Aihe: Pro-tason Softasyntikat
1 2
JPQ
28.01.2009 12:44:51

Käsittääkseni kyse on kuitenkin 1:1 samasta softasta (tai siis, se sampledata ja algoritmit ovat identtiset), joten toi soundiero jäänee varmaan sitten hardis-WS:n d/a-konverttereiden varaan.

joo ne ja perässä oleva vahvistin. rajana myös se että raudassa kait combien tuki jota ei ole softassa tuettu.
muLperi
28.01.2009 17:27:47
Korgin softasynat on ehkä parhaita emulaatioita aiheistaan? Niitähän on kahta sorttia, Analog Edition 07 (missä mm. nuo Mono/Poly ja Polysix) ja Digital Edition (mikä sisältää ne M1 ja Wavestation).

Mutta minun mielestä softasynien käyttö oikeasti "lauteilla" vaatii väliin jonkun managerisoftan, joita on esimerkiksi Apple Logicin mukana tuleva Mainstage, tai Native Instrumentsin Kore. Ja noidenkin kanssa saa vääntää aikamoiset setit, että on edes presettien vaihtelu hanskassa.

Siitä tykkään kyllä hardware-puolesta, myöskin räkkisynissa, että toiminta on käytännössä salamannopeaa...soundit vaihtuvat ilman latautumisen odottelua, ne eivät kaatuile, ja namiskat ohjaavat sitä mitä pitääkin. Myöskin presettien PIKKUEDITOINTI kuten efektin vaihto onnistuu paljon nopeammin, kun että sitä joutuu hiiren kanssa alkaa SÄÄTÄMÄÄN plugarivalikoista!

Toisaalta taas softalla päästään aika paljon laajempiin juttuihin, on aika vaikea löytää mistään megatavujen varassa olevista hardware-työasemista hyvää Rhodes-soundia kun sitä vertaa ScarBeen monen gigatavun samplepakettiin.

Kyllä jos tietää mitä tekee ja jaksaa vähän nähdä vaivaa niin saa hyvät setit aikaseks
http://www.youtube.com/watch?v=FkBzNwvpkBY

Ja tosiaan noi parametrien säädöt voi asettaa midi-kiipparin nuppeihin.
En kuitenkaan kiellä etteikö rautasynat olisi käytännöllisempiä.
lukethesis
10.02.2009 14:04:09 (muokattu 10.02.2009 14:06:00)
Onko kellään käytännön kokemusta Spectrasonics Omnispheresta ja/tai Quantum Leap Goliathista?

Nettidemoista ei saa oikein kuvaa, Omnispheren demoissa demoillaan vaan jotain megamega-ambientpadijuttuja ja Goliathin demoissa on paljon laajempaa skaalaa tyylillisesti.

Goliath on kuitenkin kalliimpi.

Entäpä prosessorinkäyttö? Kuinka hyvin pyörii esim Logic 8 Pro:ssa, Intel Core 2 Duo 2.1GHz ja 4GB muistia, 7200rpm kovalevy.
theguru_
17.02.2009 00:15:58
Onko kellään käytännön kokemusta Spectrasonics Omnispheresta

Riippuu vähän mitä haet, mutta se on aika kova työjuhta fiilistelyyn ja tekstuureihin.
I switched my output cables around and now when I turn the pan pot to the left, all the sound comes out of the right speaker. Is there a way I can save this as a preset?
muLperi
18.02.2009 09:09:04 (muokattu 18.02.2009 09:39:54)
Mua ihteä ärsytti kans ihan sairaasti ku ei löytäny kunnon demoja Omnispherestä muutaku jotai iha ihme saundeja joille tuskin löytyy käyttöä. Piti ostaa melkee sika säkissä mutta kyllä se tais ihan kannattaa, kyllä sieltä aika helmiä alkaa löytymään.

Omnisphere kokeiluja tässä pari.
Voin tehä lisää jos haluatte kuulla jotain tiettyä kategoriaa.

http://www.mulperi.net/mp3/103.mp3
Kaikki muut paitsi rummut taitaa olla Omnispherestä

http://www.mulperi.net/mp3/Majestic_The_Fall_Of_Gog_EXTENDED.mp3
Jouset, kuorot, bellit ainakin Omnispherellä

http://www.mulperi.net/mp3/lapsuus.mp3
Kaikki muut Omnispherestä paitsi rummut ja sähkökitara

http://www.mulperi.net/mp3/majestic_return_of_the_king.mp3
Melkeen kaikki Omnispherestä
JPQ
19.02.2009 10:07:00

Demojen esittelystä sama minuakin ärsyttää jossain orkka demoissa ei koskaan olisikohan kamariorkesteri tyyliä ole noh vaikka tarkoitan vähän pienempiä kokoonpanoja ja hiljainen puoli myös joka aina lapsipuolen asemassa. ja muissa demoissa vastaavia juttuja esim. analogi mallinnustten demojen melkein aina jotain tanssi osastoa.
JPQ
19.02.2009 10:16:49 (muokattu 19.02.2009 10:39:46)

mupleri: kuulostaa kyllä kivalta tuo kello vois olla kiva kuulla erikseenkin. ihan analyysia varten ettei tarvi ostaa omnisphereä vain sen takia.:) vaikka mistä
sitä tietää vaikka joskus ostaisin. jotain musa softaa toki varmaan pitää vielä haalia. ei paljoa kylläkään. ja näemmä omnispherenkin engine onkin vähän enempi kuin kuvittelin... ja käyttö soundeja joo demoistasi päätellenkin löytyy.
ps. mistä rummut ?
muLperi
19.02.2009 13:01:06
Rummut Addictive drumssilla.
Huomenna aamulla voin tehä tosta bellistä oman pätkän.
Thefish
22.02.2009 15:05:59
En sitten tiedä mitä kukakin pro- tasona pitää, mutta seuraaviin olen itse ollut harvinaisen tyytyväinen;

Moog modular / Arturia (tehosyöppö ristikytkentäpaneeli)
Brass / Arturia (torvisofta)
B-4 / Native instruments (Hammond-emulaatio)
Velvet / Digidesign Air (Rhodes-wurlitzer-emulaatio)
Miroslav Philharmonik / IkMultimedia (Sinfispumppu)
FM-8 / Native instruments (Yamaha DX-7)
Massive / Native instruments (Paksusoundinen synasyna)

Toimii myös standalonena, tosin mulla nuo on plugarikäytössä, alustana Mac+ProTools LE 7.1.1.
Ei kun leuka rintaan ja kohti uusia nöyryytyksiä.
JPQ
22.02.2009 15:28:26 (muokattu 22.02.2009 15:47:03)

Thefish: En sitten tiedä mitä kukakin pro- tasona pitää, mutta seuraaviin olen itse ollut harvinaisen tyytyväinen;

Moog modular / Arturia (tehosyöppö ristikytkentäpaneeli)
Brass / Arturia (torvisofta)
B-4 / Native instruments (Hammond-emulaatio)
Velvet / Digidesign Air (Rhodes-wurlitzer-emulaatio)
Miroslav Philharmonik / IkMultimedia (Sinfispumppu)
FM-8 / Native instruments (Yamaha DX-7)
Massive / Native instruments (Paksusoundinen synasyna)

Toimii myös standalonena, tosin mulla nuo on plugarikäytössä, alustana Mac+ProTools LE 7.1.1.

noh moog modularikin on pro tasoa vaikkei kovn aito ymmärtääkseni silti arturiankin tuotteiden soundi on vähintäänkin johonkin istuva just testasin taas asentamaani analog factorya muitakin olen kokeillut tuota en ole vielä poistanut. siinäkin mitä mainioimpia soundeja. ja minusta kaikki kaupalliset on pro tasoa eli niillä tekee joku jotain. ilmaisssa sellaisia että ihmettelen että joku pitää vai onko niin etten osaa käyttää ja arvosta tietynlaista soundia lainkaan???...
mutta pakko kysyä eikö ole haitannut se että käyrätorvissa aina vibraatto tuossa miroslavissa? (näin on tietojeni mukaan ja toki omistan itse tuotteen myös...)
omat softasynat on
IK Multimedia total workstation 2(eli samplemoog,sampletron,ja sampletank,sonik synth ja miroslav philharmonik samassa paketissa)
Rob Papen Blue
Rob Papen Albino
lisäksi kaupallista antia on Dimension LE jne jotka sain sonar homestudio 6xlän mukana.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)