitähemmettiä, mitähemmettiä. Juuri äsken huomasin, että "White Christmas":ia ei löydy toivelaulukirjoista - eikä myöskään joulutoivelaulukirjasta!

Onko tähän jokin virallinen, arvatenkin julkaisuoikeuksiin liittyvä syy?

No, onneksi löytyi ala-asteen vanha koulukirja "Musiikin maailma", sivut 86-87!

Kyllä minä olen sitä joka joulu toivelaulukirjasta soitellut. En nyt muista missä osassa se on, mutta illalla kun olen kotona voin tarkistaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)