Aihe: Rhodes-sähköpiano
1 2 3 4 5 6 7
Fuzzy Boner
13.04.2005 21:49:47
No mutta jos se on hyvin säilynyt yksilö? Ollut tehtaalta tulon jälkeen ympärivuorokautisessa vartioinnissa koskemattomana tms... :>

Mul on ihan pakasta vedetty Mark II. Edes pyynti liikkeessä ei ollu noin paljon
Olet kirjoittanut keskusteluun 7828 kirjoitusta
mr.muzak
14.04.2005 00:59:55
Mul on ihan pakasta vedetty Mark II. Edes pyynti liikkeessä ei ollu noin paljon

Joo 2000e on järjetön hinta, jos joku maksaa niin vastaa lottovoittoa. Tonnilla joku vois ostaakin, ja sekään ei olis mikään halpa...
BaariMikko
14.04.2005 01:13:15

Joo 2000e on järjetön hinta, jos joku maksaa niin vastaa lottovoittoa. Tonnilla joku vois ostaakin, ja sekään ei olis mikään halpa...

Heh, ja toi hintahan oli määritelty vielä "2000e tai enemmän". No, niinhän ne sanoo, ettei se ole hullu, joka pyytää, vaan se, joka maksaa...
"Arvoituksellinen on oltava, ei vain muiden silmissä, vaan myös omissaan." -Søren Kierkegaard
Ärlä #004
M.i.k.key
14.04.2005 03:27:59
Jep,taidan minäkin ulkomailta mielummin noutaa kohtuuhintaisen Rhodesin...
Mä lopetan nää hommat!
musamies
14.04.2005 13:03:53
Rhodesista voi saada hyvän hinnan.

Onhan noissa digitaalisissakin stagepianoissa 2000 euron hintaluokkaa olevia.

Kotimaassa olevan kosketinsoittimen kunnon pääsee helposti tarkistamaan.

PS: Anttilan Casiot on niitä varten, jotka haluaa halvan ;-)
samulijp
14.04.2005 13:11:58
Niin hullu ei ole se joka pyytää...
Looking for Leslie.
M.i.k.key
14.04.2005 13:12:37
Rhodesista voi saada hyvän hinnan.

Onhan noissa digitaalisissakin stagepianoissa 2000 euron hintaluokkaa olevia.

Kotimaassa olevan kosketinsoittimen kunnon pääsee helposti tarkistamaan.

PS: Anttilan Casiot on niitä varten, jotka haluaa halvan ;-)

Hieman eri asia, saksassa noin 500e, Tukholmassa 1000e. Vantaalla >2000e, HYVÄ!
Mä lopetan nää hommat!
Karlsson
14.04.2005 13:16:11
Hieman eri asia, saksassa noin 500e, Tukholmassa 1000e. Vantaalla >2000e, HYVÄ!

Ns. Vantaa-lisä.
Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003
Leikari
14.04.2005 13:31:13
maailmalla pyörivien laitteiden keskihinnat ei yksin kerro, että mitä kannattaa maksaa - - jos ulkonäkö on rähjääntynyt/modifioitu tms. ja tekniikka vaatii kunnostusta ei myyjän eikä ostajan pitäisi langeta kohtuuttomiin rahasummiin - joku VG-kuntoinen sen sijaan voi ansaita kovemmankin hinnan, jonka kohtuullisuus on sitten kunkin harkinnassa. Rhodesia en ole seuraillut, mutta analogisyntikoissa tuntuu välillä olevan kovin kohtuuttomia pyyntöjä laitteiden kunto/ikäriskit huomioon ottaen...
musamies
14.04.2005 13:56:24 (muokattu 14.04.2005 13:57:42)
Rhodesit, Hammondit ja muut vastaavat vehkeet on siitä kivoja, ettei ne ole minkään kertakäyttöajattelun mukaisia. Ei hyvää akustista pianoa tai viuluakaan tarvi pilkkahintaan myydä, vaikka ne olisivat käytettyjä.

Soitinten hintatason määrännee se mikä on niiden kysyntä tarjontaan nähden. Jos Suomessa on hyvin kysyntää ja niukasti tarjontaa, niin hinta kohoaa.

Jos Saksassa on hinta halvempi, niin se johtunee, että siellä en enemmän tarjontaa ja vähemmän kysyntää. Siinähän voisi ajatella lyövänsä vaikka rahoiksi kun ostaisi sieltä Saksasta vaikka 10 kpl 500 euron Rhodesia ja myisi ne Suomessa 2000 euroa kpl. Saattaisi vaan käydä niin, että runsas tarjonta pudottaisi hintoja ja ei saisikaan 2000 euroa, vaan jotain vähemmän...
Karlsson
14.04.2005 15:07:40
Rhodesit, Hammondit ja muut vastaavat vehkeet on siitä kivoja, ettei ne ole minkään kertakäyttöajattelun mukaisia. Ei hyvää akustista pianoa tai viuluakaan tarvi pilkkahintaan myydä, vaikka ne olisivat käytettyjä.

Soitinten hintatason määrännee se mikä on niiden kysyntä tarjontaan nähden. Jos Suomessa on hyvin kysyntää ja niukasti tarjontaa, niin hinta kohoaa.

Jos Saksassa on hinta halvempi, niin se johtunee, että siellä en enemmän tarjontaa ja vähemmän kysyntää. Siinähän voisi ajatella lyövänsä vaikka rahoiksi kun ostaisi sieltä Saksasta vaikka 10 kpl 500 euron Rhodesia ja myisi ne Suomessa 2000 euroa kpl. Saattaisi vaan käydä niin, että runsas tarjonta pudottaisi hintoja ja ei saisikaan 2000 euroa, vaan jotain vähemmän...

Valitettavasti maiden rajat ei enää merkkaa niin paljoa. Nykyään on kovin helppo hakea se 500€ rhodesi saksasta ja saada kuljetuskuluineen huima säästö verrattuna tuohon 2000 euroon...

Kyllä se nyt niin on että tuo hintapyynto on huumori-osastoa. Eihän se tietty estä sitä että se menisi kaupaksi. Välilä ihmiset, joilla on liikaa rahaa, yllättää...
Ärlä #002-003
Haipuma
14.04.2005 15:15:04
Liikkuuko muuten noita wurlitzereita paljon käytettyjen markkinoilla? Yritin äsken katsastella, mutten löytänyt oikein muualta kuin ebay.comista, enkä ole näillä paikallisilla nettimarkkinoilla nähnyt yhtäkään noin ohimennen kun olen välillä selaillut. Jenkkilässä pyysivät 300-500 taaleria.

Kertokaapa jotain vaikka ruotsalaisia huuto.nettejä, mistä yleensä katselette musalaitteita.
Vain ilmainen on kyllin hyvää.
M.i.k.key
14.04.2005 15:17:31
Kertokaapa jotain vaikka ruotsalaisia huuto.nettejä, mistä yleensä katselette musalaitteita.

www.vendolin.se
Tuolla on liikkunut viime aikoina yllättävän paljon Wurleja, tonnin molemmin puolin.
Mä lopetan nää hommat!
Haipuma
14.04.2005 15:48:13
Joo, löysinkin tuon vendolinin oitis kun olin kirjoittanut edellisen viestini. Niinpä näytti olevan muutamia wurlyja. Aina tulee tällaisia kausia, jolloin vintagekoskettimien perään tulee hirvittävä hinku!

Ei tuon wurlyn hinta niin paha olisi jos ois tuo tonni rahaa, mutta kun ei ole.

Omistaako joku moisen? Kommentteja?
Vain ilmainen on kyllin hyvää.
musamies
14.04.2005 15:50:23
Mulla oli Rhodes. Se oli kertakaikkiaan mainio värkki. Edullinen ostaa viimevuosituhannella ja tällä vuosituhannella hinta myyjän kannalta kiva...

Ehkä se olisi vieläkin käytössäni jos olisi ollut helpompi roudata.

Me jotka halutaan halvalla sinnepäin olevaa saundia, niin kannattaa katsella jotain Lounge Lizard tai MR Ray osastoa. Nyt mulla toi MR Ray shareware versio käytössä ja se siitä kiva kun saundia voi rakennella mieleisekseen. En itseasiassa edes halua ihan samanlaista saundia kuin siinä mun vanhassa Rhodesissa, vaan teen sellasen kun sattuu sillä hetkellä sopivalta tuntumaan.

Tulee vielä halvemmaks kuin Saksan Rhodes!
Fuzzy Boner
14.04.2005 15:51:27
Mulla oli Rhodes. Se oli kertakaikkiaan mainio värkki. Edullinen ostaa viimevuosituhannella ja tällä vuosituhannella hinta myyjän kannalta kiva...

Ehkä se olisi vieläkin käytössäni jos olisi ollut helpompi roudata.

Me jotka halutaan halvalla sinnepäin olevaa saundia, niin kannattaa katsella jotain Lounge Lizard tai MR Ray osastoa. Nyt mulla toi MR Ray shareware versio käytössä ja se siitä kiva kun saundia voi rakennella mieleisekseen. En itseasiassa edes halua ihan samanlaista saundia kuin siinä mun vanhassa Rhodesissa, vaan teen sellasen kun sattuu sillä hetkellä sopivalta tuntumaan.

Tulee vielä halvemmaks kuin Saksan Rhodes!

Mul on ens viikolla 3 keikkaa mihin otan oman Rhodesini mukaan. Täytyy organisoida kuljetus jotenkin. Erkkikään ei tota yksin roudaile.
Olet kirjoittanut keskusteluun 7828 kirjoitusta
musamies
14.04.2005 16:06:29
Mul on ens viikolla 3 keikkaa mihin otan oman Rhodesini mukaan. Täytyy organisoida kuljetus jotenkin. Erkkikään ei tota yksin roudaile.

Mä roudailin välillä yksin sen niin, että toinen osa tuli Mannelavetti Mersun takapenkille ja toinen peräkonttiin. Olo enempi kuin jollain GYM miehellä kuin fiinillä taiteilijalla....

Sitten hommasin isoilla renkailla olevan nokkakärryn, mutta se oli vaikea saada mukaan samaan aikaan henkilöauton kyytiin. Jos on joku paku tai peräkärry, niin sillä sujuu roudaus jo hyvin.

Kyllä se Rhodes saatanan hyvä peli oli. Mulla oli siinä kiinni erillinen jousikaiku ja joskus otin tosta mikseristä siihen vähän chorusta ja reverbiä ja sekin teki kivan säväyksen. Ääni oli lämmin ja eläväinen, eikä mennyt energia siihen, että mitäs näitä valikkoja nyt käytettiinkään.
Karlsson
14.04.2005 16:11:20
Mä roudailin välillä yksin sen niin, että toinen osa tuli Mannelavetti Mersun takapenkille ja toinen peräkonttiin. Olo enempi kuin jollain GYM miehellä kuin fiinillä taiteilijalla....

Ton 88-suitcasen roudaaminen on kahdellaki äijällä ihan tuskaa... Senku hankin nii aluks kaverit soitteli ja halus lainata omalle keikalleen aina... loppu sekin pariin kertaan. Ymmärrettävästi.
Ärlä #002-003
M.i.k.key
14.04.2005 16:12:09
Joo, löysinkin tuon vendolinin oitis kun olin kirjoittanut edellisen viestini. Niinpä näytti olevan muutamia wurlyja. Aina tulee tällaisia kausia, jolloin vintagekoskettimien perään tulee hirvittävä hinku!

Ei tuon wurlyn hinta niin paha olisi jos ois tuo tonni rahaa, mutta kun ei ole.

Omistaako joku moisen? Kommentteja?

Omistan, aivan loistava peli. Viime aikoina ollut pieniä rahinaongelmia omissa kaiuttimissa ja pedaali vähän vinoilee. Ei toimi tasaisesti koko koskettimistolla. Vaijerin pää on vähän vääntynyt, pitäisi hoitaa kuntoon.

On muuten huomattavasti kivemman painoinen roudata kuin Rhodes, wurli on mun mielestä vähän enemmän tuommoinen rokkisoundi.
Mä lopetan nää hommat!
Karlsson
14.04.2005 16:14:30
Omistan, aivan loistava peli. Viime aikoina ollut pieniä rahinaongelmia omissa kaiuttimissa ja pedaali vähän vinoilee. Ei toimi tasaisesti koko koskettimistolla. Vaijerin pää on vähän vääntynyt, pitäisi hoitaa kuntoon.

On muuten huomattavasti kivemman painoinen roudata kuin Rhodes, wurli on mun mielestä vähän enemmän tuommoinen rokkisoundi.

Jeps, siinä on enempi rähinää. Tosin virittäminen tais olla sitten enempi perseestä ku rhodesissa?
Ärlä #002-003
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)