Ei noita hirveästi tarvitse huoltaa, eikä huollon puutteella saa oikein mitään pysyvästi hajalle. Jos generaattori jumittelee, reippaat määrät öljyä sisään ja viikko-kaks odottelua. "Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies |
Jos ovat olleet pitkään käyttämättä, niin ainakin powerin elkot saattaa kaivata uusimista. Lisäksi T-sarjassa käytetyt Molex-liittimet eivät ole sieltä kestävämmästä päästä - ainakin hyvää, öljytöntä kontaktispraytä kannattaa olla jemmassa. Voin tarvittaessa käydä kurkkaamassa urkuja ja tehdä tarvittaessa huollon / modit, jos asialla ei ole ihan tolkuton kiire. Pistä privaviestiä, jos muita asiantuntijoita ei ole vielä ilmoittautunut. |
maza: Mulla on ollut itsellä T-200:ia parikin kappaletta. T-500 (noi kaks vikaa numeroa merkitsee ainoastaan urun kuoren muotoa ja väriä, tekniikka on sama) on about sama kone, mutta lisäksi siinä on monelle turhaa lisävarustetta, kuten rytmikone, alkeellinen säestysautomatiikka ja kasettinauhuri. Nuo saa kuitenkin kohtuuhelposti otettua pois. Maksaisin itse tuollaisesta korkeintaan 800 euroa - silloin urun on syytä olla viimeisen päälle priimakunnossa ja huollettu. Peruskuntoisesta urusta 400-500 euroa on sekä ostajan että myyjän kannalta reilu hinta. Saksasta saatat saada vastaavan pelin satasella, jos on vähänkään tuuria. Hei! Olen myymässä 5322-mallia olevaa Hammondia, onkohan se nyt kuitenkin jokin eri kuin tämä T-500-sarja? Selailin tätä keskustelua ja aattelin, osaisko joku 5322:sta kertoa enemmän ja onko arvokas? |
jurpontor: Ei noita hirveästi tarvitse huoltaa, eikä huollon puutteella saa oikein mitään pysyvästi hajalle. Kyllä sieltä ainakin moottorin laakerit saa lopullisesti tuhottua. santseli: osaisko joku 5322:sta kertoa enemmän ja onko arvokas? Numero ei kerro paljoakaan, mutta jos sen yhteydessä on kirjain, saattaa tietoa olla enemmänkin. Been there - done that - don't ask. |