Jafar 02.07.2004 22:56:27 | |
---|
Hmm mahtaako Nightwishin Tuomas käyttää Karmaa muuten kuin Nemon videolla..?? :) Ainakin tähän asti kaikissa mitä olen nähnyt ollut Korgin N364.. Ja eihän tuo Karma mikään ihan uutuus vehje ole.. Siis onko Karma myyty loppuun vai? Ymmärsinkö oikein? Saako uutena mistään? Jos se noin "halpa" on, voisi sitä harkita.. edellyttäen että siinä on hyvät saundit jne... |
ErrantKnight 05.07.2004 22:04:25 | |
---|
Hmm mahtaako Nightwishin Tuomas käyttää Karmaa muuten kuin Nemon videolla..?? :) Ainakin tähän asti kaikissa mitä olen nähnyt ollut Korgin N364.. Ja eihän tuo Karma mikään ihan uutuus vehje ole.. Siis onko Karma myyty loppuun vai? Ymmärsinkö oikein? Saako uutena mistään? Jos se noin "halpa" on, voisi sitä harkita.. edellyttäen että siinä on hyvät saundit jne... Kyllä ainakin keikoilla on ollut käytössä tuo. Aina välillä sitä naputtelee (keikalla Tuomaksella nyt siis tuo N364, Triton Studio ja Karma ja kaikkia noita käyttää). |
Jafar 06.07.2004 12:20:27 | |
---|
Juu huomasin, kun katselin tuolta Tampereen keikalta kuvia, niin se Karma on siinä sivussa.. :) Outoa silti että se on nyt vasta tullut mukaan.. Ja onko se alempi ja pidempi syna Triton Studio? Luulen että on joku Trinity... |
Janus 06.07.2004 17:25:24 | |
---|
Outoa silti että se on nyt vasta tullut mukaan.. Tuomas sai vasta ei-niin-kovin-kauan-sitten Korgin endorsement-diilin ja Karman sen mukana... "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie |
Jafar 07.07.2004 00:06:45 | |
---|
Jep.. Mutta mielestäni siitä on jo aikaa kun tuon sopimuksen sai. Mutta edellinen kysymykseni on nyt unohtunut.. Että saako Karmaa vielä Suomesta? Millainen kone on, mitkä hyviä ominaisuuksia?? |
ajs 07.07.2004 10:35:03 | |
---|
(keikalla Tuomaksella nyt siis tuo N364, Triton Studio ja Karma ja kaikkia noita käyttää). Tuomaksella ei ainakaan Sauna Open Airin keikalla ollut Triton Studiota, eikä ole koskaan ennenkään ollut. Sen sijaan pitkä, kaksoisständin alimmaisella telineellä oleva hopeanvärinen syntikka on Trinity Pro. Käsittääkseni tuo peli on hänellä käytössä vieläkin. "Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero |
Leija 09.07.2004 09:34:09 (muokattu 09.07.2004 09:34:38) | |
---|
Tuomaksella ei ainakaan Sauna Open Airin keikalla ollut Triton Studiota, eikä ole koskaan ennenkään ollut. Sen sijaan pitkä, kaksoisständin alimmaisella telineellä oleva hopeanvärinen syntikka on Trinity Pro. Käsittääkseni tuo peli on hänellä käytössä vieläkin. Eipä ainakaan Saunassa ollut, suunnilleen eturivistä keikkaa seuratessa näkyi selkeästi että synan persiissä luki Triton. ;) Ja kyllähän se sillä Karmallakin livenä jotakin pimputteli. Kaikkihan me kuljemme loassa, mutta toiset meistä katsovat tähtiin. |
ajs 09.07.2004 10:48:40 | |
---|
Eipä ainakaan Saunassa ollut, suunnilleen eturivistä keikkaa seuratessa näkyi selkeästi että synan persiissä luki Triton. ;) Ja kyllähän se sillä Karmallakin livenä jotakin pimputteli. Oliko tosiaan näin? No, eihän siinä bändissä ole sitten enää paljon mitään hyvää :) "Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero |
Jabbe 09.07.2004 19:06:17 | |
---|
On se nyt tarkkaa et millä Korgilla se Tuomas soittelee.. :) Äh, Korgeja kaikki, yks riittäis mun mielestä ihan hyvin. Ostais Motifin prkl.. ;) Kaikenlainen turha dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita. |
Jafar 09.07.2004 19:42:30 | |
---|
On se tarkkaa se, ei voi olla Triton studio, kun tähän asti aina ollut Trinity... Kauheaa.. :) Nuo kuvat tuolla nightwish.com:issa olivat niin epäselviä, ettei niistä oikein näy.. "Älkää suhtautuko liian kevyesti minuun, sillä minun voimani ovat entistä mahtavammat." |
keyboardplayer 17.07.2004 12:19:40 | |
---|
Kyllä se on trinity pro ollu useammissa kuvissa,en tiedä onko nyt sitten vaihtanut tritonin malleihin ??? Mitä olen videoita katsellut, niin Holopainen käyttää suurimmaksi osaksi N364:sta ja alhaalla telineestä löytyy trinity pro ja siellä sivussa on se karma jota soittelee mielestäni aika harvoin...Miksi se on sillei tyhmästi vinossa tai sillee...onko helpompi soittaa vai mikä juju siinä on... Offtopic: Myydäänköhän N364 vielä missään ja mihin hintaan (käytettynä tai uutena) |
Jafar 17.07.2004 14:02:34 | |
---|
Kyllä se on trinity pro ollu useammissa kuvissa,en tiedä onko nyt sitten vaihtanut tritonin malleihin ??? Mitä olen videoita katsellut, niin Holopainen käyttää suurimmaksi osaksi N364:sta ja alhaalla telineestä löytyy trinity pro ja siellä sivussa on se karma jota soittelee mielestäni aika harvoin...Miksi se on sillei tyhmästi vinossa tai sillee...onko helpompi soittaa vai mikä juju siinä on... Offtopic: Myydäänköhän N364 vielä missään ja mihin hintaan (käytettynä tai uutena) Juu nyt olen tutkinut erinäisiä lähteitä, ja keikalla käynyt, niin kyllä näyttää siltä, että siinä alempana on Triton Studio.. Näyttää alempi olevan yhtä kapea kuin N364.. Sehän on normaali pituinen se N364, eli taitaa olla Triton Studion perusmalli. Olisi kiinnostava tietää kyllä mikä funktio sen soittimen kallistamisessa on..?? "Älkää suhtautuko liian kevyesti minuun, sillä minun voimani ovat entistä mahtavammat." |
Janus 17.07.2004 15:59:48 | |
---|
Olisi kiinnostava tietää kyllä mikä funktio sen soittimen kallistamisessa on..?? Kokeile joskus ;) Helpottaa tiettyjen juttujen (ns. tilujen) soittamista kun ranteen saa taysin suoraksi eika joudu jannittamaan/kannattelemaan kyynarpaista eika ranteista. Esim. Bodomin Janne soittaa usein studiossakin soolot niin etta kiippari on tiltattu etukenoon. "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie |
ajs 17.07.2004 21:09:48 | |
---|
Kokeile joskus ;) Helpottaa tiettyjen juttujen (ns. tilujen) soittamista kun ranteen saa taysin suoraksi eika joudu jannittamaan/kannattelemaan kyynarpaista eika ranteista. Esim. Bodomin Janne soittaa usein studiossakin soolot niin etta kiippari on tiltattu etukenoon. Mielestäni tuon keinon hyödyllisyys nopeiden kuvioiden soittamisessa on hieman kyseenalainen, vaikka toki livenä on joskus hauska soittaa noin juuri näyttävyyden vuoksi. Itse en juurikaan huomaa eroa soiton nopeudessa/helppoudessa soittaessani tuolla tyylillä tai perinteisesti. Kuka muuten on mahtanut keksiä tuon kallistetun soittoasennon? "Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero |
Janus 17.07.2004 21:41:51 | |
---|
Mielestäni tuon keinon hyödyllisyys nopeiden kuvioiden soittamisessa on hieman kyseenalainen, vaikka toki livenä on joskus hauska soittaa noin juuri näyttävyyden vuoksi. Itse en juurikaan huomaa eroa soiton nopeudessa/helppoudessa soittaessani tuolla tyylillä tai perinteisesti. Kuka muuten on mahtanut keksiä tuon kallistetun soittoasennon? Ma oon omassa soitossa huomannu, etta toi tuo jonkun verran helpotusta "lajityypille ominaisten" melodioiden soittoon... vastaavasti esim. clavi-sakatysten ym. soittaminen on vaikeampaa. Mutta vain siis minun mielestani, on varmaan aika yksilollista - ma tosin kippaan synan niin, etta se on aika matalalla ja isossa kulmassa niin etta linja hartiasta sormenpaihin on melkeen taysin suora. Eikohan Jens ole tossakin se pioneeri... ainakin sit viimeistaan kun siirtyi kayttamaan rundeilla yhta synaa. Viela -85 Yngwien Japaninlivella koko analogiarsenaali on aseteltu jotenkuten "normaalisti". "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie |
Titares 15.01.2005 08:14:44 | |
---|
|
mack the knife 17.01.2005 00:43:35 | |
---|
Kuka muuten on mahtanut keksiä tuon kallistetun soittoasennon? Tuula Heikkilä ja Markku Harjunpään orkesteri. Olen nähäny. :) Ei se ole niin justhin. |
Eddy 17.01.2005 01:10:03 | |
---|
Tuula Heikkilä ja Markku Harjunpään orkesteri. Olen nähäny. :) En muista mikä ryhmä oli kyseessä,mutta vuosia sitten oli tarkoitus käyttää maestrossa kilpailevan yhtyeen koskettimistoa ainakin alapään (piano) osalta,mutta yllätys oli melkoinen,kun piano oli yli 45 asteen kulmassa perus asentoon nähden.Oli pakko pistää oma kiska pydeen,vaikka laiskuus onkin yksi vahvimmista "ominaisuuksistani"... Koskettelen soittimia... |
Synastikki 15.06.2006 09:54:21 | |
---|
Tietääkö joku mistä tuon Korg Karman saisi? Kun t-kauppa on näköjään lopettanut myynnin... ja suomessa en ole tuohon ainakaan vielä törmännyt kun olen musiikkikauppojen sivuja selaillut... (anteeksi vanhan ketjun elvyttämisestä...) Hevihaarukka! ,,/ |
Janus 15.06.2006 11:06:49 | |
---|
Tietääkö joku mistä tuon Korg Karman saisi? Kun t-kauppa on näköjään lopettanut myynnin... ja suomessa en ole tuohon ainakaan vielä törmännyt kun olen musiikkikauppojen sivuja selaillut... (anteeksi vanhan ketjun elvyttämisestä...) Jotain hajakappaleita saattaa olla musakauppojen hyllyissä ympäri Suomea, mutta kun ne ovat menneet, niin lisää ei taida tulla. Käytettynä kannattaa etsiä, myin omani pois n. puoli vuotta sitten (tarpeeksi Korgin moduleita ja liikaa koskettimistoja). Jos on urheilumieltä, niin Eestin puolelta löytyy vielä kaupoistakin: http://www.pillipood.ee/index.php?lang=est&pid=248&page=1 Noiden listahinta olis ~1596,89645 euroa. Muita Tallinnan musakauppoja: http://www.turismiweb.ee/en/category/Music%20shops/22/ |