Aihe: Lead-synaa hakemassa
1 2
Exhausted
23.06.2009 17:55:32

Casio Man: Yammuun saa pistettyä vielä ulkoisen äänilähteen tai reitittää oman äänen kiertämään vielä uudestaan läpi.

Eikös tämä kuulu myös Minimoogin perusominaisuuksiin?
Casio Man
23.06.2009 21:44:29
Exhausted: Eikös tämä kuulu myös Minimoogin perusominaisuuksiin?

Aijaa!?!? Mä en tiennytkään. Pitääkin sivistää itseään vähän Googlella:)
Matti_Ikonen
23.06.2009 22:19:06 (muokattu 23.06.2009 22:24:24)

Exhausted: Hakusessa olisi nyt hyvä lead-syna. Saundillisesti optimina pidän tietysti klassista Minimoogia, mutta rahkeita ei ole edes Voyagerin ostamiseen .... Hinta saisi olla enintään tonnin.

Jos itse olisin hakemassa max tonnin hintaista Minimoog-tyyppistä syntikkaa, nimenomaan leadeja varten, se olisi tod.näk. joku näistä, käytettynä:

- Studio Electronics SE-1 tai SE-1X
- Moog Source
- Moog Prodigy
- Moog Little Phatty

Riippuen tietysti siitä, mitä asioita on synalta eniten hakemassa (vintage vs. uusi, kolme vs. kaksi VCOta, räkkimoduli vs. kiipparisyna, jne.).

- MJI
Myytävänä: Waldorf Microwave 1 (os 2.0) 300E
loosah
23.06.2009 22:46:55
Ehdoton leadi on MS-20, mutta en usko, että ihan tonnilla vielä lähtee. Ehkä maailman hauskin syna.
GIGO
Exhausted
23.06.2009 23:06:28

Saksasta lähtisi kyllä MS-20 900 eurolla, mutta onhan siinä tietysti riskinsä ostaa kokeilematta.

Olen nyt ehkä vähän takinkääntäjä, mutta Arturian Minimoog alkoi kuulostaa paremmalta tänään. Ehkä se nyt kuitenkin riittää mun tarpeisiin vähäksi aikaa. Täytyy ehkä vain odotella hyvää diiliä ja tarttua siihen sitten kun sellainen vastaan tulee.
Leikari
24.06.2009 07:53:22
Exhausted:
Olen nyt ehkä vähän takinkääntäjä, mutta Arturian Minimoog alkoi kuulostaa paremmalta tänään. Ehkä se nyt kuitenkin riittää mun tarpeisiin vähäksi aikaa. Täytyy ehkä vain odotella hyvää diiliä ja tarttua siihen sitten kun sellainen vastaan tulee.

jos se on tarpeeseen sopiva/riittävän hyvä niin se sitten

ymmärsin avauksesta, että ei olla hakemassa puhdasoppisen oikeata mínimoogia vaan yleisiemminkin analogistyylistä synaa. Rautasynaa voi tosiaan ajan kanssa haeskella josko sopiva tulisi vastaan ja vielä tuntuisi tarpeelliselta
Exhausted
24.06.2009 08:34:55 (muokattu 24.06.2009 08:35:37)

Leikari: jos se on tarpeeseen sopiva/riittävän hyvä niin se sitten

ymmärsin avauksesta, että ei olla hakemassa puhdasoppisen oikeata mínimoogia vaan yleisiemminkin analogistyylistä synaa. Rautasynaa voi tosiaan ajan kanssa haeskella josko sopiva tulisi vastaan ja vielä tuntuisi tarpeelliselta

Lähinnä halusin jonkun jolla soitella monoliidejä ja -bassoja, koska Juno-106 ei ole ihan sopiva peli siihen. Toisaalta ei varmaan auttaisi yhtään vaikka tämän keskustelun perusteella päättäisin että vaikka Moog Prodigy on nyt se minun juttu ja sellaisen haluan - ei auttaisi kuin odotella että löytyy käytettyjen markkinoilta sopiva kone.

Mennään toistaiseksi näillä, mutta onhan se keskusteleminen aina mukavaa. :)
joel.makinen
19.10.2009 12:49:42
Exhausted: Lähinnä halusin jonkun jolla soitella monoliidejä ja -bassoja, koska Juno-106 ei ole ihan sopiva peli siihen.

Miksei ole?
Exhausted
19.10.2009 13:08:01

Miksei ole?

Oikeastaan lähinnä oskillaattori-detunen puutteen vuoksi. Junossa on poly-modessa vain yksi oskillaattori per ääni, ja unison-modessa äänien välille ei saa asetettua detunea.

Olen ollut melko tyytyväinen viime aikoina Asynth- ja Synth1 -VST:iden kanssa soitellessa, joten haaveet uuden analogin tuomisesta taloon ovat hetkeksi jääneet taas.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)