toneman: Provosoiduin. OffTopic, sori. Ainakin mä olen saanut kaikki ostokseni paikalliselta kauppiaalta halvemmalla kuin Thomannilta. Ja tarkoitan tosiaan kaikki, Zoom H2:sta Roland V-Pianoon. Epäilen vahvasti että soitinkauppa joka myisi pelkästään vintagea(ja vaikka huoltaisikin...) tulisi kovinkaan isoa perhettä Suomessa elättämään, markkinat on kumminkin aika pirun pienet. Sitäpaitsi. Hintalappu ammattimiehen täysin huoltamassa ja vintagearvon omaavassa, 70-luvun analogisessa syntetisoijassa, kaikkien yrittäjän kulujen jälkeen voisi olla sellainen että suurin osa Satakunnan(esimerkiksi, voisi olla Hämeenkin...) synahipeista poistuisi ovesta hiljaa hymyillen sen jälkeen kun olisivat ensin tunnin verran tahmaisilla käsillä tuota elektroniikkateollisuuden ihmettä estottomasti hiplanneet... Ja siitä hiplaamisesta ja kalliista soittimista puheen ollen; bussilla Turkuun ja laivalla Tukholmaan, reipas patikka Roslagsgatanille Vasastadiin ja Jam- nimisen liikkeen ovesta sisään. Saa koskea, kysellä ja maksaa visalla. Disko. -Marko- Onkos tuo joku vintage myymällä ? ps. itse olen suomesta tarpeeksi lähelle thomann hintoja saanut ja kun viimein kartoittanut kaupat jossa minuakin kohdellaan kunnolla. Lisäksi nyky tarpeissa riittänee yksi taitaa olla kaikki rautasyna merkit jota yleensä mietin saman katon alla (jos enään koskaan niitä ostan joskin ehkä sitten vuosien kuluttua kun nykyisten koskettimet on puhki...) ja sitten softista varmaan onin kaikki mitä muualta kuin valmistajan verkkokaupoista löytyy. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
tonecab: Noi kaikki toiminnot samankaton alle maksais pk-seudulla jo vuokrina maltaita. Kaikkihan pitäis olla ainakin nopeasti esille saatavana, huoltotilat, pianot, ja rummut vie rutkasti tilaa, jne... Ei liiketaloudellisesti kannattavaa. Ainoa mahdollisuus olis joku rikas perijä (muutamien studioiden tyyliin!) joka voi vain "harrastaa" alaa.
En ymmärrä lausetta. Eiks "rajoittua" ikäänkuin vähennä jotain , ja "myös" lisää jotain? Ei ne mahdu samaan lauseeseen! Kyllä mahtuu jos kuuntelet King Crimsonin Redin alusta loppuun ilman pysäytyksiä ja viinaa :) Se pointti on tässäkin siinä että kun on luotu ne realiteetit ja standardit bisneksessä, ei kukaan voikaan erottua edukseen jos kaikki seuraavat pelonsekaisin tuntein vain sitä ympyröivää maailmaa ja realiteetteja. Varmasti vielä 90-luvulla ajatus musiikkikaupasta joka myisi enimäkseen "heviä" olisi kuullostanut pähkähullulta mutta niin ne ajat muuttuu ja ne jotka olivat edelläkävijöitä tienaavat nyt esim. Hesassa hyvin bisneksellään(sama muuten pätee alan studioihin jotka painottuivat oikeaan aikaan metallimusan tuotteistamiseen). Vaikea sanoa täsmälleen mihinkä tässä ollaan menossa mutta voinpa sen sanoa että paikalliset musiikkikauppiaat ovat nähneet parempiakin aikoja ja tuskinpa ne tästä paremmaksi muutu elleivät ota rajuja irtiottoja ja riskejä, ja jos bisnes kaatuu niin kaatuupa ainakin vähän aijeminkin kuin laskelmoitu niin jää vähän elämiseenkin aikaa. |