isojussi 06.08.2013 00:37:23 | |
---|
CS-01 on ollu mulla about 30 vuotta. Aina joskus joku yrittää ostaa sitä, mutta emmäämyy.... Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Simulator 06.08.2013 17:35:07 | |
---|
isojussi: CS-01 on ollu mulla about 30 vuotta. Aina joskus joku yrittää ostaa sitä, mutta emmäämyy.... 30 vuotta on pitkä aika. Siinähän tuo Cs-01 on kasvanut jo osaksi omaa identiteettiä ja sen pois myyminen olisi jo täyttä murhaa! Muutenkin Cs-sarjan syntikan pois myyminen on hieman arvelluttavaa puuhaa, vaikka itse olenkin niin kerran tehnyt. Turha kuvitella, että sen voisi korvata jollain toisella syntikalla tai tietokoneella. Ei ne ole sama juttu kuin Cs-Yamaha, ne voivat olla parempia mutta vain sillä omalla vieraalla tavallaan. Cs-Yamahan soundi sopii paremmin suomalaiseen mieleen, siinä on jotain niin heviä! Tuolla edellisellä sivulla 2541 pähkäili ostaako Cs5:sen jälkeen cs10 vai cs15. Tavallaan pitäisi olla nuo kaikki mallit mutta cs-15 voisi olla siinä mielessä paras vaihtoehto, että sen hinta saattaa ensimmäisenä karata turhan korkealle tulevaisuudessa. Ehkä se Cs-kymppi olisi myöhemmin helpomi hankkia kokoelmiin, mikäli nyt sitten satut olemaan keräilijätyyppiä. En osaa sanoa onko Cs-vitosen ja kympin äänessä paljon eroa. Ilmeisesti eroa kyllä on. Minulla ainakin on tuon Cs15D:n ja Cs20M:n välillä paljonkin äänellistä eroa vaikka ne äkkiseltään näyttävätkin niin samanlaisilta. Cs-20M on paljon julmempi ja härskimpi ja puhaltaa voimalla ja kovaa! |
maza 06.08.2013 23:41:27 | |
---|
Simulator: En osaa sanoa onko Cs-vitosen ja kympin äänessä paljon eroa. Ilmeisesti eroa kyllä on. Ei ole. Signaalitie on täysin sama. Kaikkia soundeja ei tietysti CS-5:lla saa tehtyä, kun verhokäyrägeniksiä on vain yksi, ja olikohan niin, että pulssinleveyttä ei pysty manuaalisesti säätämään. CS-5:sta saa pienellä modaamisella pirusti monipuolisemman, kun siihen virittelee sub-oskillaattorin ja filsaan mahdollisuuden ohittaa tuo envelope, siis pelkkä on-off tyylinen gate. Jo lähtee bassoa ja leadia! Mut kymppiä en sen tilalle ostaisi. Kokeellisempaan matskuun sen tarvittaessa hitaat envelopet voi tietty olla hauskoja. CS-15 on käytännössä kaks CS-5:sta samassa, ja 30 on taas edellämainittu asia lisähöysteillä. CS-sarjalaisissa on hieno soundi mun mielestä, ja sitä filsaa ei löydä mistään. Mutta Minimoogin jälkeen en noita ole hirveästi ikävöinyt. |
2541 16.08.2013 22:17:55 | |
---|
maza: CS-5:sta saa pienellä modaamisella pirusti monipuolisemman, kun siihen virittelee sub-oskillaattorin ja filsaan mahdollisuuden ohittaa tuo envelope, siis pelkkä on-off tyylinen gate. Jo lähtee bassoa ja leadia! Mut kymppiä en sen tilalle ostaisi. Kokeellisempaan matskuun sen tarvittaessa hitaat envelopet voi tietty olla hauskoja. Kiitos! En vitosesta ole luopumassakaan, nälkä vaan kasvaa namiskaa vääntäessä.:) Onko mitään linkkiä tuohon modaukseen? CS-01:n vaihtoa kymppiin tai viiteentoista vois harkita, mut tuskin tällaisia tarjouksia tulee vastaan... |
Stiiq 26.08.2013 23:26:45 | |
---|
CS-15D makoilee autotallissa. Tosi makea livesoitin, nyt kun ei ole keikkaa niin jäänyt vähemmälle, mutta tykkään saundista ja kontrollista tosi paljon. Ei tällä mitään moogeja soita vaan ei tarvitsekaan. 20.8. 22:54:21 NEVÖ FOGET
//
Kuivakka, englantilaistyyppinen huumori ei nyt auta. |
Simulator 02.03.2014 10:00:09 | |
---|
|
Simulator 04.06.2014 13:14:46 | |
---|
|
Simulator 10.04.2015 09:47:00 | |
---|
Todella kova juttu Cs-sarjan syntikoiden omistajille! Korgin uusi super monipuolinen pieni SQ-1 step-seqvensseri antaa ulos myös controlVolt-HZ:aa eli näyttäisi pelittävän myös Cs-sarjan kanssa! (Yammut ei toimi nääs tavallisen CV:N kanssa) Vähän varauksella tämän sanon mutta pakko kai uskoa kun on tullut oikein videokin Yo-tubeen. Ja voi jumankissat mitkä äänikudokset lähtee Yamahan Cs-10:stä ulos tuolla videolla, no on siinä ilmeisesti kaikua lisukkeena mutta kumminkin. Voiko tämä olla tottakaan vai olenko käsittänyt jotain väärin? Mitä tuossa oikein tapahtuu?? https://www.youtube.com/watch?v=Gg-MasYl4kg |
tepposal 14.04.2015 00:43:28 | |
---|
Kait tuo SQ-1 on pakko-ostos jos yhtään monoanalogia lojuu nurkissa. Eikä tuo maksa oikein mitään (aika basic se kyllä onkin). the-wsproject.com |
Darsu 24.04.2015 21:04:00 | |
---|
Ostakaas nyt joku tuo cs-80 tuolta ettei mun tarvii. Taatusti torin halvin! |
Simulator 25.04.2015 08:21:26 | |
---|
Darsu: Ostakaas nyt joku tuo cs-80 tuolta ettei mun tarvii. Taatusti torin halvin! Heh, jotain tuontapaista minäkin muistaakseni sanoin tai ajattelin kun torilla oli aikoinaan myynnissä Cs-40 mutta eihän siitä jutusta silloin päässyt muuten yli kuin ostamalla se pois. Mutta joo . . . tuo Cs-80 . . . taitaa kyllä olla minulle liian kova pala haukattavaksi! On kyllä sinänsä huikeaa kun tuommoista tarjotaan myyntiin suomessa, liekö kerrassaan ainut lajiaan täälläpäin. |
anonymuzik 12.02.2021 12:05:55 | |
---|
CS15 , CS1X, CSY2-AE (rajatapaus, urku) apropoo cs1x : onko joku muukin avannut 1x:ää ja ihmetellyt paria tyhjää mitä ilmeisimminkin potikan paikkaa piirilevyssä ? .. mistäköhän syystä ovat tehtaalla semmotteet siihen jättäneet.. hauskahkona ajatusleikkinä ; jos niihin laittais orkkiksia vastaavat potikat niin pääsisiköhän niillä ruuvaamaan joitaki piilotettuja ominaisuuksia (; . |