Aihe: HW synamoduli pianolle ts. pianomoduli 1 2 | |
---|---|
![]() 26.07.2009 20:55:02 (muokattu 26.07.2009 20:56:18) | |
albert18: oksatboys: Jos haluat pianomodulin joka on viimmosen päälle, niin sit Muse Research: http://www.museresearch.com/ Toi on Linux kone, jossa nopea HW. Siinä pyörii VST-plugarit, joista löytyy tämän hetken parhaat pianomallinnukset. En ole tosin itse ollut tilaisuudessa kuunnella. Saahan tuollaisen Linux koneen ostettua tietokonekaupastakin, mutta mitähän softaa siinä pitää pyörittää, jotta VST-plugarit toimii. Albert Juu, VST-moduli voisi olla ihan hyvä vaihto ehto, kun ei markkinoilla moduuleita enää paljoa ole. Ihan viimosen päälle ei tällä hetkellä sen pianomodulin tarvitse olla. Dilemma on tällä kertaa semmonen, että tarvitsen jonkun pianon pianon soiton treenausta varten, niin ja tietysti sitten kaikkee kivaa kiipparia omiin soitteluihin :D Ajattelin vaan että olisiko vaikka Doepferin midikiippari ja moduli parempi vaihtoehto, kuin joku 1000 euron hintaluokassa oleva digipiano. http://www.thomann.de/fi/sm_pro_audio_v-machine.htm Onko kukaan tämmöistä kokeillut. Paljonko tuohon mahtuu soundeja ja olisiko tuo + pianosoundit parempi, kuin GEM rp-x. Paperilla hyvältä vaihtoehdolta näyttää myös CME UF80 + pianokortti bundle. Hintakin miellyttää, alle 600e. Onko tuon UF80:n tatsi lähelläkään pianoa? Entäs Doepferin pk88, maksaa pari sataa enemmän mutta vaikuttaa varsin pr0-vehkeeltä. Kannattaisiko satsata semmoiseen. ringmodulator piristää kummasti! | |
![]() 26.07.2009 22:54:03 (muokattu 27.07.2009 10:11:24) | |
Paperilla hyvältä vaihtoehdolta näyttää myös CME UF80 + pianokortti bundle. Siinä UF:n ensimmäistä sukupolvea varten tehdyssä pianokortissa on sekä UF08 että UF80 koskettimistoilla joku häiriöääni, mikä ei kuulemma ilmene pienemmillä UF-koskettimistoilla. En uskaltanut ottaa omaan UF 80 koskettimistooni sitä, vaan päädyin plugiatorin ASX virtuaalianalogisynaan, jonka saa myös UF sarjan laajennuspaikkaan. Sen piano-äänet ei kuitenkaan lopulta tyydyttäneet soundinsa eikä polyfoniansa puolesta, vaikka koekuuntelin ne studiotek:llä. Muuten ihan ok kortti ja tekee samalla koskettimistosta stand alone synan. CME:llä on myös aivan uusi äänimoduli lisäkorttipaikkaan, josta ei netissä näy vielä käyttäjäkokemuksia. Koskettimet on UF80:ssä ihan ok. Vertailin CME UF 80:n ja KURZWEIL SP3X STAGE PIANO:n koskettimien tuntua, kun ovat Studiotec:n demostudiossa ihan vierekkäin: - Kurxweil on aavistuksen kevyempi - UF80:n kosketin tekee 2 pomppua kun se palaa vapaasti ylös. Kurzweil jää kiltisti paikalleen ilman pomppuja. - UF80:ssä on tyyppivika: Usea (oisko mulla 10) valkonen musta kosketinpari kloksahtaa (kuulee ja tuntee), kun painaa mustan vasemmalta puoleta valkosen pohjaan ja iskee mustaan todella lujaa. Tämä johtuu kuulemma huolimattomasta asennuksesta ja esiintyy hieman erilaisena eri yksilöissä. Mä avasin tota UF80:stä sen verran, että näin vasarakoneiston jotenkuten. Koskettimet on muovia ja itse vasarat metallia. Vasaroista taitaakin tulla melkoinen osa vehkeen kokonaispainoa. Samalla näin myös syyn noihin pomppuihin: Kun vasara palaa ala-asentoonsa, sitä ei ole vaimennettu. Itse asiassa sen alla ei ole mitään. Se hypähtää 2 kertaa ja antaa samalla potkut itse koskettimeen. Huomasin vasarakoneistossa myös huopaviipaleen, joka näyttäisi siltä, että sen on tuotekehityksessä ajateltu vaimentavan vasarat, mutta tuotanto on sijoittanut sen väärään paikkaan; vasara ei osu siihen ollenkaan. Nyt viipaleella ei ole mitään virkaa. Meinaan lähitulevaisuudessa avata kojeen niin paljon, että pääsen testaamaan ton vaimennuksen. Mua hieman häiritsee ylimääräiset pompaukset, vaikka tuskin ne soittoa haittaa. Ainakaan mun. Samalla tutkin myös tuon kloksauksen/kalahduksen syyn. Näkemättä aiheuttajaa, tuntuisi kuin nuo kaksi kosketinta osuisivat hieman toisiinsa. Se ei normaalisoittoa kuitenkaan häiritse, koska en hakkaa koskettimistoa. Jos asut pk-seudulla, niin mene käymään Studiotekillä ja pyydä tarjous. Mä sain hyvin edulliseen hintaan UF80:n, tukevan X-jalan ja pedaalin. Albert Avoid activities that can
cause damage to your files, your computer or yourself. | |
![]() 27.07.2009 09:58:41 (muokattu 27.07.2009 10:00:36) | |
http://www.thomann.de/fi/sm_pro_audio_v-machine.htm Onko kukaan tämmöistä kokeillut. Paljonko tuohon mahtuu soundeja ja olisiko tuo + pianosoundit parempi, kuin GEM rp-x. V-Machine stand alone VST player Mielenkiintoinen vehkjes. Ei ole sattunut mun silmiin aiemmin. En osaa sanoa paremmuudesta, mutta prosessoriteho ei päätä huimaa. Valmistajan sivuilta: 1 Ghz CPU 1G IDE flash disk 512 MB RAM HD audio codec CPU:n teho 1GHz/single core on aika pieni jos pitää ajaa parhaimpia piano-VST plugareita, eikä muistikaan taida oikein riittää. Näppituntumalta. Albert Avoid activities that can
cause damage to your files, your computer or yourself. | |
![]() 27.07.2009 10:48:51 | |
CPU:n teho 1GHz/single core on aika pieni jos pitää ajaa parhaimpia piano-VST plugareita, eikä muistikaan taida oikein riittää. Näppituntumalta. Albert Jep, samaa mieitin itsekin. Gigantin halvin oikea kannettava maksaa 379, jos vaikka semmosen ostais vain musahommia varten:D Löytyy kuitenkin tehoa ja muistia moninkertaisesti V-machineen verrattuna. ringmodulator piristää kummasti! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)