Aihe: Korg Kaossilator & Korg Kaossilator PRO 1 2 | |
---|---|
![]() 12.05.2011 12:07:14 | |
Grossout: mä olen nyt katsastanut tuon vaihtoehdon KORG Electribe SX-1SD, vaikuttaa youtubevideoiden perusteella tosi lepsulta vehkeeltä, ja itse tarvisin tiukkaa dnb-tykitystä mikä tekee aivoista mössöä. Olisko noi AKAIn vehkeet hyviä? pitäisi siis saada erilaisia looppeja tulemaan mitä pystyy lennosta vaihtaa ja vedellä vaikka fillejä ja stoppeja ym Lepsulta? Siis sampleri/sekvensseri? Ihan on käyttäjästä kiinni, mitä saa irti moisesta vehkeestä. Tiukkaa tykitystä nyt saa vaikka melodicasta, jos osaa - mutta fiksukaan kone ei tee hyvää jälkeä sinun puolestasi. Ethän nyt kai sentään tuomitse Electribeä presetti-patternien perusteella? Akain sampleri/sekvensserit ovat hyviä, ei siinä mitään. Ominaisuudet vaihtelevat mallista ja käyttöjärjestelmästä riippuen, mutta noista nykyään markkinoilla olevista vehkeistä MPC2500 tai MPC1000 JJ OS-XL -käyttiksellä taipuvat aika moneksi. Electribeen en osaa verrata, en ole käyttänyt. En kuitenkaan vaihtaisi MPC:täni pois (itse asiassa bändikaverin kanssa kimpassa hankittiin juuri toinen, ikäänkuin varalle)... Ja jos ei itse viitsi tehdä töitä, nähdä vaivaa ja opetella käskemään koneita, niin netistähän niita saa, looppikirjastoja, kaikenlaisia construction kittejä, valmiita sampleja tyylilajin mukaisesti niputettuina. Varmaan ihan ilmaiseksikin, jos jaksaa etsiä. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. | |
![]() 12.05.2011 12:25:03 (muokattu 12.05.2011 12:25:58) | |
Grossout: mä olen nyt katsastanut tuon vaihtoehdon KORG Electribe SX-1SD, vaikuttaa youtubevideoiden perusteella tosi lepsulta vehkeeltä, ja itse tarvisin tiukkaa dnb-tykitystä mikä tekee aivoista mössöä. Kuten sanottua, sehän tekee just sitä mitä pistät sen tekemään. Sampleri soittaa sampleja. Toi electribe on on kiva livenä säätämiseen ja etenkin breikkeihin. Harmillisesti siinä on vaan stereoulostulo, joten ton käyttö bändin kanssa on vähän hankalaa sen klikkihomman takia. Huomattavasti rujompi saundi tossa on verrattuna Akain vehkeisiin, lähinnä effujen ja 32khz sampleraten takia. Olisko noi AKAIn vehkeet hyviä? pitäisi siis saada erilaisia looppeja tulemaan mitä pystyy lennosta vaihtaa ja vedellä vaikka fillejä ja stoppeja ym. Toimii kyllä just tossa. Ota huomioon, että valitset sellasen version, jossa on minimissään 2xstereoulostuloja. Pitäisikö suosiolla käyttää softia ja vetää levyltä? Itse teen näin, koska on periaatteessa toimintavarmin systeemi, eikä tarttee kantaa helvetillistä määrää gearia mukana. Tosin en tee mitään säätöjä livenä, koska pitää laulaa. Käytössä Fostexin kovalevy 8-raituri. En tiedä nyt tarkkaan, mitä tarkoitat levyltä vetämisellä, mutta ainakaan cd-levy ei ole toimiva ratkaisu kahdesta syystä: a) käytössä vaan 2-kanavaa, jotka vuotaa keskemään b) lava tärisee keikoilla, johtaa levyn hyppimiseen. http://www.therepublicofdesire.net/
http://www.myspace.com/protectorateindustrial | |
![]() 27.05.2011 17:10:46 | |
Nyt tuli perheeseen sitten Korh Kaossilator PRO, skeptisyydestäni huolimatta kun kerran käytännössä ilmaseks sain. Ensi vaikutelma on kyllä aika lelumainen, vähän sellanen fiilis et jos tätä haluaa käyttää niin se pitää melkeen väkisin keksiä tälle joku funktio musiikissa. Noh pitää katsella miten alkaa rakkine avautumaan I has the cookie boogie woogie | |
![]() 27.05.2011 17:32:41 | |
Quru: Sitä minä vaan ihmettelen, että miten DW-6000, Casio cz-101 ja DX7 liittyvät jokaikiseen ketjuun tällä palstalla? Lisäksi MicroKorgilla ei ole mitään tekemistä Kaossilatoreiden kanssa, muuta kuin valmistaja. Helvetin pitkiä sepustuksia ihan aiheen vierestä ja aina sieltä löytyy ne samat kasarikiipparit. Kaossilator on hauska peli ja eikä tuota Prota saa oikein lelu-kategoriaankaan menemään. Livekäytössä uskoisin toimivan, on hyvin näppärä käyttää. Toisaalta jos käyttötarve on enemmän rumpujutuissa kuin kokonaisissa biiteissä tai synalickeissä niin Electribe olisi tosiaan harkinnan arvoinen vaihtoehto. Tai käytetty Yamaha Rm1x tai mikä vaan samantyylinen groovebox. Sehän se pointti onkin, Korgissa(kin). Halpaa kuraa tehdään niille jotka eivät etsi soittimia vaan leluja joiden arvo menee helppokäyttöisyydessä sekä näyttävyydessä. On se mielestäni perseestä että enään ei tehdä mitään oikeasti järkevää ja uutta Korginkaan toimesta, vaan leluja jotka suunnattu koko aika kasvavalla harrastelija käyttäjäkunnalle. Samantien voi ostaa tämmöisen niin jää sitten karkkirahaa viikonloppuakin varten: http://www.thomann.de/fi/gewa_melodica_705000.htm Soittimilla ja leluilla on iso ero ja soittaja sen viimeistään huomaa. Nerohan nyt saa viiden markan italialaisesta urustakin iloa irti mutta tosiasia silti on että haluaisinpa minäkin oikeasti tietää kenelle nuo Kaossilattorit ovat ensisijassa suunnattuja, ja seisooko Korg sen takana että se valmistaa yhä vielä soittimia, vai onko siitä tullut lelujen valmistaja joka silloin tällöin väsää jonkun kalliimman työaseman markkinoille vastapainoksi halvalle roskalle. | |
![]() 27.05.2011 23:23:23 | |
Nyt on tota Kaossilaattoria tullut vähän tsekkailtua, ei kovin hankala laite päästä sisään (johtuen toimintojen vähyydestä). Ihan hauska lelu, mutta kun vehkeessä on 200 soundia (joista rumpukomppeja ja soundeja varmaan 40), eikä muokkausmahdollisuutta, ei tällä oikeen mitään omalta kuulostavaa saa aikaseksi. Mutta ihan hauskahan tolla on ollut pelleillä, ja kyllä tolla jotain pientä kikkailua johonkin biisiin pistän, vaikka väkisin, mutta muuten taitaapi tulla keikkasettiin lähinnä vaan koristeeks :D Niin ja vielä microkorgista, oman microkorgini vaihdoin tähän Kaossilator Prohon enkä kadu pätkääkään, niinsanotusti better of two evils :) I has the cookie boogie woogie | |
![]() 28.05.2011 19:13:31 | |
Beardyman näyttää vehkeitään Conanissa: http://teamcoco.com/content/beardyman-brings-the-beats | |
![]() 29.05.2011 01:26:12 (muokattu 29.05.2011 01:34:48) | |
Mulla on Kaossilator. Ihan pätevä ja monipuolinenkin vehje tosiaan live improiluun ja erityisesti leikkimiseen. Hinta on ehkä vähän turhan kallis uutena ( noin 150 € ), siihen nähden mitä laitteella todellisuudessa tekee, mutta halpa syntetisaattoriksi. Riippuu tietenkin tuloistakin. ;D Itse olen käyttänyt sitä mm. rumpukoneena, synaan kytkettynä ( rca ). Ja soitellut sillä pelkästään kokonaisia kappaleitakin bändin kanssa. Touchpadin käytön oppii suht helposti, ja alkaa säveletkin löytymään ( Finlandiaa soitan sillä jo aika mallikkaasti, jostain syystä se on aina ensimmäisiä kappaleita mitä uudella soittimella opettelen.. ;) ). Tuota kappaleiden soittamista verottaa vähän skaalojen pituus, tai oikeastaan lyhyys. Oktaavin tai vähän yli, eli ei tarpeeksi, ja vaihtaminen ei käy lennossa. Kaossilator sisältää muutamia valmiita biittejä, mutta myös yksittäisiä rumpusaundeja, joita yhdistelemällä saa ihan kivojakin komppeja aikaan. Skaaloja ja arpeggioita on käytettävissä monia, mutta mitä niillä todellisuudessa tekee riippuu täysin käyttäjästä itsestääm. Tallennustilaa on vain kahdeksan tahtia, ja muisti tyhjenee kun laitteen sammuttaa. Kaossilator on ehkä suunnattu kaikille tylsistyneille ja lapsenmielisille muusikoille, tai niille joilla ei ole rahaa / tarvetta oikealle kosketinsoittimelle. Laite toimii 4:llä AA paristolla ja ( nappi )kuulokkeilla, joten se on kätevä ottaa mukaan kaikkialle. Mitään uutta tässä laitteessa ei sinänsä ole. D - Beam olis tässä mukava lisä ;D E: Näitä saa kahta eri väriäkin keltaista sekä pinkkiä. Hoho. Hey man, is this a dream? | |
![]() 30.05.2011 10:26:12 | |
Morphia: Tallennustilaa on vain kahdeksan tahtia, ja muisti tyhjenee kun laitteen sammuttaa. Tohon löytyy helppo hackki youtubesta, miten siihen saa 16 tahtia. Sillä jo tekee jotain. | |
![]() 18.06.2012 16:41:58 | |
Pystyykö näillä mixailemaan midi-tiedostoja? Eli käytännössä kun on tehnyt esim. guitar prolla nuottia ja niitä muokannut midi/mp3 -tiedostoiksi, pystyykö niitä lataamaan kaossilatorille ja muokkailemaan/soittelemaan sillä niiden raitoja..? Hyvin epäselvä kysymys, toivottavasti joku tajusi. :) | |
![]() 07.11.2012 12:25:33 | |
fjalmari: Pystyykö näillä mixailemaan midi-tiedostoja? Eli käytännössä kun on tehnyt esim. guitar prolla nuottia ja niitä muokannut midi/mp3 -tiedostoiksi, pystyykö niitä lataamaan kaossilatorille ja muokkailemaan/soittelemaan sillä niiden raitoja..? Hyvin epäselvä kysymys, toivottavasti joku tajusi. :) Perus kaossilaattoriin ei pysty lataamaan midejä tai mp3sia. Siitä en tiedä, onnistuuko kalliimmassa pro - versiossa, mutta kaossilator pro:n pitäisi käsitykseni mukaan saada kytkettyä myös tietokoneeseen midi - kontrolleriksi. Korjaako joku jos kirjoitan omiani. =) MUT EN MÄ VOINU TIETÄÄ | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)