Aihe: Katu-uskottava urkusoundi? (Hammond b3-ish)
1 2 3 4
tipi2112
18.01.2011 15:05:51
Itsekin olen seuraillut noita hintoja tässä joitain mitä on ollut myynnissä käytettynä

Roland VK-7 hintaan 550/650/850
Clavia Nord Electro II 73 hintaan 900
Clavia Nord Electro II 61 hintaan 850/950
Hammond XK1 hintaan 900/950
Mr.Sit.com
18.01.2011 17:07:56
tipi2112: Itsekin olen seuraillut noita hintoja tässä joitain mitä on ollut myynnissä käytettynä

Roland VK-7 hintaan 550/650/850
Clavia Nord Electro II 73 hintaan 900
Clavia Nord Electro II 61 hintaan 850/950
Hammond XK1 hintaan 900/950

Mistä löysit ton VK-7 tohon alimpaan hintaan?
Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara
Leikari
18.01.2011 17:18:06
Mr.Sit.com: Mistä löysit ton VK-7 tohon alimpaan hintaan?

taisi olla m.netin torilla - joku modattu - eli siksi edullinen hinta
Mr.Sit.com
18.01.2011 17:33:06
Leikari: taisi olla m.netin torilla - joku modattu - eli siksi edullinen hinta

Okei, tänään ei ainakaan löytyny yhtään kappaletta
Leikari
18.01.2011 18:41:03
Mr.Sit.com: Okei, tänään ei ainakaan löytyny yhtään kappaletta

se halvin taisi olla jo Joulun tietämissä tms... en enää tarkkaan muista..

- -

Hammond -merkin vanhoja analogi- ja ensimmäisiä mallintavia b-3 kopioita oli loppuvuodesta/vuoden vaihteen tienoissa jokunen myynnissä m.netin torilla - hintoja en enää muista, mutta kalliita esim. suhteessa uuteen vk-8:iin.
musamies
19.01.2011 12:08:35
Voce Micro B I tai II on välillä ollut edullinen, mutta siitä puuttuu drawbarssit.
Mr.Sit.com
19.01.2011 12:38:25
musamies: Voce Micro B I tai II on välillä ollut edullinen, mutta siitä puuttuu drawbarssit.

Drawbarit olis nimenomaan yhtenä vaatimuksena, muutenhan vaan ostaisin miniläppärin ja käyttäisin mallinnusta. Ja ainoat mididrawbarit joihin lyhyen etsinnän perusteella törmäsin oli jotkut mitkä ei ees ollu midit ja kävi vaan johonkin tiettyyn urkuun tai jotain sinnepäin.
musamies
19.01.2011 12:53:31 (muokattu 19.01.2011 12:57:30)
Mr.Sit.com: Drawbarit olis nimenomaan yhtenä vaatimuksena, muutenhan vaan ostaisin miniläppärin ja käyttäisin mallinnusta. Ja ainoat mididrawbarit joihin lyhyen etsinnän perusteella törmäsin oli jotkut mitkä ei ees ollu midit ja kävi vaan johonkin tiettyyn urkuun tai jotain sinnepäin.

Drawbarssit voi saada tietokoneen kanssa toimimaan midille, mutta vaatii perehtymistä. Mulla ne ei toimi tällä hetkellä sen takia koska ei ole ohjainta, jossa olisi useampi kuin yksi säädettävä liukukytkin.

Tilanne ei ole silti niin huono kuin luulisisi koska upperilla ja loverilla voi pelata siten, että jos ne laittaa peellekkäin tulee enemmän drawbarsseja päälle ja järjestää eri rekisteröinnit peräkkäin siten, että jos haluaa vaikka vibrato on ja off voi nämä kaksi saundia olla yhden napin painalluksen päässä peräkkäin.

Käyttömukavuus ja käytettävyys on kuitenkin oikeilla drawbarsseilla parempi koska niistä näkee jo visuaalisesti minkämoisin saundein mennään.

Saa kuitenkin huomattavasti paremmin itselle sopivat saundit käyttöön kuin jollain peruskiipparilla, joka ei ole uruksi tehty. Järjestelee peräkkäin käyttökelpoisia saundeja, ei käytä sellaisia efektejä, jotka kuulostaa huonolta. Monessa peruskiipparissa urut on pilattu huonolla lesliejäljitelmällä ja tietokoneella ei ole sellaisia pakko käyttää, voi käyttää vaikka pyörivää leslietä jos haluaa, mutta mun mielestä tämä on enempi studioon ja huolelliseen työskentelyyn.
ppcw
19.01.2011 12:59:04
Ocean Beachin drawbarit ovat yksi vaihtoehto MIDI-drawbareiksi, käyvät suoraan Nord Electro- ja C1- ja C2- urkuihin mutta ovat ohjelmoitavissa muihinkin merkkeihin. Ei ole käsitystä miten työlästä tällainen ohjelmointi olisi.

http://www.oceanbeachdigital.com/Site/FAQ.html

Mustakorppi
== Psykedeelinen tunnelma, hyvin énekdallamok, Hammond tasaisesti kainalosauvat ontuu hirviö. Antiikin rock rikkomaton teho paholainen, kun hän meni kirkkoon, kolkko hiljaisuus sisällä. (Palautetta Unkarista Google-kääntäjän läpi)
Mr.Sit.com
19.01.2011 13:21:16 (muokattu 19.01.2011 13:24:44)
ppcw: Ocean Beachin drawbarit ovat yksi vaihtoehto MIDI-drawbareiksi, käyvät suoraan Nord Electro- ja C1- ja C2- urkuihin mutta ovat ohjelmoitavissa muihinkin merkkeihin. Ei ole käsitystä miten työlästä tällainen ohjelmointi olisi.

Mustakorppi

Näyttää hyvältä, mut hintaa tuleekin jo melkeen samanverran ku esim tossa Viscountissa. Ja pitäis melkeen se miniläppärikin hommata et vois ton B4:sen kans käyttää.

E. Osaisko joku kertoa mitä toi B4 II vaatii koneelta? Ei varmaan kaikkein "hepposimpien" miniläppäräiden kanssa pyöri? Tai varmaan asio ainakin aiheuttanee ongelmia...
musamies
19.01.2011 13:36:25 (muokattu 19.01.2011 13:40:46)
E. Osaisko joku kertoa mitä toi B4 II vaatii koneelta? Ei varmaan kaikkein "hepposimpien" miniläppäräiden kanssa pyöri? Tai varmaan asio ainakin aiheuttanee ongelmia...

Jos se on samanoloinen kuin vanhempi versio, se on kevyt ohjelma. Tärkeintä on sopiva ASIO ajuri oleellista, että ääni tulee nopeasti.

Vanhemmassa versiossa ei ole kaikua tai ambienssia ja olen tätä puutetta paikannut tietokoneen omalla kaiulla.

Pyörii siis harvinaisen helposti softasynaksi!

Tällä ohjelmalla pystyy vanhammallakin versiolla skabaamaan rautasimulaatioille, mä oon siinä mielessä onnellisessa asemassa, että on eri tonewheelejä, jolloin saan helpommin joko rankempaa saundia tai kliinisempää. Lisäksi tyrkkää VOX:ia ja Farfisaa tarvittaessa kuten Nord Electrossa.

Särö ja lesliesimulointi vanhemmassa versiossa vaatimattomat muttei käyttökelvottamat. Niitähän ei ole pakko käyttää vaan voi halutessaan käyttää pyörivää kaappia vaikka kahta...
KoskPaavo
19.01.2011 14:47:51
Jos tuohon nyt jotain ihan vaan visuaalista "katu-uskottavuutta" haetaan niin ei se kai muusta tule kuin että siinä lavalla seisoo Hammondi ja leslie.
Pahvista vois myös rakentaan läppärin ympärille semmoisen B-3 viritelmän.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
musamies
19.01.2011 15:20:21
KoskPaavo: Jos tuohon nyt jotain ihan vaan visuaalista "katu-uskottavuutta" haetaan niin ei se kai muusta tule kuin että siinä lavalla seisoo Hammondi ja leslie. Pahvista vois myös rakentaan läppärin ympärille semmoisen B-3 viritelmän.

Joku on täällä kirjoitellu progeviiksistä, ei maksa paljoo :D

Epäilen, että katu-uskottavuus voi kärsiä B3 ja leslie roudauspuuhissa ainakin jos budjetti on matala, eikä taiteilijalla ole apuvoimia...
Mr.Sit.com
19.01.2011 15:58:11 (muokattu 19.01.2011 15:59:23)
musamies: Joku on täällä kirjoitellu progeviiksistä, ei maksa paljoo :D

Epäilen, että katu-uskottavuus voi kärsiä B3 ja leslie roudauspuuhissa ainakin jos budjetti on matala, eikä taiteilijalla ole apuvoimia...

Viikset on jo :D

Tiedän, että joillekin se ainoa ja oikea vaihtoehto on se, että siellä lavalla on leslie ja kunnon urku mut mulle riittää siis tarpeeksi hyvä soundi, jota otsikkokin hakee. Täl hetkellä on omina suosikkeina joko toi Viscount tai sitten miniläppäri ja noi Oceanjotkut drawbarit. Pitää kerätä asio-ajurien specsejä ja mennä liikkeeseen tivaamaan tarpeeksi tehokasta mutta halpaa läppäriä, sillä sitten jo pärjäiskin. Tietyst volumepedaali ja leslien kauko-ohjaus helpottais arkea mut siinä tapauksessa moduli olis parempi. Mut läppäriä käyttäis muuhunkin...

Onpa taas kerran vaikeaa elämä :D

e. Pitää arvailla näitten sijaan lottonumeroita ja napata toi 7milj ni ei tarvii enää pähkäillä
musamies
19.01.2011 16:05:49 (muokattu 19.01.2011 16:07:58)
Pitää kerätä asio-ajurien specsejä ja mennä liikkeeseen tivaamaan tarpeeksi tehokasta mutta halpaa läppäriä, sillä sitten jo pärjäiskin. Tietyst volumepedaali ja leslien kauko-ohjaus helpottais arkea mut siinä tapauksessa moduli olis parempi. Mut läppäriä käyttäis muuhunkin...

Erittäin harvassa sellaset liikkeet, jotka tästä aiheesta ymmärtää.

Tavallinen pöytäkone AC97 äänipiireillä toimii vallan mainiosti ilmasilla ASIO 4 ALL ajureilla.

Volumepedaali voi olla joko midiin vaikuttava tai suoraan piuhoissa kiinni oleva mulla Boss FV-500L ja lisäksi midikiippariin kiinni tuleva heiveröisempi pedaali.

Jos leslie tulee tietokoneen ulkopuoliselle järjestelyllä, sillon valitsen mieluummin Boss pedaalin ja jos tulee ohjelman omalla leslielle, sitten ohjaan midiä. Täl hetkellä teen softaleslien nopeudenvaihdon sillä ainoalla midiin vaikuttavalla liulla enkä joystikillä ku sehän ei lukkiudu mihinkään asentoon.

Mitä jos kokeilet tos koneessa eka ikaankuin keikkakelpoisilla ratkaisuilla millä muutenkin nettiä käytät ja sit jos homma viel kiinnostaa, panostat läppäriin :D

Toisaalta jos sul olis tollanen Viscountin pieni urkumoduli, voitas porukal kertailla kokemuksia onko se hyvä, ehkä joku muukin hankkisi? Tai käytettynä Roland VK-8M.

Onpa taas kerran vaikeaa elämä :D

Eik oo ku, ny vaihtoehtojen runsaus sekottaa pään ku ne on niin erilaisia...
arauramo
19.01.2011 16:23:27 (muokattu 19.01.2011 16:26:37)
ppcw: Ocean Beachin drawbarit ovat yksi vaihtoehto MIDI-drawbareiksi, käyvät suoraan Nord Electro- ja C1- ja C2- urkuihin mutta ovat ohjelmoitavissa muihinkin merkkeihin. Ei ole käsitystä miten työlästä tällainen ohjelmointi olisi.

Mustakorppi

Aaaaaarrrrgggh! Luulin jo olevani suht.tyytyväinen setuppiini, mutta nyt kun tarkemmin ajattelen nuo Nordin "drawbarit" on kyllä _lähes_ käyttökelvottomat. Tuollaisen tarvitsen. :^)

Alkuperäiseen aiheeseen: kun raha tuntuu olevan iso ongelma ja jos musa on vähänkin räkäistä, voisi yksi vaihtoehto olla vanha (=70-80-luvun taitteesta) Korg CX-3 ja Rotosphere tai vastaava. CX-3 on "kampaurut" eli transistoriurut drawbareilla, perkussionilla jne, ja surkealla leslie-simulaattorilla. Hempeämpään menoon liian kirkas ja ... no, räkänen soundi.

"Demo": http://www.youtube.com/watch?v=r2VFdd0w_pY&feature=related

Ai niin, tässäkin yksi näyte, Rotosphere suoraan tiskiin (mp3 näyttää olevan poikki): www.rauramo.com/alakerta.net/uusidemo/KEH.mp3

Myin itse tuollaiset pari vuotta sitten hintaan... uh, äh, en muista. Joitakin satasia, oliskohan ollut 200e (flight casella) + 100e?
musamies
19.01.2011 16:37:56 (muokattu 19.01.2011 16:45:34)
Ai niin, tässäkin yksi näyte, Rotosphere suoraan tiskiin (mp3 näyttää olevan poikki): www.rauramo.com/alakerta.net/uusidemo/KEH.mp3

Ainakin täs biisis saundit toimi hyvin ja oli myös tyylitajuista eikä järettömästi drawbarsseja auki tai törkeää vibraattoa.

Aika pitkälle tuon oloista saundia tyrkkää myös mun WLM Trip:istä ja sillä onnistuu myös aikamoinen jyräys ja kirskunta kun laittaa säröä.

Yhä maltillisimpien rekisteröintejen suuntaan olen menny ja järeä jyräys sit tehokeinona.

Ton tyyppisessä vähä ku kevyt progemainen soittotapa toimii hyvin myös Hammond L-100 ym. muut vastaavat mallit. 5 oktaavinen Trippi voittaa sen taas rajus jyräyssoittotavasta, tyrkkää aikamoisel auktoriteetil alapäätä jne.
A100
19.01.2011 17:13:53 (muokattu 19.01.2011 17:15:18)
musamies: Aika pitkälle tuon oloista saundia tyrkkää myös mun WLM Trip:istä ja sillä onnistuu myös aikamoinen jyräys ja kirskunta kun laittaa säröä.

Itse tykkäsin kovasti vanha cx-3 ja rotosphere -kombosta.
Ja welmuillakin voi tehdä vaikka ja mitä: http://www.youtube.com/watch?v=Kg8Ur9IetXc
:)

muoks: niin noiha onki beatit eikä tripit.
jyrkkä ehkä.
Mr.Sit.com
19.01.2011 17:17:12 (muokattu 19.01.2011 17:18:16)
arauramo: Aaaaaarrrrgggh! Luulin jo olevani suht.tyytyväinen setuppiini, mutta nyt kun tarkemmin ajattelen nuo Nordin "drawbarit" on kyllä _lähes_ käyttökelvottomat. Tuollaisen tarvitsen. :^)

Alkuperäiseen aiheeseen: kun raha tuntuu olevan iso ongelma ja jos musa on vähänkin räkäistä, voisi yksi vaihtoehto olla vanha (=70-80-luvun taitteesta) Korg CX-3 ja Rotosphere tai vastaava. CX-3 on "kampaurut" eli transistoriurut drawbareilla, perkussionilla jne, ja surkealla leslie-simulaattorilla. Hempeämpään menoon liian kirkas ja ... no, räkänen soundi.

"Demo": http://www.youtube.com/watch?v=r2VFdd0w_pY&feature=related

Myin itse tuollaiset pari vuotta sitten hintaan... uh, äh, en muista. Joitakin satasia, oliskohan ollut 200e (flight casella) + 100e?

Joo musa nimenomaan "räkästä", ei ainakaan mitään hirveetä hempeilyä :D Taas hyvä vaihtoehto toi cx-3 plus rotosphere, mut taas se että mistä niitä saa :D

musamies: Erittäin harvassa sellaset liikkeet, jotka tästä aiheesta ymmärtää.

Tavallinen pöytäkone AC97 äänipiireillä toimii vallan mainiosti ilmasilla ASIO 4 ALL ajureilla.

Volumepedaali voi olla joko midiin vaikuttava tai suoraan piuhoissa kiinni oleva mulla Boss FV-500L ja lisäksi midikiippariin kiinni tuleva heiveröisempi pedaali.

Jos leslie tulee tietokoneen ulkopuoliselle järjestelyllä, sillon valitsen mieluummin Boss pedaalin ja jos tulee ohjelman omalla leslielle, sitten ohjaan midiä. Täl hetkellä teen softaleslien nopeudenvaihdon sillä ainoalla midiin vaikuttavalla liulla enkä joystikillä ku sehän ei lukkiudu mihinkään asentoon.

Mitä jos kokeilet tos koneessa eka ikaankuin keikkakelpoisilla ratkaisuilla millä muutenkin nettiä käytät ja sit jos homma viel kiinnostaa, panostat läppäriin :D

Toisaalta jos sul olis tollanen Viscountin pieni urkumoduli, voitas porukal kertailla kokemuksia onko se hyvä, ehkä joku muukin hankkisi? Tai käytettynä Roland VK-8M.

Täl ikivanhal läppäril mil käyn netissä toimii ihan hyvin, ei vaan oo niitä drawbareja ja tää on sen verran isompi ja hitaampi ettei hirveen käyttökelponen ratkasu ole :D

Jospa nyt kun sain rahotuksenkin melkeen jo kondikseen ni kokeilisin tota viscountia, saahan sen sitte myytyä jos jostain syystä yhtäkkiä onkin paska ratkasu. Jonkun halvan 61-koskettimisen midi-kelpoisen lankun jos sais treenikselle järjestettyä ni olis pelkästään toi moduli plus pedaalit roudattava, helppo ratkaisu sinäänsäkin :)

Taitaa siis jäädä miniläppäri ostamatta... :D
Mr.Sit.com
19.01.2011 17:30:37
Taas lisää vaihtoehtoja...

Törmäsin ebayssa http://cgi.ebay.com/Hammond-XM-1-Or … boards_MIDI&hash=item2c59eecdcb tälläseen, onkohan parempi soundiltaan ku toi viscountin vastaava? Täs tosin olis se jenkeistä postitus sun muut....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)