Jabbe 28.10.2004 10:37:32 | |
---|
Hmm.. mulla on Behringerin kanssa sellanen diili, että mä en käytä niitä nii nekään ei sit käytä mua mainoksissaan. Mut toi DX7 vois olla asiaa ja onhan mulla toi Oxygen8 missä on potikoita - mut taas toisaalta: olishan se kätevää jos kiippari ja kontrollit olis samassa paketissa. Olishan se. Vaan kun ei oikein ole sopivia systeemejä. Mitenkäs muuten, toimisko jonkun Nord Leadin tai Viruksen potikoiden ohjelmointi ohjaamaan softasyntikoita jne.? |
Mikael 28.10.2004 11:06:42 | |
---|
Olishan se. Vaan kun ei oikein ole sopivia systeemejä. Mitenkäs muuten, toimisko jonkun Nord Leadin tai Viruksen potikoiden ohjelmointi ohjaamaan softasyntikoita jne.? No varmaan toimis, mut aika hintava ratkaisu ainakin mulle. Varsinkin kun on noita oikeitakin soittimia tossa käytössä... Eikä meikäläiselle tossa midisekoilussa ja demoilussa oo tuolla koskettimistolla itseasiassa niin paljon merkitystä kun en kuitenkaan mitään oikeaa osaa soittaa : ) Ehkäs mä tutkailen tuota edirolia. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
Leikari 28.10.2004 11:33:28 | |
---|
Olishan se. Vaan kun ei oikein ole sopivia systeemejä. Mitenkäs muuten, toimisko jonkun Nord Leadin tai Viruksen potikoiden ohjelmointi ohjaamaan softasyntikoita jne.? olen soitellut rm1x:llä emun sampleria siten, että "koskettimistosta" olen käynnistänyt looppeja jne. & väännellyt samalla muita parametreja niistä "softapotikoista" - en ole akain mpc:tä tarvinnu... |
Mikael 28.10.2004 11:38:20 (muokattu 28.10.2004 11:38:30) | |
---|
en ole akain mpc:tä tarvinnu... enpä mäkään ole enää aikoihin. ostaiskohan sen joku... miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
Korzen 28.10.2004 16:16:58 | |
---|
Tuo Keystation 88 on IMHO hintaansa nähden ihan asiallinen peli, vaikka tatsi ehkä onkin sellainen kevyemmän puoleinen. Ei tosiaan ehkä ihan jonkun Jammun luokkaa, mutta voiko sitä nyt tuohon hintaan odottaakaan? Ja potikoita on ainakin riittävästi meikäläiselle. Ehkä liikaakin... |
Korzen 28.10.2004 16:25:55 | |
---|
Niin se ES-malli (ja nyt ei puhuta Motifista..) tuntuisi eroavan tuosta kalliimmasta siinä, että ES:ssä on selkeästi jousilla toteutettu tatsi, raskaamman puoleinen sellainen. Keystation 88:ssa on taas selkeästi ns. vasaraefektillä varustettu koskettimisto. |
teroyk 30.10.2004 13:58:20 | |
---|
Tästä oli joku aika sitten keskustelua, mut enpä löytänyt enää. Oliks jollain kokemuksia ko. vehkeestä? Studioon pitäis masterkiipparia hankkia.. Muita ehdotelmia? Keskustelua mielenkiinnolla seuranneena avaan vihdoinkin sanaisen arkkuni, noi potikat ja säätimet on väärässä päässä, siis meikäläinen ainakin soittaa oikealla kädellä ja säätälee vasemmalla soiton aikana, joten aika vaikeaa toi on kädet ristissä...ja saisinko polyfonisen aftertouchinkin...sitten voisin mennä kauppaan vaikka tuntuma ei olisikaan maailman paras. |
Mikael 01.11.2004 09:57:18 (muokattu 01.11.2004 11:05:00) | |
---|
Kannattaa vaikka ostaa joku syna jossa hyvä tatsi (DX7). Millanenhan tatsi on tossa DX21:ssä? Tollanen olis varsin edukkaasti tarjolla... siis tällanen: http://www.vintagesynth.org/yamaha/dx21.shtml Ainakin näyttäis olevan velocity ja aftertouch. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
Jabbe 01.11.2004 17:22:49 | |
---|
Millanenhan tatsi on tossa DX21:ssä? Tollanen olis varsin edukkaasti tarjolla... siis tällanen: http://www.vintagesynth.org/yamaha/dx21.shtml Ainakin näyttäis olevan velocity ja aftertouch. Häh? "Keyboard 61 Keys (no velocity/aftertouch sensitivity) " |
Mikael 01.11.2004 20:14:54 (muokattu 01.11.2004 20:15:53) | |
---|
Häh? "Keyboard 61 Keys (no velocity/aftertouch sensitivity) " ai saatana... sisälukutaito huhuu... vanhaksi kun tulee niin jotta tuota. sehän olikin nii et tuo midi vastaanottaa noitakin. eli ei oo vastaus tuokaan. bärgel. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
esamursu 28.02.2005 13:03:18 | |
---|
Kysynpä nyt tässä yhteydessä jotta miten noissa master keyboardeissa toimii seuraavat jutut: Polyfonia - jos soitta PC:n sampleilla niin ilmeisesti niin montaa ääntä kerralla kuin kone jaksaa pyörittää? Samplejen splittaus: onnistuuko tämmösellä kiipparilla soittaan kahta esim Reasonin ääntä päällekkäin? Jos nauhoittaa ja käyttää reasonin sampleja, niin voiko eri ohjelmalla (esim Sonar) nauhoittaa samaa aikaa, vai nauhoitetaanko vain midi tietoa ja samplet haetaan jälkeenpäin? Toivottavasti joku saa selko näistä kysymyksistä... |