![]() 02.09.2008 15:18:34 | |
---|---|
Ehkä muussa musassa onkin paitsi hevissä ja muutamassa muussa jossa oma ihanteensa soundille. ps. eli tietty samplesynien lofius vastaan isot samplekirjastot koneella. tosin tyyppihän haki kait tuota tiettyä leadia josta en tiedä mitään. Meinasin jotakin pätevänpuoleista softaa kuten vaikkapa Reason 4, joka taipuu oikeastaan mihin vain. Visit
http://www.helion.fi | |
![]() 02.09.2008 16:56:36 | |
Ehkä muussa musassa onkin paitsi hevissä ja muutamassa muussa jossa oma ihanteensa soundille. ps. eli tietty samplesynien lofius vastaan isot samplekirjastot koneella. tosin tyyppihän haki kait tuota tiettyä leadia josta en tiedä mitään. http://www.youtube.com/watch?v=9yeb8SmWfTA tuossa kyseistä liidiä Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> | |
![]() 02.09.2008 17:40:13 | |
Kävin testaamassa tota korg tr61 ja luulempa että ostan sen, kun DLXstä saa alle 900€. Soundit ovat mahtavat ja kelpo leadikin sieltä löytyi. | |
![]() 02.09.2008 18:20:15 | |
Kävin testaamassa tota korg tr61 ja luulempa että ostan sen, kun DLXstä saa alle 900€. Soundit ovat mahtavat ja kelpo leadikin sieltä löytyi. ja sillä on myös helppo vääntää niitä liidejä itse (omistan Triton Classicin jossa sama engine) ja parhaat liidit hevin soittoon olen itse vääntänyt (verrattuna factory presetteihin) Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> | |
![]() 02.09.2008 18:32:53 | |
ei hevi miehet taida hyvästä pianosta välittää.:) ps. tais olla ton yamahan full grand piano (tuon niminen kait) mitä tässä youtubesta kuuntelin aikas maukas mutta miten voisitko demottaa tai edes kertoa mitä tasoa orkesteri puoli mo6 synassa. Omaan makuuni Yamahasta löytyy paremmat yksittäiset soittimet kuten viulut ja puhaltimet. Taas kvartettia isompia jousiorkestereita haluavalle Korgissa on parempi valikoima. Yamaha ei varsinkaan preseteillä kuullosta Korgilta (joku tykkää, joku ei), sehän on selvä, mutta hoitaa klassiset orkesterisoittimet monipuolisemmin. Mitä nyt tuli hieman Yamahaan midiä syötettyä: http://www.mikseri.net/artists/?id=56958 Track 7 - Orch Ihan presettejä tuossa käytössä, eli paljon parempaankin pystyisi jos viitsisi. Myös balladista löytyy synat Motif pohjaisina ajalta kun miksaus oli vain kaikujen asettelua mitä kummallisimpiin paikkoihin. Soittoakin olisi pitänyt harjoitella vielä paaljon lisää. (: | |
![]() 02.09.2008 19:55:15 | |
Omaan makuuni Yamahasta löytyy paremmat yksittäiset soittimet kuten viulut ja puhaltimet. Taas kvartettia isompia jousiorkestereita haluavalle Korgissa on parempi valikoima. Yamaha ei varsinkaan preseteillä kuullosta Korgilta (joku tykkää, joku ei), sehän on selvä, mutta hoitaa klassiset orkesterisoittimet monipuolisemmin. Mitä nyt tuli hieman Yamahaan midiä syötettyä: http://www.mikseri.net/artists/?id=56958 Track 7 - Orch Ihan presettejä tuossa käytössä, eli paljon parempaankin pystyisi jos viitsisi. Myös balladista löytyy synat Motif pohjaisina ajalta kun miksaus oli vain kaikujen asettelua mitä kummallisimpiin paikkoihin. Soittoakin olisi pitänyt harjoitella vielä paaljon lisää. (: miksi kvartetti rajana? | |
![]() 02.09.2008 20:44:32 | |
miksi kvartetti rajana? Yleensä sillä on rajattu nuo muutaman soittimen presetit noista "big symphony" tyylisistä preseteistä. Eli jos tarvitsee yhdestä muutamaan jousta kerralla, niin Yamaha kuullostaa aidommalta, mutta suurempia jousiorkestereita mallinnettaessa Korgista löytyy enemmän tavaraa ja oikein käyttökelpoistakin. Makuasioita ja olkoon tämä nyt omaa pohdintaani. | |
![]() 02.09.2008 22:03:30 (muokattu 02.09.2008 22:11:26) | |
Yleensä sillä on rajattu nuo muutaman soittimen presetit noista "big symphony" tyylisistä preseteistä. Eli jos tarvitsee yhdestä muutamaan jousta kerralla, niin Yamaha kuullostaa aidommalta, mutta suurempia jousiorkestereita mallinnettaessa Korgista löytyy enemmän tavaraa ja oikein käyttökelpoistakin. Makuasioita ja olkoon tämä nyt omaa pohdintaani. Kylläpä onkin yleishöylän hankinta vaikeaa osaisipa joku sanoa noista saman hinta tason rolandeista jotain. ja ehkä lähinnä jousissa sektiot muissa riittänee soolotkin kun omia tarpeita miettii. | |
![]() 03.09.2008 12:56:26 | |
Ai niin ja X50 firmware päivityksellä saa esim keikkailevalle synistille KRIITTISEN tärkeän Favorites-ominaisuuden jolla voi 1-9 ja 0 numeronäppäimiin tallentaa lempparisaundeja joko combeja tai programeja ja yhellä painalluksella hakea niitä. Tuo ominaisuus puuttuu TR:stä. Tallentaa kaikki saundit combeina, asentaa ne saundit settilistan mukaan oikeaan järjestykseen yhteen pankkiin ja vaihtaa saundit vaikkapa niillä TR:n DEC ja INC nappuloilla. Tai säätää jalkapolkimen "Program Up" toiminnolle ja vaihtaa saundia sitten polkemalla. Ainakaan itselleni ei tuo kymmenen pikavalintaa riitä edes yhteen settiin, saatikka sitten koko keikkaan. No joo... Tämä on tietenkin vain minun mielipide. En väitä etteikö se olisi täysin mahdotonta, mutta en siltikään sanoisi kyllä. | |
![]() 04.09.2008 14:38:31 (muokattu 04.09.2008 14:42:25) | |
Kannattaa harkita X50 vs TR61 jos ei oikeasti tartte sitä laitteen omaa sekvensseriä. Saat ne samat liidit paljon edullisemmin. Mielipiteitähän nämä vaan on mutta mun kupissa tärkeää on myös laitteen koko ja paino. | |
![]() 05.09.2008 10:25:51 | |
Kannattaa harkita X50 vs TR61 jos ei oikeasti tartte sitä laitteen omaa sekvensseriä. Saat ne samat liidit paljon edullisemmin. Mielipiteitähän nämä vaan on mutta mun kupissa tärkeää on myös laitteen koko ja paino. siinä kyllä menettää muutaki ku vaan sekvensserin... TR:ssä paremmat koskettimet, aftertouch, paremmat realtime-kontrollit (4-suuntainen joystick vs. pitch ja mod. wheel) jne... ja loppujen lopuks eihän toi 61-koskettiminen TR paina ku 7.8 kg... ite raahaan mukana Triton Classicia jonka oma paino pyörii siinä 14 kg hujakoilla ja kun on Thon vanerikeissi vielä siinä niin painoks tulee noin 24kg kannettavaa... X50 painaa 4.3kg joten se ei paina kuin 3.5 kg enemmän ja on vielä varmasti kestävämpää tekoa kuin x50... Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> | |
![]() 05.09.2008 13:05:30 | |
siinä kyllä menettää muutaki ku vaan sekvensserin... TR:ssä paremmat koskettimet, aftertouch, paremmat realtime-kontrollit (4-suuntainen joystick vs. pitch ja mod. wheel) jne... ja loppujen lopuks eihän toi 61-koskettiminen TR paina ku 7.8 kg... ite raahaan mukana Triton Classicia jonka oma paino pyörii siinä 14 kg hujakoilla ja kun on Thon vanerikeissi vielä siinä niin painoks tulee noin 24kg kannettavaa... X50 painaa 4.3kg joten se ei paina kuin 3.5 kg enemmän ja on vielä varmasti kestävämpää tekoa kuin x50... Tuo modwheel,pitch juttu on kyllä ihan makuasia molempi parempi esim. modwheel on tarkempi lajissaan mutta myönnän 4-suuntaisen joystickin olevan kätevämpi siitä että silloin helpompi soittaa käytön yhteydessä muutakin. | |
![]() 05.09.2008 15:45:45 | |
Tuo modwheel,pitch juttu on kyllä ihan makuasia molempi parempi esim. modwheel on tarkempi lajissaan mutta myönnän 4-suuntaisen joystickin olevan kätevämpi siitä että silloin helpompi soittaa käytön yhteydessä muutakin. niin no itse pidän enempi joystickistä kun olen sellaista oppinut käyttämään... mutta tottakai jotkin mod.wheelillä sweeppaavat padit tai liidit toimivat paremmin mod wheelillä koska sen voi jättää tiettyyn asentoon kun taas joystick ponnahtaa aina ns. nolla-asentoon... Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> | |
![]() 05.09.2008 15:52:02 | |
Jep, varmasti makuasioita mutta oon edelleen sitä mieltä että ennemmin kuin puolustellaan omia ostoksia niin mietitään subjektiivisesti(?) sitä kumpi on ketjun alottajalle järkevämpi ratkaisu. | |
![]() 05.09.2008 17:57:32 | |
ostin nyt ton tr61. hyvä syna se on, mutta menee jonku aikaa ennenku opin käyttään sitä. Kiitos vastauksista! | |
![]() 06.09.2008 02:54:34 | |
niin no itse pidän enempi joystickistä kun olen sellaista oppinut käyttämään... mutta tottakai jotkin mod.wheelillä sweeppaavat padit tai liidit toimivat paremmin mod wheelillä koska sen voi jättää tiettyyn asentoon kun taas joystick ponnahtaa aina ns. nolla-asentoon... Itsehän en voi sietää joikkaria, varsinkinkaan korgin semmoista. Jos uutta kiipparia lähtisin ostamaan, olisi yksi tärkeimmistä kriteereistä erilliset wheelit :D. Ei joystickillä pysty tekemään edes vibraa kunnolla. Tai ehkä siihenkin voisi tottua. Makuasioita :) "Fuck keyboard players! It's like; 'Have lots of gear, shut up, play the parts and don't leave!' Keyboard players all suck! They really do." ~ Devin Townsend | |
![]() 06.09.2008 04:20:45 | |
Itsehän en voi sietää joikkaria, varsinkinkaan korgin semmoista. Jos uutta kiipparia lähtisin ostamaan, olisi yksi tärkeimmistä kriteereistä erilliset wheelit :D. Ei joystickillä pysty tekemään edes vibraa kunnolla. Tai ehkä siihenkin voisi tottua. Makuasioita :) Mitä erityisen kamalaa korgin versiossa on? . | |
![]() 06.09.2008 09:12:22 | |
Itsehän en voi sietää joikkaria, varsinkinkaan korgin semmoista. Jos uutta kiipparia lähtisin ostamaan, olisi yksi tärkeimmistä kriteereistä erilliset wheelit :D. Ei joystickillä pysty tekemään edes vibraa kunnolla. Tai ehkä siihenkin voisi tottua. Makuasioita :) vibra kyllä luonnistuu... itse taas en saa wheelillä aikaan kunnon vibraa... että vissiin se on vaan harjoittelukysymys ;) tosin jos jonkun uuden vehkeen ostan missä on koskettimisto (=ei moduuli) niin siinä on kyllä varmaan wheelit tai sitten pitch stick ja mod.wheel... Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> | |
![]() 06.09.2008 13:56:42 | |
Mitä erityisen kamalaa korgin versiossa on? . Mun mielestä ne tuntuu tosi muovisilta ja heppoisilta. Puhumattakaan siitä, että ne eivät kestä. Löystyvät ajan myötä, eivätkä enää palaudu täysin nollaan. Tästä olen nähnyt niiiin monta esimerkkiä, etten luota Korgin kiippareihin enää ollenkaan. Siis, en tunne ketään, jolla ne olisivat kestäneet :--------D "Fuck keyboard players! It's like; 'Have lots of gear, shut up, play the parts and don't leave!' Keyboard players all suck! They really do." ~ Devin Townsend | |
![]() 06.09.2008 15:14:20 (muokattu 06.09.2008 15:16:25) | |
Mun mielestä ne tuntuu tosi muovisilta ja heppoisilta. Puhumattakaan siitä, että ne eivät kestä. Löystyvät ajan myötä, eivätkä enää palaudu täysin nollaan. Tästä olen nähnyt niiiin monta esimerkkiä, etten luota Korgin kiippareihin enää ollenkaan. Siis, en tunne ketään, jolla ne olisivat kestäneet :--------D no meikäläisen tritoni lienee vuoden 1999-2000 mallia ja kyllä joysticki vielä on kunnossa :) en sitten tiedä millaista rääkkiä edellinen omistaja sille on antanut, mutta itse olen ainakin antanut tässä muutaman vuoden ajan kunnon rääkkäystä ;) E: en sitten tiedä esimerkiksi Triton LE:eiden ja TR:ien joystickeistä kun ovat budjettimalleja... mutta nythän M3:ssa on uudenlainen joysticki joka ainakin vaikuttaa ulkonäöltään kestävämmältä kun on tikkua lukuunottamatta kokonaan kuoren alla.... Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)