Aihe: Pianon (digi/keikka) ostaminen
1 2
precus
01.05.2009 18:59:55
Joo, no se 88 kosketinta oli myös kriteerinä minulla, vaikka en sitä aloitus viestiin muistanut laittaa :).

Onko Yamahan/Korgin saundi sitten todella huomattavasti parempi kuin Casion? Mahdollisuutta ei ole kauheasti päästä testailemaan valitettavasti... Tarkoitus kuitenkin olisi, ettei heti tarvitsis uutta olla ostamassa tai vaihtamassa pianoa.
moder
01.05.2009 20:15:15
No jos kuunnellaan absoluuttista soundia eli yksittäistä samplea, niin eipä niissä isoja eroja ole ainakaan maallikon korvalle. Mutta se, miten soundi saadaan koskettimiston kautta tuotua esiin ja kuinka soittaja pystyy ilmaisemaan itseään soittimen avulla on se tärkeämpi osa soundia. Eli se kuinka hyvin koskettimisto toimii sormien jatkeena. Siksi tatsi on minusta tärkeämpi seikka kuin sample itsessään.
Casse
03.05.2009 13:05:15

precus: Onko Yamahan/Korgin saundi sitten todella huomattavasti parempi kuin Casion? Mahdollisuutta ei ole kauheasti päästä testailemaan valitettavasti... Tarkoitus kuitenkin olisi, ettei heti tarvitsis uutta olla ostamassa tai vaihtamassa pianoa.

Soundeja kyllä löytyy netistä. Ainaki tuohon Korg SP250 malliin löyty melkoinen liuta sampleja Korgin sivuilta:

http://korg.com/Product.aspx?pd=134

Tuohon Yamahaan en äkkiseltään ainakaan Yamahan sivuilta löytäny mutta ainaki YouTube on pullollaan. Samoin uskoisin Casion kohdalla.
Casio Man
03.05.2009 15:18:45
Mä en ole muuten niin souneista turha(maise)n tarkka, mutta mitään Casiota ei kannata pianoa varten hommata. Huonot koskettimet sekä keyboardeissa, että painotetuissa pianoissa ja soundit ovat city-markettikamaa. No jaa Casion MZ-2000 työasemaan voi tehdä aivan hyvät pianot ja siinä on tosi hyvät urut ja liukusäätimet(mä voisin myydä, hyvä piano soundi valmiina:P). Ei vaan, jos mä digitaalista pianoksi hommaisin niin ehdottomasti kuitenkin Yamaha, se on Yamahan tarkoitus. Ja keikkailijalle tuo edellä mainittu S90 varsinkin on aivan omiaan. Noita mä olen aina himoinnut!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)