Hannu H. 20.11.2008 00:21:32 | |
---|
Olen kuvitellut, että Electron vahvuus olis just sähkömekaanisten soittimien matkimisessa ja keveydessä. Nettiä lukemalla olen saanut ymmärtää, että ainakaan edelliset mallit ei ole ollut pianon matkimiseen parhaita mahdollisia? Minun mielestä tuo olisi omaankin käyttöön aika hyvä. Itte tykkäisin kyllä enemmän puukuorista ja voisi olla oikeat vedettävät drawbarsit. Mua ei ainakaan tuo pianosoundi lämmitä. Kaikki clavian sivuilta löytyneet variantit käyny läpi. Ei nyt tähän hätään muista mikä on käytössä. Mitä tuohon kolmoseen tulee, niin hyvä että oon työtön opiskelija tällä hetkellä niin ei tarttee vaivata päätä moisella :) Muuten vois olla kovan fundeeramisen takana.. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
JPQ 20.11.2008 02:22:40 | |
---|
Alkuinnostuksen jälkeen pari asiaa tuossa ihmetyttääkin: - mihin on kadonnut efekteistä amount-potikka? Pelkällä rate-säädöllä ei ihan hirveästi juhlita. - myös ring modulator näyttää kadonneen, harmittava juttu sekin. Tuo efektisäätöjen puutteellisuus on oikeasti aika paskamainen homma, mikäli jää tuollaiseksi. amount säätö nuppina sitä paitsi minun maullani olettaisin jopa tärkemämpi. |
Paddle 20.11.2008 03:24:29 | |
---|
Stage ja C1 samoissa kuorisa yksinkertaistettuna? Itse löydän parantamisen varaa elektro kakkosen urkusaundista ja varsinkin pianosoundista, sähköpianopuoli ollut kyllä oikein hyvä. Saas nähä miten on nuo B3/farfisa/vox-mallinnukset onnistunu ja onko soundia saatu vielä enemmän oikiaan suuntaan - ainakin nuista valikoista pikasilmäyksellä löyty kaikennäköstä kivaa muokattavaa urkupuolella. Mutta joo, eipä tuohon varaa tuu olemaan :) electrot on kumminki roudattavuutensa puolelta tosi mukavia ja kaikenkaikkiaan ihan päteviä laitteita, pakkohan tätäkin on johonki päästä hiplaamaan. http://www.dropline.net/cats/ |
baron 20.11.2008 11:11:45 | |
---|
electrot on kumminki roudattavuutensa puolelta tosi mukavia ja kaikenkaikkiaan ihan päteviä laitteita, pakkohan tätäkin on johonki päästä hiplaamaan. Joo, se selkäreppu on kiva, sillä on kiva kanniskella NE:tä ympäriinsä ja yrittää näyttää muusikolta. |
Exhausted 20.11.2008 11:48:10 (muokattu 20.11.2008 11:48:21) | |
---|
Olikohan Torille ilmestynyt eilen jo hätäisin Electro 3:sta innostunut, joka halusi saada Electro 2:nsa myytyä vielä järkevällä hinnalla :) |
Hannu H. 20.11.2008 12:46:59 | |
---|
Olikohan Torille ilmestynyt eilen jo hätäisin Electro 3:sta innostunut, joka halusi saada Electro 2:nsa myytyä vielä järkevällä hinnalla :) Voiski vartoilla tovin että hinnat tipahtaa ja hommaa 61:sen ton nordin kaveriksi. Ei siinä kyllä mitään järkeä oo, mutta näyttäs hyvältä ;) Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
Qsine 20.11.2008 16:16:32 | |
---|
Taidanpa jättäytyä askeleen jälkeen minäkin Clavian suhteen. Mieleen pulpahti lähitulevaisuuden hammond-emulaatio-visio, jossa kaksi edullisesti hommattua Electro 61:ä olisi allekkain...riittää meikäläiselle. Eli näkisin noiden uusien mallien tulon hyvänä, markkinatilannetta ja hintoja myllertävänä asiana. "Ensi kuun alussa minä lähden Puolaan, ja jään sinne, siksi aikaa kun asiat sitä vaativat". |
BaariMikko 20.11.2008 16:59:12 | |
---|
Taidanpa jättäytyä askeleen jälkeen minäkin Clavian suhteen. Mieleen pulpahti lähitulevaisuuden hammond-emulaatio-visio, jossa kaksi edullisesti hommattua Electro 61:ä olisi allekkain...riittää meikäläiselle. Eli näkisin noiden uusien mallien tulon hyvänä, markkinatilannetta ja hintoja myllertävänä asiana. Urkurointiinhan voi alasormioksi laittaa ihan minkä tahansa midiä ymmärtävän koskettimiston. Toki tuo ratkaisu on käypä, jos tahtoo esim. urut ja pianot eri koskettimistoille. Onkohan NE3 muuten multitimbraalinen? |
maza 20.11.2008 17:14:30 | |
---|
Mua on ruvennu gaasuttamaan C1 ihan helvetisti. Menee varmaan hankintaan lähiviikkoina, jos ihmiset ostaa mun vanhat roippeet pois. Päivän kysymys on lähinnä se että onko C1:n lepasimu yhtä hyvä kuin Motion Soundin härveli vai ei. Ja jos ei oo, niin olisko Electro ja sille joku erillinen alamanuaali about yhtä hyvä ratkaisu... |
Exhausted 20.11.2008 18:43:39 | |
---|
Onkohan NE3 muuten multitimbraalinen? Ei ole. Yrittävät pitää perinteisten elektromekaanisten kosketinsoittimien periaatetta yllä. |
BaariMikko 20.11.2008 20:29:46 | |
---|
Ei ole. Yrittävät pitää perinteisten elektromekaanisten kosketinsoittimien periaatetta yllä. Jep jep... toisaalta ymmärrän, toisaalta en. :) |
tarmo 20.11.2008 20:33:55 | |
---|
Mua on ruvennu gaasuttamaan C1 ihan helvetisti. Menee varmaan hankintaan lähiviikkoina, jos ihmiset ostaa mun vanhat roippeet pois. Päivän kysymys on lähinnä se että onko C1:n lepasimu yhtä hyvä kuin Motion Soundin härveli vai ei. Ja jos ei oo, niin olisko Electro ja sille joku erillinen alamanuaali about yhtä hyvä ratkaisu... Motion soundista en osaa sanoa, suosittelisin kokeilemaan. C1:n lepasimussa mikään ei tunnu luonnottomalta, eikä häiritse, mutta ei se silti puulepalta kuulosta. Eli ihan kelpo, mutta jos on mahdollisuus kokeilla, voiko sitä vieläkin parantaan (ilman sitä puulepaa...), niin tekisin sen. Electro ja c1 soundaa merkittävästi erilaiselta. Nyt uuden NE 3:n myötä tilanne ei toki enää ole sama. NE2 alakiipparilla ei kuitenkaan tulisi itselleni c1:n vaihtoehtona kyseeseen. C1:n kiippari on mitä on, joten jos on tottunut hammondin klooneihin tai vaikkapa korg cx3:n kiippariin, saattaa nordi tuntua lelulta. Mutta eipä noita pelkkiä waterfall -koskettimia taida midiversioina pahemmin markkinoilla liikkua. Ainakaan sellaisia, joiden laadun ja hinnan takia kannattaisi ostaa NE3 ja siihen perään midiwaterfall... Ihan sama. |
Exhausted 20.11.2008 22:06:36 | |
---|
Jep jep... toisaalta ymmärrän, toisaalta en. :) Ajattelen ehkä vähän kitaristin aivoilla, mutta en ymmärrä mitä Electrossa tekisi multitimbraalisuudella. Splittausmahdollisuus olisi ehkä ihan kätevä. |
samulijp 20.11.2008 22:34:08 | |
---|
Ajattelen ehkä vähän kitaristin aivoilla, mutta en ymmärrä mitä Electrossa tekisi multitimbraalisuudella. Splittausmahdollisuus olisi ehkä ihan kätevä. Soittelis rhodesia tai sämplejä toisella kiipparilla NE3 soundeista ja urkuja NE3:lla? Sekkarin kanssa sitten sais kaikki herkut käyttöön kerrallaan. Toki nykyään tulee kaikki (siis se kaikki vähä) vedetyä heti suoraan audioksi, niin sinällään ihan se ja sama. "Funkin up tonight!" |
Exhausted 21.11.2008 08:58:31 | |
---|
Aivan, tuota mahdollisuutta en tullut ajatelleeksi... |
maza 21.11.2008 11:47:26 | |
---|
Motion soundista en osaa sanoa, suosittelisin kokeilemaan. C1:n lepasimussa mikään ei tunnu luonnottomalta, eikä häiritse, mutta ei se silti puulepalta kuulosta. Eli ihan kelpo, mutta jos on mahdollisuus kokeilla, voiko sitä vieläkin parantaan (ilman sitä puulepaa...), niin tekisin sen. Oon tässä päivän pyöritellyt mielessäni että mitä teen ja tällä hetkellä ajatus on se, että hommaan C1:n tai jonkun toisen kaksimanuaalisen keikkaurun (jos jollain on vaikka vanha Korg BX-3 myynnissä, niin vinkatkaa). Vien himasta Hammond C-3:n treenikämpälle ja vedän treenit sillä + puulepalla, keikalle sitten Nord joko Motion Soundin kanssa tai ilman. Noi Nordit on niin näppärän kevyitä, että sen C1:n voipi ottaa himasta sitten messiin kätevästi keikalle. Tai sit hommaan vielä jonkun järeämmän Leslien (760 tms.) ja ajelen sen läpi treeneissä Hammondia ja keikalla Nordia, himassa pitää sitten puulepan ja soittelee sen läpi Nordia. x) LAITTEISTONHANKINTASYNDROOMA ON SAIRAUS! |
Thomy 21.11.2008 14:08:26 | |
---|
LAITTEISTONHANKINTASYNDROOMA ON SAIRAUS! Eikä välttämättä missään suhteessa keikkojen ja muun duunin määrään ja laatuun... löytyyköhän jostain joku anonymous gearheads-ryhmä ? Tarve ois aika ajoin jonkinmoinen. |
uneksija 21.11.2008 16:37:33 | |
---|
Ei ole. Yrittävät pitää perinteisten elektromekaanisten kosketinsoittimien periaatetta yllä. No toi on kyllä kököin (teko)syy ikinä :) |
maza 21.11.2008 17:02:41 | |
---|
Kävin testailemassa C1:stä. On se aika hyvä. Pitää kyllä vielä treeneissä testata ja myöskin kattoa, että mitä Motion Sound tykkää siitä. Lepasimulaatio on varmaan yleisölle ihan tarpeeksi hyvä, mutta uruttaja haluaisi ehkä kuitenkin oikean väpättimen. :> |
samulijp 22.11.2008 19:11:37 | |
---|
Ei ole. Yrittävät pitää perinteisten elektromekaanisten kosketinsoittimien periaatetta yllä. Tätä mä en tajua. HUONO selitys päästä helpolla. Tohon hintaan pitäs tulla telkkari ja blueray soitin integroituna, langaton netti ja vielä kaatumaton juoma-alusta jalluhanalla, prkl.. "Funkin up tonight!" |