Aihe: Mikä ihmeen Akai?
1 2
Klezberg
26.05.2011 21:44:38

JPQ: Jos en väärässä ole mulla käsitys että Akai voisi olla merkkien ykkönen tässä asiassa. No ainakin Yamahan kanssa kärkeä.

Yamahalta ei ole tullut uusia tuotteita tällä alueella sitten 90-luvun puolivälin. Siinä mielessä Akai johtaa tällä hetkellä.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
teroyk
27.05.2011 18:55:50
Exhausted: Mun porukoilla on 80-luvun Akai-stereot, joihin Akain merkki on mulle konkretisoitunut aina

Akai on merkkinä erittäin kestävä. Huvittavaa kun yrittää kysellä joissakin kodinkone liikkeissä, jotka ei merkkiä myy, niin haukkuvat joksikin halpismerkiksi. Itse tosin onnistuin kuluttamaan Akain CD-soittimen loppuun, mutta aloin sitten laskemaan kuinka monta tuntia olin sillä kuunnellut, niin se oli yli 10 000 tuntia. Ei siinä mitään yksi tuttu vaihtoi siitä yhden levyä paikallaanpitävän osan, niin se on ollut 10 vuotta nyt muilla käytössä.

Mutta jos koskettimista ja samplereista puhutaan, niin toivoisin, että suomeen uitettaisiin ulkomailta ihan mitä tahansa Akain analogisyntikoita ja MPC60mkII:ia, S700:iä, MPC4000:ia sekä Z8-samplereita. Hoksatkaa muuten, että MPC5000:n on huonompi, kuin MPC4000:n. Nykyisistä tuotteistahan itseäni ei kiinnosta mitkään muut, kuin noi analogiset pedaalit, kiinnostais kuulla onko kellään kokemusta niiden laittamisesta syntikan perään.
JPQ
27.05.2011 21:08:49

Klezberg: Yamahalta ei ole tullut uusia tuotteita tällä alueella sitten 90-luvun puolivälin. Siinä mielessä Akai johtaa tällä hetkellä.

Ja minä puhun myös laadusta ja se käsitys jotenkin jäänyt sivusta että akai olisi ykkönen siinä tosin vastakkiastakin olen kuullut mutta sanotaan näin muu jutun taso ja kuka kirjoittaa sanoo paljon. tosin noista jutuista en tarkemmin muista.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Klezberg
28.05.2011 14:50:37

JPQ: Ja minä puhun myös laadusta ja se käsitys jotenkin jäänyt sivusta että akai olisi ykkönen siinä tosin vastakkiastakin olen kuullut mutta sanotaan näin muu jutun taso ja kuka kirjoittaa sanoo paljon. tosin noista jutuista en tarkemmin muista.

Mikähän se on se laadun mitta. Ominaisuudet vai kestävyys. Tuo mun Yamaha taitaa olla kohta 20 vuotta vanha ja toimii moitteettomasti. Näppäimet eivät ole yhtä tukevat kuin esim. oikeassa saksofonissa, mutta Akaissa ei ole semmoisia ollenkaan, vaan kosketusnäppäimet. Akain ratkaisu voi olla kestävämpi mutta kaikki eivät tykkää sillä soittaa. Sama koskee puristuksen tunnistusta. Yamahassa on metallinen lehti joka tuntuu ja toimii aivan kuin klarinetin tai saksofonin lehti. Akailla on semmoinen kummallinen putkenpätkä jota puristetaan hampailla, joka tunnistaa vain muutokset, sitä ei voi käyttää juuri muuhun kuin vibraatoon. Ei siis saa pysyvää pitch bendiä.

Voi myös ihmetellä, että onko nuo uudet EWI:t tehty samalla laadulla kuin ne 90-luvun vehkeet. Mutta tämä on vain spekulointia.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
Jungleman
28.05.2011 20:00:23
teroyk: Nykyisistä tuotteistahan itseäni ei kiinnosta mitkään muut, kuin noi analogiset pedaalit, kiinnostais kuulla onko kellään kokemusta niiden laittamisesta syntikan perään.

Ko. pedaalit ovat rebrändättyjä kiinatuotteita - niillä ei ole varsinaisesti mitään tekemistä Akain kanssa. Biyang on valmistaja, google kertoo lisää.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
R0IST0
30.06.2011 05:57:34
Supervisor: Onko kenelläkään kokemuksia Akain soittimista? Ilmeisesti vähän vähemmän tunnettu merkki?

no vähän niinku menisit autokauppaan ja kysyisit "mikä ihmeen Toyota?" =)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)