Aihe: Sustainpedaalin rakenne?
1 2
Rantsu
24.02.2005 13:05:18
Jos tuo uusi half-pedal ominaisuus olisi tehty itse kontrolleriin, se toimisi millä tahansa MIDI-laitteella. Mainoksissa mainitaan kuitenkin vain tiettyjä soittimia, joissa ominaisuus on, joten implementaation täytyy olla ainakin osittain itse soittimessa.

Jos se olisi pelkästään soittimen ominaisuus, mikä tahansa säädettävä kontrolleri mahdollistaisi puolestaan tämän...mutta mainoksissa ominaisuus mainitaan nimenomaan joidenkin pedaaleiden kohdalla? Yritetäänkö tuossa kenties hyötyä "uuden" ominaisuuden mainosarvosta?

Se vaatii sustain-pedaalin, joka itseasiassa on potikka. Ja se implementaatio tosiaan on soittimessa.
"Ehke parempi mine kotona."
baron
24.02.2005 14:06:13

Kyllä ne mainosmiehet osaa... se ominaisuus on tosiaan P-120:stä ylöspäin. mut P-90:ssä ei oo. Jos on, niin tarjoon kaljan+terävän kun nähdään!

P-90 on P-120 miinus sisäänrakennetut kaiuttimet.
Children of Baron: Magic in Keyboards. Olet kirjoittanut keskusteluun 10000 kirjoitusta!
baron
24.02.2005 17:13:55

Kun mun piano haukuttiin, oli pakko ajaa mökiltä kaupunkiin tsekkaamaan.

Käsikirja sanoo:
"Since half-pedaling is supported, pressing the pedal more deeply will produce longer sustain"

Kun kokeilin käytännössä, niin ei ollut vain kolmea vaihtoehtoa, vaan portaaton muutos ei-pedaalista täyteen sustainiin, aivan kuten akustisessa!

Se pilipalisoittimesta!
Children of Baron: Magic in Keyboards. Olet kirjoittanut keskusteluun 10000 kirjoitusta!
Rantsu
24.02.2005 17:43:04
Käsikirja sanoo:
"Since half-pedaling is supported, pressing the pedal more deeply will produce longer sustain"

No perkule. Sehän tarkoittaa kaljojen ja terävien juontia, jos noin on. Vähän kyllä kummastuttaa kun mielestäni olen sen joskus tsekannut...???
"Ehke parempi mine kotona."
zepeteus
24.02.2005 18:00:09
Kun kokeilin käytännössä, niin ei ollut vain kolmea vaihtoehtoa, vaan portaaton muutos ei-pedaalista täyteen sustainiin, aivan kuten akustisessa!

No niin, kuulostaa hyvältä...tarkoitan siis...
baron
24.02.2005 22:15:23 (muokattu 24.02.2005 22:15:39)

No perkule. Sehän tarkoittaa kaljojen ja terävien juontia, jos noin on. Vähän kyllä kummastuttaa kun mielestäni olen sen joskus tsekannut...???

Joo, se vaatii herkkää nilkan liikettä, siksi mä soitankin istualtaan, että saan sustain-pedaalista kaiken irti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)