Exhausted 10.09.2010 16:54:26 | |
---|
Clavian tuotteet on kyllä luotettavia, mutta Nord Leadeja vaivaa nimenomaan digitaalisuus ominaisuuksissa ja saundissa. Sen takia Nord Wave on kiinnostavampi, koska siinä on selkeästi otettu enemmän irti digitaalisuudesta, kuin vain yritetty matkia analogia |
JPQ 10.09.2010 17:17:06 (muokattu 10.09.2010 17:24:28) | |
---|
Matti_Ikonen: Access Virus TI Snow? TI Desktop käytettynä? Waldorf Q kiippari? Ominaisuuksia, modulaatioita ja hyvää soundia (itse ainakin diggaan Virus TI:n soundista enemmän kuin muista VA-syntikoista) pullollaan. Ultranova olis ihan kiva, JOS edes kahden äänen splitin/layerit onnistuis. R3 säilyttää edelleen paikkansa luottokeikkasyntikkana. - MJI näin on tämähän kahteen splitiin/layeriin. ja Clavia ei kyllä ole analoogisin mutta se nimenomaan saa pointsia siitä että soundi hyvä silti digitaalinenkin voi olla pskan kuuloista kun novation jossain jutuissa tietyt korkeat äänet jotka teen mielummin albinolla tai bluella synistäni. jopa logicin ja Arturian synat niissä hieman pulassa eli hyvin yleistä että syna ei ole hyvä niihin... ja waven hinta pahasti kipurajalla ey arpegiaattoria kaipais. toki kiva olis oikeasti perehtyä tarkemmin mihin nord wave oikein pystyy. ei vaan netistä ole materiaalia löytyny siis omaa genreäni palvelevaa. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Casio Man 10.09.2010 17:38:59 | |
---|
Hitski!!! Miten mä olinkin unohtanut laskuista nuo pikkuvirukset...kiitos vinkistä, mutta kuitenkin tuo Blofeld taitaa enemmän houkutella kuitenkin edelleen. Ja tonni pelkästä "karvalakkimallista" ilman koskettimia on kuitenkin vähän kalliin puoleinen. Mutta tuosta pikkuisen varvistamalla näyteikkunan ACCESS VIRUS TI DESKTOP: http://www.thomann.de/fi/access_virus_ti_desktop_retour.htm Waldorfin Kuu taas on noita mersuja, ja niitä ei ole tainnut saada tonnilla koskaan. Nordit ei niin kovaa nappaa. Pidän kyllä soundista, mutta jos ei saa raakasti muokata soundeja, sitten ostan jo oikeasti analogisen. |
JPQ 10.09.2010 19:15:10 | |
---|
Casio Man: Hitski!!! Miten mä olinkin unohtanut laskuista nuo pikkuvirukset...kiitos vinkistä, mutta kuitenkin tuo Blofeld taitaa enemmän houkutella kuitenkin edelleen. Ja tonni pelkästä "karvalakkimallista" ilman koskettimia on kuitenkin vähän kalliin puoleinen. Mutta tuosta pikkuisen varvistamalla näyteikkunan ACCESS VIRUS TI DESKTOP: http://www.thomann.de/fi/access_virus_ti_desktop_retour.htm Waldorfin Kuu taas on noita mersuja, ja niitä ei ole tainnut saada tonnilla koskaan. Nordit ei niin kovaa nappaa. Pidän kyllä soundista, mutta jos ei saa raakasti muokata soundeja, sitten ostan jo oikeasti analogisen. Minusta toisaalta Virus ti snowulla selvät mahkut kuulostaa paremmalta kuin waldorfin blofeldillä. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Casio Man 10.09.2010 20:34:18 (muokattu 10.09.2010 21:58:41) | |
---|
Mutta ei lähimainkaan kestä hintalaatuvertailua...ainakaan jos hinnalla on polyfoniaa enemmän painoa. |
JPQ 10.09.2010 20:57:00 | |
---|
Casio Man: Mutta ei lähimainkaan kestä hintalaatuvertailua...tai siis jos hinnalla on polyfoniaa enemmän painoa. On klyllä mutta puhuin kokonais soundista en polyfoniasta joka kaikkein tärkeintä itselle... Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Vaihe 14.09.2010 13:50:24 | |
---|
Eipä tämä nyt ihan halpa VA osastoon mene kun maksaa tuplaten enemmän kuin MiniAK. Muutama satku lisää nii saa jo Nordin yms. Keikkakäyttöön on pienisyna haussa ja tää ois muuten kiinnostanut, mut vähän liian iso ja ainakin 200e liian kallis. Kontrollit tässä varmaan toimii hyvin. esim. hipasu potikat yms. mutta kauankohan kestää keikkakäyttöä? Saattaa olla niheetä editoida soundeja kun eka potikka irtoaa tai lakkaa toimimasta. Pitänee jatkaa pähkäilyä MiniAK vs. MicroKorgXL välillä. Supernovasta kyllä aikonaan tykkäsin paljon, mutta softasynat vei voiton. |
Exhausted 14.09.2010 14:27:57 (muokattu 14.09.2010 14:28:10) | |
---|
Vaihe: Pitänee jatkaa pähkäilyä MiniAK vs. MicroKorgXL välillä. Mites Alesis Micron? Saundit voi editoida tietokoneella valmiiksi. Ainakin isoveljensä Ionin saundit ovat omien kokemusten perusteella tämän porukan parhaat. Vai olikos tuo MiniAK sama vehjes? |
Matti_Ikonen 14.09.2010 14:48:25 | |
---|
Exhausted: Mites Alesis Micron? ... Vai olikos tuo MiniAK sama vehjes? Onhan se periaatteessa ihan sama vehje. Pikkusynaksi keikalle ehdottaisin kyllä paljon ennemmin Korg R3:sta kuin MicroKorg XL:ää. - MJI http://www.myspace.com/daisyband | http://www.myspace.com/nightsatan |
Exhausted 14.09.2010 15:00:42 | |
---|
Matti_Ikonen: Pikkusynaksi keikalle ehdottaisin kyllä paljon ennemmin Korg R3:sta kuin MicroKorg XL:ää. Komppaan tätä kyllä. Isot koskettimet yksinään tuovat soittotuntumaan jo paljon. |
Vaihe 14.09.2010 15:29:03 (muokattu 14.09.2010 15:34:36) | |
---|
Mä oon käyttänyt tähän asti microKontrollia livenä joten oon tottunut pikkukoskettimiin. Nyt vaan koneella pyörii niin paljon sälää että softasynien ja vocoderin livenä soittaminen alkaa olla hazardia homma. Niinpä tilalle joku pikku vocoderillinen syna. Analogisynana mulla on keikoilla EPD Wasp jossa on paras kiippari ikinä :D Ja MiniAK on sama kuin Micron muutamilla lisäyksillä ja halvemalla hinnalla. Se tosin on isompi kuin Mikrokorg. Pitää kyllä käydä testaamassa R3 miltä soundaa. MicroKorgin soundista oon aina pitäny, mut R3 on radias engine eli ei sama. Hintaa sillä tosin vain 40e vähemmän kuin UltraNovalla joka saattais olla kovempi, mut isompi :/ |
Leikari 14.09.2010 18:02:48 | |
---|
komppaan joitakin aiempia kirjoituksia... syntikoita löytyy joka lähtöön - hinnalla laatua ja/tai ominaisuuksia ja toisaalta aloittelijalle tai satunnaiskäyttäjälle budjettilaitteita Novation on tehnyt laitteen johonkin markkinasegmenttiin, jonka uskoo myyvän - mitä siitä valittamaan. Toisaalta: minua esim. riepoo, että DSI Prophet 8 on rakenteeltaan halpis - miksi maksaa siitä enemmän jotain waldorfin nykysynaa enemmän kun speksit eivät ole mitkään ihmeelliset eikä kestävyydestä ole takeita. |
Exhausted 14.09.2010 18:57:13 (muokattu 14.09.2010 18:57:18) | |
---|
Leikari: Toisaalta: minua esim. riepoo, että DSI Prophet 8 on rakenteeltaan halpis - miksi maksaa siitä enemmän jotain waldorfin nykysynaa enemmän kun speksit eivät ole mitkään ihmeelliset eikä kestävyydestä ole takeita. Ai, tämähän on mielenkiintoista...mikä uudessa Profeetassa on halpisrakennetta? |
Casio Man 14.09.2010 21:32:16 | |
---|
Ja minusta Miniak on täsmälleen sama, kuin Micron, ei lisäyksiä. Ainut on se, että saa itse valita, haluaako funkyn näköisen Micronin, vai easymmän näköisen hillityn Miniakin. Rajuja koneita! |
JPQ 15.09.2010 05:50:23 | |
---|
Casio Man: Ja minusta Miniak on täsmälleen sama, kuin Micron, ei lisäyksiä. Ainut on se, että saa itse valita, haluaako funkyn näköisen Micronin, vai easymmän näköisen hillityn Miniakin. Rajuja koneita! Jossain joku väitti eroa löytyvän näistä. ja DSI Prophet 08 komentit kiinnostaa minuakin olenhan sentäs räkkimallista kiinnostunut... Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
HK 15.09.2010 07:03:52 | |
---|
JPQ: Jossain joku väitti eroa löytyvän näistä. ja DSI Prophet 08 komentit kiinnostaa minuakin olenhan sentäs räkkimallista kiinnostunut... Mää noista mitään tiedä, mutta kB virus on semmonen saku ettei siitä ihan heti luovuta. Peltikorva puupäässä. |
JPQ 15.09.2010 11:00:52 (muokattu 15.09.2010 11:04:21) | |
---|
HK: Mää noista mitään tiedä, mutta kB virus on semmonen saku ettei siitä ihan heti luovuta. Soundi on vaan siinä toisin kuin prophet 08 liian lähellä Albino softasynaani eräissä lähteissä siis tuossa kB viruksessa ja hinta suolainen no prophet 08 räkkimalliin nähden näppismallin kanssa aika samoissa aikalailla aika varmaksi ihan taivottamattomissa. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Casio Man 15.09.2010 14:26:30 | |
---|
Jossain sinäkin nyt sanot eroja löytyvän, vaikket paremmin tiedäkään. Uskon asia siis. Kun minä olin ostamassa Micronia, tutkailin specsejä ja katso, ne olivat samat. Minä tulin siihen uskoon, että koneet ovat samoja. Jaa...niin, Miniakin mukana on kyllä mikki, joka lienee saanut ostajat, jotka ovat nähneet jossain mainittavan Miniakin olevan uudempi ja ehostettu painos, luulemaan, että Miniakissa on vokooderi ja Micronissa ei, vaikka molemmista tuokin löytyy ja muutkin specsit ovat identtiset. Toinen poikkeavuus on se, että Miniakissa on 3 pyörää ja Micronissa on 1 pyörää ja 2 slideriä...eli ei eroja täälläkään. Samat kontrollerit, sama softa, sama rauta, eri muovi. Ostaja siis puntaroi, paljonko sijoittaa mikrofoniin rahaa. |
JPQ 15.09.2010 15:07:55 (muokattu 15.09.2010 15:08:42) | |
---|
Casio Man: Jossain sinäkin nyt sanot eroja löytyvän, vaikket paremmin tiedäkään. Uskon asia siis. Kun minä olin ostamassa Micronia, tutkailin specsejä ja katso, ne olivat samat. Minä tulin siihen uskoon, että koneet ovat samoja. Jaa...niin, Miniakin mukana on kyllä mikki, joka lienee saanut ostajat, jotka ovat nähneet jossain mainittavan Miniakin olevan uudempi ja ehostettu painos, luulemaan, että Miniakissa on vokooderi ja Micronissa ei, vaikka molemmista tuokin löytyy ja muutkin specsit ovat identtiset. Toinen poikkeavuus on se, että Miniakissa on 3 pyörää ja Micronissa on 1 pyörää ja 2 slideriä...eli ei eroja täälläkään. Samat kontrollerit, sama softa, sama rauta, eri muovi. Ostaja siis puntaroi, paljonko sijoittaa mikrofoniin rahaa. Tai merkkiin jolla parempi maine ja nätimpi design. ps. jotain eroja tiedän kun olen eräitä näytteitä kuunnellut. ja tuo mitä sanoin oli vain komentti olisi kiva tietää totuus speksit kuulostaa samalta mutta sehän ei taas takaa mitään totta puhuen usko juuri eroa löytyvän. sanoinkin juurikin ihmetellen tätä erään komenttia noista. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Casio Man 15.09.2010 15:32:05 | |
---|
"ps. jotain eroja tiedän kun olen eräitä näytteitä kuunnellut." Link or GTFO :D(siis en ole pahana, tuli vain itseäni hauskuttaakseni tuollainen ilmaisu mieleen) |