![]() 14.11.2008 23:10:53 | |
---|---|
Olen! Joka kerta kun olen päättänyt ostaa jonkin laitteen olen vieraillut paikallisissa musaliikkeissä kaupanteossa ja tinkimässä, lähes aina tuloksetta. Hintarakoa on jäänyt usein sen verran, että saksmannit ovat vieneet voiton. Mutta onhan se aina hyvä käydä testaamassa, että tietää tehdä tilauksen Thomannille ;) En kai mä sitten voi asialle mitään. Kokeile täältäkin päin, saattais onnistua. Mä oon niin henkeen ja vereen kotimaisten liikkeiden kannalla että säilyis täälläkin jotain. COVS n:o 1. | |
![]() 09.12.2008 14:35:07 (muokattu 09.12.2008 14:35:52) | |
Olen tässä tutustunut eri ohjelmiin. Encore on todella syvältä. Eihän sillä ohjelmalla pysty tekemään kätevästi mitään! Finalen kokeiluversio vaikuttaa enemmän kuin lupaavalta. Kuitenkin esim. Guitar Pro on Finaleakin hyvin paljon käyttäjäystävällisempi. Finalessa on muutamia ihmeellisyyksiä mitä en ole saanut parin päivän intensiivisen tutkimisen jälkeenkään ratkaistua; Mten onnistuu liittämään kaksi eri Finale-tiedostoa peräkkäin tai vaikkapa copy-pastan pari tahtia jostain toisesta tiedostosta toiseen? Varmaan joku osaa neuvoa. Tuo tiedostojen yhdistäminen olisi kätevä ominaisuus. Ei löydy infoa mistään, ei edes manuaalista. Sitten en ole löytänyt vielä miten biisin nimi ja säveltäjä ym. pystytään lisäämään nuotinnokseen jälkeenpäin. Joku varmaan tietää? Kiitos jo etukäteen vinkistä. | |
![]() 09.12.2008 14:42:22 | |
Olen tässä tutustunut eri ohjelmiin. Encore on todella syvältä. Eihän sillä ohjelmalla pysty tekemään kätevästi mitään! Finalen kokeiluversio vaikuttaa enemmän kuin lupaavalta. Kuitenkin esim. Guitar Pro on Finaleakin hyvin paljon käyttäjäystävällisempi.. Vain täydellinen tietämättömyys.. jne. :) Guitar Pro ei ole mikään varsinainen nuotinnus -ohjelma ollenkaan joten turha sitä on verrata ammattitason ohjelmiin Encoreen tai Finaleen. | |
![]() 09.12.2008 14:46:18 | |
Vain täydellinen tietämättömyys.. jne. :) Guitar Pro ei ole mikään varsinainen nuotinnus -ohjelma ollenkaan joten turha sitä on verrata ammattitason ohjelmiin Encoreen tai Finaleen. No kun en olekaan ammattilainen, niin kaipaisin juuri siksi käyttöliittymään selkeyttä ja helposti toteutettavissa olevia toimintoja. Eihän esim. Encoressa pysty muuttamaan nuotin aika-arvoa jälkeenpäin. Pitää deletoida koko nuotti ja kirjoittaa uusi. Todella ammattimaista. Voisiko joku kertoa vastauksen noihin kysymyksiini... | |
![]() 09.12.2008 14:53:48 | |
..Eihän esim. Encoressa pysty muuttamaan nuotin aika-arvoa jälkeenpäin. Pitää deletoida koko nuotti ja kirjoittaa uusi.. Toi on aivan perusjuttuja ..tottakai pystyy, numeronäppäimillä näppäimistön vasemmassa yläreunassa. | |
![]() 09.12.2008 15:29:27 | |
Mten onnistuu liittämään kaksi eri Finale-tiedostoa peräkkäin tai vaikkapa copy-pastan pari tahtia jostain toisesta tiedostosta toiseen? Varmaan joku osaa neuvoa. Tuo tiedostojen yhdistäminen olisi kätevä ominaisuus. Ei löydy infoa mistään, ei edes manuaalista. No tuota kai ei pysty tekemään sitten ollenkaan kun sinäkään EP et asiasta mitään näytä tietävän? | |
![]() 09.12.2008 15:35:23 (muokattu 09.12.2008 15:36:38) | |
No tuota kai ei pysty tekemään sitten ollenkaan kun sinäkään EP et asiasta mitään näytä tietävän? 1. Valitaan Mass Edit työkalu 2. Copy halutut tahdit 3. Insert haluttuun kohtaan. Näin mä sain liitettyä kaksi tahtia Blue Christmas piisistä keskelle My Funny Valentinea. Musta tää on joteskin loogistakin, siksi testasin kun en ole ennen tehnyt, ei tarvinnut lukea manuaaleja. Varmaan ihan samalla tavalla pystyy kokonaisen piisinkin siirtämään. | |
![]() 09.12.2008 16:00:11 | |
No tuota kai ei pysty tekemään sitten ollenkaan kun sinäkään EP et asiasta mitään näytä tietävän? 1. Valitaan Mass Edit työkalu 2. Copy halutut tahdit 3. Insert haluttuun kohtaan. Kokeilin tuota jo aikaisemmin, mutta yritin vain kopioida biisin loppuun. Ei onnistu. Biisin keskelle, jonkun tahdin päälle kyllä saman määrä tahteja onnistuu kopioida, mutta miten saan lisää viivastoa nuotinnoksen loppuun ja miten sinne kopioiminen onnistuu. Eikö tuotakin ominaisuutta olisi voinut tehdä helpommaksi tai niin yksinkertaiseksi kun se on esim. GuitarPro:ssa? Kiitos kuitenkin baron avusta.. | |
![]() 09.12.2008 16:11:14 (muokattu 09.12.2008 16:11:56) | |
Kokeilin tuota jo aikaisemmin, mutta yritin vain kopioida biisin loppuun. Ei onnistu. Biisin keskelle, jonkun tahdin päälle kyllä saman määrä tahteja onnistuu kopioida, mutta miten saan lisää viivastoa nuotinnoksen loppuun ja miten sinne kopioiminen onnistuu. Eikö tuotakin ominaisuutta olisi voinut tehdä helpommaksi tai niin yksinkertaiseksi kun se on esim. GuitarPro:ssa? Kiitos kuitenkin baron avusta.. Piisiin saat lisää viivastoa kun valitsen tahti työkalun (Measure) ja add komennolla haluamasi määrä tahteja, 50-100 | |
![]() 09.12.2008 16:12:44 (muokattu 09.12.2008 16:14:38) | |
No tuota kai ei pysty tekemään sitten ollenkaan kun sinäkään EP et asiasta mitään näytä tietävän? Empä oo vissiin koskaan tarvinnut tuollaista toimenpidettä, eri viivastoja oon kyllä siirrelly partituurista toiseen, mutta en epäile hetkeäkään etteikö se ole Encoressa mahdollista. Finalesta en tietenkään tiedä kun en omista ko. ohjelmaa. | |
![]() 09.12.2008 16:32:34 | |
1. Valitaan Mass Edit työkalu 2. Copy halutut tahdit 3. Insert haluttuun kohtaan. Näin mä sain liitettyä kaksi tahtia Blue Christmas piisistä keskelle My Funny Valentinea. Musta tää on joteskin loogistakin, siksi testasin kun en ole ennen tehnyt, ei tarvinnut lukea manuaaleja. Varmaan ihan samalla tavalla pystyy kokonaisen piisinkin siirtämään. Tuo onnistuu drag&droppaamallakin. Mustaa halutut tahdit, ottaa niistä kiinni ja vie mihin kohtaan haluaa. Ohjelma kysyy vaan, montako kertaa peräkkäin haluaa ne tahdit siihen paikkaan laittaa. COVS n:o 1. | |
![]() 09.12.2008 16:33:20 (muokattu 09.12.2008 16:35:23) | |
Piisiin saat lisää viivastoa kun valitsen tahti työkalun (Measure) ja add komennolla haluamasi määrä tahteja, 50-100 Voi kiitos! Loistavaa. No eipä tullut moinen mieleen... Empä oo vissiin koskaan tarvinnut tuollaista toimenpidettä, eri viivastoja oon kyllä siirrelly partituurista toiseen, mutta en epäile hetkeäkään etteikö se ole Encoressa mahdollista. Finalesta en tietenkään tiedä kun en omista ko. ohjelmaa. Itselläni ei ole tuota Encorea ollutkaan käytössä vaan yritin tutustua ohjelmaan erään muusikkotuttavani luona (joka ei tiennyt ohjelmasta paljon enempää kuin minäkään). Vaikutti vain sellaiselta ohjelmalta, että ominaisuukset ja tapa millä toimintoja tehdään ovat mahdollisimman vaikeasti toteutettu. Itse ainakin ohjelman tekijänä panostaisin käyttöliittymän helppouteen ja toimintojen selkeään ja helppoon toteutettavuuteen. Niin kuin sanoin Finale tuntui heti kättelyssä paljon selkeämmältä ja ymmärrettävämmältä vaikka en ole koko ohjelmaan aikaisemmin tutustunut missään muodossa. | |
![]() 11.12.2008 02:39:29 | |
Tuota just en tiedä, mutta synan, urkumodulin ja rotospheren sain kaikki Suomesta halvemmalla kuin sieltä. Uutena. Minä taas huomattavasti halvemmalla (no hinta luokan tuntien) Ik multimedia 2 softan joka onkin monipuolinen on huonoja ja hyviä viulja vaikka.:) (vitsinä siis siitä että miksi ihmeessä joka paikkaan ängetään aina sitä huonoakin). | |
![]() 11.12.2008 09:43:50 | |
Tästä ei kannata vääntää, se on helpoin, mitä on vuosikaudet käyttänyt. Finalella ja Sibeliuksella on omat kannattajansa. Niinpä samaa mieltä luultavasti omaan pc sekvenseri valintaakin offtopicina vaikutti ohjelmisto historiani. ps. ja muitakin jotkut käyttäneet kait... | |
![]() 16.12.2008 17:26:00 | |
Nyt olen jo nuotittanut parit biisit Finalella. Ohjelma on ihan jees kun tajuaa sen perusjutun. Muutama todella hankalasti ja omituisesti totetutettava ominaisuus, ja pari sellaista mitä en ole vielä ratkaissut. Esim. Miten saa metronomin päälle ja pois? Onko muuten Finalen ja Sibeliuksen tiedostot mitenkään yhteensopivia, eli pystyykö importaamaan Finalea Sibeliukseen ja päin vastoin? | |
![]() 16.12.2008 17:52:02 | |
Täällä on käytetty jo monen monta vuotta Finalea, mutta silti suosittelen kaikille varauksetta Sibeliusta. Kun Finale on jotenkuten tullut opeteltua, niin ei kertakaikkiaan enää jaksa vaihtaa. Finalessa on kestämätöntä paitsi valikon valikon valikko -tyyppinen perseily, myös se, ettei bugeja ja kömpelyyksiä korjata, vaikka uutta versiota pukkaa melkein joka vuosi. Finalessa saa myös undo-option pois päältä. Kuka hemmetti semmoista on-offia tarvitsee, ja mihin??? Viimeistään Sibelius osoittaa ylivoimaisuutensa siinä, kun korjaillaan partituurin virheitä. Sibelius ymmärtää tehdä korjaukset myös erillisstemmaan, kun taas Finalella menee yksikerrallaan-nyypertämiseksi. "Ensi kuun alussa minä lähden Puolaan, ja jään sinne, siksi aikaa kun asiat sitä vaativat". | |
![]() 16.12.2008 19:23:46 | |
Finalessa on kestämätöntä paitsi valikon valikon valikko -tyyppinen perseily, myös se, ettei bugeja ja kömpelyyksiä korjata, vaikka uutta versiota pukkaa melkein joka vuosi Ihan joka vuosi. Rahat pois! | |
![]() 16.12.2008 22:33:59 | |
Onko kukaan oikeasti näistä ohjelmista ymmärtävä tutustunut tarkemmin Anvil Studioon? Itse olen sitä räpeltänyt, sen kun saa perusveriona ilmaiseksi, ja on erittäin helppo käyttää. www.AnvilStudio.com Jotkin ominaisuudet kuitenkin vaativat maksua, enkä vielä ole siihen lähtenyt, kun en tiedä meneekö rahat "hukkaan" jos ohjelmasta kuitenkin loppuu paukut heti kättelyssä... vielä kun en tiedä, mitä noissa isommissa ja paremmissa ohjelmissa on, ja mitä kaikkea en vielä osaa edes uneksia tarvitsevani. En mää tästäkään mitään oikeesti ymmärrä. | |
![]() 17.12.2008 02:23:27 | |
Niin voisiko joku kertoa miten saan sen metronomin kuulumaan tuossa Finalessa. Vähän on köyhää kun koko internetistä ei kyseistä tietoa löydy. Olisi ollut varmaan todella vaativa juttu laittaa nappula sivun reunaan mistä saa metronomin päälle ja pois. | |
![]() 17.12.2008 08:16:02 | |
Niin voisiko joku kertoa miten saan sen metronomin kuulumaan tuossa Finalessa. Vähän on köyhää kun koko internetistä ei kyseistä tietoa löydy. Olisi ollut varmaan todella vaativa juttu laittaa nappula sivun reunaan mistä saa metronomin päälle ja pois. Midi/Audio valikosta "Click and Count-off". Löytyy myös "Playback Settings"istä. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)