Aihe: Mistä soundeja lisää? apua kaipaan
1 2
Roki
28.01.2010 12:09:50
mack the knife: Mutta hei, kädellähän sitä leslien nopeutta oikeassakin urussa muutellaan. Ei mulla ole hammond -aikana ollu koskaan jalkakytkintä.

Makuasia kai tuo on. Muutama vuosi sitten piti yhdelle kansainvälistäkin mainetta saavuttaneelle hammonditaiteilijalle askarrella jalkakytkin nopeudenvaihtoon.
Been there - done that - don't ask.
mack the knife
28.01.2010 14:23:14
Roki: Makuasia kai tuo on. Muutama vuosi sitten piti yhdelle kansainvälistäkin mainetta saavuttaneelle hammonditaiteilijalle askarrella jalkakytkin nopeudenvaihtoon.

Joo, totta kai. Puhuinkin omasta tottumuksesta enimmäkseen ja mitä nyt on nähny livenä urkupaavoja.
COVS n:o 1.
Murgo
29.01.2010 19:46:42 (muokattu 29.01.2010 19:51:58)

Mutta eikö se nopeudenvaihtokytkin Hammondissa usein sijoiteta johonkin koskettimiston etureunaan kätevästi käden ulottuville, jolloin sitä ei tarvitse kurotella?

Kytkimen mallikin vaikuttaa varmaan käytön helpouteen, jos se on vipukytkin tyyliin kitaran mikkivalitsin, sen käyttö on paljon sujuvampaa kuin jos se on pieni nappula kymmenen samannäköisen joukossa.

Electrossa tuo ei ole ongelma, siinä on liitin jalkakytkimelle (voi siihen kytkeä käsikäyttöisenkin nappulan), ei tosin pysäytykselle vaan ainoastaan nopeudelle.

Heavy uskottavuus sellainen juttu että onhan kitaratkin joskus hevi bändiellä vaikka millaisia siis väreistä

Joo, tuo kommentti heavy-uskottavuudesta oli lähinnä humoristinen heitto, olen ohittanut aikaa sitten sen iän missä kamojen värillä on suuri merkitys. Tässä iässä kehtaa vetää vaikka pinkillä laitteella, sitäpaitsi tarvitaan muutenkin aika paljon pokkaa että meikäläisen taidoilla kehtaa julkisesti soittaa :).

Ja se Electrohan on itse asiassa tyylikkään näköinen.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)