Aihe: Halvat käytetyt
1 2 3 4 530 31 32 33 34
Thomas Häggblom
10.10.2011 15:32:50

Plääh.. Poly-800 olis ollut satasella ja meni ohi sinä ainoana päivänä kun en selaillut Mnetin toria :D (noh, olinpahan kerrankin tekemässä musiikkia sen sijaan että olisin ostamassa uusia kamoja).
www.myspace.com/loistavapolku
pekka montin
10.10.2011 19:22:06 (muokattu 10.10.2011 19:31:55)

Undying Dreams: Plääh.. Poly-800 olis ollut satasella ja meni ohi sinä ainoana päivänä kun en selaillut Mnetin toria :D (noh, olinpahan kerrankin tekemässä musiikkia sen sijaan että olisin ostamassa uusia kamoja).

Voidaan josai vaiheessa käydä vaihtokauppaa ;) Hokasin just että mulla on nyt sitten DW-6000, DW-8000 ja nyt toi Poly 800. On aika samankaltaisia vekottimia kaikki.
Noi DW:t pysyy pressun alla, mutta niistä on yleensä käyttöä kun tulee rokkihommia. Veikkaan että Polyn kanssa käy samalla tavalla. Ehkä mä säästän ne ja vaihdan kaikki johonkin jytkyyn jossai vaiheessa : P DW-8000 on noista ylivoimaisesti vahvin, mutta kyllä mä DW-6000:sta olen myös löytänyt aika paljon hyödyllistä käyttöä. Sehän saundaa pitkälti samalle kuin Poly 800, tai ainakaan jäätävän isoja eroja niissä ei ole.

Tuossa yksi kappale jossa käytin lead syntikkana DW-6000:sta. Mielestäni soitin onnistui tuossa hyvin. Billy Idol touhua haettiin.

http://www.mikseri.net/artists/the-fauna/mita-saimme-aikaan/482530/

..Eli kasaritouhuihin noi on aika hyviä soittimia ja tämän siis olen todennut tekemisen kautta :) Hyviä leadeja saa helpolla monon kautta. Myös erittäin hyviä klassisia analogimattoja Twin Peaks tyyliin sekä hyviä E-pianoja, jos tavoitteena on Fuusio ja hissikama. Konemuusikot voivat saada myös noista paljon irti mutta siitä en mene takuuseen kun itse lähinnä väsään progea ja kokeellista vanhoilla kamoilla. Kaiken kaikkiaan ihan hyviä analogi hybridejä joista lähinnä DW-8000 on se josta jotain tiedetään, ja pitkälti Kevin Mooren, Keith Emersonin ja Zawinulin ansiosta.
cloom
10.10.2011 20:41:48

pekka montin: Voidaan josai vaiheessa käydä vaihtokauppaa ;) Hokasin just että mulla on nyt sitten DW-6000, DW-8000 ja nyt toi Poly 800. On aika samankaltaisia vekottimia kaikki.
Noi DW:t pysyy pressun alla, mutta niistä on yleensä käyttöä kun tulee rokkihommia. Veikkaan että Polyn kanssa käy samalla tavalla. Ehkä mä säästän ne ja vaihdan kaikki johonkin jytkyyn jossai vaiheessa : P DW-8000 on noista ylivoimaisesti vahvin, mutta kyllä mä DW-6000:sta olen myös löytänyt aika paljon hyödyllistä käyttöä. Sehän saundaa pitkälti samalle kuin Poly 800, tai ainakaan jäätävän isoja eroja niissä ei ole.

Tuossa yksi kappale jossa käytin lead syntikkana DW-6000:sta. Mielestäni soitin onnistui tuossa hyvin. Billy Idol touhua haettiin.

http://www.mikseri.net/artists/the-fauna/mita-saimme-aikaan/482530/

..Eli kasaritouhuihin noi on aika hyviä soittimia ja tämän siis olen todennut tekemisen kautta :) Hyviä leadeja saa helpolla monon kautta. Myös erittäin hyviä klassisia analogimattoja Twin Peaks tyyliin sekä hyviä E-pianoja, jos tavoitteena on Fuusio ja hissikama. Konemuusikot voivat saada myös noista paljon irti mutta siitä en mene takuuseen kun itse lähinnä väsään progea ja kokeellista vanhoilla kamoilla. Kaiken kaikkiaan ihan hyviä analogi hybridejä joista lähinnä DW-8000 on se josta jotain tiedetään, ja pitkälti Kevin Mooren, Keith Emersonin ja Zawinulin ansiosta.

Itsekin DW-6000:n omistaneena, se soundas ihan hyvältä, mut MicroKorg tarjoili paljon enemmän äänelllisesti, kaikki DW-sarjan digitaaliset-aaltomuodot ja ennenkaikkea, vanhalta kuulostavan soundin...
JPQ
10.10.2011 20:47:53

eeään sivun pohjalta voisin myls kummia bassoja tehdä dw sarjalla jos omistaisin.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Thomas Häggblom
10.10.2011 21:49:25

pekka montin: Voidaan josai vaiheessa käydä vaihtokauppaa ;)

No olishan se pitänyt arvata että kuka tuon vei :D
pekka montin
10.10.2011 22:15:06

Undying Dreams: No olishan se pitänyt arvata että kuka tuon vei :D

Heh. Juu. Katsoo viihtyykö soitin kuukautta pitempään kämpillä. Ilmoitan sulle ensinmäisenä kun/jos olen tyytymätön soittimeen niin voidaan käydä kauppaa sen kanssa. Katson tässä lähiviikot löytyykö tuolle konkreettista käyttöä vai jääkö DW:n jalkoihin. Lähinnä kierojen urkusaundien takia tuon hommasin(vanha Goblin, Clockwork Orange jne jne), mutta saas nähdä kuinka ne ui noiden muiden urkujen seassa jahka tässä tuo proge täyspitkä valmistuu. Ilmoittelen miten käy:)
Thomas Häggblom
10.10.2011 23:22:38

pekka montin: Ilmoitan sulle ensinmäisenä kun/jos olen tyytymätön soittimeen niin voidaan käydä kauppaa sen kanssa.

Okei, kiva :) Lähinnä etsin jotakin pientä analogia Junon kaveriksi ^^
tepposal
11.10.2011 12:13:08 (muokattu 11.10.2011 12:14:36)
Mullakin löytyy DW-sarjaa (EX-8000), Poly-800:n desktoppi (EX-800) ja uudempi MS-2000R ja kaikki ne on erilaisia. Voin toki ymmärtää jos joku päättää pärjätä vain yhdellä niistä.

MS-2000:ssahan on DW-aaltoja paljon enemmän kuin noissa vintageissa, olisko jotain 64, mutta saundi on paljon ohuempi. DW:hän on oskeja (ja delayta) lukuunottamatta analogi, joten ei se ole ihmekään ettei saundaa yhtään samalle. Microkorgissahan on sama synteesi kuin MS2000:ssa.

Tuo EX-800 on mielestäni paras poly-sarjalainen, sillä siinä on alkup. analogi-stereochorus ja muuten specsit jotakuinkin mkII:n kanssa samat. Itse löysin omani moog-slayer-modilla ja siitä on ollut paljon iloa. Tässä on särmikkäät DCO:t ja vain yksi filtteri, että sikäli aika paljon eroa DW-sarjaan.
Mutta kasarisaundia kaikki tyynni.
the-wsproject.com
R0IST0
11.10.2011 14:14:05 (muokattu 11.10.2011 14:29:39)
tää SH-5 tossa kunnossa ja näillä kursseilla on mun mielestä jopa halpa http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=565564 kävin soitteleen tuota ko. yksilöä paikan päällä taannoin ja oli kyllä pähee peli! ehkä ainut kerta eläissäni kun on saanut synan soittamisesta goosebumppeja ;) ..heittäkää junot ja deeweet kiertoon -> real deal ..parin DCO:n hinnallahan jo saa nykyään tommosen.
R0IST0
11.10.2011 14:24:14
Undying Dreams: Plääh.. Poly-800 olis ollut satasella ja meni ohi sinä ainoana päivänä kun en selaillut Mnetin toria :D (noh, olinpahan kerrankin tekemässä musiikkia sen sijaan että olisin ostamassa uusia kamoja).

jep, sinä ainoana päivänä kun ei sitä satasta ollut :D
pekka montin
11.10.2011 14:27:55

R0IST0: tää SH-5 tossa kunnossa ja näillä kursseilla on mun mielestä jopa halpa http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=565564 kävin soitteleen tuota ko. yksilöä paikan päällä taannoin ja oli kyllä pähee peli! ehkä ainut kerta eläissäni kun on saanut synan soittamisesta goosebumppeja ;) ..heittäkää junot ja deeweet kiertoon -> real deal ..parin DCO:n hinnallahan jo saa nykyään tommosen..

Juu.. Onhan tuo jo aikamoinen....hiljaseksi pistää. Ensi vuoden puolella viimeistään pitää kyllä tehdä joku tempasu ja satsata useampi tonni kunnon mono ja poly vekottimiin. Eri asia sitten mistä sen muutaman tonnin pierasee, mutta kyllä hätä keinot keksii.
R0IST0
11.10.2011 14:34:17 (muokattu 11.10.2011 14:37:16)
pekka montin: Eri asia sitten mistä sen muutaman tonnin pierasee, mutta kyllä hätä keinot keksii.

3xDCO ~ 1xVCO

ts. ostelee halpoja digejä (ebay, m.net, huuto.net) ja myy ne voitolla, rahat jemmaan ja jää kyttään 'halpoja' analogeja.
pekka montin
11.10.2011 14:58:33 (muokattu 11.10.2011 14:59:10)

R0IST0: 3xDCO ~ 1xVCO

ts. ostelee halpoja digejä (ebay, m.net, huuto.net) ja myy ne voitolla, rahat jemmaan ja jää kyttään 'halpoja' analogeja.

Juu. Mä vissiin kait vahingossa noin olen tehnytkin muutaman soittimen kohdalla. Tosin, hirveetä voittoa ei kertynyt mutta jotain kuitenkin, laskettavissa muutamissa kympeissä lähinnä...eli aika +-0
Parhaat fyffethän saa D-50:sta ja DX7:sta. Hinnat menneet aina sielä 350-500 eurossa, tuotepaketista riippuen. D-50 ja DX7 ei taas halvalla myydä enään oikein missään. D-50 on mielestäni jopa nykyään pahasti ylihintainen, verrataessa moniin muihin saman aikakauden soittimiin. Polkuhintaan taas lähtee usein ysärikorgeja, ja varmasti lähinnä sen takia että Oiwat ja M1:set edustaa nykyään niitä soittimia joita kukaan ei tunnu haluavan nurkkiinsa.
pekka montin
11.10.2011 18:32:15 (muokattu 11.10.2011 18:35:28)

No niin. Polyn myyjä kauppasi myös kahta vanhempaa urkua ja pianoa, ja sanoi laittavansa torille myyntiin ensi viikolla :) Sain läjän papereita mukaan, liittyen ko soittimiin.

Yamaha Pf 10 electric piano:

- Sama soitin mitä käytettiin livenä Vesa Matti Loirin "puppevedoissa" During the 80's

Roland VK-09:

80-luvun Hammond klooni jossa aika erikoinen urkumaailma.

Itseä hiukoisi hieman toi VK-09 koska aika erikoista ääntä piti mutta eipä taida ylimääräistä pätäkkää nyt kyllä olla.

http://www.combo-organ.com/ComboNot/combonot.htm
cloom
11.10.2011 19:41:52

R0IST0: 3xDCO ~ 1xVCO

Analogihan on tuo DCO;kin.......
tepposal
11.10.2011 20:29:26
cloom: Analogihan on tuo DCO;kin.......

Näin on. Tätä on hyvä välillä aina muistuttaa.

Silti näyttää siltä, että yleensä DCO-synat ovat edullisempia kuin VCO:t. Tämä ei kuitenkaan välttämättä johdu itse oskillaattoreista. Luulen, että asiaan vaikuttaa se, että lähes kaikki DCO-synat ovat noita 80-luvun laitteita joissa on tingitty yleensä käyttöliittymässä (ei potikoita) ja muutenkin kehnompi ja halvempi, muovinen olemus.

Mutta on niitä halpoja VCO-syniakin, kuten tässä jonkun mainitsema Akai VX-90.
the-wsproject.com
Jungleman
11.10.2011 21:03:17
Täällä kun Poly-800:n uusia (ja vanhoja) omistajia näyttäisi vilisevän, liityn minäkin kerhoon... ostin pois reverse keys -mallin. Viikonloppuna tein sille ruumiinavauksen, puhdistin rutisevan volapotikan, takkuavat liukupotikat ja jumittavan joystickin. Samalla vauhdilla putsasin myös koskettimiston kontaktit sekä säädin vireen kohdalleen - nyt toimii komeasti.

... paitsi joystick. Pitch bend -palautinjousi ei palauta enää. Uitin (varsin p*skaista) joystickia ehkä hiukan turhan innokkaasti contact cleanerissa, samalla ilmeisesti onnistuin irrottamaan rasvat akselista.

Tietääkö kukaan, mihin kohtaan joystickin sisuskaluja siis kannattaisi ryhtyä tuuttaamaan rasvaa? Tai muita vihjeitä? Kannattaako tuohon ryhtyä metsästämään osia, ja jos, niin mistä? Olin jostain lukevinani, että joissain muissakin Korgeissa käytettiin samaa tikkua..?

Toinen juttu, alkoi kiinnostaa HAWK-800 / AtomaHawk -tuunaussetti:
http://patrioticduo.tripod.com/hawk800/
Onko kukaan asentanut noita omaansa? Jos ei, kiinnostaisiko ketään lähteä kimpassa tilaamaan?

...hmm, olisikohan pitänyt avata uusi keskustelu tätä varten..?
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
joeskeli
11.10.2011 22:05:20
R0IST0: tää SH-5 tossa kunnossa ja näillä kursseilla on mun mielestä jopa halpa http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=565564

Älä nyt hirveästi suutu, mutta aikamoista höpönhöpöä tämä sinun kommenttisi on.

Sama myyjä on roikuttanut kyseistä SH-5:stä tällä sivustolla 1800€:n hintaan jo vuosia. Ilmeisesti kun pistää hintaan sen 400€ lisää, niin sitten siitä tulee jopa halpa.
Joopa joo.
tepposal
11.10.2011 22:39:49
joeskeli: Älä nyt hirveästi suutu, mutta aikamoista höpönhöpöä tämä sinun kommenttisi on.

Sama myyjä on roikuttanut kyseistä SH-5:stä tällä sivustolla 1800€:n hintaan jo vuosia. Ilmeisesti kun pistää hintaan sen 400€ lisää, niin sitten siitä tulee jopa halpa.
Joopa joo.

JoyJoy:lla on yleensä hinnat aika hyvin kohdallaan.
the-wsproject.com
R0IST0
12.10.2011 02:02:05 (muokattu 12.10.2011 02:10:23)
joeskeli: Älä nyt hirveästi suutu, mutta aikamoista höpönhöpöä tämä sinun kommenttisi on.

Joopa joo.

suutunpa, ja sun kommentti se vasta kauheeta kauheeta höpötystä onkin :D kun ajattelee vähän asioita pitemmälle kun vuosi tolkulla taaksepäin, se on halpa!

tepposal: JoyJoy:lla on yleensä hinnat aika hyvin kohdallaan.

ja on muutenkin hyvä myyjä ja loistotyyppi, ei pienintä valittamista mistään kaupoista!!! kumma ettei toi SH5 mee jos kerran on vuosia jo koittanu kaupitella.. kait se pitää sit ite seki poimia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)