Aihe: Rushin synaosuudet
1 2
Vessajono
27.10.2011 15:54:39
Kattelin tossa R30-dvd:tä ja Geddyllä näkyi olevan lavalla Yamhan KX76 -midikiippari ja joku toinen lankku jonka olin tunnistavinani Roland D50:ksi mutta miksi hitossa se olisi D50?
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
18is9
27.10.2011 16:12:43

Vessajono: Kattelin tossa R30-dvd:tä ja Geddyllä näkyi olevan lavalla Yamhan KX76 -midikiippari ja joku toinen lankku jonka olin tunnistavinani Roland D50:ksi mutta miksi hitossa se olisi D50?

D50 se on aivan selvästi. Ei siitä muistaakseni audiopiuhoja lähde ollenkaan. Ihan hyvätatsinen koskettimistohan D50:ssä on. En nyt muista mikä uudempi livekeikka se oli minkä netistä katoin, siinä oli D50 viritettynä ihan audiopiuhoillakin ja sitä käytettiin, olikohan Roll the Bonesissa, kasaribassolinjan soittoon :D.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
pekka montin
27.10.2011 16:28:46

18is9: D50 se on aivan selvästi. Ei siitä muistaakseni audiopiuhoja lähde ollenkaan. Ihan hyvätatsinen koskettimistohan D50:ssä on. En nyt muista mikä uudempi livekeikka se oli minkä netistä katoin, siinä oli D50 viritettynä ihan audiopiuhoillakin ja sitä käytettiin, olikohan Roll the Bonesissa, kasaribassolinjan soittoon :D.

D-50 on käytetty myös paljon muiden progebändien toimesta, tai siis kun kyseessä on nämä vanhemmat progebändit ja vanhemmat kappaleet. Monta livebiisiä nähnyt 2000-luvulta youtubesta joissa synisti käyttää D-50 synaa. Hyviä synia progressiiviseen.

John Wetton - Starless -

http://www.youtube.com/watch?v=qYJpY_xvLf8

5:30 lähtien pääsee D-50 esille.

Edit: Eilen olin katsomassa Southern Rockia Vaasassa jossa bändin synisti käytti D-20:sta, eikä ollut ees modulin kera.
Vessajono
27.10.2011 20:03:54 (muokattu 27.10.2011 20:05:17)
18is9: D50 se on aivan selvästi. Ei siitä muistaakseni audiopiuhoja lähde ollenkaan. Ihan hyvätatsinen koskettimistohan D50:ssä on. En nyt muista mikä uudempi livekeikka se oli minkä netistä katoin, siinä oli D50 viritettynä ihan audiopiuhoillakin ja sitä käytettiin, olikohan Roll the Bonesissa, kasaribassolinjan soittoon :D.

Joo, näin minäkin arvelin että kontrollerinahan sen täytyy ilman muuta olla.

Mikähän toi keikka mahtaisi olla? Koska mun käsittääkseni jo seuraavalla kiertueella oli käytössä Fantom X7 ja Little Phatty.
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
18is9
27.10.2011 22:11:16

Vessajono: Mikähän toi keikka mahtaisi olla? Koska mun käsittääkseni jo seuraavalla kiertueella oli käytössä Fantom X7 ja Little Phatty.

Uudempi ja uudempi, saattoi olla esim Counterpartsin kiertueelta joku bootleggi. En muista sen tarkemmin. Mutta sen muistan, että D-50 on hyllyssä myös Show of Handsissä (oikealla ylimpänä), eikä Geddy taida koskea siihen kuin pari hullua kertaa jossain Missionissa.

Pekka: Minulle D-50 on SE syntikka, ensimmäinen jonka olen koskaan omistanut ja olennainen osa edelleen sävellystyötä ja keikkasettiä. Meillä on vissiin vähän samansuuntainen maku syntsien suhteen, minulla on keikkaräkissä tällä hetkellä D50 ja K5000S. Muut soittelee jollain uusilla übervehkeillä, meikä vähän vanhemmilla.
pekka montin
27.10.2011 22:47:49 (muokattu 27.10.2011 22:49:41)

18is9: Uudempi ja uudempi, saattoi olla esim Counterpartsin kiertueelta joku bootleggi. En muista sen tarkemmin. Mutta sen muistan, että D-50 on hyllyssä myös Show of Handsissä (oikealla ylimpänä), eikä Geddy taida koskea siihen kuin pari hullua kertaa jossain Missionissa.

Pekka: Minulle D-50 on SE syntikka, ensimmäinen jonka olen koskaan omistanut ja olennainen osa edelleen sävellystyötä ja keikkasettiä. Meillä on vissiin vähän samansuuntainen maku syntsien suhteen, minulla on keikkaräkissä tällä hetkellä D50 ja K5000S. Muut soittelee jollain uusilla übervehkeillä, meikä vähän vanhemmilla.

Juu. Yllätyin itse paljon D-20:sen preseteistä, ne olivat oikeasti osa todella käyttökelpoisia. D-50 on kova, varmasti. Suosittu syna edelleen kun zekkailee pelkästään ison maailman ammattipiirejä tuubista ja muualta netistä.
pekka montin
27.10.2011 22:48:40 (muokattu 27.10.2011 22:49:14)

Suomessa D-50 hinnat menee yleensä 350-500 eurossa, paketista riippuen, mitä olen zekkaillut.
Vessajono
28.10.2011 16:22:32
18is9: Uudempi ja uudempi, saattoi olla esim Counterpartsin kiertueelta joku bootleggi. En muista sen tarkemmin. Mutta sen muistan, että D-50 on hyllyssä myös Show of Handsissä (oikealla ylimpänä), eikä Geddy taida koskea siihen kuin pari hullua kertaa jossain Missionissa.

Jaa joo. Mutta Show of Handsissä? Ei kai, mun muistaakseni lavalla ei oo kuin DX7, 2xKX76 ja PPG. Räkissä sitten tais olla useampikin D-550.
18is9
28.10.2011 17:55:57

Vessajono: Jaa joo. Mutta Show of Handsissä? Ei kai, mun muistaakseni lavalla ei oo kuin DX7, 2xKX76 ja PPG. Räkissä sitten tais olla useampikin D-550.

Eipä minulla ole sen kummempaa tietoa kuin että minusta se PPG:n päällä oleva pömpeli on aina näyttänyt D50:ltä. Ainakin siinä on Rollen joystickki eikä mod+pitch -wheelit. Kamera pyörii siinä ympärillä, mutta ei oikein koskaan näytä syntsia sopivasta kulmasta että kunnolla näkisi. Ja takaa on logot teipattu.

http://www.youtube.com/watch?v=8AFy7piA8UQ&feature=related
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)