Aihe: Taustanauhojen käyttö
1 2
Spillway Arts
30.07.2010 19:05:11 (muokattu 30.07.2010 19:48:19)
! tHoNg !: Eikö mac book ole jotain tonnin luokkaa ? Hyviä ideoitahan noi on, mutta käytätkö ite taustanauhoja ja millasta musaa soitat ?

No mä olen ajatellut sitä 15" versiota jota kaupataan 1800,- hintaan. Ettei tarvi tihrustaa pientä grafiikkaa. Ja taustanauhoja ajattelin käyttää itse. Meillä ei noilla yökerhojen bilehile osastolla ole miksaajaa mukana, vaan miksaus hoidetaan lavalta itse. (Huono vaihtoehto, mutta jääpähän enemmän jaettavaa...).
Taustat laulan tällä hetkellä TC-Heliconin Harmony-M:n läpi jota ohjaan midin kautta. Taustanauhoilla voisi luoda ainakin paremman kuuloisen kuoron taustalle, ja tietysti saataisiin klikki rumpalille, jotta rummut, kitaristin temposynkatut efektit ja minun arpeggiaattorit tulisi täydellisessä synkassa. Lisäksi taustan pitäisi tuoda niitä hiljaisia raitoja joita levyillä on taustalla ihan pirusti ja joita kuuntelija ei välttämättä rekisteröi, mutta jotka puuttuessaan huomaa ja jotka tuovat yleis-saundiin sellaista "massaa" ja "suuruutta".

Oon aatellu joskus hankki Korg M3:n... Onko sulla se ? Jos on niin onko hyvä ?

Käytän M3-88 kiipparia pääsoittimena jota täydennän Triton Classicilla.
En ole kovin paljoa valitettavaa löytänyt ko. soittimesta. Käyttö on todella nopeaa ja jouhevaa jos on Korgin käyttölogiikkaan tottunut. Jos ei Korgeja ole tullut hirveästi käytettyä, niin kyllä se harjoitusta vaatii. Youtubesta löytyy muutamia näppäriä Rich Formidoni:n tekemiä opetus videoita. Kaveri on Korgin tuotespesialisti.

Saundimaailma soveltuu erinomaisesti ainakin tuollaiseen kevyeeseen disco-pop osastoon ja saundit on ihan riittävät live käyttöön. M3 sarjassa on jopa Korgin tunnetusti heikoin osa-alue, eli pianot, ovat mielestäni hyvällä mallilla aikaisempiin Korgeihin verrattuna. M3:n pianolla tulee jammailtua itseasiassa hyvinkin paljon koska se kuulostaa niin hyvältä. Ja live tilanteessa on yleensä niin paljon tausta meteliä (pirun kitaristit) että kaikkein hienoimmat nyanssit jää joka tapauksessa kuulumattomiin. Reltime Controllit on helppo asetella haluamilleen parametreille ja ne kahdeksan padia siinä näytön alapuolella on aivan pirun näppärät. Niihin voi asetella ihan mitä vaan soinnuista sampleihin ja midi käskyihin. Helpottaa live käytössä elämää ihan pirusti.
Kokemuksesta suosittelen.

Ja ennen kuin joku ehtii heittään legendaarista "Osta Motif!" läppää, niin mainittakoon myös että Roland ja Yamaha tekee ihan kelvollisia työasemia. Kannattaa kokeilla kaikkia vaihtoehtoja jotta löytyy se itselle mieluisin kone. Kannattaa varata ainakin pari tuntia uuden synan testaamiseen, jos et saa neuvoteltua soitinta liikkeesta kotiin testattavaksi.

EDIT: Pari typoa
En väitä etteikö se olisi täysin mahdotonta, mutta en siltikään sanoisi kyllä.
Quru
30.07.2010 21:45:27
Osta motif! Torilla on myynnissä. Ja sitten vaikka se mäkki kylkeen.
Kun viikset omaava mies koskee hammondiin, syntyy AINA suhinaa ja pörinää. Hammondeja on valmistettu kahta sorttia: hyviä ja huonoja.Tyypillinen hammondien soittotekniikka on murjominen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)