Aihe: Korg Mono/Poly
1 2
Mikael
13.10.2004 14:14:21

Mutta turha alkaa tappelemaan asioista, jotka ovat aika tunnelatautuneita.

No juu. Ehkäpä tässä ei toi virne näkynyt tarpeeksi alusta pitäen, mutta eipä tässä ryppyotsalla oltu alunperinkään liikeellä - enempi vaan viihdepohjalta ja kun noito muutiffejä ja muita tritoneita on täällä hehkuteltu, niin tälläistä leikkimielistä kädenvääntöä ajattelin ennemminkin kuin mitään "tappelua". Sorry, jos ei oikein välittynyt...

Jos joku jaksaa hehkuttaa jotain laatikkoa, johon on pakattu neljä aika huonoa monosyntsaa, niin eihän siinä mitään pahaa ole, mutta itse en kyllä jaksa hirveästi innostua. Ilmoittautukoon joku MS-20:sen tai jonkin PS-sarjan laitteen omistaja, niin kyllä täälläkin taas alkaa kuola virtaamaan näppäimistön päälle...

Itseasiassa mä kyllä diggaan M/P:stä enemmän kuin MS-20:sesta ja Polysix on myös suosikkilistalla (harmittaa, että jouduin palauttamaan pitkään lainassa olleen Polysixin). M/P on varsin loistava intuitiiviseen luomistyöhön ja sen arvaamaton luonne ja oudohkot efektit sopivat hyvin mulle (vrt. mallinnusvehkeet/romplerit: ei luonnetta lain). M/P:n varsin omintakeinen arpeggiaattori on vailla vertaa outojen rytmiluuppien rakentamiseen. Filsu omaa selkeän luonteen - joksin räkäisen, mutta toisaalta tehokkaan ja hyvinkin rock-henkisen. M/P ei ehkä ole paras vehje siistiin ja radoystävälliseen tanssi- ja iskelmämusiikkiin tai yleistyökaluksi monipuoliselle kosketintaiteilijalle, mutta luonnetta vaativaan intuitiiviseen luomistyöhön se sopii kuin sormi... eikun nenä päähän.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
casio
13.10.2004 14:48:32

- itse asiassa juuri viime viikon lopuilla yksi kaveri kertoi hollantilaisen tuttavansa kehuneen soittamiani MP-juttuja myös soundeiltaan

Uskallatko laitta tuota MP-musiikkia jakoon?

Olisi mielenkiintoista kuulla tämän keskustelun jälkeen tuota laitetta.
Leikari
13.10.2004 15:45:15

se ei ole mp-musiikkia vaan aivan oikea cd - enkä siis laita jakoon (enkä nimimerkin suojaamiseksi kerro mikä äänite on kyseessä)

ja kuten Mikaelkin ylempänä todisti on Mono/Poly miehille, jotka kulkevat omia polkujaan ;-)
Mikael
13.10.2004 23:56:03

Osta meidän levy. Siellä on M/P:tä monesssa kohtaa...
Rantsu
14.10.2004 01:21:11
No juu. Ehkäpä tässä ei toi virne näkynyt tarpeeksi alusta pitäen, mutta eipä tässä ryppyotsalla oltu alunperinkään liikeellä - enempi vaan viihdepohjalta ja kun noito muutiffejä ja muita tritoneita on täällä hehkuteltu, niin tälläistä leikkimielistä kädenvääntöä ajattelin ennemminkin kuin mitään "tappelua". Sorry, jos ei oikein välittynyt...

No en mäkään ihan kuolemantosissani myrkyttänyt. Ajattelin vain laittaa kun kerran konsensusta valiteltiin...

Vanhat myllyt on vähän samanlaisia kuin vanhat autot: ne on hienoja ja tyylikkäitä ja niitä on kiva omistaa, jos on tilaa niille ja aikaa pitää kondiksessa.
"Ehke parempi mine kotona."
Mikael
14.10.2004 14:27:06

No en mäkään ihan kuolemantosissani myrkyttänyt. Ajattelin vain laittaa kun kerran konsensusta valiteltiin...

huah! myrkytys oli niin vakavan oloista... menin vipuun.
Mikael
18.10.2004 12:08:06 (muokattu 18.10.2004 12:58:55)

BUAHAHAHAAAA!!!! ostin just PolySixin...!!!!

EDIT: kuva: http://www.grislygrotto.com/tmb/images/korg_polysix.png
Leikari
18.10.2004 12:40:37
BUAHAHAHAAAA!!!! ostin just PolySixin...!!!!

Onnea "uuteen kotiin" !!

- luulin, että sinulla oli jo ennestään
Mikael
18.10.2004 12:50:03

Onnea "uuteen kotiin" !!

- luulin, että sinulla oli jo ennestään

Kiits. Eikun tämä sama yksilö oli mulla pari vuotta lainassa ja reilu vuosi sitten omistaja halusi sen takaisin. Yritin silloin moneen otteeseen ostaa sen mutta tuloksetta. Nyt tämä samainen omistaja sitten oli tullut toisiin aatoksiin ja tarjosi sitä mulle ja kaupat tuli : )
Leikari
18.10.2004 14:05:44
Nyt tämä samainen omistaja sitten oli tullut toisiin aatoksiin ja tarjosi sitä mulle ja kaupat tuli : )

oli vissiin lukenut näitä "neljä huonoa monosynaa" -juttuja täältä ;-P
Mikael
18.10.2004 14:10:10 (muokattu 19.10.2004 11:40:11)

oli vissiin lukenut näitä "neljä huonoa monosynaa" -juttuja täältä ;-P

juukai mikäli hinnasta saattoi mitään päätellä : )

EDIT: pakko vielä laittaa tää hieno mainoskuva nyt kun mulla on noi molemmat:
http://www.synthmuseum.com/korg/korpolysixad02.jpg
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)