Aihe: Jelppikerho goes Kosketinsoittimet!
1 2 3 4 515 16 17 18 1939 40 41 42 43
baron
31.08.2010 22:54:18 (muokattu 31.08.2010 22:58:24)

Janus: Maahantuojat nimenomaan kääntävät/käännättävät suomenkielisiä pikaoppaita syntikoistaan, mutta lieneekö se mikään ihme jos eivät lähettele niitä jengille, joka tilaa laitteensa halvemmalla ulkomailta...

Kuluttajansuojalain mukaan laitteen mukana pitää tulla suomen- ja ruotsinkielinen käyttöohje. Jollei sitä ole ja jollei sitä kohtuullisessa ajassa toimiteta kaupan voi purkaa.

Näin Suomessa, ei koske Saksaa, paras osata saksaa kun sieltä tilaa laitteen.
(Mulle tuli juuri tänään soitin Saksasta kun sitä ei Suomessa ollut ja vastaus musaliikkeissä oli "ei oo/ei tuu/ei tilata". Sen mukana oli käyttöohjeet noin 10 kielellä, suomi ja ruotsi puuttuivat.)
Ei tullut muuten T-kaupasta.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Synastikki
01.09.2010 09:20:50

Janus: Maahantuojat nimenomaan kääntävät/käännättävät suomenkielisiä pikaoppaita syntikoistaan, mutta lieneekö se mikään ihme jos eivät lähettele niitä jengille, joka tilaa laitteensa halvemmalla ulkomailta...

niinhän tuo joo tuppaa olemaan... ite lueskelen manuaalit pdf:nä koneelta yleensä ja paperimanuskat tuppaa yleensä hukkumaan jonnekkin hallittuun kaaokseen... Siinäpä olisikin taas muuten hienoa projektia jos jaksaisi ruveta kääntämään/kirjoittelemaan manuaaleja (tai ehkä enemminkin niitä pikaoppaita) suomeksi :D
Music is an agreeable harmony for the honor of God and the permissible delights of the soul. kalamies #51 >-)))>
Janus
01.09.2010 20:11:08
Synastikki: niinhän tuo joo tuppaa olemaan... ite lueskelen manuaalit pdf:nä koneelta yleensä ja paperimanuskat tuppaa yleensä hukkumaan jonnekkin hallittuun kaaokseen... Siinäpä olisikin taas muuten hienoa projektia jos jaksaisi ruveta kääntämään/kirjoittelemaan manuaaleja (tai ehkä enemminkin niitä pikaoppaita) suomeksi :D

Mä just juttelin yhden maahantuojan kanssa aiheesta - suomenkielisille nettisivuille ei kuulemma ole tulossa .pdf-muodossa suomenkielisiä manuaaleja kaikille ladattaviksi (kun taas kansainvälisillä sivuilla on kaikista tuotteista enkkumanuaalit), vaikka sellaiset paperimuodossa onkin. Olen samaa mieltä hänen kanssaan siinä, että ne kuuluvat vain niille jotka ostavat tuotteensa suomalaiselta jälleenmyyjältä ja maksavat tuotteen hinnassa myös välillisesti niitä maahantuojan kääntämiskustannuksia. Uskokaa tai älkää, kääntäminen on ihan oikeasti työtä (jota varten käydään kouluja ja johon pätevöidytään - mulle tuottaa ihan yhtä lailla tuskaa lukea niin "fanivoimin" "tekstitettyjä" tulkintoja tv-sarjoista kuin käännösautomaattien kiina-suomi -ulostuksia), jota tehdään palkkaa vastaan.
baron
01.09.2010 23:09:55 (muokattu 01.09.2010 23:24:25)

Janus: . Uskokaa tai älkää, kääntäminen on ihan oikeasti työtä (jota varten käydään kouluja ja johon pätevöidytään - mulle tuottaa ihan yhtä lailla tuskaa lukea niin "fanivoimin" "tekstitettyjä" tulkintoja tv-sarjoista kuin käännösautomaattien kiina-suomi -ulostuksia), jota tehdään palkkaa vastaan.

Mehän ollaan kaikki nähty niitä halpojen laitteitten käännöksiä jotka on tehnyt joku joka tuskin osaa kieltä eikä ymmärrä laitteesta pätkääkään.
Tää on yksi syy miksi kantsii ostaa suomalaiselta, ainaskin jos ulkomaan kielet ei oo handussa.

PS Ostin viikkko sitten upouuden NE 3 73:n F-musasta. Eipä näytä olevan suomenkielistä käyttöohjetta. Voisin vaatia sitä ja jollen hetkessä saa, purkaa kaupan.
Laite on tosin niin hyvä että en halua tehdä sitä.

PS2 Vai jos mä kuiteskin vaatisin? Jos niillä on vaikeuksia toimittaa sitä, voisiko käydä niin että ne suostuttelisi mut jollain, esim jälkikäteisellä hinnan alennuksella olemaan vaatimatta sitä? Entäs sitten kaikki muut NE:n ostajat?
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Bronks
02.09.2010 09:04:11

baron:
(Mulle tuli juuri tänään soitin Saksasta kun sitä ei Suomessa ollut ja vastaus musaliikkeissä oli "ei oo/ei tuu/ei tilata".

Mikä soitin se sellainen on, ettei tilaamaan suostuta?
Don't take me serious, I'm just playing.
baron
02.09.2010 10:40:08 (muokattu 02.09.2010 10:40:31)

Bronks: Mikä soitin se sellainen on, ettei tilaamaan suostuta?

Casio SA 47:-)
Bronks
02.09.2010 13:22:53

baron: Casio SA 47:-)

No jo on ihme, ettei moisia helmiä oteta ohjelmistoon:)
Don't take me serious, I'm just playing.
baron
02.09.2010 17:01:57

Bronks: No jo on ihme, ettei moisia helmiä oteta ohjelmistoon:)

Mä aattelin että pääsen kerralla roudausongelmista!
jyrkit
02.09.2010 17:15:43
Juu mä oon samaa mieltä, että se kääntäminen on kovaa hommaa. Mut onhan se huonoa mainosta Korgin maahantuojalle ja Korgille, kun ei maahantuoja edes suostu myymään manuaalia kun niitä kuitenkin on. Voisivat Korgilla tykätä jos sinne ilmottaisi asiasta. No pärjäähän tolla Korgin-sivuilta löytyneillä enkun kielisellä manuskalla jotenkin. Hyvä soitin!
Continuub
02.09.2010 20:37:34 (muokattu 02.09.2010 21:15:30)
Onkohan vika pedaalissa vai itse soittimessa kun liitin pedaalin korg m50:een ja laitoin sen pohjaan ei tapahtunut mitään kun taas nostin jalan pedaalilta alkoi ääni taas kaikua. ja painettuani taas pedaalin pohjaan se kaiku loppui? eli se toimii päinvastaisesti... apua?

E: ohops... googlettamalla löytyi vastaus
Mismatch error
06.09.2010 17:48:15
Ongelma: Hammond xk-2:sta kuuluu outo sivuääni, paikannettu tulevaksi suunnilleen näytöstä hieman oikealle. Se kuulostaa tältä: http://www.mikseri.net/player/playe … n=1&type=1&parameter=437372
Mikä vikana, ja - ennen kaikkea - mikä avuksi?
"Koska kahvia ei voi nauttia rajattomasti täytyy luoda illuusio sen jatkuvasta juomisesta." -Kerkko Koskinen
baron
09.09.2010 13:50:20 (muokattu 09.09.2010 14:06:04)

Mä ostin vähän aikaa sitten NE 3 73:n ja tänään päivitin käyttöjärjestelmän v 5.0 ja USB driverin ja aloin yrittää päivittää grand pianosoundeja mutta en onnistu:
Kun lataan uuden soundin kovalevylle ja yritän downloadata sen Sound Managerilla niin ilmoittaa "unable to access local file"
Poistin kaikennäköisiä saadakseni tilaa uusille pianosoundeilla, kait pitää vanhat downloadata uudelleen?

Missä vika?

Edit: Kävin Nordin FAQ:issa ja sieltä löytyi vastaus: En ollut päivittänyt Sound Manageria eli sekin pitää päivittää, nyt toimii.
marchangel Miquel
19.09.2010 18:55:12
Millaisella kokoonpanolla helpolla ja halvalla monipuoliset kiippasoundit?

Olen itse ajatellut että kiippa, jossa MIDI, tai sitten ihan MIDI-mastercontrolleri ja siihen päälle jonkuntasoinen synamoduuli.

Päätarkoituksena olisi äänittäminen, mutta varmasti ihan soittoakin varten.
Midi-liitännät löytyy usbaudiointerfacesta.

Auttakaa aloitelijaa
-M
kyllä se on pojat parasta kun kokee ensimmäisen orgasminsa rakastamansa naisen vierellä runkaten -laakeri http://www.facebook.com/pages/Komodo/134092936630725?v=wall#!/pages/Komodo/134092936630725?ref=ts
Synastikki
26.09.2010 11:47:16

marchangel Miquel: Millaisella kokoonpanolla helpolla ja halvalla monipuoliset kiippasoundit?

Olen itse ajatellut että kiippa, jossa MIDI, tai sitten ihan MIDI-mastercontrolleri ja siihen päälle jonkuntasoinen synamoduuli.

Päätarkoituksena olisi äänittäminen, mutta varmasti ihan soittoakin varten.
Midi-liitännät löytyy usbaudiointerfacesta.

Auttakaa aloitelijaa
-M

olethan huomioinut sen että midi ei kanna ääntä, eli et pysty nauhoittamaan tietokoneelle tms. pelkkien midiliitäntöjen kautta.
Music is an agreeable harmony for the honor of God and the permissible delights of the soul. kalamies #51 >-)))>
Point
26.09.2010 12:02:07
Mun mielestä sun kannattais ostaa käytetty Korg X50, tai vastaava. Pääsee helpolla. Tai midi-kiippari ja sitten joku monipuolinen soundikirjasto.
marchangel Miquel
26.09.2010 22:00:23
AKWM: Mun mielestä sun kannattais ostaa käytetty Korg X50, tai vastaava. Pääsee helpolla. Tai midi-kiippari ja sitten joku monipuolinen soundikirjasto.

Tarkoitatko soundikirjastolla jotain softaa, vai?

pahoittelen aloittelijamaisuuttani.
kyllä se on pojat parasta kun kokee ensimmäisen orgasminsa rakastamansa naisen vierellä runkaten -laakeri http://www.facebook.com/pages/Komodo/134092936630725?v=wall#!/pages/Komodo/134092936630725?ref=ts
Point
26.09.2010 23:36:15
marchangel Miquel: Tarkoitatko soundikirjastolla jotain softaa, vai?

pahoittelen aloittelijamaisuuttani.

Vähän epäselvästi ilmaistu meikäläiseltä. Siis softa, esimerkiksi Komplete 7 Elements saattaisi olla sulle ihan hyvä. Hintaa n. 100e. Sisältää suht. kattavan kokoelman orkestereista avaruussoundeihin. Ko. tuote on myös omalla ostoslistalla.
Heka123
27.09.2010 14:18:52
Terve. Mulla olisi Technics Sx-KN5000 koskettimisto. On myös Technicsin oma midipedaali 4:jällä pedaalilla. Oisiko mahdollista midillä tehdä niin, että kun painan esim. 1 pedaalia pohjaan soittaisi koskettimisto esim. A-mollin tietyllä saundilla. Jos on niin mites sen laitan, olen melko avuton midin kanssa.
"Naiseltakin kannattaa ekaksi kysyä "annatko pesää", eikä vain hyökkää kiimaisena hormonipäissään tissiin kiinni ja alkaa nylkyttää torttua. Näin välttyy monilta ongelmilta." - tender.insanity http://muusikoiden.net/extra/chat/
Toomio
28.09.2010 20:34:57
Eli kysytään täällä. Onnistuuko Clavian vermeisiin yhden koskettimen vaihto ja mistä moisia saisi?
-HP-
14.10.2010 20:34:38
Oisko tollasella muinaismuisto Casio CTK-330 mitään jälleenmyynti arvoa? (Toimii ihan ongelmitta.)
Tietäiskö m.netin ammattilaiset?
Valmistusvuodesta ei mitään hajua.....
Röydän, siis olen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)