Moi, mulla on Yamahan P-120 keikkapiano Yamahan omalla puujalustalla. Oon ollut ihan tyytyväinen, mun mielestä tämä oli paras koesoittamieni Korgin SP300:n, Rolandin PF-5:n ja joidenkin muiden joukosta. Jalustalla käy jo sisustuselementistä, mutta ei ole niin "raskaannäköinen" kuin oikea piano. Hintaahan tuolla kyllä on about 1400 jalustalla, että menee vähän budjetistasi yli, mutta tuosta en paljon huonoa oli kuullut, siinä olisi peliä pitkäksi aikaa. Meitä on sentään kaksi! Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Mulla on stagepiano Yamaha P-120, ja olen ollut todella tyytyväinen. Hinta on vain ainut mutta: sitä ei tonnilla saa. Hinta kai pyörii nyt jossain 1500 euron hujakoilla. Kannattaa tietty tinkiä. Yamahan clavinovat ovat sitten näitä virallisia digitaalisia pystypianoita. Hyviä vempeleitä nekin. Olen erityisesti tykännyt juuri clavinovista, koska soundit ja tuntuma ovat vanhalle klassiselle pianistille parhaat näistä digitaalisista. Tietty se, mitä etsii, mutta Yamaha kyllä mallintaa mielestäni parhaita digipianoita tavalliseen pystypianoon/flyygeliin tottuneelle soittajalle. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
Meinaa vain nuo yamahat olla juuri hitusen verran uusina liian tyyriitä. Muistaakseni joskus jotain clavinovaa soittelin ja siitä tykkäsin myös niin äänien kuin koskettimien puolesta, mutta hintaa myös oli. Kyllä Yamahaa alle tuhannen euron saa helposti. Esittelymallin tai vuokrassa olleen saa alle tuhanteen euroon, vaikka käyttämättömänä sama malli olisi kalliimpi. Omasta mielestäni Yamahat ovat aika huonoja sekä soundiltaan että kosketukseltaan. Itse pidän enemmän Rolandeista. Toisaalta odotan digitaalipianolta digitaalipianon kosketusta ja oikealta pianolta en odota mitään, koska joka ikinen yksittäinen piano on aivan erilainen. Täällä voit muokata tietojasi. |
Kun nyt mun akustista (Yamaha C-108) on kehuttu, vaikka itse en ymmärrä sen päälle, oon tilannut pianonvirittäjän siltä varalta, että oppisin tykkäämään. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |