![]() 07.10.2006 16:07:13 | |
---|---|
Kahden viikon sisään pitäisi kuulemma tulla Junon oma manuaali painosta. Tollasta ei mulle sanonukkaan... Pitänee pyytää itellekin sitä sitte. Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä... | |
![]() 09.10.2006 22:06:26 | |
Eli kun nyt on 2 täyttä sivua puhuttu tämän laitteen erinomaisuudesta, niin joku, ketä vielä harkitsee sen ostamista, olisiko kiinnostunut 2kk vanhasta yksilöstä? Kuin uusi. Pidetty kuin kukkaa kämmenellä. Muutaman user-soundin vasta ehtinyt ohjelmoimaan sisään. Suomenkielinen manuaali mukaan. Myyn, koska käyttökohteeni vaihtuvat, ja ominaisuusvaatimukseni alkavat hipomaan tuota Juno-G:n tasoa. Uuden hinta siinä n. 550-600€, mutta tästä lähtee täysin vastaava hintaan 399€ !!! Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä... | |
![]() 15.10.2006 14:58:12 | |
uuden hinta on kyllä juno D 495... | |
![]() 15.10.2006 18:45:23 | |
uuden hinta on kyllä juno D 495... Riippuen paikasta... tolla hinnalla ei kyllä myyjä saa mitään voittoa. Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä... | |
![]() 16.10.2006 10:22:05 | |
Riippuen paikasta... tolla hinnalla ei kyllä myyjä saa mitään voittoa. Itse ostin 490€€llä ja ei tarvinnut edes tinkiä, kysyin vaan mihin hintaan saa. No joka tapauksessa kolmisen viikkoa olen ollut onnellinen omista. Hyvä peli omiin tarpeisiin. Kohtuullisen yksinkertainen soundien muokkaus yms. Ja kevyt roudata :) | |
![]() 16.10.2006 17:58:45 | |
Itse ostin 490€€llä ja ei tarvinnut edes tinkiä, kysyin vaan mihin hintaan saa. No joka tapauksessa kolmisen viikkoa olen ollut onnellinen omista. Hyvä peli omiin tarpeisiin. Kohtuullisen yksinkertainen soundien muokkaus yms. Ja kevyt roudata :) näin on... tuo sekvensseri vaan olisi aika tarpeellinen ja siksi juno-g Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä... | |
![]() 18.10.2006 10:01:45 | |
osaiskos joku D:n käyttäjä heittää vinkkiä Hammond soundin löytämiseksi? Oon koittanu selailla, mut ei oikein ole mieleistä löytynyt vielä. | |
![]() 18.10.2006 12:43:42 | |
osaiskos joku D:n käyttäjä heittää vinkkiä Hammond soundin löytämiseksi? Oon koittanu selailla, mut ei oikein ole mieleistä löytynyt vielä. Kyllä luulen että se siellä KBD/ORG kategoriassa on jos on ollakseen. Jos ei mikään miellytä niin valkkaa eniten muistuttava ja lähde muokkailemaan. Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä... | |
![]() 18.10.2006 13:41:34 (muokattu 18.10.2006 13:42:57) | |
Kyllä luulen että se siellä KBD/ORG kategoriassa on jos on ollakseen. Jos ei mikään miellytä niin valkkaa eniten muistuttava ja lähde muokkailemaan. samplepohjaisissa syntikoissa ongelma on juuri tuo samplepohjaisuus - ihan ok silloin kun sample on ok, mutta hammondin liukutankoasetuksista yms. syntyy vaikka kuinka monta soundia = pitäisi jokainen samplata erikseen. SS -synassa on siis sidoksissa siihen perussamplen tuottamaan ääneen eli hammond-tapauksessa kyseisen samplen soundin asetuksiin ja tuottamaan aaltomuotoon. hammondin äänenmuodostus on additiivista äänisynteesiä - siis jo periaatteeltaan toinen kuin yleisissä samplepohjaisissa laiteissa, joissa subtraktiivinen eli vähentävä (filttereillä). Näinpä hammondsampleista ei saa perussynalla uudenlaisia aitoja hammondääniä. mikäli tarvitset keyklickiä tai säröä niin ne voi lisätä junollakin tai jollain ulkoisella härvelillä tai käyttää parempaa lesliesimulaattoria yms. - - siinäpä ne mahdollisuudet? Soitetaan jamia! | |
![]() 18.10.2006 14:00:17 | |
samplepohjaisissa syntikoissa ongelma on juuri tuo samplepohjaisuus - ihan ok silloin kun sample on ok, mutta hammondin liukutankoasetuksista yms. syntyy vaikka kuinka monta soundia = pitäisi jokainen samplata erikseen. SS -synassa on siis sidoksissa siihen perussamplen tuottamaan ääneen eli hammond-tapauksessa kyseisen samplen soundin asetuksiin ja tuottamaan aaltomuotoon. hammondin äänenmuodostus on additiivista äänisynteesiä - siis jo periaatteeltaan toinen kuin yleisissä samplepohjaisissa laiteissa, joissa subtraktiivinen eli vähentävä (filttereillä). Näinpä hammondsampleista ei saa perussynalla uudenlaisia aitoja hammondääniä. mikäli tarvitset keyklickiä tai säröä niin ne voi lisätä junollakin tai jollain ulkoisella härvelillä tai käyttää parempaa lesliesimulaattoria yms. - - siinäpä ne mahdollisuudet? Onneksi Yamahan Motifit,Yamaha ES6,Yamaha ES8,Kait myös Yamaha EX5 ja EX7,Yamaha S30,Alesis Qs6.1 et Alesis S4+ synat ainakin tarjoavat romissa drawbar samplet jokaisen erikseen ja lisäksi parit valmiit yhdistelmät eipä vaan liene missään Korgissa,Rolandissa jonka tiedän näin hyvää palettia Hammond urku soundien tekoon. Tämä ei itselle ole tarpeellista eli jotenkin Juno-G muu sample lista on itselle ehkä mieluisampi jopa näiden uusien korgien. Jos vertaa siis Motifeihin. | |
![]() 19.10.2006 00:28:48 | |
juu toi on kyllä varmaan totta... Just näille korgeille tyypillistä (itseni mielestä) että on hyvät niin kutsutut "bread and butter" soundit, jota voi kyllä säätää (esim nillä filttereillä) mutta ne ei yleensä ole kovin aidon kuuloisia. Mutta itse en edes halua aidon kuuloisia ääniä (tosin onhan niistä paljon hyötyä riippuen mitä tekee) vain vaan sellaisia ääniä jotka sopii bändin kanssa hyvin yhteen... Jos haluatte aidot äänet ostakaa aidot soittimet - niistä lähtee aina aidonmpi ääni :). | |
![]() 24.10.2006 15:37:20 | |
Päivää, palaan taas keskusteluihin, jostain syystä tämä keskustelu ei ole toiminut kuukauteen omalla koneellani. Rekisteröidyn kyllä sisään, mutta kun tulen keskusteluun niin kone väittää etten oo kirjautunu ja sit ku painan kirjaudu niin lukee, että oisin jo kirjautunu omalla nickilläni. No kuitenkin. Paljonko kannattaisi maksaa käytetystä hyvässä kunnossa olevasta rolandin juno d:stä? Ajattelin vaihtaa oman ibanezini sellaiseen? Kyseessä on ibanez RG 620... Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä. | |
![]() 16.01.2007 09:45:47 | |
Tiedoksi: Eilen tärähti postiluukusta suomenkielinen ohjekirjanen.. Siis ihan Juno_D:n oma. Eli jos jollakulla on tarvetta niin yhteyttä Rolandiin. Laittavat tulemaan. Kovin kattava se ei ole verrattuna englantilaiseen, mut jotain selvitystä saa kuitenkin. | |
![]() 18.02.2007 14:16:34 | |
Hommasin ton Juno D: tossa pari viikkoa sitten soittelin sillä ja totesin aivan liian kökkö mun käyttööni, hankala käyttää lennossa keikalla. Siis synat kainaloon ja takas kauppaan ja hommasin ton Juno G:n tilalle, saas snähdä mitä se pitää sisällään. Keskustelua on ollut tosta näytöstä mielestäni se on todella tärkeä elementti ainakin minulle, siitä on kiva kattoo sopisko joku urku soundi renneissä kesken soitannon kokeiltavaksi. D:ssä on pikku näyttö, mikä ongelmoittaa sen, mikä soundi on seuraavaksi listalla.. yx puute D.ssä oli toi multi efekti parametri 1 rotaatio eli leslie efekti ei vaan kertakaikkiaan osaa toimia niinkuin pitäisi. Sen ymmärrän, jos teet musiikkia pc:lläsi niin se on sit aivan sama millai se toimii, mut keikka käytössä se ei toimi. Maahtaakohan rolandi järjestää rolle kursseja on ne vaan niin pirun monimutkaisia laitteila ku rupee noita parametrejä penkomaan menee ilta jos toinenkin. Toisena laitteena käytän synttyjen syntty XP-80 se vasta laite onkin. 4 laajenssuskorttia sisällä ja avot. kuulema toi G on mallinnettu versio tostaxp:istä, mut saapa nähdä. Vinkki jos synasi tarttee lesliekuvaa osta Boss/roland rotatio efekti RS-20: AIVAN LOISTAVA :-) Kylhän noi laitteen maksaa, mut tarviihan noita leluja olla aikuisillakin. Öde | |
![]() 18.02.2007 17:05:39 | |
Hommasin ton Juno D: tossa pari viikkoa sitten soittelin sillä ja totesin aivan liian kökkö mun käyttööni, hankala käyttää lennossa keikalla. Siis synat kainaloon ja takas kauppaan ja hommasin ton Juno G:n tilalle, saas snähdä mitä se pitää sisällään. Keskustelua on ollut tosta näytöstä mielestäni se on todella tärkeä elementti ainakin minulle, siitä on kiva kattoo sopisko joku urku soundi renneissä kesken soitannon kokeiltavaksi. D:ssä on pikku näyttö, mikä ongelmoittaa sen, mikä soundi on seuraavaksi listalla.. yx puute D.ssä oli toi multi efekti parametri 1 rotaatio eli leslie efekti ei vaan kertakaikkiaan osaa toimia niinkuin pitäisi. Sen ymmärrän, jos teet musiikkia pc:lläsi niin se on sit aivan sama millai se toimii, mut keikka käytössä se ei toimi. Maahtaakohan rolandi järjestää rolle kursseja on ne vaan niin pirun monimutkaisia laitteila ku rupee noita parametrejä penkomaan menee ilta jos toinenkin. Toisena laitteena käytän synttyjen syntty XP-80 se vasta laite onkin. 4 laajenssuskorttia sisällä ja avot. kuulema toi G on mallinnettu versio tostaxp:istä, mut saapa nähdä. Vinkki jos synasi tarttee lesliekuvaa osta Boss/roland rotatio efekti RS-20: AIVAN LOISTAVA :-) Kylhän noi laitteen maksaa, mut tarviihan noita leluja olla aikuisillakin. ei ole mallinus vaan uudensukupolven painos periaateessa kait samasta enginestä isommalla samplemäärällä. Mitkäs kortit xp80 "lojuu"? | |
![]() 18.02.2007 17:46:44 (muokattu 19.02.2007 13:58:39) | |
ei ole mallinus vaan uudensukupolven painos periaateessa kait samasta enginestä isommalla samplemäärällä. Mitkäs kortit xp80 "lojuu"? speksejä en ole katsonut, mutta sen minkä juno-d ehkä digitaalissa voittaa sen se koskettimistossa ja muussa ammattikäyttöisyydessä häviää edit: poistettu virheet Soitetaan jamia! | |
![]() 18.02.2007 21:24:22 | |
speksejä en ole katsonut, mutta sen minkä juno-d ehkä digitaalissa voittaa sen se koskettimistossa ja muussa ammattikäyttöisyydessä häviää juno G tosiaan on analogia mallintava olisin siis pitänyt xp-80:n ja ostanut kerralla juno-G:n . ... kait sitä pikkuisen kannattaa asioihin perehtyä ennen kuin rahojaan tuhlaa - - vaikka olisi minkämoinen GAS ?? Kyllä sä erehdyt sh201 on analogi mallinnus ja Juno G ei ole olen tutustunut tarkasti laitteeseen. JunoG on tietääkseni kyllä ihan perussample syna rokkareille tipan analogi henkisessä imagossa. Olen ohjeita katsellut yms. | |
![]() 19.02.2007 13:58:05 (muokattu 19.02.2007 13:59:43) | |
Kyllä sä erehdyt sh201 on analogi mallinnus ja Juno G ei ole olen tutustunut tarkasti laitteeseen. JunoG on tietääkseni kyllä ihan perussample syna rokkareille tipan analogi henkisessä imagossa. Olen ohjeita katsellut yms. ...no niinpä tietysti onkin... mitähän lie oikeastaan tuli ajateltua... anyway: juno D on aika turhanoloinen vehje - ja tässä tapauksessa G:kin - so. onko G niin paljon xp80:stä parempi, että ollenkaan kannataisi vaihtaa.? Soitetaan jamia! | |
![]() 04.03.2007 21:10:17 | |
Hip Hei Tipahti Juno G:n suomenkielinen manuaali laatikosta perjantaina ja oli todella tyylikäs ei mikään printtiversio, kovat kannet kierrelehtiömallinen. Joku kyseli niit mun XP:n kortteja niit oliki vaan 3. 60-70 urut/ pop kortti ja expression kortti. Vintagea kaipailisin mut ei löydy mistään tai no ebaysta 300eeroo huh huh. youtubessa ku pistää hakusanksi juno G tulee kivoja videoita. Öde | |
![]() 09.03.2007 08:58:35 | |
Onko kukaan löytänyt Juno-D :n patcheja netistä? Jotain pankkia missä voisi vaihdella? Entä onko muita foorumeja missä käsitellään D:tä? | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)