Aihe: Yamaha DX7 ja Korg M1 klassisia saundeja saatavilla? Onko?
1 2
ploughman
03.07.2012 10:53:13
ganesha: kyllä mä suosittelen hommaamaan käytetyn DX7:n, suht edukkaasti noita saa, ja käy mainiosti vaikka master-keyboardiksi. on sen verran jämäkkää tekoa, ettei keikoillakaan ota itseensä niin helposti kuin nää modernit hi-tech muljuttimet. Itsellä on kaverin deksi kiikarissa: heti kun suostuu siitä luopumaan, ostan pois. :)

No onhan tuo käynyt mielessä jo iha omalle pajalle. Eli varsinaiset laitteet tulisi hommattua studiolle...jossain vaiheessa.

Livenä ei tosin ole varsinaisen hyödyllistä kantaa 3 uutta laitetta mukana tiettyjen saundien takia.

Roland D-50 syntsaa ei taida nykyäänkään olla missää softamuodossa. Ainoastaan tuohon Roland V -sarjaa löytyy jonkilanen kortti, joka tuo nuo klassiset saundit moderniin peliin.
JPQ
03.07.2012 11:55:13

Tosin tuokaan ei sisällä aitoa rautaa tuo d-50 kortti.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
03.07.2012 11:56:26

18is9: No jos nyt aivan hatusta heitän kun ei ole D50 tulilla, niin Pizzagogo:ssa ei taida olla mitään velocity-riippuvuutta, eli sama soundi soi soitettiinpa hiljaa tai kovaa, toki hiljempaa tai kovempaa. Kun vaan riittävän tiheästi ottaa näytteet eri korkeuksilta niin pitäisi pärjätä ilman mitään temppuilua. Eri asia on just joku DX7:n piano joka soi erillä lailla jokaisella eri velocityn arvolla ja eri korkeudella. Jos on kovasti tarkka niin voi mennä tosiaan värkkäämiseksi eikä siltikään tule paras mahdollinen.

Minä ainakin tarkoitin juuri dx7 soundeja. ja joidenkin vanhojen synien soundi muuttuu lyöntivoiman mukaan kait jo mutta vain suotimen avulla.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
18is9
03.07.2012 11:58:30

JPQ: Minä ainakin tarkoitin juuri dx7 soundeja. ja joidenkin vanhojen synien soundi muuttuu lyöntivoiman mukaan kait jo mutta vain suotimen avulla.

Joo, minä taasen meinasin että se samplaamisen helppous on aivan kiinni siitä mitä haluaa samplata.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
JPQ
03.07.2012 11:58:45

ploughman: No DX7 taisi olla Syn Orch (2Romb pankista), M1 olisi vissiin ainakin "Synphonic", "Low Orchestra".... ja D-50 Pizzagogo. Queenin suoraan käyttämiä patcheja ne ovat. Ja niitä tosiaan metsästetään.

Kyllä ne varmaan Phantomillakin löytyisivät, mutta se ei mielestäni ole parhain mahdollinen soundien muokkaamiseen ollut. Itse olen enemmän aina Korg-miehenä tottunut sen Workstationeihin. Phantomissa on myös todella paljon puutteita jousi, symphonic ja electric piano-puolella. Niistä ei millään saa sitä tiettyä aksentoivaa ja ehkä jopa hieman sähähtävän muovista saundia. Tietty "pahvisuus" vaivaa ainakin meikäläisen mielestä.

sanotaan orkka soundit kuulostaa erilaisilta tottahan toki. ja ymmärrän hyvin että "korgeudet" niissä miellyttää. molemmlle paikkansa. ja joka merkillä jopa mallilla vaikka kuinka vääntäisi oma oma soundinsa. siksi jotkut yhdistelee merkkejäkin.
JPQ
03.07.2012 11:59:55

18is9: Joo, minä taasen meinasin että se samplaamisen helppous on aivan kiinni siitä mitä haluaa samplata.

No niin on. tässä tapahuti täällä päässä väärinkäsitys.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)