efe 24.08.2010 08:30:46 | |
---|
tarmo: Musta 500 euroa, joka vuokrahinta oli (kävi toki välissä 400 eurossa), ilman kuljetuksia, vakuutuksia, caseja, yms. on aika paska diili. Jos joutuu itse vakuuttamaan kamat (ja etenkin tämä) ja hommamaan kaluston, jolla kuljetat niitä suojaamattomana, hinta ei jää 500 euroon, eikä muutenkaan edusta mitään normaaleja vuokakäytäntöjä. On eri asia pyytää tai tarjota vuokralle ilmoituksella. Mielestäni jälkimmäisessä pitäisi olla jo muutakin tarjolla kuin teflonpannu vuokralletarjoaja, jonka palvelu on käytännössä katsoen se, että on olemassa. Osoittaa käytännössä hukattua todellisuudentajua, eikä sen vuoksi herätä yhtään luottamusta myyntihintaa kohtaan, vaikka hinta olisikin jonkun mittapuun mukaan kohtuullinen. Olen samaa mieltä Mazan kanssa, että kyllä toi aika normaalilta vuokrahinnalta vaikuttaa. Juuri viime viikolla kaverini vuokrasi B3:sen ja lepan hieman nimekkäämmälle yhtyeelle vuorokaudeksi. Sai siitä 450 euroa ilman mitään pulinoita + kasan vippikortteja kyseisen artistin keikalle. Vuokraaja maksoi vakuutukset ja roudaukset + vielä huolsi laitteen ennen keikkaa... Nuo on kuitenkin niin kalliita investointeja hankinnallisesti ja hankalia roudattavia että kyllä nykyään moni nimekkäämpi artisti heittää pikaiset keikat samanlaisella vuokrasysteemillä. Ja jos keikan järjestäjä maksaa vuokran, niin ainakaan tässä viimeviikkoisessa tapauksessa haastateltuani vuokraajaa, ei edes pitänyt suurena summana.. |
tarmo 24.08.2010 08:39:49 (muokattu 24.08.2010 08:47:40) | |
---|
täytyypä pitää mielessä. Ehkäpä A100:n ja trankkulepan ostaminen kymppitonnilla ei olisikaan niin paska diili, jos sen saa kuitattua 20 vuorokauden vuokralla ja huollot vielä päälle. Toden totta. Ja kysyntää on. Ja koska hommahan ei toimi mitenkään pimeästi, vaan valtaisan suosituilla markkinoilla, verokertymääkin pääsee muodostumaan jo 2800 euroa. Mutta lisätään se katteisiin. "kentillä tavataan, veljet". Hihhii... |
maza 24.08.2010 09:35:34 | |
---|
tarmo: täytyypä pitää mielessä. Ehkäpä A100:n ja trankkulepan ostaminen kymppitonnilla ei olisikaan niin paska diili, jos sen saa kuitattua 20 vuorokauden vuokralla ja huollot vielä päälle. Toden totta. Ja kysyntää on. Sinällään ihan hauskaa sarkasmia, mutta kyllähän tosiasia useimmilla yrittäjillä alasta riippumatta on se, että yksittäinen urakka- tai tuntilaskutus saattaa kuulostaa kovalta, mutta kuten tiedät, kysyntä on hyvin satunnaista. Mutta kyllä itsekin olen sitä mieltä, että tuollaisen vuokrahinnan pitäisi sisältää vähintään järkevät caset, jotta homma onnistuu edes jotenkin turvallisesti. Tai vaihtoehtoisesti teknikon pitäisi mennä mukaan paikan päälle. |
valotus 27.08.2010 23:18:01 | |
---|
maza: Voi olla, että olen väärässä, mutta kyllä 400 euroa on käsittääkseni aika normaalivuokra konsoliurkusetille? Siinä tienoilla pyöritään konsolin ja lepan kanssa, riippuu vähän vuokraajasta, omista fiiliksistä ja kuun/tähtien asennosta. Päälle tulevat luonnollisestikin matkakulut jos ja kun urkua liikutellaan itse. Joihinkin juttuihin on mennyt hyväntekeväisyyshinnalla ja toisista laitetaan kylmästi lasku hinnaston mukaan. Voin suoraan sanoa että bisnes Suomessa on tuolla sektorilla niin pientä, että 500 euron + alv keikkavuokrallakin se raha on tehtävä ihan jostain muualta. Itse olen kuitenkin omalla vapaa-ajallani aina reissussa mukana eikä soitin matkalla ole kertaakaan paremmaksi muuttunut. |
tonecab 30.08.2010 17:24:17 | |
---|
Voin suoraan sanoa että bisnes Suomessa on tuolla sektorilla niin pientä, että 500 euron + alv keikkavuokrallakin se raha on tehtävä ihan jostain muualta. Itse olen kuitenkin omalla vapaa-ajallani aina reissussa mukana eikä soitin matkalla ole kertaakaan paremmaksi muuttunut. Joo, kamat ei lainassa parane! Keskustelu kai lähti tuosta A100 & trankkuleslie 500€, mikä on kyllä aika paljon. En usko että keikoille juuri kysytään, studioon ehkä mut silloin yleensä kysymys on useammasta päivästä jolloin hintakin on suhteessa halvempi. On Hammondeja kysytty joskus pelkkiin kuvauksiinkin. Yleensä ottaen on aika kyseenalaista toimittaa näitä soittimia jos ei niistä teknisesti mitään ymmärrä, tai niinkuin muutama tapaus ei edes soita ko. instrumenttia.On aika yleinen harhaluulo että kaikki konsolihammondit kelpaavat vuokrakäyttöön. Jotkut artistit voivat olla todella hankalia, ja jos laitteen omistaja ei edes ole paikalla sen kuumotuksen joutuu ottamaan vastaan muu tekninen henkilökunta joka ei välttämättä myöskään tajua siitä tekniikasta mitään. Toisaalta artisti saattaa olla myös sydämellisen kiitollinen jos soitin on juuri sitä mitä pitikin. Itse olen joskus joutunut korjaamaan muutamaa laitteistoa jotka ovat olleet menossa jollekin artistille. Joskus on tehnyt mieli sanoa et nää kamat ei kyllä ole ihan musiikkiteollisuus standardin mukaiset. Mielenkiintoisimpia korjauskeikkoja ovat ehdottomasti olleet muutamat ulkomaalaiset artistit jotka ovat keikkailleet kuuluisien eurooppalaisten vuokrafirmojen kamoilla, mm.Uriah Heep ja Chris Isaak. Ken Hensleyn B3 oli pantterinkarvalla päällystetty... |
Janus 06.09.2010 13:42:58 | |
---|
|
BaariMikko 07.09.2010 09:58:00 | |
---|
Juno 106, 725 euroa. Moog Source, 1600 euroa. Matkaharmooni 800 euroa. Lopetan kohta torin selailun kokonaan. |
Quru 07.09.2010 11:11:59 | |
---|
BaariMikko: Juno 106, 725 euroa. Moog Source, 1600 euroa. Matkaharmooni 800 euroa. Lopetan kohta torin selailun kokonaan. Innostuin jo tuosta muugista, mutta hintapyyntö vähän tipautti. Kun viikset omaava mies koskee hammondiin, syntyy AINA suhinaa ja pörinää. Hammondeja on valmistettu kahta sorttia: hyviä ja huonoja.Tyypillinen hammondien soittotekniikka on murjominen. |
xulu 07.09.2010 12:01:28 | |
---|
Quru: Innostuin jo tuosta muugista, mutta hintapyyntö vähän tipautti. Sama, scrollasin hinnan näkymää "hahahahvitut". the purity of German electronic music |
Bassottelija 07.09.2010 12:09:58 | |
---|
BaariMikko: Juno 106, 725 euroa. Moog Source, 1600 euroa. Matkaharmooni 800 euroa. Lopetan kohta torin selailun kokonaan. Matkaharmoonit vaan ovat aivan törkeän kalliita, sille ei voi mitään. Ovat kansanmusapiireissä varsin haluttuja helpon roudattavuutensa takia, mutta tarjontaa on vähän, jolloin hinnat on korkeita. Edellinen Huuto.netissä seuraamani kohosi yli 900 euroon. Muistaakseni kolme eri nimimerkkiä huusi yli 700. Osallistuin itse vanhan kouluni järjestämään irtaimistohuutokauppaan, jossa kunnoltaan kyseenalainen matkaharmooni vaihtoi omistajaa lopulta 400-500 euroon. Huusin kolmeensataan asti mukana, sitten luovutin yllättyneenä. Tuo Moog veti kyllä suupielet hymyyn. Roudaus on paras harrastus.
...ja selkä kiittää |
jahuh0 07.09.2010 14:26:10 | |
---|
|
JPQ 07.09.2010 14:36:40 | |
---|
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
BaariMikko 08.09.2010 00:02:27 | |
---|
JPQ: Onhan se Moog joten siksi kait... Kaikkien aikojen paskimmalla käyttöliittymällä varustettu Moog. |
JPQ 08.09.2010 04:06:12 | |
---|
BaariMikko: Kaikkien aikojen paskimmalla käyttöliittymällä varustettu Moog. Onko ihan varma ettei nämä Little Phattyt ole? ja jollekin siis riitää merkki status arvoksi vaikka ei olisi mitään hyvää puolta tai se että joku tietty muusikko on sellasita käyttänyt. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Quru 08.09.2010 13:34:43 | |
---|
JPQ: Onko ihan varma ettei nämä Little Phattyt ole? ja jollekin siis riitää merkki status arvoksi vaikka ei olisi mitään hyvää puolta tai se että joku tietty muusikko on sellasita käyttänyt. Little Phattyssa on sentään useampi kuin yksi knobi. Mitä olen videoita katsellut niin sen käyttöliittymä sentään vaikuttaa semi-intuitiiviselta. Kun viikset omaava mies koskee hammondiin, syntyy AINA suhinaa ja pörinää. Hammondeja on valmistettu kahta sorttia: hyviä ja huonoja.Tyypillinen hammondien soittotekniikka on murjominen. |
efe 08.09.2010 15:36:02 | |
---|
..Siis missä mielessä paskin käyttöliittymä?... |
BaariMikko 08.09.2010 19:01:05 | |
---|
efe: ..Siis missä mielessä paskin käyttöliittymä?... Niin no, makuasioitahan nämä ovat hyvin vahvasti. Reaaliaikainen kontrolli onnistuu tuolla kuitenkin hyvin huonosti. Little Phattyn käyttöliittymä on siihen nähden erinomainen, että paneelista löytyy vain viisi potikkaa. Oikeastaan eniten olen kaivannut oskillaattorin oktaavialalle potikkavalitsinta painonapin sijaan. Ensinmainitun tyyppistä valitsinta soiton aikana nopeasti kääntelemällä kun saa aikaan tiettyihin juttuihin sopivan häröefektin... |
JPQ 08.09.2010 23:51:16 | |
---|
BaariMikko: Niin no, makuasioitahan nämä ovat hyvin vahvasti. Reaaliaikainen kontrolli onnistuu tuolla kuitenkin hyvin huonosti. Little Phattyn käyttöliittymä on siihen nähden erinomainen, että paneelista löytyy vain viisi potikkaa. Oikeastaan eniten olen kaivannut oskillaattorin oktaavialalle potikkavalitsinta painonapin sijaan. Ensinmainitun tyyppistä valitsinta soiton aikana nopeasti kääntelemällä kun saa aikaan tiettyihin juttuihin sopivan häröefektin... toisaalta se myös ehkä loogisempi... Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
efe 09.09.2010 08:45:35 | |
---|
BaariMikko: Niin no, makuasioitahan nämä ovat hyvin vahvasti. Reaaliaikainen kontrolli onnistuu tuolla kuitenkin hyvin huonosti. Little Phattyn käyttöliittymä on siihen nähden erinomainen, että paneelista löytyy vain viisi potikkaa. Oikeastaan eniten olen kaivannut oskillaattorin oktaavialalle potikkavalitsinta painonapin sijaan. Ensinmainitun tyyppistä valitsinta soiton aikana nopeasti kääntelemällä kun saa aikaan tiettyihin juttuihin sopivan häröefektin... No minusta siinä on aika simppeli kontrollointi. Kun yhdellä painikkeella valitsee mitä haluaa kontrolloida, sen jälkeen valittu toiminto on aina saman säätöpyörän alla...? Logiikka hieman poikkeaa perinteisestä analogien potikkamerestä, mutta simppeli ja älykäs ratkaisu mielestäni jos vertaa moniin va-digi laitteisiin missä samojen nämiköiden alla useita toimintoja. Nuo paneelit on tosin aika hinnakkaita vaihtaa nykyään jos nämikät lakkaa pelittämästä, mutta tekevät näköjään niitäkin jo uusiotuotantona jotkut. Minusta tuon Sourcen käypä arvo nykyään pyörii jossain 800-1200 euron hujakoilla, kunnosta riippuen... |
efe 09.09.2010 09:55:09 | |
---|
|