michael88 16.08.2009 11:22:39 (muokattu 16.08.2009 11:29:46) | |
---|
baron: Mun on hirveän vaikea käsittää mikä niissä nuoteissa on niin vaikeaa että pitää kaikenlaisia vippaskonsteja suunnitella? 5-vuotiaat lapset pianon alkeisoppaan kanssa oppii ne sujuvasti. Jotkut eivät kehtaa aloittaa lapsellisista alkeisoppaista, vaikka se onkin paras mahdollinen vaihtoehto aloittelijalle. Itse kun en muista vielä missäkohti on mikäkin nuotti pianolla, olen pistänyt teipillä merkin joihinkin painikkeisiin missä mikäkin nuotti on. ei mene kärsivällisyyttä ainakaan nuotteja etsiessä. |
mack the knife 17.08.2009 22:51:37 | |
---|
michael88: Jotkut eivät kehtaa aloittaa lapsellisista alkeisoppaista, vaikka se onkin paras mahdollinen vaihtoehto aloittelijalle. Itse kun en muista vielä missäkohti on mikäkin nuotti pianolla, olen pistänyt teipillä merkin joihinkin painikkeisiin missä mikäkin nuotti on. ei mene kärsivällisyyttä ainakaan nuotteja etsiessä. Niin, aloittelijan on parempi vaan uskoa, että lapsellisista hommista se lähtee. En nyt sano tälle nickille pelkästään, mutta olisko mahdotonta nimittää asioita oikeilla nimillä? Pianossa ei ole painikkeita eikä näppistä, siinä on koskettimet. Eikä siinä ole käyttöliittymää. COVS n:o 1. |
laite 18.08.2009 16:23:04 | |
---|
Itse kahlasin Aaronin I:sen läpi (täysin aloittelija kun olen), mutta huomasin internetin paljon mielenkiintoisemmaksi soittoharjoitusten ja soitettavien kappaleiden puolesta. Esim. http://www.gmajormusictheory.org/Freebies/freebies.html löytyy pdf:nä helppoja kappaleita asteittain. baron: Mä en usko että oikotietä on. Pianonsoittoa on harrastettu 300 vuotta ja tähän mennessä on keksitty miten homma parhaiten/helpoiten opitaan. Voit muuten uskoa, että pedagogiikka on kehittynyt varsin paljon 300 vuoden aikana, eihän nykyään peruskoulussakaan opeteta kuin vielä 50 vuotta sitten, pelottelemalla ja uhkailemalla. Ei kaikki uusi ole pahaa. En muista, enkä usko sellaista sanoneeni. |
EP 18.08.2009 16:29:59 | |
---|
laite: ..Voit muuten uskoa, että pedagogiikka on kehittynyt varsin paljon 300 vuoden aikana, eihän nykyään peruskoulussakaan opeteta kuin vielä 50 vuotta sitten, pelottelemalla ja uhkailemalla. Ei kaikki uusi ole pahaa. Niinhän baron juuri kirjoitti! Mutta oikotietä ei edelleenkään ole vaan periaatteet on lähes samat, harjoitella pitää! |
tarmo 18.08.2009 21:08:09 | |
---|
laite: Voit muuten uskoa, että pedagogiikka on kehittynyt varsin paljon 300 vuoden aikana, eihän nykyään peruskoulussakaan opeteta kuin vielä 50 vuotta sitten, pelottelemalla ja uhkailemalla. Ei kaikki uusi ole pahaa. Kehitys ei juu päättynyt 50 vuotta sitten... Eivätkä opetusmetodit puolestaan kehittyneet mihinkään nuottinäyttökiippareiden myötä. Mun käsittääkseni se ei ole sitä, mihin on viimeisen 300 vuoden aikana tultu. Kun itse aloitin harrastamisen musiikkiopistossa joskus -89 tai -90, oli aaronit heitetty jo nurkkaan ja tilalle tullut huomattavasti innoittavampia opuksia. Nettiä kannattaa varmasti hyödyntää, mutta ei se nettikään sun puolesta harjoittele. Ihan sama. |