![]() 17.01.2005 11:51:48 | |
---|---|
Viimeks kävi niin, että vieras automaattikoskettimisto innostui jammailemaan jotain itsekseen kesken biisin. Pääsit kaljalle? Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" | |
![]() 17.01.2005 12:01:09 | |
Jos valkoiset ja mustat koskettimet löytyy, se riittää. No mut sehän on hyvä, jos niin on asiat... :) Itse oon vaan usein ollut sellaisissa projekteissa, joissa on kahdet kiipparit: toinen kaveri hoitelemassa ns. pianotonttia ja toinen sitten (yleensä mä) hoitamassa kaiken muun. Piano on piano ja silloin on suht sama, mikä peli siellä on alla; mutta jos pitää jotain "soundipalettia" loihtia, missä on nopeita vaihtoja ja tietyt soundit tietystä paikasta tiettyyn aikaan, niin kyllä siinä aika kusessa on vierailla kamoilla, eikä oikein voi tehdä sitä, mitä on tilattu tekemään. Tilanteen mukaan tietysti mennään, mutta mun pointti tuolla aikaisemmin oli se, että jos tarvii ne omat kamat (=soundit), niin silloin siihen pitää olla mahdollisuus, vaikka olis minkälainen kutsutilaisuus eikä ole tilaa lauteilla eikä aikaa roudata, mutta Clavinova kyllä on siellä valmiina. Ja jos tuntuu, että sillä pärjää, niin vetää sillä. Ei oo vaikeeta. :) "Ehke parempi mine kotona." | |
![]() 17.01.2005 12:03:29 | |
Pääsit kaljalle? Ehkä se on sen automaattijammailun tarkoitus! Voi olla jos on tarpeeksi hyvä soittaa, niin pystyy soittamaan hyvin olosuhteissa kuin olosuhteissa. Valitettavasti mulla kyllä fiilis vaikuttaa soittoon aika paljon. Ensin pitää saada ikäänkuin levollinen olo, että tilanne täysin hallinnassa ja tämän jälkeen pystyy kunnolla vasta uppoutumaan musiikin maailmaan. Jos ei saa ollenkaan sitä fiilistä, että on tilanteen herra, niin jää soittamiset varsin vaisuksi ja joutuu suurin piirtein varomaan joka liikettään. | |
![]() 17.01.2005 12:45:22 | |
Mut se pitää vielä kuitenkin lisätä, että yleensä mitä kovempi jätkä, niin sitä sopeutuvaisempi, ja vetää hyvin ihan millä vain. "Ehke parempi mine kotona." | |
![]() 17.01.2005 12:59:44 | |
Mut se pitää vielä kuitenkin lisätä, että yleensä mitä kovempi jätkä, niin sitä sopeutuvaisempi, ja vetää hyvin ihan millä vain. Sen takii me tarvitaan aina omat motiffit mukaan tai ei pysty vetää. Sielt tulee kaikki sekulta Tiedän mitä teen ensi kesänä ehkä | |
![]() 17.01.2005 14:38:09 | |
Sen takii me tarvitaan aina omat motiffit mukaan tai ei pysty vetää. Sielt tulee kaikki sekulta Mullapa onkin kaikki muistikortilla. Mä voin leikkiä kovaa jätkää, kenen tahansa Motif käy... :) "Ehke parempi mine kotona." | |
![]() 17.01.2005 14:43:57 | |
Mullapa onkin kaikki muistikortilla. Mä voin leikkiä kovaa jätkää, kenen tahansa Motif käy... :) Mahtavaa että liityit Motif-joukkoihin! Mä lopetan nää hommat! | |
![]() 17.01.2005 15:44:14 | |
Mahtavaa että liityit Motif-joukkoihin! Mä oon kokonaan out noista teijän Motif-kuvioista! Kovasti sellaista on tällä muusikoiden.net:issä suositeltu, mutta toistaiseksi mulla on ollut Motif:ia tuossa Roland A-37:kassa. Siinä ei ole ainakaan saundeissa moittimista, ku ei ole mitään saundeja... Oma kekseliäisyys ja softat määrää saundit. | |
![]() 17.01.2005 15:45:42 | |
..Oma kekseliäisyys ja softat määrää saundit. Siks näillä onkin just ne Motif:t!:) | |
![]() 17.01.2005 15:57:11 (muokattu 17.01.2005 16:01:42) | |
Siks näillä onkin just ne Motif:t!:) Mua on vetäny tähän tietokonetouhuun se kun jos mul aikaisemmin oli mukana Hammondi, ni ei yleensä jaksanu roudata Rhodesia. Jos oli Rhodesi, ni ei jaksanu roudata urkua. Nyt ei tarvi roudata kun yksi koskettimisto ja homma onnistuu muistuttaen kuitenkin perinteisiä soittimiani ääneltään, vaikka mua kyllä kyrsii noitten nykyaikaisten kiipparien ulkonäkö. Käyny mielessä, että pitäskö päällystää toi Rolandi jollain jalopuuviilulla kun sen ulkonäkö ei tosiaan sovi imagooni, vaikka se on sinänsä käyttökelpoinen työkalu. | |
![]() 17.01.2005 17:03:17 | |
Käyny mielessä, että pitäskö päällystää toi Rolandi jollain jalopuuviilulla kun sen ulkonäkö ei tosiaan sovi imagooni, vaikka se on sinänsä käyttökelpoinen työkalu. Osta mr.muzakilta toi A-90, siinähän on jalopuujäljitelmäiset päädyt! :) :) "Ehke parempi mine kotona." | |
![]() 17.01.2005 17:39:03 | |
Osta mr.muzakilta toi A-90, siinähän on jalopuujäljitelmäiset päädyt! :) :) Heh, kaikki on kaupan kunhan hinnasta sovitaan!:) | |
![]() 17.01.2005 20:24:31 | |
Osta mr.muzakilta toi A-90, siinähän on jalopuujäljitelmäiset päädyt! :) :) Halvemmaks varmaankin tulis josa mä kaverin puusepänliikkeestä haen sellaista ohutta oikeaa puuta ja liimaan sitä jollain Sikaflex mömmöllä koskettimistoon! Kyllä tulis upea ja luultavasti soittokin paranisi koska olisin enempi taas vintagefiiliksissä... Mä kyttään tuota Ivory Grand pianon PC-versiota jos sellaisen ostaisi seuraavaks ja vasarakoskettimiston osto venynee hamaan tulevaisuuteen. | |
![]() 17.01.2005 23:52:58 | |
Siks näillä onkin just ne Motif:t!:) Ja rahaa ihan vitusti Mää oon Barskan poika | |
![]() 18.01.2005 01:20:08 | |
Ja rahaa ihan vitusti Ja naisia | |
![]() 18.01.2005 11:11:25 | |
Mä oon kokonaan out noista teijän Motif-kuvioista! Kovasti sellaista on tällä muusikoiden.net:issä suositeltu, mutta toistaiseksi mulla on ollut Motif:ia tuossa Roland A-37:kassa. Siinä ei ole ainakaan saundeissa moittimista, ku ei ole mitään saundeja... Oma kekseliäisyys ja softat määrää saundit. Hyvä meinikin noin...pitää uskaltaa olla erilainen,muutenhan kohta kaikki vetää niillä samoilla preseteillä millä noi motifistit vetelee,ei ole kovin persoonallista touhua,notta!Motif on OK,ei sen kummenpaa,onhan se kuultu telkkarissakin jo moneen kertaan... Mä en voi vetää toisten kamoilla kun pakon edessä,eli jos omat hajoo kesken kaiken tms.,on niin spesiaali tuo oma viritys,kun pitää soittaa vasuribassoo,ja on sitten biisikohtasia combinaatioitakin,aikas hankalaa ois ;-) | |
![]() 18.01.2005 22:31:56 | |
Hyvä meinikin noin...pitää uskaltaa olla erilainen,muutenhan kohta kaikki vetää niillä samoilla preseteillä millä noi motifistit vetelee Joo, mä meinaan, että pitkän päälle tästä tulee hieno juttu kun jaksaa vähitellen rakennella tsysteemit itsellensä hyviksi ja opetella käyttämään kunnolla tätä kompuutteria näissä musahommissa. Mä en voi vetää toisten kamoilla kun pakon edessä,eli jos omat hajoo kesken kaiken tms.,on niin spesiaali tuo oma viritys,kun pitää soittaa vasuribassoo Vasemmalla jalalla vai kädellä? :-) | |
![]() 18.01.2005 23:18:56 | |
Joo, mä meinaan, että pitkän päälle tästä tulee hieno juttu kun jaksaa vähitellen rakennella tsysteemit itsellensä hyviksi ja opetella käyttämään kunnolla tätä kompuutteria näissä musahommissa. Vasemmalla jalalla vai kädellä? :-) Vaan kuis jos koneet kaatuu,aika moni(?)kai käyttää jo noita urku/rhodes VST-juttuja,että sehän tossa on vähä peikkona,eli pitäs olla joku kaikenvaraosasto kuitenkin,eikö,vai mitä sä käytät midikiippareina,voiko niillä sit vetää jos käy kylmät? Heh...no vasurilla soittelen,siis kädellä,ja siks toi oikeen käden osastokin pitää rakentaa ihan spesiaali...kun on vaan yks lauta splitattuna ;-) | |
![]() 18.01.2005 23:30:23 | |
Mun aikaisempiin ammatteihini on kuulunut tietojärjestelmistä vastaaminen, eikä se koneiden kaatuilu mikään tekemätön paikka ole. Pitää vissiin laittaa laitteistoon pieni UPS ja tehostaa jäähdytystä, ni tokkopa ihmeemmin kaatuilee, eikä kaatuile nytkään ellei sähkön kanssa ole ongelmia. Oikeiden Hammondien kanssa oli paljon enemmän pulmia esim. drawbarssien kontakteissa, lesliessä jne. Heh...no vasurilla soittelen,siis kädellä,ja siks toi oikeen käden osastokin pitää rakentaa ihan spesiaali...kun on vaan yks lauta splitattuna ;-) Mäkin olen treenannut tuota ja olen ajatellut, että paras lopputulos tulisi ehkä MIDI jalkion kanssa, jolloin jää kummatkin kädet muuhun. | |
![]() 18.01.2005 23:46:58 | |
Läppäri on kätevä. Soundit menee repus ja helppo rakentaa setuppi joka toimii minkä tahansa kiipparin kanssa (splitit jne. esimerkiks). Tosin Motif kulkee mukana pääosin kun vielä hankalempaa on metsästää lainavehkeitä, yleensä ainakin. Voisin muuten tarvita Motifia lainaks hesas parin viikon pääst, joutaisko keltään? :) | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)