![]() 24.10.2008 00:35:27 | |
---|---|
Totaali dissaus johtuu voin sanoa teillä osin kuitenkin siitä että harva osaa noita soundeja soittaa noh pahentaa vielä lisää eli vaikka en ole kitaraa oikeasti soittanut (sähköistä yritin kokeilla) niin kyllä synissä hyviä kitaroitakin on nähty mutta (noh synaksi siis) oikeita soittimia esittävien patchien laatu nousee ihan toiselle tasolle huonoimpienkin jos tuntee sen miten sitä soitinta soitetaan. Olen todella sellaisia vetoja kuullut nykyään surkeina pidetyillä synillä taitavissa käsissä että luulisi soittimen olevan hienompikin. toki tiettyjä juttuja konekitaralla vaikka paha tehdä sanoisin synien korvike soundeille paikkansa meillä nakkisormi säveltäjillä jotka eivät valittettavasti vaikka halua onkin soittamaan kaikkea itse. | |
![]() 24.10.2008 00:46:15 | |
Totaali dissaus johtuu voin sanoa teillä osin kuitenkin siitä että harva osaa noita soundeja soittaa noh pahentaa vielä lisää eli vaikka en ole kitaraa oikeasti soittanut (sähköistä yritin kokeilla) niin kyllä synissä hyviä kitaroitakin on nähty mutta (noh synaksi siis) oikeita soittimia esittävien patchien laatu nousee ihan toiselle tasolle huonoimpienkin jos tuntee sen miten sitä soitinta soitetaan. Olen todella sellaisia vetoja kuullut nykyään surkeina pidetyillä synillä taitavissa käsissä että luulisi soittimen olevan hienompikin. toki tiettyjä juttuja konekitaralla vaikka paha tehdä sanoisin synien korvike soundeille paikkansa meillä nakkisormi säveltäjillä jotka eivät valittettavasti vaikka halua onkin soittamaan kaikkea itse. Kuulehan. Tämä on periaatekysymys. Kitaraa ei soiteta synalla. Ikinä ;). | |
![]() 24.10.2008 11:01:45 | |
Kuulehan. Tämä on periaatekysymys. Kitaraa ei soiteta synalla. Ikinä ;). tähän plussaa + Elämässä pitää olla
tilua!
kalamies #51 >-)))> | |
![]() 24.10.2008 14:29:24 | |
Kai sitä saa jokainen tehä iha mitä haluaa, jos haluaa synamaista kitarasaundia tai kikkailla midillä jotain niin antaa mennä vaan. Kapeakatseista porukkaa. | |
![]() 24.10.2008 15:01:33 (muokattu 24.10.2008 15:02:31) | |
Et tainnut ymmärtää ongelman luonnetta jota tarkoitin (meitä nakkisormi säveltäjiä jotka ei kykene siihen kun idolsinsa noh mun tärkeistä idoleista yksi soittaa vaikka mitä itse viulua,haitaria,ja rumpuja,pianoa,synaia,sähköpianoa jne itse lista aikas loputon ja laulaakin hyvin) ja sitä että mikä sitä vielä pahentaa toki kitarassa yksi tekijä jota paha huomioida eli kielet eli mitkä nuotti yhdistelmät mahdollisia. ja toki soundi tulee sormista pitkälti eli ei saa soittajan sormien vaikutusta soundiin mukaan. Tai kielten kulumista jne. Vähän samanlainen juttu parempi saada lievitystä tuskiin vaikkei tuskien syytä voitaisikaan hoitaa... ps. eli myönnän ongelmat ja ymmärrän lähinnä jo mainitun käytön. | |
![]() 24.10.2008 18:13:47 | |
tähän plussaa + Mä laitan sulle kans oikeamielisyydestä. Joku roti nyt sentään. Ja "nakkisormisäveltäjälle" voisin sanoa, että kannattaisi antaa hieman armoa itselleen. Muusikon alku, joka ei osaa soittaa yhtäaikaa viulua, huilua, kitaraa, banjoa ja pianoa synalla sekä laulaa päälle synkassa on vähän eri juttu kuin nakkisormi. Missä se yhteissoittamisen ilo on, jos yks menee ja soittaa kaiken ja masentaa vielä muutkin :D. Säveltämistilanne on tietysti oma lukunsa ja tuollainen synalla mallintelu säästää aikaa, kun haluaa kuulostella mahdollista lopputulosta. Eli vähän kuin rakentaisi pienoismallin isosta teoksesta, joka vielä joskus näkee päivänvalon oikeassa koossaan eli oikeilla soittimilla soitettuna ;). En kyllä siltikään soittais kitaraa muulla kuin kitaralla... Mutta joo. Sen takia perustetaan bändi, ettei itse tarvitse alkaa väkertää keinotekoisesti orgaanisten soitinten apajilla. Mutta hauskaahan se toki on tuollainen kikkailu ja varmasti löytyy uusia ulottuvuuksia, joihin taas noilla alkuperäisillä soittimilla ei välttämättä päästäisi. Se onkin jo oma maailmansa. **** Palatakseni aiheeseen kävin testaamassa nyt tuon Korg TR:n eikä se ikävä kyllä vakuuttanut laisinkaan. Olen varmaan hemmotellut itseni pilalle lainaamalla tätä ennen kaverini Triton Extremeä, jonka jälkeen ei mikään oikein riitä. Argh. Ja tuota M50 vai mikä se nyt olikaan ei varmaan miljoonaan vuoteen pääse testaamaan. Vaikuttaa kyllä paremmalta, kuin TR. Ehkä pitäisi ottaa riski ja tilata se Thomannilta. Ei vain viitsisi tällaisten investointien kanssa shoppailla sikaa säkissä. | |
![]() 24.10.2008 18:37:20 | |
Älä tilaa thomannilta. Osta Suomesta. COVS n:o 1. | |
![]() 24.10.2008 19:10:36 (muokattu 24.10.2008 19:21:32) | |
No ei täältä paikallisesta liikkeestä ainakaan mitään M50:tä löydy. Ehkä auttaisi jos tekis reissun Helsinkiin, mutta enpä tiedä löytyykö vielä sieltäkään. Olisiko suoralta kädeltä tietoa missä liikkeessä tuolla ylipäätään myydään Korgia? | |
![]() 24.10.2008 19:29:19 (muokattu 24.10.2008 19:31:17) | |
Bändiä ei noin vain perusteta varsinkin kun lähes kaikki suhtautuu nihkeesti ja elää tuppukylässä autotta ja sen pitäs olla mun kohdalla isokin. Mutta se että mä käytän johonkin ei tarkoita että sinun tarvitsee toki myönnän että noi kaikki oikeiden jäljittelyt on jossain määrin aina vitsejä eli esimerkiksi oikea kitara taipuun moneen vaikka mutta usein synan "kitara" patchilla tietty juttu mihin se toimii. ja kitara vain esimerkkinä sama koskee muitakin. ps. idolini usein kyllä soittanut vain osan mutta siis kykenee. | |
![]() 24.10.2008 19:43:03 | |
No ei täältä paikallisesta liikkeestä ainakaan mitään M50:tä löydy. Ehkä auttaisi jos tekis reissun Helsinkiin, mutta enpä tiedä löytyykö vielä sieltäkään. Olisiko suoralta kädeltä tietoa missä liikkeessä tuolla ylipäätään myydään Korgia? Kysy DLX -musicista ainakin. Mun mielestä pitää aina ensin kysyä onko täällä missään kuin aina mennä munat suorana sieltä sakemannilta tilaamaan. No tää ei koske sua, väärä vertaus... COVS n:o 1. | |
![]() 25.10.2008 07:46:59 | |
Kai sitä saa jokainen tehä iha mitä haluaa, jos haluaa synamaista kitarasaundia tai kikkailla midillä jotain niin antaa mennä vaan. Kapeakatseista porukkaa. juu eihän se väärin ole... mutta en muista kyllä itse kertaakaan soittaneeni kitarasaundilla... korkeintaan kun on tullut käytyä patchejä läpi. Jos soittaa kitarapatchillä niin annettakoon rikos anteeksi jos se kuulostaa hyvältä ja "kitaramaiselta" Elämässä pitää olla
tilua!
kalamies #51 >-)))> | |
![]() 25.10.2008 16:05:21 | |
:D. Mun mielestäni kaikki synasaundit ovat todellakin aivan karseita, jos niillä yritetään matkia oikeita soittimia. Varoittavana esimerkkinä "kitarat", kaikenlaiset pilipalipillit, ankeat kuorot, sooloilevat jouset tms. Onneksi edistystä on tapahtunut ja paljon, mutta pääpiirteissään suutari pysyköön lestissään. Itse etsin synasta saundeja, jotka painivat suosiolla omassa sarjassaan eivätkä yritä olla muuta kuin ovat. Synaviuluilla saa kyllä aika kivaa köyhän miehen/naisen fiilistelyä aikaan, jos vielä lisäilee kaikenlaista efektiä päälle. Mutta kun oikea viulu astuu kehiin, niin... Niin. Aito soitin on toki aito soitin, siitä ei pääse mihinkään. Jouset ja pillit, niitä ei ole helppo mallintaa monesta syystä. Jos tuntee soittimen, sen soittotavan ja osaa hyödyntää sitä uskon, että jälki on astetta kelvollisempaa. Sinänsä, tuntemattoman jannun on aika kallista raahata keikoilla mukana sinfoniaorkesteria, bändiä, pilliurkuja, flyygeliä ja tuhatta muuta toosaa... "I'll rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy." -Tom Waits | |
![]() 25.10.2008 18:13:57 | |
Niin. Aito soitin on toki aito soitin, siitä ei pääse mihinkään. Jouset ja pillit, niitä ei ole helppo mallintaa monesta syystä. Jos tuntee soittimen, sen soittotavan ja osaa hyödyntää sitä uskon, että jälki on astetta kelvollisempaa. Sinänsä, tuntemattoman jannun on aika kallista raahata keikoilla mukana sinfoniaorkesteria, bändiä, pilliurkuja, flyygeliä ja tuhatta muuta toosaa... Näin on. ps. paljonkin parempaa jos tuntee. | |
![]() 27.10.2008 12:10:05 | |
Mun mielestä pitää aina ensin kysyä onko täällä missään kuin aina mennä munat suorana sieltä sakemannilta tilaamaan. Se että "munat suorana" mennään tilaamaan, vois liittyä vaikka sellaiseen kivaa pikku detaljiin, että kyseisestä puljusta saa paitsi (joskus, nykyään ehkä vähän harvemmin) edullisemmin, 30 päivän no questions asked -palautusoikeudella (oikeasti aivan huippujuttu) ja kolmen vuoden takuulla. Ja esimerkiksi syntikoiden kanssa ei tarvitse mitään alkaa säätämään postin kanssa; pakkaa tavaran laatikkoon ja UPS:n ukko hakee sen kotiovelta pois, ja jonkin ajan kuluttua tuo uuden paketin tilalle. | |
![]() 27.10.2008 15:33:11 | |
Se että "munat suorana" mennään tilaamaan, vois liittyä vaikka sellaiseen kivaa pikku detaljiin, että kyseisestä puljusta saa paitsi (joskus, nykyään ehkä vähän harvemmin) edullisemmin, 30 päivän no questions asked -palautusoikeudella (oikeasti aivan huippujuttu) ja kolmen vuoden takuulla. Ja esimerkiksi syntikoiden kanssa ei tarvitse mitään alkaa säätämään postin kanssa; pakkaa tavaran laatikkoon ja UPS:n ukko hakee sen kotiovelta pois, ja jonkin ajan kuluttua tuo uuden paketin tilalle. Tuo "edullisemmin" ei enää kyllä ole syy. Suomessa on monta liikettä, jotka kysyy mitä saku pyytää ja sitten pannaan siitä vähän alle. Totta vitussa kannatetaan kotimaan liikkeitä, eikö se takuu ole täälläkin voimassa. COVS n:o 1. | |
![]() 28.10.2008 17:18:14 | |
Tuo "edullisemmin" ei enää kyllä ole syy. Suomessa on monta liikettä, jotka kysyy mitä saku pyytää ja sitten pannaan siitä vähän alle. Totta vitussa kannatetaan kotimaan liikkeitä, eikö se takuu ole täälläkin voimassa. Hinta ei ole ollut vähään aikaan syy ja sitten jo novation ksrän lähetys vaikka takaisin thomann sen maksoikin oli aika kova summa. TUo 3vuotta thomannin oma juttu eli monesti synissä vakiona vain 12kk eli vuosi jossain oli kait vain 6kk. ja ilman kyselyä palautus ei oikein taida melkein missään onnistua minkään ajan kanssa vaikka myyvätkin postiennakolla jne. yksi mielessä jossa taisi olla mutta se rajaa merkit vain yhteen. Tosin merkki on ehkä tärkeimpiä merkkejä koskaan. | |
![]() 01.11.2008 14:18:51 | |
Tuossa voisi olla todella hyvä idea, että menisin paikalliseen liikkeeseen neuvottelemaan, että josko voisivat tilata tuon synan kilpailukykyisellä hinnalla. Kuulema saattaisi pärjätä Thomannin hinnoille. Mielelläni itse viimeiseen asti välttäisin tilailua, jos paikallista liikettä vaan jotenkin voi tukea. | |
![]() 01.11.2008 14:48:00 | |
Tuossa voisi olla todella hyvä idea, että menisin paikalliseen liikkeeseen neuvottelemaan, että josko voisivat tilata tuon synan kilpailukykyisellä hinnalla. Kuulema saattaisi pärjätä Thomannin hinnoille. Mielelläni itse viimeiseen asti välttäisin tilailua, jos paikallista liikettä vaan jotenkin voi tukea. Tästä samaa mieltä tai edes kotimaasta jos tilaileekin... | |
![]() 10.11.2008 14:46:04 | |
Tuossa voisi olla todella hyvä idea, että menisin paikalliseen liikkeeseen neuvottelemaan, että josko voisivat tilata tuon synan kilpailukykyisellä hinnalla. Kuulema saattaisi pärjätä Thomannin hinnoille. Mielelläni itse viimeiseen asti välttäisin tilailua, jos paikallista liikettä vaan jotenkin voi tukea. ite ainaki mieluummin tilaan ku täältä paikallisesta muusiikkiliikkeestä ei meinaa saada palvelua kirveelläkään ja hinnatkin on niin törkeitä. | |
![]() 10.11.2008 15:05:37 | |
ite ainaki mieluummin tilaan ku täältä paikallisesta muusiikkiliikkeestä ei meinaa saada palvelua kirveelläkään ja hinnatkin on niin törkeitä. Tappele saatana niitten kanssa. Ihmisiä nekin on, kokeile joskus. Kauppaa ne haluaa tehdä. COVS n:o 1. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)