Aihe: Vahvistimet syntikoille
1 2 3 4 5 6
aaro
14.08.2007 00:42:53 (muokattu 14.08.2007 00:50:25)
Itse olen ajatellut hankkia kaupungilla vähän kätevämmin mukana kulkevan setin ópiskelujen myötä!
Syntikkamalli on suunnilleen tiedossa.
Mutta entä vahvistuspuoli?
Joku pikkuvaffari on ihan jees varmaankin. Lähinnä sitä käyttäisi akustisia soittimia säestettäessä ja laulua säestettäessä.
Mutta vähän varaa ajattelin ottaa tehoon jos tarvii vaikkapa jameissa taijotain.
Olen kattellut tehoiltaan 20-40W kiipparicomboja. Alennuksesta saisi eräästä liikkeestä mikä se merkki nyt oli joku CCR(meneekö ihan mönkään, toihan on serokkibändi) 30W ja 2 linja sisääntuloa ja jotain efektiä. Niin makso 180e(alennettuna hinta). Ja siitä huonompi 15W versio oli alennettuna reilut 90e.

Sitten on se Rolandin Micro cube. Mitä mieltä siitä?

E: Ei se mikään ccr vahvari ole varmaan, horisen jotain omia. Katselin kuvastoa niin hughes & kettner myy aika samantyylisiä mitä se kauppias koitti kaupata. Seoli varmaan toi, kun en katsonut niin tarkkaan......
Opniemi
15.08.2007 17:27:55
Saako noista Motion Sound lepattimista pysäytettyä torvea, jos vaikka haluaisi soitella pianosoundeilla käyttäen motion soundia äänentuottoon? Ja kuulostaisiko piano järkevältä Motion Soundilla soitettuna (jos sen torven saa pysäytettyä?)

Tiettty pianomodulin vois tuupata PA:han ja ajella vain urkusoundeja lepan läpi, mutta ajattelin käyttää lepaa myös monitorina (myös pianosoundeille) ja sitten mikittää sen PA:han. Eli tarkoituksena olis ajaa kosketinsoundeja pikkumikserin läpi Motion Sound lepattimeen ja pyöritellä torvea vain urkusoundien kanssa.

Löytyykö kokemuksia?
mack the knife
15.08.2007 19:19:21
No entäs tuollainen sitten:
http://www.thomann.de/fi/behringer_eurolive_b212a.htm

Ei riitä tuokaan. Pistä niihin laulukamoihin, jos teillä sellaiset on. Jos tuollainen tötterö huutaa jossain lattialla, niin yhtä tyhjän kanssa.
COVS n:o 1.
Sorgan
15.08.2007 19:30:13
Ei riitä tuokaan. Pistä niihin laulukamoihin, jos teillä sellaiset on. Jos tuollainen tötterö huutaa jossain lattialla, niin yhtä tyhjän kanssa.

Voitko etsiä jostain netistä sellaisen joka riittäisi, ja hinta olisi alle 400e?
Life without music isn't a life.
Ile-
15.08.2007 23:18:36 (muokattu 15.08.2007 23:26:06)
http://www.thomann.de/fi/db_technologies_opera_210_live.htm

Toi vois olla hyvä hintasekseen. Joku osaava vahvistakoon.

Tollasesta artikkelista kyseisen kaapin löysin: http://www.tagnz.co.nz/Test%20Repor … Pow.%20Speakers%20Tools%20engl1.pdf
Kannattaa varmaan lukea.
Allekirjoitus
piiska2
16.08.2007 16:41:29
Olen ymmärtänyt, että Rolandilla on suht hyvä tasoisia keyboardvahvistimia, joissa on sisäänmenoja useampia (mallista riippuen). Vahvistimen stereoulostuloista signaali viedään pöytään.
Sitä en tiedä vaaditaanko DI-boxi perään vai ei?

http://www.rolandus.com/products/productlist.aspx?ParentId=33

Viitaten aikaisempaan keskusteluun, eikös pikkumikseri ja aktiivikaappi aja saman asian (myös soundillisesti)?
Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones
mack the knife
16.08.2007 16:48:06
Mä kysyn vieläkin, että miksei niihin kamoihin, mihin laulu menee? Oma mikseri kiippareille ja siitä pääpöytään.
piiska2
16.08.2007 16:55:00 (muokattu 16.08.2007 16:55:34)
Mä kysyn vieläkin, että miksei niihin kamoihin, mihin laulu menee? Oma mikseri kiippareille ja siitä pääpöytään.

Mistäs otat monitoroinnin, jos kamat on isohkot, soittajia enemmän kuin trio ja kitaristi vetää vieressä naama punaisena? Foxiassa voi pärjätä, mutta ei laivalla seitsemän soittajan kanssa ;)
Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones
mack the knife
16.08.2007 18:58:18
Mistäs otat monitoroinnin, jos kamat on isohkot, soittajia enemmän kuin trio ja kitaristi vetää vieressä naama punaisena? Foxiassa voi pärjätä, mutta ei laivalla seitsemän soittajan kanssa ;)

Napit. Tai sitten tuollainen edellä ehdotettu tötterö lattialle. Auxista siihen se, mitä haluaa kuunnella.
Sorgan
19.08.2007 19:23:44
Vaivaan taas teidän asiasta jotain tietävien aikaa.
Elikkäs minulle tuli eilisiltana päähän että ehkä en ostakkaan PA-settiä vaan sittenkin kiippari vahvistimen.

Kertokaas nyt tietämättömälle riittääkö joku noista treenikämppäsoitteluun? Eli pitää päästä rajusti kovaäänisten rumpujen yli.

1) http://www.thomann.de/fi/roland_cm_30_cubemonitor.htm

2) http://www.thomann.de/fi/behringer_k450fx.htm

3) http://www.thomann.de/fi/behringer_k900fx.htm
Ile-
19.08.2007 20:05:44
Ei pääse. Pa-kamat ovat äänenlaadullisesti ja roudattavuudeltaan paljon kätevämmät. Tosin riippuu vähän laitteesta. Vahvistinpuolella on vähän niin, että hyvä maksaa enemmän kuin huono eikä poikkeuksia oikein ole. Hintaakin pa:lla on vähemmän suhteessa keyboardcomboihin.
Allekirjoitus
mack the knife
19.08.2007 20:12:34
Uskokaa nyt, että ei noilla lattialaatikoilla pääse mihinkään. Kiipparit PA:han tai mitkä laulukamat nyt onkin ja sillä selvä.
Sorgan
19.08.2007 21:48:16
Ei pääse. Pa-kamat ovat äänenlaadullisesti ja roudattavuudeltaan paljon kätevämmät. Tosin riippuu vähän laitteesta. Vahvistinpuolella on vähän niin, että hyvä maksaa enemmän kuin huono eikä poikkeuksia oikein ole. Hintaakin pa:lla on vähemmän suhteessa keyboardcomboihin.

No voisitko etsiä esim. Thomannilta PA:t hintaan max 300e, jotka toimisi tuossa tarkoituksessa.
kyänäino
20.08.2007 13:47:22
Pieni mainos: mulla ois m.netin torilla vahvistimet-osiossa käytetty laney ck80 -kiipparivahvistin myynnissä. Oon käyttänyt lähinnä treeneissä ja keikalla monitorina. Ilmoitusta tutkimaan jos kiinnostaa...
mack the knife
20.08.2007 18:49:05
No voisitko etsiä esim. Thomannilta PA:t hintaan max 300e, jotka toimisi tuossa tarkoituksessa.

No mihin te laulatte treeneissä? Onko siihenkin tarkoitukseen joku lattiapeli?
Ile-
20.08.2007 18:53:29

Mä tossa ehdotin jotain jo muutamia viestejä aikaisemmin.

Kerronpa kumminkin jotain perusjuttuja mitä muut voivat sitten korjailla... PA-kamat on periaatteessa tarkoitettu vain äänen ulostuomiseen vahvistettuna juuri samanlaisena kuin se on mennyt vahvistamattomana sisään. Eroja siis johonkin bassokamoihin on juurikin siinä. PA-kamat ovat oikeasti yleisölle suunnattu äänentoisto, mutta samantyylisiä, tosin pienempiä, kaiuttimia käytetään treenikämpällä yleensä laulun ja koskettimien vahvistamiseen. Treenikämpän suht pienikokoisia pa-kamoja voi sitten myös käyttää keikoilla, missä ei ole valmiita pa-kamoja. Mutta nuorisotaloilla ja muissa konserttipaikoissa nuo usein ovat valmiina.

No sitten siitä ostopuolesta... Koska Pa:han yleensä laitetaan syna ja laulu, jotka sun bändissä varmaan on, kannattaa laulajan kanssa neuvotella kulujen jakamisesta. Hommahan menee silleen, että syna ja laulu laitetaan mikseriin ja mikseri laitetaan sinne pa-kamoihin. Voitte vaikka aluksi hommata yhdessä yhden kaapin ja myöhemmin hankkia toisen. Nuo keyboardcombot voi unohtaa muuten kuin väliaikaratkaisuna kokonaan.

Enempää en jaksanut kirjoittaa tähän hätään...
Allekirjoitus
Xardan
21.08.2007 15:06:52
Mä tossa ehdotin jotain jo muutamia viestejä aikaisemmin.

Kerronpa kumminkin jotain perusjuttuja mitä muut voivat sitten korjailla... PA-kamat on periaatteessa tarkoitettu vain äänen ulostuomiseen vahvistettuna juuri samanlaisena kuin se on mennyt vahvistamattomana sisään. Eroja siis johonkin bassokamoihin on juurikin siinä. PA-kamat ovat oikeasti yleisölle suunnattu äänentoisto, mutta samantyylisiä, tosin pienempiä, kaiuttimia käytetään treenikämpällä yleensä laulun ja koskettimien vahvistamiseen. Treenikämpän suht pienikokoisia pa-kamoja voi sitten myös käyttää keikoilla, missä ei ole valmiita pa-kamoja. Mutta nuorisotaloilla ja muissa konserttipaikoissa nuo usein ovat valmiina.

No sitten siitä ostopuolesta... Koska Pa:han yleensä laitetaan syna ja laulu, jotka sun bändissä varmaan on, kannattaa laulajan kanssa neuvotella kulujen jakamisesta. Hommahan menee silleen, että syna ja laulu laitetaan mikseriin ja mikseri laitetaan sinne pa-kamoihin. Voitte vaikka aluksi hommata yhdessä yhden kaapin ja myöhemmin hankkia toisen. Nuo keyboardcombot voi unohtaa muuten kuin väliaikaratkaisuna kokonaan.

Enempää en jaksanut kirjoittaa tähän hätään...

No hyvä, tulihan se sieltä selgeesti xD
Music is my life, if not, then hell with me!
Infinaty
26.08.2007 22:53:02 (muokattu 26.08.2007 22:55:02)
Tilanne on tällainen et en oikee tiiä minkälaista PA settiä hankkia.. Soitan bändissä jossa on siis kaksi kitaristia, basisti, rumpali ja laulaja. Kitaristeilla on sellaset 100 wattiset marshalit (tietty ne ei huuda ihan täysillä), ja sit on rumpali joka pitää ihan mukavasti ääntä sen rummuilla. Itellä on Rolandin rd-700sx, ja nyt haluisin sellasen PA systeemin joka jaksaa toistaa niitä hienoja ääniä jota siitä tulee. Saa luvan toista aika korkeita ja aika matalia ääniä kans. Riittäiskö mulle esim. Yamahan stagepas 300, vai onko ne ihan lelut?
Ile-
26.08.2007 23:16:49
Tuskin riittää, eikä 8" basso välttämättä toista kovin alas. Osta multa torilta kunnon pa-kaappi. Riittää synistille vaikka muilla olis mitkä kamat.
Doh!
cermailu
27.08.2007 22:07:04

Itse olen käyttänyt kiipparikomboja sirkusesityksissä ja pienissä teatteripläjäyksissä, missä ei ole ollut muita raskaampia soittimia. Tällaiseen tarkoitukseen ne soveltuvat erinomaisesti, mutta bänditoiminnassa turvaudun suosiolla PA-järjestelyihin.
Kiven alle paistaa aurinko.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)