samulijp 31.07.2013 13:22:22 (muokattu 31.07.2013 13:23:37) | |
---|
"Funkin up tonight!" |
Simulator 31.07.2013 15:09:01 | |
---|
En minäkään mikään elektroonisen musiikin erikoismies ole. Ihan tavallinen harrastelijamuusikko vaan. Mutta nyt alkaa tuntua siltä, että menetänkö jotain olennaista ellen sekaannu myös näihin moduulisyntikoihin. Kyllähän semmoinen tavallaan pitäisi olla . . . . Tuossa kun katselin noita Doepferin tuotteita niin tuli mieleen, että tuolla A-155 trigger/sequenserillä voisin varmaan ohjata noita minun kahta Yamahan Cs-sarjan syntikkaa? Lienenkö ihan hakoteillä mutta luulisin, koska niissä on ne Control-Volt ja Trigger liitännät. Ehkä Jammuilla voisi ohjata myös moduulisyntikkaa? Tavallaan pääsisin alkuun vähän kuin varkain jos ensin hommaisin tuon A-155:sen. Sitten olisi hyvä syy ostaa lisää moduuleja ja . . . ? |
Tie-dye 22.08.2013 22:18:13 | |
---|
"Mä olen aina pitäny teitä pitkähiuksisia jätkiä hyvinä tyyppeinä, mutta tiedätkö mitä? Sä oot hyvä tyyppi" - Random sukulainen kännissä |
oksatboys 23.08.2013 09:33:19 | |
---|
Mä oon nyt muutaman illan leikkinyt kahdella funktiogeneraattorilla. Loisto vermeitä noiseen ja semmoseen. Dilsaa vähä ja kitaravahvarista ulos = toimii. "Itseasiassa Bugeran tunnus on BE. Bugera kertoo määritelmän mukaan laitteen ongelmien (Bug) määrän ajanjaksossa (Era)." - mattim |
R0IST0 02.09.2013 23:25:41 (muokattu 02.09.2013 23:44:47) | |
---|
oksatboys: Mä oon nyt muutaman illan leikkinyt kahdella funktiogeneraattorilla. Loisto vermeitä noiseen ja semmoseen. Dilsaa vähä ja kitaravahvarista ulos = toimii. mitä funktiogeneraattoreita sulla on? ite törmäsin tommoseen kuin Leader LG 1301 mutta jätin kuitenkin poimimatta (toistaiseksi) kun ei ole käsitystä noiden tekniikasta/soundista/toimivuudesta/ylipäätään mistään, liittimetkin oli mallia BNC.. mutta toisaalta löyty feediä AM modulaatiolle, CV liitäntöjä jne. erittäin mielenkiintoista. valmistajan sivut sanoo: "Rear panel outputs include sweep, sync and GVC (generator voltage control.) Input BNCs accept external AM input and voltage control generator (VCG) for external control of frequency, FM and external sweep control. AM includes a level control for adjustable suppressed-carrier operation." |
oksatboys 03.09.2013 10:20:35 (muokattu 03.09.2013 10:20:55) | |
---|
R0IST0: mitä funktiogeneraattoreita sulla on? ite törmäsin tommoseen kuin Leader LG 1301 mutta jätin kuitenkin poimimatta (toistaiseksi) kun ei ole käsitystä noiden tekniikasta/soundista/toimivuudesta/ylipäätään mistään, liittimetkin oli mallia BNC.. mutta toisaalta löyty feediä AM modulaatiolle, CV liitäntöjä jne. erittäin mielenkiintoista. Katon tarkemmat mallit kotona, mut merkit on Black Star, Hung Hang ja Kenwood. Toi Leaderi vaikuttaa just hyvältä, koska on sweeppaava. Pelkän oskillaattorin soundi on vähän tylsä. BNC on hyvä liitin, toki joutuu askartelemaan bnc-plugi-piuhoja soittohommiin. BNC:tä saa esim thomannilta tai elektroniikkakaupoista. Mulla on nytten sellainen kytkentä että Hung Hang ja Black Star tuottaa ääntä ja Kenwoodilla moduloin Black Staria. Juurikin toinen toistaan moduloimalla noista saa kaikkea kivaa pihalle. Koitan saada jotain kivaa nauhalle piakkoin. "Itseasiassa Bugeran tunnus on BE. Bugera kertoo määritelmän mukaan laitteen ongelmien (Bug) määrän ajanjaksossa (Era)." - mattim |
R0IST0 03.09.2013 13:20:25 (muokattu 03.09.2013 13:29:48) | |
---|
oksatboys: Katon tarkemmat mallit kotona, mut merkit on Black Star, Hung Hang ja Kenwood. Toi Leaderi vaikuttaa just hyvältä, koska on sweeppaava. Pelkän oskillaattorin soundi on vähän tylsä. BNC on hyvä liitin, toki joutuu askartelemaan bnc-plugi-piuhoja soittohommiin. BNC:tä saa esim thomannilta tai elektroniikkakaupoista. Mulla on nytten sellainen kytkentä että Hung Hang ja Black Star tuottaa ääntä ja Kenwoodilla moduloin Black Staria. Juurikin toinen toistaan moduloimalla noista saa kaikkea kivaa pihalle. Koitan saada jotain kivaa nauhalle piakkoin. mikä on sopiva hinta moiselle, mitä olet itse maksanut? tosta pyydettiin satanen joka on mun mielestä aika paljon, toisaalta noi speksit on aika vakuuttavat: http://www.teknetelectronics.com/Da … heet/LEADER/LEADE_LG_1311105000.pdf |
oksatboys 03.09.2013 22:33:30 | |
---|
R0IST0: mikä on sopiva hinta moiselle, mitä olet itse maksanut? tosta pyydettiin satanen joka on mun mielestä aika paljon, toisaalta noi speksit on aika vakuuttavat: http://www.teknetelectronics.com/Da … heet/LEADER/LEADE_LG_1311105000.pdf Mhh satanen kuulostaa pikkasen liian kovalta hinnalta. Käytetty siis kyseessä? Uusia saa n. 100e ylöspäin. Tossa on kyllä kieltämättä speksit kohdillaan ja varmasti sais jos jonkinlaista pulputusta. Toki kaveriksi pitäis olla sitten muita oskillaattoreita. Satasella luulis löytyvän jo vaikka DIY-kittejä, joista saa samanlaista ääntä pihalle. Itse en maksanut noista mitään :) Nyt jo vähän ketuttaa että en pelastanut kaikkia kierrätykseltä... Yks noista mun on tällainen http://www.ebay.com/itm/bk-precisio … ultDomain_0&hash=item565ac2e639 Tossakin on synaksi hyvät speksit. Tohon hintaan ostasin heti, jos ois Euroopassa... "Itseasiassa Bugeran tunnus on BE. Bugera kertoo määritelmän mukaan laitteen ongelmien (Bug) määrän ajanjaksossa (Era)." - mattim |
oksatboys 06.09.2013 14:19:36 | |
---|
"Itseasiassa Bugeran tunnus on BE. Bugera kertoo määritelmän mukaan laitteen ongelmien (Bug) määrän ajanjaksossa (Era)." - mattim |
Simulator 07.09.2013 16:14:22 | |
---|
oksatboys: Tässä nyt pikkupätkä noita funkkareita. Kaks funkkaria kitaravahvistimeen, jossa dilsa päällä. Äänitetty t-bonen nauhamikillä ilman mitään säätämistä. https://dl.dropboxusercontent.com/u/12356211/3020Jupiter500FG.mp3 Näppärä demo funktiogeneraattorilla. Olit tehnyt tuosta oikein hienon varsinaisen "teoksen" ja tuossa lopussa oleva matala särösoundi pisti miettimään, että pitäisi kokeilla sammaa, eli kytkeä generaattori kitaravahvistimeen ja katsoa kuinka Laney alkaa ärjymään. Tuosta generaattoristahan saa alle kuulorajan meneviä ääniä, pörinät saattavat olla ihan mielenkiintoisia. 8-raituri ja sen multiefektit voisivat olla myös mielenkiintoinen kokeilu. Tai sitten muilla koneilla tehdyt taustat ja siihen generaattorilla muutamalle raidalle jotain todella tutkivaa propellipäistä meininkiä. Olit tuossa demossa jättänyt pois ilmeisen tarkoituksella joitakin tyypillisä funktiogeneraattorista saataviä ääniä ja pääasiassa keskityit tuohon yhtenäiseen "teokseen" ehkä sitten toisessa yhteydessä kuulemme niitä helikoptereita, moottoreita, laserpyssyjä ym. |