Aihe: Motif ES
1 2 3 4
Jabbe
28.09.2003 22:49:32
And don't forget the Fantom-S/-S88. Samat ominaisuudet löytyy suurinpiirtein. Mä ostin tollasen tossa kuukausi sitten. Vaikka aluksi vähän petyinkin laitteeseen studiokäytössä, ni kyllä se ihan tykki peli sittenkin on, kun on oppinut noita efektejä jne. käyttämään kunnolla..

Suurinpiirtein? Löytyykö:

-175MB ROM
-512MB RAM
-Polyfonia 128 ääntä
-Laajennettavuus uusilla synteeseillä (PLG-kortit), ei pelkillä uusilla soundeilla
-8 insert, 8 master efektiä, 3-al. eq x 16 kanavaa
-Loistavat soundit, mm. Megavoicet ja 3-layer piano
-Tehokas sekvensseri
jne.

Ja hinta alle 2500e (ES6, 61 kosketinta) !!!!
Kari S
29.09.2003 16:15:58
Ai sait Jabbe sitten vihdoin ostettua hyvän, kunnon vehkeen. ;) Mites sille sun "kosketinsetupille" kävi? No, onneksi et (ilmeisesti) rahojasi siihen Triton LE:hen tuhlannut. On meinaan niin järkyttävän huonot soundit, että. Heti kun saat laitteen käsiisi, niin ei muuta kun Performance-kombeja vaan kahlaamaan. Ne on niin helmiä...
assassin
29.09.2003 16:33:33
-Loistavat soundit

Sinänsä aika huvittavaa, kun tuo mielipide perustuu pelkästään demobiiseihin ja tuohon esittelyvideoon. Ei pahalla, itse olen saanut saman ensivaikutelman.
I don't have an attitude problem. You have a perception problem.
Jabbe
29.09.2003 17:26:02 (muokattu 29.09.2003 17:27:03)
Ai sait Jabbe sitten vihdoin ostettua hyvän, kunnon vehkeen. ;) Mites sille sun "kosketinsetupille" kävi? No, onneksi et (ilmeisesti) rahojasi siihen Triton LE:hen tuhlannut. On meinaan niin järkyttävän huonot soundit, että. Heti kun saat laitteen käsiisi, niin ei muuta kun Performance-kombeja vaan kahlaamaan. Ne on niin helmiä...

No jos olisin silloin tiennyt että tällainenkin on, niin olisi saanu jo aikoja sitten jäädä noi suunnitelmat. Kerrankin hyötyä kun paikallinen nimeltämainitsematon liike hidasteli sen Tritonin kanssa, onneksi en kerennyt sitä ostaa. :)

Olikos sulla muuten se perus-Motif vai ihan jo ES?

Sinänsä aika huvittavaa, kun tuo mielipide perustuu pelkästään demobiiseihin ja tuohon esittelyvideoon. Ei pahalla, itse olen saanut saman ensivaikutelman.

Niin. No Keyboard-lehden foorumilta olen lukenut aika paljon kommentteja tuosta, kuten myös Motifator-foorumilta. Ainakin ovat muutkin tuosta tykänneet, joten eiköhän se ihan hyvä oikeastikin ole. Pääsisi nyt äkkiä käsiksi tuohon....
Caleidoscope
30.09.2003 18:58:32 (muokattu 30.09.2003 20:06:08)
Sen verran haluaisin sanoa musiikkilaitteiden Suomesta ostamisesta, että ei kannata. Kokeilu on tietysti eri asia.

Saksassa on monta hyvää musiikkikauppaa (ei vain Thomann), josta saa loistavaa palvelua ja hyvät hinnat.
Itse suosittelisin tätä: www.touched-by-sound.com . Olen tyytyväinen asiakas.
Rantsu
30.09.2003 19:15:10 (muokattu 30.09.2003 19:18:20)
Sen verran haluaisin sanoa tuosta musiikkilaitteiden Suomesta ostamisesta, että ei kannata.

Aivan, sama koskee ruokaa, vaatteita, aurinkolaseja, äänitallenteita, asumista, työntekoa jne.

Kokeilu on tietysti eri asia.

Jos kohta on enää musiikkiliikkeitä, missä kokeilla. Mutta ainahan voi matkustaa Saksaan...

Ja lisättäköön vielä, että olen tasaisin väliajoin tehnyt laitehankintoja useista pääkaupunkiseudun musiikkiliikkeistä, niistä mainittakoon tässä Helsingin Musiikki, F-Musiikki, DLX Music ja Hellas-piano. Ja olen erittäin tyytyväinen asiakas!
Jabbe
30.09.2003 21:12:29
Täällä Joensuussa on kaksi kauppaa. Toinen niistä on erittäin hyvä ja mukava palvelultaan, valikoimaa löytyy ja se mitä ei löydy, hankitaan. Toinen taas... no siellä voi korkeintaan piruuttaan käydä testaamassa jotain laitetta ja ilmoittaa sitten kylmästi tilaavansa vaikka thomanilta. Sillä palvelulla sekä ennen että jälkeen ostoksen on oikeasti paljon merkitystä, ei niillä hienoilla myyntipuheilla.
Kari S
01.10.2003 18:15:10
Sillä palvelulla sekä ennen että jälkeen ostoksen on oikeasti paljon merkitystä, ei niillä hienoilla myyntipuheilla.

Tämä nyt menee hieman off-topic, mutta kirjoitat kyllä asiaa. Mutta kyllä sitä joskus toivoisi saavansa niitä hienoja myyntipuheitakin, sillä ainakin Hesassa tuntuvat myyjät olevan ilmeisesti niin kyllästyneitä mitään koskaan ostamattomiin "testaajiin", etteivät viitsi juuri markkinoida tuotetta. Tämä kyllä pistää hieman vihaksi, sillä jos olen sijoittamassa liikkeeseen tuhansia euroja, niin melkein tekisi joskus vieressä toljottavalle tuppisuu-myyjälle sanoa, että myy nyt p*rk*le tätä laitettasi minulle! (Tämä siis jos sen jälkeen, kun myyjältä on pyydetty tuote-esittely) Joten: sama kai se silloin on, heittääkö rahat Saksaan, jos kerran palvelu-/infosaldo on sama. Usein saa vielä halvemmallakin.

Ja tuo "jälkihoito" ostoksen jälkeenkin olisi tosiaan ihan mukavaa, sillä vaikka 5000 euron ostos kuitataan ihan arkisella kioskikassaläpällä: "5000. Kiitos." Vähän voisi jotain vaikka lämpimiä löpistä...tulisi asiakkallekin hyvä mieli: "Olipa hyvä, että tuli sijoitettua juuri tuohon liikkeeseen. Olipa mukavaa ja mutkatonta asiakaspalvelua."

Toisaalta, esimerkiksi F-Musiikissa olen saanut osakseni varsin mukavaa ja hyvää palvelua.
Jabbe
01.10.2003 20:22:52
Tämä nyt menee hieman off-topic, mutta kirjoitat kyllä asiaa.

Antaa vaan olla offtopic. Tätä saisivat kyllä useat myyjätkin lukea..

Toisaalta, esimerkiksi F-Musiikissa olen saanut osakseni varsin mukavaa ja hyvää palvelua.

Onpa täälläkin F-musiikin alainen tuo parempi liike. Taas muuten tänään malliesimerkki hyvästä palvelusta:

Kävin tuota Motifiani kyselemässä aamupäivällä. Eivät tienneet suoraan, mutta lupasivat soittaa maahantuojalle ja sitten minulle. Iltapäivällä tulikin sitten puhelu liikkeestä. Valitettavasti taitaa mennä vähän pidempään tuon Motifin kanssa kun ovat niin kovin kysyttyjä maailmalla. Mutta lupasivat hommata laitteen niin nopeasti kuin vain mahdollista, ja tuohon kyllä luotan. HYVIN harvasta liikkeestä (ylipäätään mistään) soitetaan samana päivänä takaisin, monelle on varmaan tuttua että saa kuukaudenkin päästä soitella itse takaisin, josko asioille olisi jo tapahtunut jotain...

Isot pisteet Karjalan Musiikille loistavasta palvelusta! Suosittelen erittäin lämpimästi!!! :)
HK
17.10.2003 00:25:41
Tiedä häntä kuinka tämä enää tähän threadiin liittyy, mutta tulipa bongattua Motif ES6 Thomannin online-katalogissa, hinta suolaiset 2666 erkkiä. (!)

Hinta näköjään vähän lipsahtanut suunnitellusta.
Peltikorva puupäässä.
Jabbe
17.10.2003 00:36:54
Tiedä häntä kuinka tämä enää tähän threadiin liittyy, mutta tulipa bongattua Motif ES6 Thomannin online-katalogissa, hinta suolaiset 2666 erkkiä. (!)

Hinta näköjään vähän lipsahtanut suunnitellusta.

Vähän? Perhana, Thomanilta en kyllä osta. Uskokaa pois, Suomesta saa halvemmalla, jos vaan jaksaa kysellä.

Sais alkaa kohta tulla toi mun Motiffi.. no jos ens viikolla vaikka. Toivottavasti... :/
Snowblind
17.10.2003 08:36:56

Vähän? Perhana, Thomanilta en kyllä osta. Uskokaa pois, Suomesta saa halvemmalla, jos vaan jaksaa kysellä.

Sais alkaa kohta tulla toi mun Motiffi.. no jos ens viikolla vaikka. Toivottavasti... :/

Sitten pääsetkin sillä leikkimään ja innoissaan m.nettiin siitä vaahtoamaan kuten se esittelyvideon ukko :)
Syökää sieniä ja kukoistakaa!
Juho L
17.10.2003 09:25:56
Sitten pääsetkin sillä leikkimään ja innoissaan m.nettiin siitä vaahtoamaan kuten se esittelyvideon ukko :)

Ja saksaksi vieläpä.

Keskustelualue: Koskettimet
Nimimerkki: Jabbe
Otsikko: Mikä työasema kannattaa hommata?
Kirjoitus: Ich haben Slushen af der gänsburg Motifffss! *pyyhitään sylkeä rinnuksilta* Ach der Spiegeln schwartzflauss der REAL TIME AUDIO PROCSSSHECCINGG! *pyyhitään lisää sylkeä* Giähähähä! (tuo nauru on se sama, mikä tuli bassokuvion jälkeen) As far der System für Schlosen das wid Motiffss III-EESSsccchh *pyysitään sylkeä hihalla suupielistä*.

Minun tekosaksa on aika vakuuttavan huonoa.
"You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player
assassin
17.10.2003 12:08:41
Hehe, Juho laitto pahan ;D
Jabbe
17.10.2003 12:16:24
Hehe, Juho laitto pahan ;D

Vanha.
assassin
17.10.2003 14:43:31 (muokattu 17.10.2003 14:43:47)
Vanha.

Eikö tuohon kommenttiin olisi ennemminkin kannattanut lainata tuo Juhon tekosaksajuttu, eikä minun kommenttiani? Jos siis sitä tarkoitit.
Jabbe
17.10.2003 14:50:39
Eikö tuohon kommenttiin olisi ennemminkin kannattanut lainata tuo Juhon tekosaksajuttu, eikä minun kommenttiani? Jos siis sitä tarkoitit.

Sitä tarkoitin. Mutta se ei ollut enää hauska mielestäni tuo Juhon juttu, kun olen tuon saman vittuilun jo niin monesti kuullut. ;) Ja off-topiciin tämä!
piksi
19.10.2003 17:34:06
Suurinpiirtein? Löytyykö:
-175MB ROM
-512MB RAM
-Polyfonia 128 ääntä
-Laajennettavuus uusilla synteeseillä (PLG-kortit), ei pelkillä uusilla soundeilla
-8 insert, 8 master efektiä, 3-al. eq x 16 kanavaa
-Loistavat soundit, mm. Megavoicet ja 3-layer piano
-Tehokas sekvensseri
jne.
Ja hinta alle 2500e (ES6, 61 kosketinta) !!!!

mielestäni tuolla hinnalla JOSTAKIN on ollut pakko tinkiä, etenkin merkin ollessa yamaha ;-)

itse olen nyt käynyt ES-8:a testaamassa ja ensivaikutelma on:

1) käyttöliittymässä on turhaan pitäydytty yamahan halvemmista syntikoista matkitussa systeemissä, itseäni moinen nappimäärä lcd:n oikealla puolella rassaa, korgin category-systeemi on toimivampi imho (tosin mielipideasia!)

2) aika pieni ja mielestäni sekava lcd, kyllä tämänkokoisessa "työasemassa" saisi olla vähintään tuplasti isompi muiden työasemien malliin, jotta sillä työskentely olisi mielekästä. nyt ollaan liian perussyntikka-mallilla.

3) aika vähän outputteja, vain perus R/L sekä kaksi assignablea (4)

4) mitä erityisen supertehokasta on sekvensserissä, joka ei merkittävästi eroa muiden työasemien sekvensseristä? tuossakin on 16 trackia ja parisataatuhatta nuottia, ja demovideon "valmista 5 minuutissa!"-tyyppinen sekvenssointi ei kovin ammattimaiselta vaikuttanut.

5) kyllä, samplememorya voi olla ES:ssä 512 megaa mutta eipä ole valmiina, tuo on optionaalinen maksimi, eikä spekseissä mainita, että samplememorya olisi mukana YHTÄÄN. hyvä juttu kuitenkin, että saa laajennettua tuohon asti kun jopa triton rackissa loppuu 96 megaan. plussapuoli, että tuossa käytetään DIMMIä eikä enää mitään simmejä.

6) en sanoisi, että 2500 euroa 61-workstationista jossa EI ole painotettuja koskettimia on mitenkään pieni hinta, vasta tuossa ES-8:ssa on painotetut, mutta se maksaakin sitten heti alkaen $3350

7) 768 presettiä, 128 GM settiä ja ainoastaan 256 user-presettiä on kohtuullisesti, mutta luulisi löytyvän muistia enempäänkin, itselläni ilman laajennuksia käytössä 1664.

8) kokonaisuutena mielestäni epätasainen, soittelin tuota noin tunnin, eivät soundit mitään huonoja olleet, mutta eivätpä toisaalta häikäisseet upeudellaan. en sano minkään syntikan soundeja täydellisiksi, en tritonin, en kurzweilin, etc.. mutta tuota en valitsisi työasemakseni kokeilun perusteella. kai jabbe itse kokeilit syntikkaa ennen tilaamista?

9) 128 polyfonia on syntikan vahva puoli, samoin laajennettavuus sekä efektien määrä, mutta määrä ei tarkoita suoraan verrannollisesti laatua vaikka insert effectejä saisi 100 kpl yhdelle kanavalle.

hiukan huvittuneena ihmettelen, kun aiemmin kehuit ja suosittelit triton le:tä kaikille, nyt kehun kohteeksi on vaihtunut es joka "hakkaa luultavasti Tritonin, Motifin, Fantomin, Nord Electron ja muut huippuvehkeet"??

ihmettelen kuinka voit nostaa yhden syntikan muiden yläpuolelle kiistatta, kun sellaista syntikkaa ei ole ja tuskin koskaan tullaan valmistamaan. kaikille löytyy kyllä omat itselleen budjettiin ja soittotarkoituksiin sopivimmat vehkeet! musiikin monimuotoisuus ei todellakaan synny siitä, että kaikki hankkisivat markkinoiden "parhaan" motif es:än ja unohtaisivat muut "Huonommat vehkeet".
Jabbe
19.10.2003 22:48:16
mielestäni tuolla hinnalla JOSTAKIN on ollut pakko tinkiä, etenkin merkin ollessa yamaha ;-)

Tottakai. Niinhän nuo itsekin sanoivat, eikä kaikkea voi eikä tarvitsekaan saada.

1) käyttöliittymässä on turhaan pitäydytty yamahan halvemmista syntikoista matkitussa systeemissä, itseäni moinen nappimäärä lcd:n oikealla puolella rassaa, korgin category-systeemi on toimivampi imho (tosin mielipideasia!)

Mulla on toi RM1x ja sen käyttöliittymä on ihan jees kunhan sen oppii. Rolandit ei ainakaan ole miellyttäneet, ja Korgit ovat jotenkin myös outoja. Tottumiskysymyshän tuo lähinnä on, mieluummin monta nappia kuin hirveästi menuja, näin mielestäni siis.

2) aika pieni ja mielestäni sekava lcd, kyllä tämänkokoisessa "työasemassa" saisi olla vähintään tuplasti isompi muiden työasemien malliin, jotta sillä työskentely olisi mielekästä. nyt ollaan liian perussyntikka-mallilla.

No tuota sanoivat juuri isoimmaksi tekijäksi hinnan suhteen. Iso kosketusnäyttö voisi nostaa tuota hintaa aika roimastikin, ja koska suurin osa rankemmista sekvensserihommista jne. tulen tekemään PC:llä, ei tuo niinkään haittaa. Hinta on tärkeämpää kuin hifistely. :)

3) aika vähän outputteja, vain perus R/L sekä kaksi assignablea (4)

Noita saa lisää. Taas kerran, perushommat saa halvalla, eikä mulla heti enemmälle olis tarvettakaan. Laajennuksenhan tuohon siis saa, ostaa sit sen jos tarvii.

4) mitä erityisen supertehokasta on sekvensserissä, joka ei merkittävästi eroa muiden työasemien sekvensseristä? tuossakin on 16 trackia ja parisataatuhatta nuottia, ja demovideon "valmista 5 minuutissa!"-tyyppinen sekvenssointi ei kovin ammattimaiselta vaikuttanut.

No ei supertehokasta, mut jos toi sekvensseri pohjautuu RS7000:en, joka taas pohjautuu RM1x:än, josta pidän todella paljon nimenomaan sequnsa takia, niin pakkohan sen on olla hyvä. Samaa tasoa varmaan kuin muissakin työasemissa. Ja onhan ne tietokoneetkin keksitty...

5) kyllä, samplememorya voi olla ES:ssä 512 megaa mutta eipä ole valmiina, tuo on optionaalinen maksimi, eikä spekseissä mainita, että samplememorya olisi mukana YHTÄÄN. hyvä juttu kuitenkin, että saa laajennettua tuohon asti kun jopa triton rackissa loppuu 96 megaan. plussapuoli, että tuossa käytetään DIMMIä eikä enää mitään simmejä.

No mitä hyötyä on jostain 4mb muistista sitten? Noi 512 megaa saa sillä tavalla että hommaa kerralla 2kpl 256mb muistipalikoita, hinta n. 100e. Ne onkin varmaan eka laajennus, minkä tuohon tulen ostamaan.

6) en sanoisi, että 2500 euroa 61-workstationista jossa EI ole painotettuja koskettimia on mitenkään pieni hinta, vasta tuossa ES-8:ssa on painotetut, mutta se maksaakin sitten heti alkaen $3350

Triton Classic taisi olla vähän aika paljonkin kalliinpi uutena? Nykyäänkin maksaa 61-versiona n. 2300e, joten... ja paljonko maksaa esim. K2600XS tai Triton Studio ProX? Vähän enemmän kuin $3350.

7) 768 presettiä, 128 GM settiä ja ainoastaan 256 user-presettiä on kohtuullisesti, mutta luulisi löytyvän muistia enempäänkin, itselläni ilman laajennuksia käytössä 1664.

Korvaako määrä laatua?

8) kokonaisuutena mielestäni epätasainen, soittelin tuota noin tunnin, eivät soundit mitään huonoja olleet, mutta eivätpä toisaalta häikäisseet upeudellaan. en sano minkään syntikan soundeja täydellisiksi, en tritonin, en kurzweilin, etc.. mutta tuota en valitsisi työasemakseni kokeilun perusteella. kai jabbe itse kokeilit syntikkaa ennen tilaamista?

Tilasin laitteen nimenomaan kokeilukäyttöön ensin, en ole vielä ostanut edes. Soundit vaikuttaa demojen ja käyttäjäkommenttien perusteella hyviltä, mutta pitää vielä itse tietenkin testata ennen lopullista ostopäätöstä.

9) 128 polyfonia on syntikan vahva puoli, samoin laajennettavuus sekä efektien määrä, mutta määrä ei tarkoita suoraan verrannollisesti laatua vaikka insert effectejä saisi 100 kpl yhdelle kanavalle.

Ei tarkoitakaan. Pitäisikö tuossa sitten olla joku TC:n System6000 efektiprossu jokaiselle kanavalle? Ja onko muissakaan syntikoissa sen paremmat efektit? Ja minusta laajennettavuus on paljon parempi kuin kalliinpi ja valmiiksi täytetty laite; kukin saa poimia itse tarvitsemansa ominaisuudet eikä tarvitse maksaa niistä mitä ei tarvitse.

hiukan huvittuneena ihmettelen, kun aiemmin kehuit ja suosittelit triton le:tä kaikille, nyt kehun kohteeksi on vaihtunut es joka "hakkaa luultavasti Tritonin, Motifin, Fantomin, Nord Electron ja muut huippuvehkeet"??

No silloin ei ollut vielä Motif ES:ää. Perusmotif ei vakuuttanut, mutta ES alkaa olla jo lähellä sitä, mitä haluankin. Ja toisekseen, hintahan tässä ratkaisee, toinen vaihtoehto olisi ollut Nord Electro + Triton LE, mutta tämä tulee oikeastaan halvemmaksikin..

ihmettelen kuinka voit nostaa yhden syntikan muiden yläpuolelle kiistatta, kun sellaista syntikkaa ei ole ja tuskin koskaan tullaan valmistamaan. kaikille löytyy kyllä omat itselleen budjettiin ja soittotarkoituksiin sopivimmat vehkeet! musiikin monimuotoisuus ei todellakaan synny siitä, että kaikki hankkisivat markkinoiden "parhaan" motif es:än ja unohtaisivat muut "Huonommat vehkeet".

No ei tarvitsekaan kaikkien ostaa. Tää nyt vain sopii just mun tarpeisiin ja budjettiin, joten tää on mulle parempi kuin kilpailijansa. Jokainen tavallaan tietenkin.

Ettei sua vaan harmittaisi, et oot itse tuhlannut rahasi Tritoniin juuri ennen kuin ES tuli markkinoille...? ;)
piksi
21.10.2003 11:47:27
Mulla on toi RM1x ja sen käyttöliittymä on ihan jees kunhan sen oppii. Rolandit ei ainakaan ole miellyttäneet, ja Korgit ovat jotenkin myös outoja. Tottumiskysymyshän tuo lähinnä on, mieluummin monta nappia kuin hirveästi menuja, näin mielestäni siis.

tämä on puhtaasti mielipidekysymys, aivan, itselläni vaan pistää silmään aina halvimmissa syntikoissa tuo menujen korvaaminen tuhottomalla nappimäärällä - tietysti kustannuksissa säästäen, mutta taidan olla itse vaan jämähtänyt menusysteemiin niin tulee väkipakolla omia mielipiteitä ladottua totuuksina x-)

No tuota sanoivat juuri isoimmaksi tekijäksi hinnan suhteen. Iso kosketusnäyttö voisi nostaa tuota hintaa aika roimastikin, ja koska suurin osa rankemmista sekvensserihommista jne. tulen tekemään PC:llä, ei tuo niinkään haittaa. Hinta on tärkeämpää kuin hifistely. :)

jep, näyttö EI ole soundin kannalta tärkein asia, mutta itseäni ainakin haittasi käytössä sen pienuus ja pieni resoluutio ihan vaan siksi, että kun tuhatjasata ominaisuutta ja efektirouttia ängetään pienelle lcd:lle joudutaan usein selkeydestä tinkimään (näin esim. omassa Z1:ssäni on pahasti käynyt). tietty tuon es:än nappimäärä kompensoi lcd:n pienuutta aivan toisella tavalla kuin vaikkapa korgissa

Noita saa lisää. Taas kerran, perushommat saa halvalla, eikä mulla heti enemmälle olis tarvettakaan. Laajennuksenhan tuohon siis saa, ostaa sit sen jos tarvii.

ägh! nyt jäi läksyt lukematta, ok niitä saa lisää :-)

No ei supertehokasta, mut jos toi sekvensseri pohjautuu RS7000:en, joka taas pohjautuu RM1x:än, josta pidän todella paljon nimenomaan sequnsa takia, niin pakkohan sen on olla hyvä. Samaa tasoa varmaan kuin muissakin työasemissa. Ja onhan ne tietokoneetkin keksitty...

sekvensseri kyllä on yksi perusasia johon TARVITAAN jo jonkinmoista lcd:tä taikka sitten kunnon koneen näyttöä, sen takia esim. omassa triton rackissa käytän finale2003:a ja cakewalkia sekvenssointiin,. en tekisi mitään sisäisellä sekvensserillä, se kun on jotenkin ulkoiseen softaan verrattuna kankea.

No mitä hyötyä on jostain 4mb muistista sitten? Noi 512 megaa saa sillä tavalla että hommaa kerralla 2kpl 256mb muistipalikoita, hinta n. 100e. Ne onkin varmaan eka laajennus, minkä tuohon tulen ostamaan.

jep, siitä ehdinkin jo kehua laitetta, että onneksi dimmejä ja tuon verran. mutta toinen juttu onkin 512 megan sampleja siirtäminen smartmedia-korteille tai USB1.0:n kautta koneelle, joko maksaa tai on hidasta :-/

Triton Classic taisi olla vähän aika paljonkin kalliinpi uutena? Nykyäänkin maksaa 61-versiona n. 2300e, joten... ja paljonko maksaa esim. K2600XS tai Triton Studio ProX? Vähän enemmän kuin $3350.

tottakai oli kalliimpi, korg on aina ollut kalliimpi brändi ja lisäksi siinä ei tingitty mistään näytöstä alkaenkaan. pointti on juuri se, että yamahan ES-xyz ei pyrikään olemaan *totaalimörssäri* vaan pikemminkin budjettityöasema, toin ehkä hiukan kärkkäästi esiin tämän eron - mutta en silti halua haukkua sitä maan rakoon :-)

alkuperäiset epäluuloni juontuivat ihan originaalin motifin kökköydestä, se syntikka ei vakuuttanut itseäni alkuunkaan, mutta ES:ssä ollaan päästy varsin kohtuukompromissiin ominaisuuksien ja hinnan suhteen.

itselleni se ei kuitenkaan ole vaihtoehto, kaipaan useasta pienestä palastá koottua kokonaisuutta yhden all-in-one-ratkaisun sijaan :-)

Ettei sua vaan harmittaisi, et oot itse tuhlannut rahasi Tritoniin juuri ennen kuin ES tuli markkinoille...? ;)

ei, olen ostanut tritonini aikoja sitten kun ES:stä ei ollut tietoakaan... ;-)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)