Aihe: Mikä on paras, eniten oikean pianon veroinen digipiano v 2012?
1 2
Janus
07.03.2012 18:31:27
EP: Kuluttajan puolelta on kyllä järkevää ostaa suomesta, tuet mm. suomalaista yritystä ja sitä kautta työllisyyttä, lisäksi ihan käytännönkin syistä mm. tuotetuki on yksi mitä ei aina tule ajatelleeksi.

Lisäksi noissa ns. koti/perhesoittimissa useimmiten saa (tai pitäisi olla ainakin velvoitettu saamaan) Suomesta ostettaessa mukaansa myös suomenkielisen käyttöohjeen, tai vähintään jonkun pikaoppaan, jossa on selitetty kaikki yleisimmät toiminnot. Saksasta tilatessa tällaista ei tietenkään tule mukaan. (Ammattilaismalleissa, etenkin kalliimmissa, ostajakunta on niin niche-ryhmää ettei suomenkielisiä ohjeita ole järkeä käännättää - ja toisaalta ostajan voi olettaa hallitsevan englannin kielen ja/tai syntetisaattoriteknologian riittävän hyvin muutenkin.)
Quru
07.03.2012 18:36:07
Undying Dreams: Ei kukaan toivottavasti. Siksi voikin testailla ja kokeilla suomalaisessa liikkeessä ja sen jälkeen ostaa Thomannilta halvemmalla ;)

Ehkäpä Suomen liikkeet menevät konkurssiin juuri minunlaisieni moraalittomien kusipäiden takia :o

Olen saanut paikallisesta musakaupasta kaiken ostamani vähintäänkin samaan hintaan kuin thomannilta, useimmiten halvemmalla. Thomann oli joskus aikanaan reilusti halvempi kuin kotimaiset liikkeet, mutta nykyaikana tilanne on aivan toinen. Jopa muutaman satasen ostoksissa hintaero saattaa olla useita kymppejä paikallisen liikkeen hyväksi.
Kakka roiskusi.
Thomas Häggblom
08.03.2012 09:51:10

Quru: Olen saanut paikallisesta musakaupasta kaiken ostamani vähintäänkin samaan hintaan kuin thomannilta, useimmiten halvemmalla.

Joo, no kyllä minäkin tilasin äänikorttini ihan DLX:stä. Olisi ollut täsmälleen samanhintainen Thomannilla.

Enemmän kyllä olen sortunut siihen törkeyteen, että testaan soittimia suomalaisessa liikkeessä ja innostuttuani jostakin laitan sitten tänne ostoilmoituksen siitä ja yritän saada käytettynä, sen sijaan että ostaisin soittimen uutena. Näin tein viimeksi Nord Lead 2X:n kanssa, jota testailin Soundatassa joskus 2008. Tosin sen jälkeen ei ole oikeastaan tullut tätä harrastettua, kun olen mieltynyt lähinnä sellaisiin syntetisaattoreihin, mitä ei musiikkiliikkeistä löydä. Eri asia sitten käydä huvikseen testailemassa uusia malleja ilman aikomusta ostaa mitään.
Loistava Polku: www.soundcloud.com/loistava-polku
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)