Antti1997 28.03.2004 23:37:21 | |
---|
Tätä keskustelua kun lukee niin voisi harkita vakavasti basistin uraa... No ei vaan. Pitäis varmaan alkaa itekki opiskelemaan vähä tota teoriaa, kun tähän asti oon vaan soitellu. Pitää kattoo kirjastost joku kirja. Tää on niin tätä. |
mr.muzak 28.03.2004 23:46:19 | |
---|
No sit mä soinnutan sen kappaleen uudelleen ja alan käyttää Asus4#5add9 F6b5 tilalla. Joko asteikko käy? Jollei niin mikä? No tuokin on edelleen virheellinen sointumerkki; eihän kappaleen bassoääni ko. kohdassa ole A tai edellä mainittu F. Tietysti voit tehdä oman version ko. kappaleesta missä tuossa kohtaa basso ääni on todella A, mutta eikös silloinkin olisi helpompi kirjoittaa Dm6/A? :) Ja mitä siihen d-dooriseen asteikkoon tulee, niin tietystihän se siihen käytännöntasolla käy; se asteikkokysymys vaan ilmensi sen F6b5 sointumerkinnän ongelmallisuutta (ilmeisesti huonosti tosin..:)). |
baron 28.03.2004 23:48:46 (muokattu 28.03.2004 23:53:57) | |
---|
No tuokin on edelleen virheellinen sointumerkki; eihän kappaleen bassoääni ko. kohdassa ole A tai edellä mainittu F. Tietysti voit tehdä oman version ko. kappaleesta missä tuossa kohtaa basso ääni on todella A, mutta eikös silloinkin olisi helpompi kirjoittaa Dm6/A? :) Ja mitä siihen d-dooriseen asteikkoon tulee, niin tietystihän se siihen käytännöntasolla käy; se asteikkokysymys vaan ilmensi sen F6b5 sointumerkinnän ongelmallisuutta (ilmeisesti huonosti tosin..:)). Entäs Asus4#5add9/H tai Asus4#5add9/D? Mikä asteikko niihin kävisi? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa |
mr.muzak 29.03.2004 00:07:08 | |
---|
Entäs Asus4#5add9/H tai Asus4#5add9/D? Mikä asteikko niihin kävisi? Ei ole mitään järkeä käyttää "kautta" -sointuja silloin kun asian voisi esittää yksinkertaisemminkin. Mutta jos ny leikitään teoriaa niin.. A-H-C-D-E#-F-G-A Molempiin tietty tuo sama. Terssistä voi sitten vääntää kättä onko se iso vai pieni (pieni olisi lähempänä sävellajia). Mutta eihän tässä edelleenkään ole mitään järkeä! |
baron 29.03.2004 07:12:47 | |
---|
Ei ole mitään järkeä käyttää "kautta" -sointuja silloin kun asian voisi esittää yksinkertaisemminkin. Mutta jos ny leikitään teoriaa niin.. A-H-C-D-E#-F-G-A Molempiin tietty tuo sama. Terssistä voi sitten vääntää kättä onko se iso vai pieni (pieni olisi lähempänä sävellajia). Mutta eihän tässä edelleenkään ole mitään järkeä! Nyt mä en ymmärrä? E# ja F on enharmonisesti sama. Järki on tietysti saada näyttävän näköinen sovitus ja muu bändi luulemaan, että mä oon kova jazz-jätkä. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa |
baron 29.03.2004 11:05:51 | |
---|
Nyt mä en ymmärrä? E# ja F on enharmonisesti sama. Järki on tietysti saada näyttävän näköinen sovitus ja muu bändi luulemaan, että mä oon kova jazz-jätkä. Siis kyllähän tuo E# on painovirhe?? Jos sen tilalla olisi E, niin kyseessähän olisi aiolinen moodi ja sehän sopisi hyvin Asus4#5add9 soinnun kanssa jammailtavaksi. Vai? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa |
Fuzzy Boner 29.03.2004 11:09:16 | |
---|
Ajatelkaas. "Parin lurpan yhdistelmä pärrään ja nieluun toivon mukaan ilman karvoja höystettynä joskus kosteudella, kiva leikkiä sun muuta" Tuon saman voi baron sanoa yksinkertaisemmin: "PILLU" ELi pyritään myös sointujutuissa käyttämäään sitä yksinkertaista ratkaisua. Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron! |
baron 29.03.2004 11:13:35 | |
---|
Ajatelkaas. "Parin lurpan yhdistelmä pärrään ja nieluun toivon mukaan ilman karvoja höystettynä joskus kosteudella, kiva leikkiä sun muuta" Tuon saman voi baron sanoa yksinkertaisemmin: "PILLU" ELi pyritään myös sointujutuissa käyttämäään sitä yksinkertaista ratkaisua. Silloinhan ne luulis, että mä en osaa mitään! Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa |
Notefix 29.03.2004 12:19:43 | |
---|
Vidu, tehkää sitä musaa...analysoida voi sitten joskus, jos siitä nyt hirveesti saa kiksejä! My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä" |
baron 29.03.2004 12:53:33 | |
---|
Vidu, tehkää sitä musaa...analysoida voi sitten joskus, jos siitä nyt hirveesti saa kiksejä! Tä, musta tää on kivaa, mee sä siitä soittamaan. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa |
oizo 29.03.2004 13:23:15 | |
---|
hihi, kitaristi kerran totesi kun nuoteissa luki sointu A7-5), että sehän on A2.. ;) so simple |
M.i.k.key 29.03.2004 13:25:41 | |
---|
hihi, kitaristi kerran totesi kun nuoteissa luki sointu A7-5), että sehän on A2.. ;) so simple Kitaristit saa tuota vauhtia basistiakin huonomman maineen! No juu, Notella oli aika hyvä pointti tuossa vähän ylempänä! Tehkää sitä musaa! prkl. My name is Baron, M.i.k.key Baron |
baron 29.03.2004 13:27:33 | |
---|
hihi, kitaristi kerran totesi kun nuoteissa luki sointu A7-5), että sehän on A2.. ;) so simple A - C#- Eb- G = A-H Tietenkin. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa |
baron 29.03.2004 13:28:21 | |
---|
Kitaristit saa tuota vauhtia basistiakin huonomman maineen! No juu, Notella oli aika hyvä pointti tuossa vähän ylempänä! Tehkää sitä musaa! prkl. Kuinka sitä voi tehdä, jollei ensin päätä, mitä tahtoo? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa |
mr.muzak 29.03.2004 15:58:15 | |
---|
Siis kyllähän tuo E# on painovirhe?? Jos sen tilalla olisi E, niin kyseessähän olisi aiolinen moodi ja sehän sopisi hyvin Asus4#5add9 soinnun kanssa jammailtavaksi. Vai? Se ei ole painovirhe, ja juuri tuon takia painotinkin ettei tässä jaarittelussa ole enää mitään järkeä, koska asiat pyritään aina merkitsemään yksinkertaisimmassa muodossa. Turha kikkailu on typerää. Se Dm6 ja Hm7b5 -jaarittelu taas ei ole typerää, koska ne ovat edelleen kaksi eri funktionaalista sointua. Tuosta tulikin mieleeni erään säestettävän solistin mappi muutaman vuoden takaa, jossa oli kaikille tuttu kappale nimeltä "Se jokin sinulla on". Muuten ok lappu, mutta se intron rytmi oli kirjoitettu puolinuottitrioleina :) Oli pakko kysyä artistilta että "haluatko tämän myös soitettavan näin, vai niin kuin se oikeasti menee?" :) |
mr.muzak 29.03.2004 16:00:58 | |
---|
Vidu, tehkää sitä musaa...analysoida voi sitten joskus, jos siitä nyt hirveesti saa kiksejä! Heh, eikös se ole niin että ne jotka eivät osaa säveltää päätyvät teoria/solfa -opettajiksi? :) Ainakin tänään taas tunnilla tuntui siltä, sellasia hittimelodioita että huh... |
baron 29.03.2004 16:09:42 | |
---|
Heh, eikös se ole niin että ne jotka eivät osaa säveltää päätyvät teoria/solfa -opettajiksi? :) Ainakin tänään taas tunnilla tuntui siltä, sellasia hittimelodioita että huh... Jollei se ollut painovirhe, niin tarkoitatko todella, että asteikossa oli sekä E# että F? Teenks mä sitten asteikon H#, C, Dbb ???? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa |
mr.muzak 29.03.2004 17:57:04 | |
---|
Jollei se ollut painovirhe, niin tarkoitatko todella, että asteikossa oli sekä E# että F? Teenks mä sitten asteikon H#, C, Dbb ???? Siis eihän sellaista mainitsemaani asteikkoa ole olemassakaan!! Siinähän luki heti alussa että "...jos ny _leikitään_ teoriaa niin...". Näytin vaan periaatteen millä noita asteikkoja on helppo muodostaa. Tämä keskustelu kannattaisi lopettaa vähitellen, ja keskittyä vaikka siihen noten mainitsemaan musiikinluomiseen.. |
baron 29.03.2004 20:17:16 (muokattu 29.03.2004 20:18:00) | |
---|
Siis eihän sellaista mainitsemaani asteikkoa ole olemassakaan!! Siinähän luki heti alussa että "...jos ny _leikitään_ teoriaa niin...". Näytin vaan periaatteen millä noita asteikkoja on helppo muodostaa. Tämä keskustelu kannattaisi lopettaa vähitellen, ja keskittyä vaikka siihen noten mainitsemaan musiikinluomiseen.. OK, just kun olisimme alkaneet luoda uutta (teoriaa). Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa |
mr.muzak 30.03.2004 01:14:41 | |
---|
OK, just kun olisimme alkaneet luoda uutta (teoriaa). Mitä jos tehdään niin, että luot eka jotain uutta analysoitavaa...sieltä voi hyvinkin löytyä paljonkin pohjaa uusille teorioille :) |