paasi: väittäisin että jos olisin oikeakätinen niin soittaisin kyllä paremmin kiipparia.. tässä oon kironnut että prkl tuleekohan tästä mitän ikinä.. oikee kyllä pystyy soittamaan hitaasti jotenkuten mukana (tempo140-150) mutta sit kun pitäis soittaa nopeeta (tempo 170->) niin ei tunnu muistavan kuvioita mitenkään vaan saa samaa toistaa monia kymmeniä ellei satoja kertoja et saa sen menemään hyvin.. joskus koitin vertailun vuoksi vasemmalla kuinka nopeasti se oppiisi soittamaan kyseistä kuviota ja jo muutaman kerran jälkeen sormet löysivät oikeat painikkeet. hei vasurit onko hyviä neuvoja kiipparin soittamiseen? no onhan näitä kuuluisuuksiakin vasenkätisinä ollut.. bach? mikäli oikein muistan. Kyllähän tämänkin maan huippukiipparistien joukossa on vasureita eikä sitä soitosta huomaa. Joskus ne briljeeraa että katsokaa, mä osaan tän myös vasurilla:-) Kyllähän kiipparistilla pitää molempien käsien toimia ja oikeakätiselle on vasen vastaavasti vaikeampi. Treeniä vaan. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Mä oon vasenkätinen ja soittanut nyt kohta 6 vuotta pianoo, ja nyt kun aloin miettimään tätä asiaa niin... en minä tiedä! En ole näiden 6 vuoden aikana ajatellut, olisiko helpompi soittaa, jos olisi oikeakätinen. Tosin olen huomannut, että pianonsoiton opettajani saa välillä huomauttaa minulle, että soitan vasemmalla kädellä liian voimakkaasti. Ehkä juuri siksi että olen vasenkätinen... |
-Music-: Mä oon vasenkätinen ja soittanut nyt kohta 6 vuotta pianoo, ja nyt kun aloin miettimään tätä asiaa niin... en minä tiedä! En ole näiden 6 vuoden aikana ajatellut, olisiko helpompi soittaa, jos olisi oikeakätinen. Tosin olen huomannut, että pianonsoiton opettajani saa välillä huomauttaa minulle, että soitan vasemmalla kädellä liian voimakkaasti. Ehkä juuri siksi että olen vasenkätinen... Ai, mun piano-ope haukkuu myös että mä soitan vasurilla liian voimakkaasti ja oon oikeakätinen! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |