Aihe: Haiskahtavaa synaa torilla
1 2 3
Leikari
14.03.2012 11:06:33
Olenko tyhmä vaiko vaan puusilmä, mutta ei minulle mitenkään ole silmään pistänyt M.netin Torin olevan kosketinsoittimien suhteen varastetun tavaran myyntipaikka.

Vähän olisi varovainen ilmoitusten leimaamisesta "roistomaisiksi" - vaikka myyjä olisi lahden takaakin.

Pistä Pekka vaikka privana esimerkkejä millaisia tapauksia mielestäsi on ollut.

Olisiko sitten tarvetta Kosketinsoitin -palstan "varastetut" ketjulle - - ? ei taitaisi monikaan osata tänne ilmoittaa tai täältä katsoa. Vaikka helpollahan ne roudaa muille markkinoille.
( Mnetin "yleistä" keskustelua en minä ainakaan juuri koskaan enää seuraile so. siellähän taitaa varastetut -ketju löytyä, mutta on kyllä "kaukana"...)
musamies
14.03.2012 13:41:13
Ongelmaa voi välttää myös niin, ettei tilaa ja lähettele mitään yksityisten kanssa. Ainakin mun mielestä ollu mukava jos tekee soitinkauppoja niin tutustua livenä jonkin verta toisiin muusikoihin, on mukava kuulla mitä he touhuaa.
cloom
14.03.2012 23:12:22

musamies: Ainakin mun mielestä ollu mukava jos tekee soitinkauppoja niin tutustua livenä jonkin verta toisiin muusikoihin, on mukava kuulla mitä he touhuaa.

Näinhän tämä olisi paras ja hienoin tapa, välillä vaan tuppaa noi välimatkat olemaan niin pitkiä ettei kaupanteko naamatusten ole mahdollista...
JPQ
15.03.2012 02:15:32

cloom: Näinhän tämä olisi paras ja hienoin tapa, välillä vaan tuppaa noi välimatkat olemaan niin pitkiä ettei kaupanteko naamatusten ole mahdollista...

Aivan ja aikataulutkin yhteen vielä autottomana. Eli kuskin,myyjän ja ostajan et vielä ehkä "kartanlukijan".
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
pekka montin
18.03.2012 18:34:02 (muokattu 18.03.2012 18:36:33)

Harmitti kyllä pirusti eilen kun tuli yhteydenotto vantaalta jossa kaupattiin 707:aa.
Mutta kauppiaan tunnusmerkit olivat jotenkin heti lähtöruudusta hieman omituiset joten oli pakko sanoa että nyt on pakko jättää välistä.

Kauppiaalla ei ollut minkäänlaista profiilia täälä tai muualla netissä, ja eikä se vielä mitään. Hän laitto minulle viestiä että nyt olisi 707 ehjä ja hyväkuntoinen, tarjoa.
No mä sitten heitin siihen Ebay referenssejä viestissä ja minkähintaisia nuo ovat yleensä suomessa. Ebayssa menevät 150-500 dollaria ja realistinen hinta yleensä niillä on jotain siitä väliltä. Suomessa olen törmännyt noihin 250-350 euron hintaisena, joten sanoin että maksan 250-300 euroa, kunnosta riippuen. Myyjä pisti heti että 300 euroa ja sisältää rahdin. Tuon jälkeen kysyin että onkos hänellä mitään missä voidaan jatkaa yhteydenpitoa hetken aikaa kaupan tiimoilta, lähinnä yksityiskohtien ja detailien kannalta. Myyjällä ei ollut mitään mistä olisi saanut kiinni.
Oma numero kuulemma oli ja oma tilinumero. Numero oli 044 alkuinen mutta se ei vielä kerro mitään nykyajan kehittyneessä preepaid maailmassa missä puhelinmyyjätkin jo soittaa 040 ja 050 alkuisista numeroista. Täten en voinut lopulta kuin sanoa että valitettavasti nyt joutuu kaupat jättämään välistä ja että hän ilmottelisi jos olisi joskus porissa masiinan kanssa.

Tämä oli siis esimerkki mitä tapahtui eilen. Vaikea sanoa oliko kyseessä feikki vai oikea kauppias mutta mä en todellakaan rupea samantien maksamaan kenenkään tilille 300 euroa ilman että olen edes jutellut kauppiaan kanssa tai nähnyt koko tuotetta. Että kyllä näitä nyt vain keväällä riittää. Viimeksi mua yritettiin kusettaa vuosi sitten ja se on sinänsä aika hyvä yhtälö koska olen vuoden sisällä tehnyt useamman kymmenen kaupan ympäri suomea, joten jos tarkastelee tollai niin huijareita on aika vähän.
Quru
18.03.2012 19:37:29
pekka montin: Harmitti kyllä pirusti eilen kun tuli yhteydenotto vantaalta jossa kaupattiin 707:aa.
Mutta kauppiaan tunnusmerkit olivat jotenkin heti lähtöruudusta hieman omituiset joten oli pakko sanoa että nyt on pakko jättää välistä.

Kauppiaalla ei ollut minkäänlaista profiilia täälä tai muualla netissä, ja eikä se vielä mitään. Hän laitto minulle viestiä että nyt olisi 707 ehjä ja hyväkuntoinen, tarjoa.
No mä sitten heitin siihen Ebay referenssejä viestissä ja minkähintaisia nuo ovat yleensä suomessa. Ebayssa menevät 150-500 dollaria ja realistinen hinta yleensä niillä on jotain siitä väliltä. Suomessa olen törmännyt noihin 250-350 euron hintaisena, joten sanoin että maksan 250-300 euroa, kunnosta riippuen. Myyjä pisti heti että 300 euroa ja sisältää rahdin. Tuon jälkeen kysyin että onkos hänellä mitään missä voidaan jatkaa yhteydenpitoa hetken aikaa kaupan tiimoilta, lähinnä yksityiskohtien ja detailien kannalta. Myyjällä ei ollut mitään mistä olisi saanut kiinni.
Oma numero kuulemma oli ja oma tilinumero. Numero oli 044 alkuinen mutta se ei vielä kerro mitään nykyajan kehittyneessä preepaid maailmassa missä puhelinmyyjätkin jo soittaa 040 ja 050 alkuisista numeroista. Täten en voinut lopulta kuin sanoa että valitettavasti nyt joutuu kaupat jättämään välistä ja että hän ilmottelisi jos olisi joskus porissa masiinan kanssa.

Tämä oli siis esimerkki mitä tapahtui eilen. Vaikea sanoa oliko kyseessä feikki vai oikea kauppias mutta mä en todellakaan rupea samantien maksamaan kenenkään tilille 300 euroa ilman että olen edes jutellut kauppiaan kanssa tai nähnyt koko tuotetta. Että kyllä näitä nyt vain keväällä riittää. Viimeksi mua yritettiin kusettaa vuosi sitten ja se on sinänsä aika hyvä yhtälö koska olen vuoden sisällä tehnyt useamman kymmenen kaupan ympäri suomea, joten jos tarkastelee tollai niin huijareita on aika vähän.

Postiennakko tarkastusmahdollisuudella. Ei ole kovin vaikeaa.
Kakka roiskusi.
pekka montin
18.03.2012 20:25:07 (muokattu 18.03.2012 20:27:31)

Quru: Postiennakko tarkastusmahdollisuudella. Ei ole kovin vaikeaa.

Juu. Tiedän, mutta tuossa on sitten semmoinen nolo pikku yksityiskohta tälläisen paatuneen ja kyynistyneen skeptikon kannalta, kun ei haluaisi ottaa mitään riskejä myöskään mielenrauhan kannalta noiden spesiaalimiesten kanssa. Muistan edelleen traumaattisen sunnuntai illan kun huijari soittaa juuri ennen nukkumaanmenoa ja sanoo että "tehdäänkös kaupat, mun isi on matkahuollolla töissä blaa blaa" ja siinä sitten aikani vatvoin sen kanssa niitä näitä niin nasahtihan se lopulta, ja kyllä kannatti taas esittää tyhmää : P Muistan vain sen että silloin oli TODELLA lähellä että menee oliko se tuolloin 300-400 euroa rosvon tilille kun rupesi väsyttämäänkin jo ja hinku DX7:aa kohtaan tuolloin oli sangen kova.
Onneksi järki voitti lopulta ja ihan loppumetreillä mutta tuolloin oli kyllä todella lähellä. Tilannehan oli juuri niin koominen kuin se nyt ruudulta näyttää ja kyllä siitä tuli sitten myös facebookissa avauduttua seuraavan viikon verran.

No, näitä sattuu ja tulee. Mukaavahan se olisi että kaupat aina tapahtuisi sillai terveeltä pohjalta ilman sen kummempia säätämisiä. Itse yleensä jätän kaupat heti tekemättä jos kaupanteossa ilmenee yksikin semmoinen aukko joka voisi omaa mielenrauhaa järkyttää. Ehkä sitä pelaa varmaan päälle mutta eipä ainakaan tule ikäviä yllätyksiä :)
ptpt88
18.03.2012 21:27:23

Ihan äskettäin kaveriani huijattiin tällaisella meiningillä. Kyseessä on Jani Laine:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=208494

Teki rikosilmoituksen ja kuulemma äijällä on kontollaan jo 10,000 euron petokset mutta luultavasti saa korkeintaan sakkoja eikä rahoja tietenkään ikinä saa takaisin.

Noista huijauksista yleensä tunnistaa saman kaavan joka menee "Multa löytyy X, tarjoa". Itse ajattelen niin että normaalisti myyjällä on lähes aina valmiiksi mietitty summa eikä kysele heti "tarjoa". Noilla huijareilla on se kaava että pyydetään tarjousta ja hyväksytään lähes alihinta samantien.
One thing that I would like to see happen with films is for music not to be treated as just one more ingredient, but as an integral and fundamental part, due to its fatal capacity to affect the mood of the movie. -- Vangelis
pekka montin
18.03.2012 21:41:35 (muokattu 18.03.2012 21:45:42)

ptpt88: Ihan äskettäin kaveriani huijattiin tällaisella meiningillä. Kyseessä on Jani Laine:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=208494

Teki rikosilmoituksen ja kuulemma äijällä on kontollaan jo 10,000 euron petokset mutta luultavasti saa korkeintaan sakkoja eikä rahoja tietenkään ikinä saa takaisin.

Noista huijauksista yleensä tunnistaa saman kaavan joka menee "Multa löytyy X, tarjoa". Itse ajattelen niin että normaalisti myyjällä on lähes aina valmiiksi mietitty summa eikä kysele heti "tarjoa". Noilla huijareilla on se kaava että pyydetään tarjousta ja hyväksytään lähes alihinta samantien.

Juuri noin. Samaa mietin itsekin. Onneksi en maksanut. No ei siinä, ei kyllä ollut lähelläkään mutta edes hetken sain kuvitella että mulla on 707...

Riku Länsmans on toinen(sukua tuksun artolle?) ja nimi julkisesti tiedossa myös tällä sivustolla. Se on tehnyt tota jo vuodesta 2006. Sain kaverista n. vuosi sitten tietoa ja rupesi sen verta vituttamaan että omistin elämästäni seuraavan viikon kahvipaussit ko kaverin töitä tutkien. Muuttanut tietojaan useasti vuosien aikana, mukaanlukien nimeään. On korviaan myöten veloissa ja velkojat perässä. Riku Länsmans nimi löytyy myös facebookista jos joskus tulee tielle. Sen toiminta lähenee jo miltei jonkinsortin kipeää taidetta kuin enään rikollisuutta, sen verta on kaveri kokeillut muiden hermoja ja päässyt vielä pakoon siitä...googlettakaa joskus niin yllätytte. Tietoa sekä kauhua tulvii ja tulvii. Pahinta asiasta tekee sen että pojan vanhemmat ovat joutuneet kärsimään asiasta myös aika paljon, ja nämä huijarithan eivät ota sitä huomioon ollenkaan.

Keväällä näitä nyt on liikkeellä kun lumet sulaa ja narkkarit sekä pelihimoiset herää talviuniltaan.
Janus
18.03.2012 22:35:50
Tietoa sekä kauhua tulvii ja tulvii.

Horror, terror, oh the humanity.
Thomas Häggblom
19.03.2012 12:42:51 (muokattu 19.03.2012 12:45:24)

ptpt88: Noista huijauksista yleensä tunnistaa saman kaavan joka menee "Multa löytyy X, tarjoa". Itse ajattelen niin että normaalisti myyjällä on lähes aina valmiiksi mietitty summa eikä kysele heti "tarjoa". Noilla huijareilla on se kaava että pyydetään tarjousta ja hyväksytään lähes alihinta samantien.

Noiden kanssa on hauska vähän leikkiä joskus. Itse laitoin ostoilmoituksen Korg Karmaan sopivista PCM-korteista. Heti perään tulee viesti että "multa löytyis Kortit A, B ja C. Tarjoa!". Laitoin viestiä perään että tarjoan 40 euroa. Tähänhän myyjä vastasi, että "saat kaikki kolme hintaan 60€ ja antoi tilinumeronsa, johon rahat olisi pitänyt maksaa.

Sitten laitoinkin viestiä myyjälle, että tuo 40 euron tarjous oli tarkoitus mennä yhdelle toiselle myyjälle tarjouksena halvasta kitarapedaalista. Samalla vuolaasti ihmettelin että "miten ihmeessä suostut myymään noi hintaan 60 euroa yhteensä, kun yksi kortti on ainakin 200 euron arvoinen! Nuohan on todella kalliita ja harvinaisia kortteja!"

Tähän tulikin heti vastaus: "Sori, tuon viestin piti mennä yhdelle toiselle ostajalle vanhasta akustisesta kitarasta!, Kortit saat hintaan 500€ kaikki kolme yhteensä!".
En voinut vastustaa kiusausta ja kysyin vielä että miten voit myydä akustista kitaraa viestillä "kaikki _kolme_ hintaan 60€ yhteensä".

"Niin, tarkoitin siis että kitara, olkahihna ja kitarapussi"

:D:D
Loistava Polku: www.soundcloud.com/loistava-polku The Modulation Wheel: www.facebook.com/themodulationwheel
JPQ
19.03.2012 15:37:59

Undying Dreams: Noiden kanssa on hauska vähän leikkiä joskus. Itse laitoin ostoilmoituksen Korg Karmaan sopivista PCM-korteista. Heti perään tulee viesti että "multa löytyis Kortit A, B ja C. Tarjoa!". Laitoin viestiä perään että tarjoan 40 euroa. Tähänhän myyjä vastasi, että "saat kaikki kolme hintaan 60€ ja antoi tilinumeronsa, johon rahat olisi pitänyt maksaa.

Sitten laitoinkin viestiä myyjälle, että tuo 40 euron tarjous oli tarkoitus mennä yhdelle toiselle myyjälle tarjouksena halvasta kitarapedaalista. Samalla vuolaasti ihmettelin että "miten ihmeessä suostut myymään noi hintaan 60 euroa yhteensä, kun yksi kortti on ainakin 200 euron arvoinen! Nuohan on todella kalliita ja harvinaisia kortteja!"

Tähän tulikin heti vastaus: "Sori, tuon viestin piti mennä yhdelle toiselle ostajalle vanhasta akustisesta kitarasta!, Kortit saat hintaan 500€ kaikki kolme yhteensä!".
En voinut vastustaa kiusausta ja kysyin vielä että miten voit myydä akustista kitaraa viestillä "kaikki _kolme_ hintaan 60€ yhteensä".

"Niin, tarkoitin siis että kitara, olkahihna ja kitarapussi"

:D:D

Kuukauden hauskin juttu tähän mennessä.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
pekka montin
20.03.2012 00:23:38 (muokattu 20.03.2012 00:27:31)

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=618196

Vaikea sanoa tuosta mitään mutta Jani ja Joni tuntuu olevan nimet jotka ovat olleet näiden uusien profiilien kevään hitti. Vähän olen kyllä pettynyt kun ei ole yhtään Pekkaa joukossa..

Edit: Joku Jani muuten yritti kusettaa muakin vuosi sitten mutta se asu Joensuussa, tai siis väitti asuvansa. Yleensä valitsevat paikkakunnan jostain Venäjän rajalta josta ei taatusti edes joulupukki suostu noutamaan pakettia.
Quru
20.03.2012 00:51:10
pekka montin: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=618196

Vaikea sanoa tuosta mitään mutta Jani ja Joni tuntuu olevan nimet jotka ovat olleet näiden uusien profiilien kevään hitti. Vähän olen kyllä pettynyt kun ei ole yhtään Pekkaa joukossa..

Edit: Joku Jani muuten yritti kusettaa muakin vuosi sitten mutta se asu Joensuussa, tai siis väitti asuvansa. Yleensä valitsevat paikkakunnan jostain Venäjän rajalta josta ei taatusti edes joulupukki suostu noutamaan pakettia.

Olis kiva jos olis edes jotain viitettä huijaukseen ennen kuin linkkailet näitä tänne ketjuun. Ei ole kauhean kivaa, että joku jolla nyt vain sattuu mielestäsi olemaan väärä nimi tai paikkakunta päätyy huijausaiheiseen ketjuun ilman sen kummempaa syytä.
Kakka roiskusi.
Leikari
20.03.2012 09:29:35
pekka montin: Sain kaverista n. vuosi sitten tietoa ja rupesi sen verta vituttamaan että omistin elämästäni seuraavan viikon kahvipaussit ko kaverin töitä tutkien. .

Onneksi et ole omistanut elämääsi bonomaisesti muiden vielä suurempien epäkohtien - kuten maailman nälkäongelman - poistamiseen. Saattaisi mennä loppuelämän lounastauotkin siihen hommaan...

Vaan kannattaisiko vähän relata synahuijarivainoharhaisuudesta...
musamies
20.03.2012 11:02:32
Eilen olin ruokakaupassa, jossa oli jotain kalaöljykapseleita. Niiden esittelijä halusi puhua niistä jotain ja melkeen heti samantien rupesi täyttelemään jotain tilauspapereita ilman meikäläisen suostumusta...
Synastikki
20.03.2012 11:13:50

musamies: Eilen olin ruokakaupassa, jossa oli jotain kalaöljykapseleita. Niiden esittelijä halusi puhua niistä jotain ja melkeen heti samantien rupesi täyttelemään jotain tilauspapereita ilman meikäläisen suostumusta...

sama juttu näiden kaikenmaailman puhelinmyyjien kanssa jotka alottaa puhelun sille että meillä ois sulle tämmönen ilmanen paketti millonmitäkinjostaeiedesainaotaselväämitäseon eikä maksa mitää paitsi ne postimaksut mutta eihän se ole mitää että laitetaanko tulemaan... NO EI! (anteeksi offtopic)

Ihan aiheeseen liittyen niin kyllä oon ite aina tarkistanu niin pitkälle ku normaaleissa rajoissa on mahdollista googlen, numerohaun yms. kautta ennenku oon pistäny rahaa liikkumaan yhtään mihinkään, mutta silti nykypäivänä pyrin naamatusten kaupustelemaan ettei jää epäselvyyksiä mihinkään suuntaan.
Music is an agreeable harmony for the honor of God and the permissible delights of the soul.
pekka montin
20.03.2012 11:55:47

Leikari: Onneksi et ole omistanut elämääsi bonomaisesti muiden vielä suurempien epäkohtien - kuten maailman nälkäongelman - poistamiseen. Saattaisi mennä loppuelämän lounastauotkin siihen hommaan...

Vaan kannattaisiko vähän relata synahuijarivainoharhaisuudesta...

Bono on huijari joka fanittaa "auttamisen" kautta lähinnä itseään.
Minä en auta ketään mutta kyllä mua sen verta kiinnostaa kuluttajienkin intressit ja kuinka helpolla jengi astuu noihin sudenkuoppiin jotka sokea mummokin jo näkee kaukaa.

Kyllä mä relaan mutta eipä ole mun rahat jotka voroille menee.
Selkeä järkihän nämä asiat jo sanelee mutta se on jännä silti että jatkuvasti saa lukea tälläkin sivulla siitä kuinka jotakuta on taas kusetettu ja kaikkiin kusetuksiin pätee täysin samat ilmiöt. Suomalainen vain ei tätä tajua ja sen takia Kreikkakin meitä kusetti, ja kusettipa muuten kunnolla. Mutta, meillähän sitä rahaa ja ymmärrystä piisaa joten ei kun tänne vaan ;)

Edit: Sehän on sanomatta selvää että kaikenmaailman rikollinen toiminta tekee hallaa tälle sivustolle ja se on taas tietyillä taholla se päähuolenaihe että saadaan se julkisivu pidettyä siistinä, ja vasta sen jälkeen huolehditaan sitä että onko niitä roistoja oikeasti vai ei. Kuluttajien ja roistojen kannalta painaa silti vain se mikä tätä maailmaa pyörittää - Raha
pekka montin
20.03.2012 12:08:38 (muokattu 20.03.2012 12:10:20)

Quru: Olis kiva jos olis edes jotain viitettä huijaukseen ennen kuin linkkailet näitä tänne ketjuun. Ei ole kauhean kivaa, että joku jolla nyt vain sattuu mielestäsi olemaan väärä nimi tai paikkakunta päätyy huijausaiheiseen ketjuun ilman sen kummempaa syytä.

Tuossa linkissä en liittänyt noita nimiä huijaukseen vaan kerroin omakohtaisen kokemuksen aiheesta, jos luet viestin tarkemmin :) Sulla on ehkä vain kova halu olla mulle ilkeä, eikä siihen tarvita edes suurennuslasia.
Kyse on kuitenkin lähinnä siitä että kaikista epämääräisistä ilmoituksista kuuluu ilmoittaa ennen kuin joku joutuu höynäytetyksi ja mä uskon että se ei ole hirveän kiva tunne kenellekään. Jos luet tuon myyjän profiilin paremmin niin huomaat seuraavat asiat:

- Profiili tehty samana päivänä kun ilmoitus pistetty nettiin
- Janit ja Jonit ovat olleen huijareiden keskuudessa suositumpia salanimiä viime aikoina
- Tuote jota myydään ei ole tarkasti määritelty tai sitä ei ole edes olemassa
- Tuote sijaitsee Naantalissa tai jossain Lapissa joka on myös yleisin kohde huijareilla pimittää kuvitteellista tuotettaan

Eli vaikea sanoa että onko huijari vai ei, mutta, ostaisitko itse tuolta myyjältä tuon tuotteen? Minä en.
18is9
20.03.2012 12:35:10

pekka montin: - Tuote sijaitsee Naantalissa tai jossain Lapissa joka on myös yleisin kohde huijareilla pimittää kuvitteellista tuotettaan

Kerran sattui kohdalle über-halvat sähkörummut, ja kaiken lisäksi pikkupaikkakunnalta ihan tuosta naapurista. Viestittelin kaverille pilke silmäkulmassa ja aikani herutettua sanoin että kun asun tässä naapurissa niin tulenkin illalla hakemaan kannut. Siihen loppui se viestittely...
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)