Aihe: Syntikkaa psykehäröilyyn ja siisteihin lead-soundeihin
1 2 3 4
Qsine
14.12.2009 16:21:36

Roland SH-201 on jokseenkin definitiivinen, 500 euron pujoparta-samariini-zombieleffasaundinen lopunajan masiina, jota suosittelen täysin vilpittä.
"Ja miksi Kari Heiskanen vetää bingoa!"
Thothmes
14.12.2009 19:12:52 (muokattu 14.12.2009 19:14:42)
Kohtuullisen pieni koko on muuten niinikään plussaa, kun kahden treeniksen ja kodin välillä liikun pääosin julkisilla. Tuo Alesis ei kovin sirolta näytä, mutta ehkä sen kanssa pystyy elämään. Alesis Micron näyttää arveluttavan vähillä numiskoilla varustetulta ja ehkä hitucen pidempi koskettimistokin olisi ihan jees. Tarkoitus on kuitenkin hankkia sellainen vehje, jolla viitsii kauemminkin soitella eikä ominaisuudet ihan heti lopu kesken.

Että siinäpä on mietittävää.

edit: Nord Lead on kyllä kans kiinnostava vehje, jos sellainen vaan jostain kohtuulliseen hintaan sattuisi vastaan kävelemään.
ganesha
14.12.2009 19:49:45
ostit sitten minkä tahansa, niin suosittelen oikeasti ostamaan/teettämään sille kunnollisen kovan kotelon. VARSINKIN jos ostat synan missä noita knobeja on enemmän (kuten esim. IONissa), vaikka case maksaisi satkun tai parikin, on se silti pieni hinta verrattuna siihen että joudut kiikuttamaan synan korjattavaksi knobien katkeamisen takia. Siis nimenomaan KOVAN kotelon, ei mitään pussiviritelmiä.
viina. hanuri. ja naiset.
Thothmes
14.12.2009 21:13:09
Jonkunlainen järkevä case on kyllä hankittava, se on selvää. Nordia kuskailen tuossa Nordin omassa pussissa, joka kyllä suojaa ihan suht hyvin lähinnä selässä kanniskeltaessa, tietenkään sen päälle ei voi tavaraa pinota tai muuta.

Se on tosiaan huonoa säästöä että säästää satasen eikä suojaa soitintaan ja paskoo monen satasen soittimen :)
ganesha
14.12.2009 21:46:30
lähinnä siksi otin asian puheeksi, että netistä oon lukenut monellakin käyneen niin että IONista on noita knobeja katkeillut. Nordin knobit on vähän pienempiä, joten ne oo niin hyvin "tulilinjalla" kun roudailee.
JPQ
14.12.2009 22:08:16

ganesha: lähinnä siksi otin asian puheeksi, että netistä oon lukenut monellakin käyneen niin että IONista on noita knobeja katkeillut. Nordin knobit on vähän pienempiä, joten ne oo niin hyvin "tulilinjalla" kun roudailee.

Kiva tietää ettei Novation KSR ole ainoa itseltä huitasin räkissä tosiaan joskus katkesi huolto oli jotain 50e? muistelen.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
14.12.2009 22:08:17

ganesha: lähinnä siksi otin asian puheeksi, että netistä oon lukenut monellakin käyneen niin että IONista on noita knobeja katkeillut. Nordin knobit on vähän pienempiä, joten ne oo niin hyvin "tulilinjalla" kun roudailee.

Kiva tietää ettei Novation KSR ole ainoa itseltä huitasin räkissä tosiaan joskus katkesi huolto oli jotain 50e? muistelen.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Thothmes
14.12.2009 22:38:05
Eli tässä vaiheessa on vakavammassa harkinnassa seuraavia:

Alesis ION
Nord Lead mallia vanhempi
Korg MS2000

Noista ehkä toi ION ykkösenä. Ostakaas joku toi mun keikkapiano tuolta torilta. Tarjotakin saa :)
CPU
15.12.2009 12:54:50
jonir: Eli tässä vaiheessa on vakavammassa harkinnassa seuraavia:

Alesis ION
Nord Lead mallia vanhempi
Korg MS2000

Noista ehkä toi ION ykkösenä. Ostakaas joku toi mun keikkapiano tuolta torilta. Tarjotakin saa :)

Jos noista kolmesta pitäis valita, niin ehdottomasti toi ION. Oon testannu MS2000 ja se kuulostaa lelulta. Nord Micro Modular (jonka omistan, jossa sama synteesi moottori) ei oikein toimi perus VA-hommissa lainkaan. ION sen sijaan oli positiivinen yllästys, ainakin saundiensa puolesta, kaveri jolla testasin, möi omansa pois melkein heti, kun synä ilmeisesti bugaili ja kaverilla oli vastavan homman paremmin hoitavia laitteita.

Sun speksejen kanssa kattoisin esim. Dave Smith:n Evolveria tai Prophet 08 jos vaan rahat riittää. Etekin evolverista lähtee tota liidiä ja pulputusta ihan kiitettävästi ja kiippariversiossa taitaa olla potikka about jokaiselle toiminnolle.

K.
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
BubbleBob
15.12.2009 15:57:39 (muokattu 15.12.2009 16:04:34)

Budjetti on varmaankin tuolla mielellään alla viidensadan.

EDIT: No entä DSI:n Mopho tai Tetra ?
Ainakin roudaamisessa voisi aina ristiä kätensä ja kohottaa kasvonsa. http://www.soundata.fi/index.php?page=mopho
Jos mikään ikinä sinua koskettaa... Älä saatana ammu runoilijaa
ganesha
15.12.2009 16:22:26
CPU: Jos noista kolmesta pitäis valita, niin ehdottomasti toi ION. Oon testannu MS2000 ja se kuulostaa lelulta. Nord Micro Modular (jonka omistan, jossa sama synteesi moottori) ei oikein toimi perus VA-hommissa lainkaan. ION sen sijaan oli positiivinen yllästys, ainakin saundiensa puolesta, kaveri jolla testasin, möi omansa pois melkein heti, kun synä ilmeisesti bugaili ja kaverilla oli vastavan homman paremmin hoitavia laitteita.

Sun speksejen kanssa kattoisin esim. Dave Smith:n Evolveria tai Prophet 08 jos vaan rahat riittää. Etekin evolverista lähtee tota liidiä ja pulputusta ihan kiitettävästi ja kiippariversiossa taitaa olla potikka about jokaiselle toiminnolle.

K.

Mulla on toi ION kestänyt about 4 vuotta, nyt alkaa bugailla siten, että kun soittaa pitkään esim. moog-soundia filsu kiinni niin jossain vaiheessa kone avaa filsun ihan omin päin...vois kyl ehkä johtuu kosketushäiriöstäkin, en ole pahemmin pölyjä pyyhkinyt :)
Exhausted
15.12.2009 17:04:54

BubbleBob: Budjetti on varmaankin tuolla mielellään alla viidensadan.

EDIT: No entä DSI:n Mopho tai Tetra ?
Ainakin roudaamisessa voisi aina ristiä kätensä ja kohottaa kasvonsa. http://www.soundata.fi/index.php?page=mopho

Mopho on monofoninen ja vaatii koskettimet, Tetra taas on jo kalliimpi. Noissa on muutenkin ehkä vähemmän livebändisoittohauskaa kun potikoita on vähemmän.
tepposal
15.12.2009 20:16:02
CPU: Oon testannu MS2000 ja se kuulostaa lelulta.

Itselläni on tuo syna räkissä ja se on kaikkea muuta kuin lelu, ja siksi en siitä luovu. Pidän saundistakin.
Täytyy muistaa että polyfoniaa on vain neljän äänen verran. En tiedä livejuttuihin mutta studiossa piisaa mukavaa puuhaa mm. kolminkertaisen mod-sekvensserin kanssa.
Ja riittääkö melko lyhyt koskettimisto? Muistaakseni matalin kosketin on härskisti e (eikä esim. c). Tietty oktaavialaa voi vaihtaa.

Ionia en ole päässyt testailemaan mutta olen lukenut siitä paljon kehuja.
ganesha
15.12.2009 22:11:21
tepposal: Itselläni on tuo syna räkissä ja se on kaikkea muuta kuin lelu, ja siksi en siitä luovu. Pidän saundistakin.
Täytyy muistaa että polyfoniaa on vain neljän äänen verran. En tiedä livejuttuihin mutta studiossa piisaa mukavaa puuhaa mm. kolminkertaisen mod-sekvensserin kanssa.
Ja riittääkö melko lyhyt koskettimisto? Muistaakseni matalin kosketin on härskisti e (eikä esim. c). Tietty oktaavialaa voi vaihtaa.

Ionia en ole päässyt testailemaan mutta olen lukenut siitä paljon kehuja.

suunniteltu selkeästi sit bändikäyttöön tuo MS jos alin ääni E. Voi vetää synabassot uniksessa basistin kaa, helposti! :D
Exhausted
15.12.2009 22:16:29

ei ole matalin ääni E vaan F, joka on aika yleinen matalin kosketin syntikoissa ja muissa kiippareissa.
Thothmes
15.12.2009 22:59:14
Mitäs yleinen mielipide on mieltä tuosta Waldorfin Blofeldista? Räkkiversiosta puuttuu ymmärtääkseni samplemuisti, mutta hyvää olen tuostakin kuullut.

http://www.thomann.de/fi/waldorf_blofeld.htm
Exhausted
15.12.2009 23:05:36

Lukemieni juttujen ja youtube-demojen perusteella Waldorf on parhaimillaan wavetable-jutuissa ja muissa hämärissä digisynasaundeissa kuin virtuaalianalogina. Potikoitakin siinä on aivan liian vähän, Mophossakin on tuplasti enemmän :)
tepposal
16.12.2009 12:30:35
Exhausted: ei ole matalin ääni E vaan F, joka on aika yleinen matalin kosketin syntikoissa ja muissa kiippareissa.

Muistelin siis väärin.. Harhauduin varmaan 76-koskettimisiin, joissa on matalin kosketin E.
MS2000:ssa on siis vain 44-kosketinta, eikä tyypillisempi 49 joka ulottuisi C:hen asti.
hahuusko
16.12.2009 20:27:16
jonir: Mitäs yleinen mielipide on mieltä tuosta Waldorfin Blofeldista? Räkkiversiosta puuttuu ymmärtääkseni samplemuisti, mutta hyvää olen tuostakin kuullut.

Blofeld-moduulissakin on kyllä samplemuisti, jonka saa käyttöön softapäivityksen ostamalla.

Omistinkin aikoinaan Blofeldin. Oikein hyvältähän se soundasi ja oli varsin monipuolinen vekotin. Käyttöliittymäkin oli nuppien vähyydestä huolimatta helppo ja nopea käyttää. Kyllästyin vain bugiseen firmwareen ja myin pois.
JPQ
17.12.2009 15:51:11

Ms2000 kun joku väitti leluksi sanoisin oma paikkansa sille on vaikken joskus edes harkinnut ostoa kun kokeilin nuppeja soundikaan ei silloin miellyttänyt mutta youtubesta esimerkiksi sen jälkeen löytynyt todella mainiota materiaalia muistelen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)