Aihe: Suuri Rumpukonekeskustelu
1 2
samulijp
21.09.2016 18:42:03 (muokattu 23.09.2016 17:43:26)
Roland TR-8 tuli taloon.

Lyhyen käytön perusteella:
+hyvät soundit
+toimii äänikorttina (USB)
+helppo käyttää
+ext in -liittimiin (2kpl) voi kytkeä muita soittimia

-asetuksien konffaus pitää luntata ohjeista
-ext in tulee sekkariin monona. Mainista tulee tosin stereona mutta pitää äänittää yksin.
-aikamoinen avaruusalus kaikkine valoineen ja väreineen

Omaan säveltämis, jammailu, klikki ja kotiäänikorttikäyttöön todella kätevä.
Mikael
04.10.2016 15:29:20

Saaks tosta TR-8:sta ulos yksitäisiä rumpuääniä erikseen vai tuleeks kaikki ulos stereo-outista?
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
samulijp
04.10.2016 21:47:01
Mikael: Saaks tosta TR-8:sta ulos yksitäisiä rumpuääniä erikseen vai tuleeks kaikki ulos stereo-outista?

Neljään outputtiin voi valita halutut instrumentit, yhden tai useamman. USB:n kautta saa kaikki omille raidoilleen.
Krice
07.10.2016 22:19:54

Arturia Drum Brute:
https://www.youtube.com/watch?v=GBcI6kvRjPA

Kylläpä näyttää asialliselta!
JPQ
15.10.2016 09:53:59

Krice: Arturia Drum Brute:
https://www.youtube.com/watch?v=GBcI6kvRjPA

Kylläpä näyttää asialliselta!

Jep. todellakin kiinnostavalta näytätää eikä hinta ole paha.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
tuquoque
07.12.2016 13:03:39
Itse hankin juuri Korgin Volca-sarjan Samplen. Sisään mahtuu 100 lyhyttä samplea, joita voi latailla koneeseen iPadin kautta. Ei rumpukone sanan varsinaisessa merkityksessa, mutta jos tarvitsee vain yhden itselleen sopivan setin soundit ja nopean step-editorin, hoitaa homman. Toimii pattereilla 10h ja painaa muutaman gramman. Hauska peli moneen käyttöön.

Tuon hankin ihan leluksi. Pääosin hoidan rumpukonetarpeet iPadilla, joka on ihan paras monipuolisuutensa takia. Appeja riittää joka käyttöön ja Garagebandillakin pääsee pitkälle.
Krice
13.05.2017 17:30:41

Luulen, että aion hankkia Elektron Digitaktin sitten kun niitä on taas saatavilla. Sitähän on jo etukäteen haukuttu, mutta minusta 8-raitainen melko simppeli sampleri/rumpukone olisi kiva. 8 monoraitaa on varmaan ihan tarpeeksi rummuille. Nyt kun minulla on oikeat rummut niin voisi ottaa niistä samplet, tai Mother-32:sta.
Mikael
14.05.2017 22:12:15

Mulle tuli Tanzmausin kaveriksi MPC 1000. Aika mahtavaa kyl toi MPC-rumpuojelmointi ja soundien puolesta mahdollisuudet ovat rajattomat. Kivaa kun on molemmat rinnakkain :D
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
Tympee Huttunen
15.05.2017 05:56:58 (muokattu 15.05.2017 08:48:01)
Alesis SR-16. Tämän kanssa on yllättävän hauska soitella. Ohjelmointia täytyy vielä opetella. Soundeista löytyy kunnon kasaria, mutta myös yllättävän luonnollista soundia. Hauska vehje kyllä ja pieni.
Simulator
28.05.2017 08:20:07
Tympee Huttunen: Alesis SR-16. Tämän kanssa on yllättävän hauska soitella. Ohjelmointia täytyy vielä opetella. Soundeista löytyy kunnon kasaria, mutta myös yllättävän luonnollista soundia. Hauska vehje kyllä ja pieni.

Minä ostin kanssa eilen samanlaisen FB-kirppisryhmästä, oli niin halpa että oli pakko hakea 20,- eur! Orginaali boxi ja kaikki lipareet mukana, piuhoja ja Boss TM-3 kuulokevahvistin. Yllätyin kyllä positiivisesti koneen ominaisuuksista.
Neljään ulostuloon saa ohjata haluamansa soitinäänet. Jalkakytkinohjaus vaikuttaa myös mielenkiintoiselta. Olen tuossa juuri opiskelemassa koneeen käyttöä ja ihmettelen julmettua soundien määrää :)
kohtuuttomuus kaikessa.
teroyk
29.05.2017 23:28:36
Simulator: Minä ostin kanssa eilen samanlaisen FB-kirppisryhmästä, oli niin halpa että oli pakko hakea 20,- eur!

Tuli mieleen, että aikoinaan joku amerikkalainen möi SR-16:een tango, valssi, polkka ym. rytmisettitiedostoa 95 dollarilla :)

Omani taitaa jäädä minulle ikuisiksi ajoiksi jos 20 eurolla pitäisi luopua. Kuinka moni olisi muuten valmis maksamaan sysex tiedostosta jossa rummut olisi General Midi järjestyksessä? Olin meinaan siihen ohjelmoinut sellaisen, mutta patteri tyhjeni ja pitäisi ostaa uusi patteri ja ohjelmoida uudestaan. Itselle ei enää viittsi sitä tehdä, kun Alesis DM Pro:kin on.
Tympee Huttunen
30.05.2017 07:35:28
Simulator: Minä ostin kanssa eilen samanlaisen FB-kirppisryhmästä, oli niin halpa että oli pakko hakea 20,- eur! Orginaali boxi ja kaikki lipareet mukana, piuhoja ja Boss TM-3 kuulokevahvistin. Yllätyin kyllä positiivisesti koneen ominaisuuksista.
Neljään ulostuloon saa ohjata haluamansa soitinäänet. Jalkakytkinohjaus vaikuttaa myös mielenkiintoiselta. Olen tuossa juuri opiskelemassa koneeen käyttöä ja ihmettelen julmettua soundien määrää :)

Toihan on ollut silkka ryöstö :) Itse maksoin jotain 8 x enemmän. Mutta mainio laite ja hintansa väärti.

Ja sullahan tuli piuhojakin ja Bossin kuulokevahvistinkin mukana. Melkosta meininkiä, mutta tosiaan mainio kauppa!
Krice
30.05.2017 09:57:13

Bon Digitakt-video. Hintaa on vähän moitittu, mutta ei tuo minusta ole mitenkään ylihintainen. Toivottavasti Elektron puskee noita ulos vauhdilla, koska veikkaan että menevät hyvin kaupaksi hinnasta huolimatta.

https://www.youtube.com/watch?v=l-Q0WdA_sMc
Simulator
01.06.2017 08:14:14
Tympee Huttunen: Toihan on ollut silkka ryöstö :) Itse maksoin jotain 8 x enemmän.!

Joo, niin minustakin tuntui että oli. Hintapyyntö oli itseasiassa 15,- tai enemmän ja maksoin sitten 20,- eur. Laite oli ollut entisellä rumpalilla klikki-käytössä. Ensin ihmettelin, että miksi siinä oli tuo kuulokevahvistin mukana mutta sitten huomasin ettei Sr-16 sisällä kuulokeliitäntää, aika outo juttu sinänsä mutta toki ilmankin pärjää.

Kokeilin sitä jalkapedaaliohjausta ja se on kyllä hieno juttu start, stop, fillit ja tempon voi potkia pedaaleista ja soittaa kitaraa koko ajan. lisäksi laite tunnistaa pedaalin napaisuuden automaattisesti, sekin toimii kun kokeilin laittaa kaksi eri napaisuudella olevaa pedaalia kiinni yhtä-aikaa.
Sr-16 ei näköjään ole yhtä vakaa komppeja ohjelmoitaessa kuin esim tuo minun R-8. Alesis Sr-16 kaatuu helpommin jos et ole hereillä ja rupeat painelemaan nappeja miten sattuu.
kohtuuttomuus kaikessa.
Simulator
22.07.2017 15:39:17 (muokattu 22.07.2017 15:40:39)
Tervehdys jälleen! Ostin juuri Korg DDM-110 Super Drums rumpukoneen 20,- eur
Tiedossa oli, että siitä ei tule ääntä mutta muuten tosi siisti, manuaali ja muuntaja mukana. Sisällä uudet patterit, valot tulee ja ledit vilkkuu jne kun toimintoja testailee mutta ääntä ei tosiaankaan tule. Laite on seissyt kauan käyttämättömänä. Onko kenelläkään kokemusta tämmöisen Korgin elvyttämisestä?
Manuaalista en löytänyt mitään "resetointi" näppäinyhdistelmää. Biisimuistit tyhjenee mikäli patterinvaihto kestää yli 5-min. mutta luulisi soundien silti säilyvän? Ääntä ei kuitenkaan tule ulos missään modessa. Hmm . . olisiko tuossa joku nappipatteri sisällä joka on tyhjentynyt.
kohtuuttomuus kaikessa.
Krice
22.07.2017 15:47:36

Simulator: olisiko tuossa joku nappipatteri sisällä joka on tyhjentynyt.

Noissa vanhemmissa sähkövehkeissä voi simahtaa muitakin osia kuin paristot eli yleensä tarvitaan joku vähän osaavampi korjaamaan, ellei sitten ole joku johto irronnut selkeästi tms.

Tuntuu vähän siltä, että Digitakt jää hankkimatta, kun eihän niitä ole edes saatavilla. Rumputaustoja voi ehkä sittenkin vääntää myös dawissa midinappeja naksuttelemalla.
Simulator
22.07.2017 16:28:59
Nyt löytyi senverran tietoa, että tuossa on uutena ollut mukana "Data-kasetti" josta on voinut ladata tehtaan kompit takaisin koneeseen patterien tyhjennyttyä. Mutta, mutta . . . että sounditkin? . . . Ei kai? No joo, silti onkos kenelläkään jäljellä DDM-110:n tehtaan "data-kasettia" voisitko pistää minulle datan tulemaan Wav-tiedostona?
kohtuuttomuus kaikessa.
teroyk
28.07.2017 23:16:47
Simulator: Nyt löytyi senverran tietoa, että tuossa on uutena ollut mukana "Data-kasetti" josta on voinut ladata tehtaan kompit takaisin koneeseen patterien tyhjennyttyä. Mutta, mutta . . . että sounditkin? . . . Ei kai? No joo, silti onkos kenelläkään jäljellä DDM-110:n tehtaan "data-kasettia" voisitko pistää minulle datan tulemaan Wav-tiedostona?

Soundit pitäisi olla ROM-piireillä, joten jos laittamalla Pattern napista Inst-asentoon ja silloin napeista ei tule soundia, niin se saattaa olla rikki. Toki kompit pitää tehdä itse sitten.
Simulator
29.07.2017 19:19:19
teroyk: Soundit pitäisi olla ROM-piireillä, joten jos laittamalla Pattern napista Inst-asentoon ja silloin napeista ei tule soundia, niin se saattaa olla rikki. Toki kompit pitää tehdä itse sitten.

Juu, ei kuulu mitään "Inst" asennossa ja ensin minäkin päädyin tuohon samaan arvioon, että on rikki koko laite. Mielipide sitten muuttui kun rupesin lukemaan noita ulkolaisia foorumeita. Näyttäisi siltä, että laite tosiaan menee kokonaan äänettömäksi jos muistipatterit tyhjenevät. Niiden vaihtamiseen saa mennä korkeintaan viisi minuuttia muuten häipyy kompit ja soundit.
Kuulostaa oudolta mutta sen käsityksen minä sain. Käyttöopaskin suosittaa "Factory Datan" uudelleenlatausta kasetilta mikäli ääntä ei kuulu. Tässä uskossa nyt sitten yritän tuommoista data-kasettia jostain metsästää, niin tai sitten ko. dataa Wav-ääni tiedostona.
kohtuuttomuus kaikessa.
Mikael
09.06.2019 09:38:12 (muokattu 09.06.2019 09:52:40)

Moog DFAM liittyi konerytmiryhmään ja on kyllä maukas laitos perinteisten rumpukoneiden rinnalle. Tolla saa todellakin komppeihin moninaista ilmettä ja eloa. Samaan syssyyn tuli Mother 32 joten uutta tutkittavaa on noissa joksikin aikaa :D
Fuzz is Clean!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)