Aihe: Nord Electro 3 kokemuksia?
1 2
mkarttun
16.10.2009 13:06:04

jonir: Thomanniltako tilasit vai mistä? Kaunko kesti tulla?

Nimim. itsekin tässä omaani odottelen.

Ruotsista Musikshopen tais olla paikka... DV247:kin olis ollu hyvä paikka. T-kaupan hinta ei miellyttäny. Tuli varmaan 1,5 viikkoo kun ei ollut tuotetta varastossa. Musikshopenin nettisivuilla en tilatteassa huomannut missään tietoa että onko kyseistä tuotetta varastossa vai ei. Mut nyt on soitin ja komiasti soi. Heitän kommentit tänne joku toinen kerta.
Tulin, näin ja koitin sormella !
Thothmes
17.10.2009 13:35:37
mkarttun: Ruotsista Musikshopen tais olla paikka... DV247:kin olis ollu hyvä paikka. T-kaupan hinta ei miellyttäny. Tuli varmaan 1,5 viikkoo kun ei ollut tuotetta varastossa. Musikshopenin nettisivuilla en tilatteassa huomannut missään tietoa että onko kyseistä tuotetta varastossa vai ei. Mut nyt on soitin ja komiasti soi. Heitän kommentit tänne joku toinen kerta.

No voi prrrrkele. Olisipa tajunnut katsoa tuoltakin hinnan, casen kanssa hintaeroa tulee yli 200 euroa. Pitäisiköhän hyödyntää thomannin palautumahdollisuutta :p

No, onpa niinkin, että se Thomannin myöntämä kolmen vuoden takuu houkuttelee kyllä.
mack the knife
18.10.2009 14:08:01
jonir: No voi prrrrkele. Olisipa tajunnut katsoa tuoltakin hinnan, casen kanssa hintaeroa tulee yli 200 euroa. Pitäisiköhän hyödyntää thomannin palautumahdollisuutta :p

No, onpa niinkin, että se Thomannin myöntämä kolmen vuoden takuu houkuttelee kyllä.

Joko säkin pikku hiljaa uskot, että maailmassa on muitakin soitinkauppoja kuin T.
COVS n:o 1.
Thothmes
18.10.2009 15:12:26
mack the knife: Joko säkin pikku hiljaa uskot, että maailmassa on muitakin soitinkauppoja kuin T.

No eläs nyt hyvä mies kiukuttele. Kyllä mä olen tarjouksia kysellyt kolmesta maasta ja aika monelta firmalta.

Nyt uskon myös, että myös Saksassa on muitakin kauppoja kuin T.
mack the knife
18.10.2009 17:22:37
jonir: No eläs nyt hyvä mies kiukuttele. Kyllä mä olen tarjouksia kysellyt kolmesta maasta ja aika monelta firmalta.

Nyt uskon myös, että myös Saksassa on muitakin kauppoja kuin T.

En mä kiukuttele, yritin asiallisesti vaan.
COVS n:o 1.
Thothmes
21.10.2009 22:07:01
Noniin, tänään toi UPS:n sievä tyttö Electron kotiin :)

Parin tunnin soittelun, saunan ja saunaoluiden jälkeen pikaisia tunnelmia hankintaa harkitseville tai muuten asiasta kiinnostuneille.

Urut: on se kova..! Ei kyllä paljon ole valittamista, ainoana valittamisen aiheena, että pitäis päästä kuulemaan isoista ämyreistä kovaa, eikä kerrostalossa suht hiljaa/korvakuulokkeilla. Perkussiot toimii hyvin, vibratot ja chorukset niinikään yllättävänkin hyvin, vaikka kuuntelee rauhassa ja tarkemmin kuin kaupassa, ja särökin on oikeastaan parempi kuin muistinkaan. Ei se kyllä vieläkään ihan putkelle pärjää, mutta kyllä sillä asiansa ajaa.

Akustiset pianot ei kyllä minua ehkä vieläkään ihan täysillä vakuuta ainakaan näin yksin soittaessa. En sitten tiedä olisiko jopa valmiiksi 'miksattu' niin, että toimii bändin kanssa paremmin, selvinnee lähipäivinä. EQ:lla kun pistää hiukan lisää diskanttia, niin paranee aika paljon, mutta ei ne ehkä silti ihan terävimpään kärkeen yllä. Ovat kyllä sen verran hyvät, että en aio pitää vanhaa, painavaa keikkapianoa mukana vain pianojen takia.

Sähköpianot: jo vain toimii nämäkin. Epäilin alkuunsa, että olisi vähän hankalaa soittaa melko urkupainotteisilla koskettimilla, mutta tähän tottui tosi nopeasti, eli hyvä kompromissi on kyseessä.

Mellotronit on muuten kans tosi rautaiset, etenkin huilu. Pitää vielä selvitellä hiukan tätä sound manager-systeemiä, varmaan osa tuolta menee kyllä vaihtoon, aika paljon on ihan turhia soundejakin. Hyviä jousiakin kyllä löytyy vintage-meininkiin.

Mitähän pahaa tuosta sanoisi? No, kallishan se on kuin perkele, etenkin kilohinnalla laskiessa. Käyttö on kyllä helppoa, mutta hiukan ihmetyttää se, että samassa soundipankissa ei mielestäni saa säädettyä vaikkapa Twin Reverb-mallia sähköpianolle ja Leslie-mallinnusta uruille, vaan sama vahvari on molemmilla. Tuo pankkisysteemi kaipaa muutenkin vielä vähän opiskelua, ettei käy niin, että jää ominaisuuksia hyödyntämättä.

+soundit
+koskettimisto
+helppokäyttöisyys, ongelmat johtuvat lähinnä käyttäjästä
+efektitkin toimivat
+särö pesee suurimman osan digitaalsäröistä

-tietty munakkuus puuttuu, kun paino on alle 10 kiloa ja väri on punainen
-akustinen piano ei vieläkään täysin vakuuta, vaikka kuinka haluaisin sen vakuuttavan.
Exhausted
22.10.2009 09:14:25 (muokattu 22.10.2009 09:15:21)

jonir: samassa soundipankissa ei mielestäni saa säädettyä vaikkapa Twin Reverb-mallia sähköpianolle ja Leslie-mallinnusta uruille, vaan sama vahvari on molemmilla.

Oletan että vaihdat vain Organ- ja Piano-nappeja painamalla, eli saman muistipaikan sisällä, eikä A- ja B-muistipaikkojen välillä? Tällöin kyseessä olisi ominaisuus, ei bugi. En kuitenkaan väitä sen enempää kokeilematta ensin kotona.
Thothmes
22.10.2009 10:27:16
Exhausted: Oletan että vaihdat vain Organ- ja Piano-nappeja painamalla, eli saman muistipaikan sisällä, eikä A- ja B-muistipaikkojen välillä? Tällöin kyseessä olisi ominaisuus, ei bugi. En kuitenkaan väitä sen enempää kokeilematta ensin kotona.

Juurikin näin. Vahvistinmallinnuksen saa uruille päälle ja pianoille pois, mutta uruille ei saa leslietä samaan aikaan kun sähköpianoilla on twin-mallinnus päällä samassa muistipaikassa. Kyllähän tuon kanssa hyvin pystyy elelemään, mutta on tuo hiukan tyhmästi mielestäni hoidettu. Nyt pitää kuitenkin vähän varailla vaikkapa A-muistipaikat urkusoundeille ja B-paikat pianoille ja sähköpianoille. Fiksumminkin tuon olisi mielestäni voinut hoitaa.
BaariMikko
22.10.2009 11:59:56

Ensimmäistä kertaa kuulen jonkun valittavan soitinta liian kevyeksi?! Vaan mikäs siinä tietty, jos ei itse tarvii roudata...
http://maihinnousu.net/tellus
baron
22.10.2009 12:12:34

BaariMikko: Ensimmäistä kertaa kuulen jonkun valittavan soitinta liian kevyeksi?! Vaan mikäs siinä tietty, jos ei itse tarvii roudata...

Onhan se totta että 480 kg:n staikkarissa on enemmän munaa!
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Thothmes
22.10.2009 15:09:04
BaariMikko: Ensimmäistä kertaa kuulen jonkun valittavan soitinta liian kevyeksi?! Vaan mikäs siinä tietty, jos ei itse tarvii roudata...

Heh :)

Roudaan kyllä korkeimman omakätisesti ja yleensä julkista liikennettä hyödyntäen. Tuo oli vähintään puoliksi vitsi.
Exhausted
22.10.2009 15:19:14

Itse olen huomannut NE3:n pianosaundien suurimmaksi kompastuskiveksi sen, että niitä soittaa helposti liian pienellä volumella, jonka johdosta soittaa sitten kovemmalla kädellä ja saundista tulee suhteellisesti ohuempi. Oikeasta pianostahan lähtee melkoinen meteli kun sitä lyö täysillä. Sama tietysti pätee myös Hammondiin.
Bronks
22.10.2009 15:30:27

Exhausted: Oikeasta pianostahan lähtee melkoinen meteli kun sitä lyö täysillä. Sama tietysti pätee myös Hammondiin.

Joo, kyllähän Hammond pitää kovan kumahduksen, ehkä jopa rysähdyksen, kun siihen täysillä lyö oikeaan kohtaan.
Don't take me serious, I'm just playing.
Exhausted
22.10.2009 15:32:37

Bronks: Joo, kyllähän Hammond pitää kovan kumahduksen, ehkä jopa rysähdyksen, kun siihen täysillä lyö oikeaan kohtaan.

Jep, ei oo kovin hyvin mallinnettu Nordiin kyllä sitä puukotelosta lähtevää ääntä.

Haetaas ne takit...
jurpontor
22.10.2009 16:35:00
Exhausted: Jep, ei oo kovin hyvin mallinnettu Nordiin kyllä sitä puukotelosta lähtevää ääntä.

Haetaas ne takit...

Tuliko paketissa Hammond-öljyn tuoksuisia kynttilöitä?
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
Thothmes
22.10.2009 18:45:24
jurpontor: Tuliko paketissa Hammond-öljyn tuoksuisia kynttilöitä?

Tuossa yhden kaverin kanssa puhuttiin, että aletaan olla siinä pisteessä, että vanhoja putkistyrkkareita voi perustella kohta enää sillä tuoksulla mikä niistä lähtee, kun noi jotkut GuitarRig-ohjelmat vielä hitusen kehittyy. Sitten tultiin siihen tulokseen, että eiköhän kohta saada USB-porttiin liitettävä putki, että saadaan se tuoksukin aikaan.
JPQ
22.10.2009 19:03:31

jonir: Tuossa yhden kaverin kanssa puhuttiin, että aletaan olla siinä pisteessä, että vanhoja putkistyrkkareita voi perustella kohta enää sillä tuoksulla mikä niistä lähtee, kun noi jotkut GuitarRig-ohjelmat vielä hitusen kehittyy. Sitten tultiin siihen tulokseen, että eiköhän kohta saada USB-porttiin liitettävä putki, että saadaan se tuoksukin aikaan.

Sillä hoituu sitten treenikämpän lämmityskin.:)
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Matti_Ikonen
22.10.2009 19:35:06

Mikäli joku NE3 61:n omistaja halajaa sitä täyspitkää mallia, niin meikäläinen on halukas vaihtamaan. Täyspitkä koskettimisto on kiva varsinkin piano/sähköpiano -soittelussa, mutta mä haen nyt optimaalista roudattavuutta.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=361692

- MJI
http://www.myspace.com/daisyband | http://www.myspace.com/nightsatan
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)