baron 23.03.2004 15:33:05 | |
---|
Pliis sano, että toi oli vitsi! :D Ei oo, alkoi (kuoro)laulajaksi. Saa olla niin pitkät kynnet kuin haluaa. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa |
maelstrom 28.03.2004 13:31:35 | |
---|
Itselläni oli oikean käden pikkurillissä vielä viikko sitten vajaa sentti ns. "jatketta" (siis sitä valkoista osaa) kynnessä, eikä se paljoa haitannut, tosin tilutusta en harjoitakaan ja muutenkin soittotekniikkani on vähän mitä on. Nyt sitä ei ole kun hommasin kitaran. On ässäarpa syntyä Suomeen.
IMIK #12 |
88-keys 29.03.2004 10:47:40 | |
---|
Mulla ei sitä ongelmaa ole, kun ehdin syyä ne ennen ku ehtii kasvamaan! Oiva apu kynsien pituuteen on jokin tietokonepeli, esim. Civilization II tai Heroes II, joka on jännittävä, mutta niin yksinkertainen, että sitä ohjailee yhdellä kädellä (jättää näin ollen toisen käden vapaaksi syönnille). Myös jonkin todella jännittävän analogisyntikan näprääminen yhdellä kädellä tuottaa saman lopputuloksen. |
Allegro 04.04.2004 20:57:14 | |
---|
Kyllä se melkein niin on, että kosketinsoittajan on pidettävä kynnet lyhyinä, jos meinaa kunnolla kehittyä. Ei oikein ole kiva soittaa, kun kynnet kopsuu koskettimia vasten. Voihan tietysti soittaa ns. "töppösormi"-tyylillä, ettei kynnet osu koskettimiin, mutta sellaisella tyylillä sormet väsyy eikä kehity. |
Warmen 07.04.2004 12:43:25 | |
---|
Tiluttaminen on kyllä mahdotonta jos on pitkät kynnet. Kyllä... Kesä tulee ja aina vaan ollaan täällä... |
Xardan 15.04.2004 01:17:38 | |
---|
Mielestäni kynnet eivät kuulu millään tavalla pianon eikä muunkaan instrumetin yhteyteen! Ainakin klassisessa pianon soitossa kynnet haittaavat ja paljon! |
baron 15.04.2004 08:34:11 | |
---|
Mielestäni kynnet eivät kuulu millään tavalla pianon eikä muunkaan instrumetin yhteyteen! Ainakin klassisessa pianon soitossa kynnet haittaavat ja paljon! Kait ne klassiseen kitaraan kuuluu? Ainakin flamenco-kitaraan. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
mutetus 19.04.2004 07:23:13 | |
---|
Ei niinkään se kynsien koskettimiin napsuminen haitannut, mutta se teki jo kipeää kun pikkusormen kynsi jäi kahden koskettimen väliin. Yritin siinä samalla siirtää kättä oktaavilla ylöspäin ja nykäisin kynttä niin että tuntui, että se lähtee irti. Jumansaakeli että se sattui. Tuon jälkeen olen aina kynteni leikannut. Ei pitkät kynnet sovi kosketinsoittoon. |
Xardan 19.04.2004 16:36:07 (muokattu 19.04.2004 16:38:39) | |
---|
Kait ne klassiseen kitaraan kuuluu? Ainakin flamenco-kitaraan. Jeps, tuo kyllä unohtu=) Kitaran soitossahan ne on just pahimmat vasemmassa kädessä, mutta oikeassa käytetään tottakai, varsinkin klassisessa musiikissa. Muutamia poikkeuksia lukuunottamatta kynsien on aina oltava lyhyet, ainakin näin kosketinpuolella. Music is my life, if not, then hell with me! |
hanttu 26.04.2004 13:35:53 | |
---|
Olen nainen ja kosketinsoittaja, ja ei tosiaan pitkillä kynsillä oo puhettakaan että pystyis soittaan. Ku on joskus päässy semmonen vahinko tapahtuun etten oo purru jotain kynttä pitkään aikaan (!) ja on onnistunu kasvaan pitäksi niin sinnehän ne koskettimien väliin jää eikä tunnu hyvältä.. En hirveesti ajattele estetiikkaa tässä asiassa, vaikka onhan se joka tapauksessa makeemman näköstäkin että sormet menee sulavasti ja nopsaan koskettimilla, vaikkakin purtuilla kynsillä, kuin töks-töks -tekniikalla hienoilla pitkillä lakatuilla kynsillä. Sanon minä. |
Xardan 26.04.2004 20:50:35 (muokattu 26.04.2004 20:51:02) | |
---|
En hirveesti ajattele estetiikkaa tässä asiassa, vaikka onhan se joka tapauksessa makeemman näköstäkin että sormet menee sulavasti ja nopsaan koskettimilla, vaikkakin purtuilla kynsillä, kuin töks-töks -tekniikalla hienoilla pitkillä lakatuilla kynsillä. Sanon minä. Näin on! Music is my life, if not, then hell with me! |
R.Syke 09.07.2004 19:09:53 | |
---|
Oletteko jo kuulleet, että joku pitkäkyntinen oli varastanut pianon? |
Petronome 10.07.2004 15:39:21 | |
---|
Oletteko jo kuulleet, että joku pitkäkyntinen oli varastanut pianon? Hoo. En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa! |
AMP-53 12.07.2004 13:12:00 | |
---|
Mitä te teette kynsillenne? Syön, tai siis järsin pois ennen kuin kasvaa liikaa. |
Black Zombie 82 15.09.2019 05:18:02 (muokattu 15.09.2019 05:18:19) | |
---|
Koskettimia voi soittaa kynsillä, mutta klassista kitaraa ei voi soittaa kunnolla ilman näppäilykäden kynsiä. Itse olen ollut kahden vaiheilla kasvatanko kynsiä vai pidänkö ne lyhyenä. Soitan sekä koskettimia että kitaraa. En ole mikään tikuttaja, vaan soitan tyylikkäitä juttuja. Ja semmoisia rauhallisia juttuja soittaessa on ihan sama onko kynnet vai ei, oli sitten mikä soitin tahansa kyseessä. Mutta ihan huvin vuoksi on kiva joskus soitella kitaraa kynsillä, koska saa vähän vaihtelua tumppu-soundille. Toisaalta kynsissä on se huono puoli, että niitä pitää olla jatkuvasti varomassa, putsailemassa ja viilailemassa. Mutta koska olen harrastelija enkä ammattisoittaja, niin asia on loppujen lopuksi täysin unsignificanth. |
teroyk 21.09.2019 11:40:52 | |
---|
Yhden syntikan olen hommannut käytettynä, jossa oli yllättävän kulumat koskettimistossa. Päättelin, että pitkillä kynsillä soitettu ja paljon. Eli ainakin joku oli pitkillä kynsillä tottonut soittamaan paljon. |
R0IST0 21.11.2019 08:08:24 | |
---|
teroyk: Yhden syntikan olen hommannut käytettynä, jossa oli yllättävän kulumat koskettimistossa. Päättelin, että pitkillä kynsillä soitettu ja paljon. Eli ainakin joku oli pitkillä kynsillä tottonut soittamaan paljon. toinen on sormukset, sen kans huomaa jos on veivattu potikkaa sormuksien kans |