Aihe: hevi syna
1 2 3 4
Hipelius
06.09.2008 15:32:49
no meikäläisen tritoni lienee vuoden 1999-2000 mallia ja kyllä joysticki vielä on kunnossa :) en sitten tiedä millaista rääkkiä edellinen omistaja sille on antanut, mutta itse olen ainakin antanut tässä muutaman vuoden ajan kunnon rääkkäystä ;)

E: en sitten tiedä esimerkiksi Triton LE:eiden ja TR:ien joystickeistä kun ovat budjettimalleja... mutta nythän M3:ssa on uudenlainen joysticki joka ainakin vaikuttaa ulkonäöltään kestävämmältä kun on tikkua lukuunottamatta kokonaan kuoren alla....

Hyvä juttu jos on kestänyt! Mulla on ainakin livenä aika agressiivinen soittotyyli, joten tykkään piestä semmosta synaa, mikä varmasti kestää. Toi mun DX7:kin on mua viitisen vuotta vanhempi ja sen mekaniikka yksinkertaisesti _toimii_!
"Fuck keyboard players! It's like; 'Have lots of gear, shut up, play the parts and don't leave!' Keyboard players all suck! They really do." ~ Devin Townsend
Synastikki
06.09.2008 15:55:53

Hyvä juttu jos on kestänyt! Mulla on ainakin livenä aika agressiivinen soittotyyli, joten tykkään piestä semmosta synaa, mikä varmasti kestää. Toi mun DX7:kin on mua viitisen vuotta vanhempi ja sen mekaniikka yksinkertaisesti _toimii_!

joo viime treeneissä tuli kanssa pitkästä aikaa piestyä synaa oikeen olan takaa ku koko porukalla oli pitkästä aikaa mielettömän hyvä fiilis ;) vielä se kestää... poislukien yksi kosketin, joka on ollut jo pidempään rikki... pitäisi huollattaa tänä syksynä kun on tota rahaakin nyt pitkästä aikaa...
Hevihaarukka! |,,| kalamies #51 >-)))>
Hipelius
06.09.2008 15:57:37
joo viime treeneissä tuli kanssa pitkästä aikaa piestyä synaa oikeen olan takaa ku koko porukalla oli pitkästä aikaa mielettömän hyvä fiilis ;) vielä se kestää... poislukien yksi kosketin, joka on ollut jo pidempään rikki... pitäisi huollattaa tänä syksynä kun on tota rahaakin nyt pitkästä aikaa...

Jepjep. Syna on lyömäsoitin!
"Fuck keyboard players! It's like; 'Have lots of gear, shut up, play the parts and don't leave!' Keyboard players all suck! They really do." ~ Devin Townsend
Synastikki
06.09.2008 16:54:35

Jepjep. Syna on lyömäsoitin!

niinpä... ku kattoo vaikka jotain kunnon hammondisteja :D siinä on oikeeta mallia miten synaa soitetaa :)
thgz
14.09.2008 20:44:58
Muistanettehan kuitenkin että tää kuuluisa Jens Johanssonin power metal -liidi on tällä hetkellä lähtösin Rolandista, oisko ollut jv-1080:stä tai jp-8000:sta, joskin aivan alun perin ko. soundi mun käsittääkseni saatiin ulos Korg Polysixistä. Warman käyttää ainakin nyt JV-1080:stä leadin tuottamiseen.

Mulla on tällä hetkellä käytössä Rolandin Juno-G ja soitan sillä myös heviä. Taipuu aika moneksi, joskin joskus joutuu hakemaan hyviä soundeja ulkopuolisista lähteistä (mun tapauksessa Xv collektion-kirjasto). Olen saanut tällä väännettyä imo kelvollisen liidin. En edes yrittänyt matkia Johansson / warman -tyyppistä (vaikka samantyyppinen siitä tulikin vahingossa). Korgia en siis kaipaa.

Kun nyt pitch ja mod wheeleistä puhutaan niin kunnolla saan käytettyä vain joystickiä. Pystysuorassa oleva pitchbend pyörä yksinkertaisesti tuottaa liikaa tuskaa :) no ei ihan, en vain saa sitä toimimaan yhtä jouhevasti kuin vaakatasossa olevaa pitchbend / mod -joystickiä. Vibran saa kyllä paremmin erillisellä mod pyörällä.
Synastikki
15.09.2008 16:36:26

Muistanettehan kuitenkin että tää kuuluisa Jens Johanssonin power metal -liidi on tällä hetkellä lähtösin Rolandista, oisko ollut jv-1080:stä tai jp-8000:sta, joskin aivan alun perin ko. soundi mun käsittääkseni saatiin ulos Korg Polysixistä. Warman käyttää ainakin nyt JV-1080:stä leadin tuottamiseen.

Mulla on tällä hetkellä käytössä Rolandin Juno-G ja soitan sillä myös heviä. Taipuu aika moneksi, joskin joskus joutuu hakemaan hyviä soundeja ulkopuolisista lähteistä (mun tapauksessa Xv collektion-kirjasto). Olen saanut tällä väännettyä imo kelvollisen liidin. En edes yrittänyt matkia Johansson / warman -tyyppistä (vaikka samantyyppinen siitä tulikin vahingossa). Korgia en siis kaipaa.

Kun nyt pitch ja mod wheeleistä puhutaan niin kunnolla saan käytettyä vain joystickiä. Pystysuorassa oleva pitchbend pyörä yksinkertaisesti tuottaa liikaa tuskaa :) no ei ihan, en vain saa sitä toimimaan yhtä jouhevasti kuin vaakatasossa olevaa pitchbend / mod -joystickiä. Vibran saa kyllä paremmin erillisellä mod pyörällä.

itse asiassa warmanni taitaapi kyllä käytellä JV-2080 ja kyllä se Jenssi-liidi on alunperin kotoisin polysixistä ja sittemmin jv-1080 morley JD10 purkin läpi.

ja kunnon vibraahan ei koskaan tehdä mod.wheelillä vaan pitch bendillä ;)
thgz
15.09.2008 20:50:38
itse asiassa warmanni taitaapi kyllä käytellä JV-2080 ja kyllä se Jenssi-liidi on alunperin kotoisin polysixistä ja sittemmin jv-1080 morley JD10 purkin läpi.

Jotain tollasta muistelinkin.

ja kunnon vibraahan ei koskaan tehdä mod.wheelillä vaan pitch bendillä ;)

Niin no millasta vibraa tarkotat. Esim leslie-tyyppisen efektin säätämisen tekee huomattavasti mukavammin mod wheelillä kun joystickillä, mutta leadivibra nyt ehdottomasti joystick-pitchbendillä eikä millään muulla :) ainakin mulla toimii parhaiten noin.
Synastikki
16.09.2008 08:29:06

Niin no millasta vibraa tarkotat. Esim leslie-tyyppisen efektin säätämisen tekee huomattavasti mukavammin mod wheelillä kun joystickillä, mutta leadivibra nyt ehdottomasti joystick-pitchbendillä eikä millään muulla :) ainakin mulla toimii parhaiten noin.

nimenomaan sitä leadivibraa :) itse kyllä tykkään vaihdella leslien nopeutta polkimella tai sillä korgin käytä joystickiä edessä metodilla :)
Point
18.12.2008 21:12:19
Korgin TR-61, toimiva, kohtuu kestävä? Tänään testasin pikaisesti liikkeessä ja ihastuin täysin. Kotisoitteluun tulisi.

Soitan kaikkea aina pianojutuista metallileadeihin, ja tämä varmaan on aika jees? Tykkään laitteen soundeista paljon, eikä tuo hintakaan mikään mahdoton ole.

Kuinka laadukas vehjes tuo on? Ettei tarvitse heti vaihtaa..

Ja miten tuota kannattaisi nauhoitella, siis että käyttäisin ihan laitteen omia soundeja? Line outeista nauhoituslaitteeseenko?
Synastikki
19.12.2008 06:26:25

Korgin TR-61, toimiva, kohtuu kestävä? Tänään testasin pikaisesti liikkeessä ja ihastuin täysin. Kotisoitteluun tulisi.

Soitan kaikkea aina pianojutuista metallileadeihin, ja tämä varmaan on aika jees? Tykkään laitteen soundeista paljon, eikä tuo hintakaan mikään mahdoton ole.

Kuinka laadukas vehjes tuo on? Ettei tarvitse heti vaihtaa..

Ja miten tuota kannattaisi nauhoitella, siis että käyttäisin ihan laitteen omia soundeja? Line outeista nauhoituslaitteeseenko?

kyllähän tuo toimii ja on hyvä. miinuksiakin tietysti löytyy lähinnä efektien vähyydessä (siis vain 1 insert efekti käytössä samaan aikaan) ja pianosaundia nyt pääasiassa on haukuttu (niin kuin korgeissa yleensäkin). TR:n ulkoisesta kestävyydestä ja laadusta en ole ainakaan kuullut mutinoita että luulisi tuon kestävän.

TR on budjettimalli, mutta kyllä sillä melko pitkälle pääsee ennen kuin tarvitsee lähteä vaihtamaan. Jos kotisoittelu on pääasiallinen käyttötarkoitus niin en usko että tarvitsee vaihtaa ennen kuin hajoaa käsiin ;)

ja tuo nauhoitus tosiaan main outputeista nauhoittimeen ja menoks. Apuna voi tottakai käyttää TR:n omaa sekvensseriä :)
Elämässä pitää olla tilua! kalamies #51 >-)))>
Point
19.12.2008 14:28:10
kyllähän tuo toimii ja on hyvä. miinuksiakin tietysti löytyy lähinnä efektien vähyydessä (siis vain 1 insert efekti käytössä samaan aikaan) ja pianosaundia nyt pääasiassa on haukuttu (niin kuin korgeissa yleensäkin). TR:n ulkoisesta kestävyydestä ja laadusta en ole ainakaan kuullut mutinoita että luulisi tuon kestävän.

Tuo efektien määrä ei meikäläistä ainakaan haittaa, joten ei sillä niin väliä.

Itseasiassa pianosoundista tykkäsin paljonkin, tässäkin mainiota pätkää: http://www.youtube.com/watch?v=NnY5PQl3ZX4 .

Ilmeisesti varsin toimiva monessa musassa. Ja joystickki on parhautta!
JPQ
19.12.2008 15:22:38 (muokattu 19.12.2008 15:24:26)

sanotaan näin tuo tr61 eka korg jonka piano minusta ok muutenkin kuin äärihädässä. muutenkin samplelistaa lukien uskoisin todella kattava laitos jos käyttäjä osaa. toki tosi vanhatkin digitaalisynat on kattavampia kuin äkkiä luulisi mutta tuossa alkaa olla valikoimaa niin että saa paremmin erojakin aikaan kappaleiden välille.:) Syna ilman miinuksia ei sellaista ole sanoisin joskus miinukset osuu kohtiin jota ei käytä joten sen osa alueen laatu ei haittaa.
Thomas Häggblom
20.12.2008 20:26:08

Tuo efektien määrä ei meikäläistä ainakaan haittaa, joten ei sillä niin väliä.

Itseasiassa pianosoundista tykkäsin paljonkin, tässäkin mainiota pätkää: http://www.youtube.com/watch?v=NnY5PQl3ZX4 .

Ilmeisesti varsin toimiva monessa musassa. Ja joystickki on parhautta!

Miten mä en ikinä tunnu saavan tuollaista soundia TR:Stäni vaikka tuokin on ilmeisesti presetti :D

Jotenkin ne siitä soittamisen myötä alkaa kuulostaa koko ajan muovisemmilta ja ärsyttävämmiltä.
"I'm your best nightmare"
Point
20.12.2008 21:04:44
Miten mä en ikinä tunnu saavan tuollaista soundia TR:Stäni vaikka tuokin on ilmeisesti presetti :D

Jotenkin ne siitä soittamisen myötä alkaa kuulostaa koko ajan muovisemmilta ja ärsyttävämmiltä.

Tuo kuulostaakin aivan älyttömän hyvältä. Olethan kokeillut samaa soundia, kuin mitä tuo heppu tuossa käytti? Ja muita mahdollisia säätöjä?

On muuten erittäin mureat alaoktaavisoundit ja pehmeät yläoktaavit tuossa clipissä. Onneksi 'transport' - nappulat on keksitty. :)

Itse vosi kuvitella vaikka ostavansa jonkun pianotyylisemmän vehkeen sitten joskus vuosien päästä, jos ei tuon piano riitä. Tosin uskoisin, että sillä tullaan menemään aika pitkään. Mikäli toivottavasti tuon saan.
Point
20.12.2008 21:11:26
http://www.youtube.com/watch?v=OzHg85fhvmk&feature=related Tässä taas aika heikko pianosoundi.. Jouset tosin mielestäni ovat todella hyvän kuuloiset.
Snowblind
20.12.2008 22:22:40

Tuo kuulostaakin aivan älyttömän hyvältä.

No joo, kyllä tuo omaan korvaan vielä aika muoviselta kuulosti, paremmalta kuintenkin kuin monet vanhemmat korgipianot. M50 alkaakin sitten jo kuulostaa jopa ihan hyvältä, ainakin sampleista päätellen, vaikkei rolandien tasolle silti yllä.
Thomas Häggblom
21.12.2008 04:05:50

Riippuu tietty myös tarpeesta. Joihinkin melometallibiisien piano-osuuksiin nuo on ihan hyvät, mutta joku kunnon pianotyyppi ei noilla tee oikein mitään.
"I'm your best nightmare"
Point
24.12.2008 23:18:27 (muokattu 26.12.2008 12:39:43)
Äsken pukki toi Tr-kuusykkösen. Onnellinen omistaja olen, siis. Ihana laite, i love it.
BaariMikko
25.12.2008 00:12:13

niinpä... ku kattoo vaikka jotain kunnon hammondisteja :D siinä on oikeeta mallia miten synaa soitetaa :)

Urkuja soitetaan koko kropalla, mutta älkää hyvät ihmiset puhuko Hammondista synana...
Synastikki
25.12.2008 13:38:24

Urkuja soitetaan koko kropalla, mutta älkää hyvät ihmiset puhuko Hammondista synana...

anteeksi en kyllä tarkoittanut kutsua hammondia synaksi vaan että mielestäni synaa tulisi kurittaa lähes samaan tyyliin kun hammondeja ;)
Elämässä pitää olla tilua! kalamies #51 >-)))>
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)