Aihe: Yamaha SY77? 1 2 | |
---|---|
![]() 07.01.2005 10:27:41 (muokattu 07.01.2005 16:22:01) | |
Rupesin etsiskelemään Herbert Janssenin mainiota SY77-ohjelmointiopasta netistä, mutta eipä löytynyt enää. Kaveri näyttää vaihtaneen työpaikkaa tai jotakin. Löysin kuitenkin postscript-failin vanhalta koneeltani joten jos joku tuota kaipaa niin täältä löytyy. Olisi toki oikein kysyä Janssenilta lupa levitykseen ja tekisinkin sen jos tietäisin mistä mies löytyy. Tämä opashan on mainio apu FM:ään yleensä, ei vain SY77:een. Samaten jos on kiinnostusta, voisin laittaa noita SY77-patcheja saataville. Minulla pitäisi olla niitä läjä konvertoituna sellaiseen muotoon että voi lähettää sysexinä suoraan, ja lajiteltuna soitintyypin mukaan. Oli sellainen ohjelmakin, jolla noista pystyi helpolla valikoimaan haluamansa patchit käyttöön, mutta se ei toimi enää nyky-Windowseissa. | |
![]() 07.01.2005 16:01:18 | |
Rupesin etsiskelemään.... ... jostain joskus kaivoin tiedon, että miten sy-77:n factory presetit saa palautettua - ko. tieto on minulla nyt hukassa - joidenkin nappulapainallusten takaa löytyy - muistatko/onko tietoa?? ...jos jälleen joskus sattuu saamaan koneen sen verran sekaisin... | |
![]() 07.01.2005 16:20:50 (muokattu 07.01.2005 18:54:24) | |
... jostain joskus kaivoin tiedon, että miten sy-77:n factory presetit saa palautettua - ko. tieto on minulla nyt hukassa - joidenkin nappulapainallusten takaa löytyy - muistatko/onko tietoa?? ...jos jälleen joskus sattuu saamaan koneen sen verran sekaisin... Mulla on se jossain ylhäällä, mutta missä? Kuitenkin tulee mieleen sellainen yhdistelmä että VOICE + D + 8 Olisikohan se tuo. Nyt en pääse itse kokeilemaan. EDIT: Ja sehän se. Näitä vain yhtaikaa niin SY77 menee huoltotilaan, missä on käytössä koko joukko toimintoja (ei siis resetoidu vielä tuolla). | |
![]() 07.01.2005 22:16:50 | |
Janssenin manuaalin copyright näyttää sallivan edelleen jakelun, joten se löytyy nyt sitten täältä http://klezberg.1g.fi/SY/sy-prog.pdf . | |
![]() 09.01.2005 12:05:17 | |
![]() 19.11.2005 13:30:37 | |
Ei viittiny uuttakaan aihetta alottaa kun liittyy asiaan, mut sain käsiini Emagicin Sound diver 3.1 pc:lle. Kätevä softa, sain omaan SY-77 kummasti eloa, kun se nyt elokuusta lähtien lojunu lähinnä komerossa. kyseinen softa sisältää sadoittain sy77 soundbankkeja / kirjastoja konvertoitune DX-7 patcheineen. Nyt onkin tullut viimeaikoina taas räpälättyä sy77 monena iltana ihan vaan omia kirjastoja luoden noista valmiista soundeista. :) ohjelmalla myös helppo säätää/viilata sy77 soundeja. Elokuussa viimeksi oli 77 hääkeikalla mukana mastercontrollerina, mutta niinkuin aiemminkin on todettu että kyseinen syna on raskas roudattava. ja syyskuussa tulikin sitten laitettua Rolandin RS-70 budjetin rajoissa, joka taas puolestaan on huomattavasti roudausystävällisempi ( 4,5 kg ) Mutta tuon sound diverin myötä on taas into palannut sy77 käyttöön että eiköhän se taas pian masteriksi palaa. :) se alkuperäinen sy77 librarian ei jostain syystä koneessani oikeen suostunut kunnolla toimimaan ja soundien siirto koneeseen muutenkin oli tylsää, kun tuohon korppuasemaan en ole vieläkään löytänyt sitä drive beltiä. mutta jostain syystä midimanin midisportin kautta soundien siirto midipiuhoilla synaan nopeutunu nyt, vai liekö vain toiveajattelua. :D Kyseinen softahan on universaali librarian/editori ja tuki löytyy monelle laitteelle. virallisen tiedon mukaan 3.1 ei pclle pitäisi olla kun nykyään taitaa olla vain macille mut tämmöinen versio kuitenkin löytyi. "Räjähdysainekerroin kun kyseessä on aniitti? -yks vai kaks?" | |
![]() 19.11.2005 21:38:07 (muokattu 19.11.2005 22:32:28) | |
Ei viittiny uuttakaan aihetta alottaa kun liittyy asiaan, mut sain käsiini Emagicin Sound diver 3.1 pc:lle. .. Kyseinen softahan on universaali librarian/editori ja tuki löytyy monelle laitteelle. virallisen tiedon mukaan 3.1 ei pclle pitäisi olla kun nykyään taitaa olla vain macille mut tämmöinen versio kuitenkin löytyi. Mä olen yrittänyt käyttää SY Manageria (http://www.fm-alive.com/SY%20Manager.aspx) mun SY77:n patchaamiseen, mutta se on käytettävyydeltään tosi huono. Lisäksi se bugaa mulla. Tuo Sounddiver olisi hyvä saada, mutta ei sitä ilmeisesti saa. Olisikohan kohta jo abandonwarea... Kaikesta huolimatta hetki sitten väänsin uuden patchin SY77:aani ja siitä tuli niin hyvä, että gradun tekeminen unohtui taas liian pitkäksi hetkeksi. Työstin sen kokonaan soittimen oman käyttiksen kautta ja aika helposti sitä jo ruuvaa. Käytin "Pisan torni"-algoritmiä eli kaikki operaatorit pötköön (nro 1). Eikä mulla ollu kuin yksi elementti käytössä. Muuten sen olis varmaan DX7:lla voinut tehdä, mutta jotkut moduloinnit ei olisi varmaan onnistunut. Lisäksi siinä on soittimen oma delay ja chorus päällä. Harmittava rajoite SY77:ssa kyllä on modulointimatriisin puutteet. Esim. ei voi fm-elementin yhden operaattorin tasoa moduloida after touchilla ja toisen operaattorin tasoa modulointipyörällä. Ja sekin näyttää puuttuvan, että voisi after touchilla kontrolloida yhden operaattorin sävelkorkeutta (koko elementin sävelkorkeutta toki pystyy). LFO:lla taasen onnistuu yhden operaattorin sävelkorkeuden heilutus ja sitä LFO:n vaikutusta voi kontrolloida after touchilla. Mutta se onkin eri juttu. Voi olla, etten vain osaa. Neuvokaa, jos tiedätte paremmin... EDIT: laitoin demon graduni etenemisestä (varoitan, että alussa kohisee): http://www.cs.helsinki.fi/u/jvlahti/sy77vsGradu.mp3 | |
![]() 20.11.2005 03:22:39 | |
onko tosiaan niin etta SY77 presettien paalle voi tallentaa omia soundeja??? Jos on, niin milla komennolla sen saa toimimaan. Olen SY-syntikan onnellinen omistaja vuodesta 1992 ja olen kokemukseen perustuen ollut siina uskossa, etta Presettien paalle ei vpoi omia soundeja tallentaa... MrS Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein | |
![]() 20.11.2005 05:15:48 (muokattu 20.11.2005 05:22:16) | |
onko tosiaan niin etta SY77 presettien paalle voi tallentaa omia soundeja??? Jos on, niin milla komennolla sen saa toimimaan. Olen SY-syntikan onnellinen omistaja vuodesta 1992 ja olen kokemukseen perustuen ollut siina uskossa, etta Presettien paalle ei vpoi omia soundeja tallentaa... Mulla ainakin Internalin päälle saa, ja preset 1 oon saannut myöskin. kakkosta en vielä ehtiny kokeilla. sound diverissa on pikanappula jolla se lähettää komennon synaan että kytkee Bulk protectionin pois päältä ja sitte saa soundit ladattua ilman kummempia kommervenkkejä. http://members.aon.at/styriasound/bilder/studio_sounddiver1.jpg "Räjähdysainekerroin kun kyseessä on aniitti? -yks vai kaks?" | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)