Aihe: kokemuksia Alesis 8HD:sta?
1 2 3 4
rantes
30.01.2008 13:46:42
Mites noi hollow Sun samplet joita saa ladattua alesiksen sivuilta onkos kukaan kokeillut? Kiinnostais lähinnä noi moogit ja mellotronit soundaako ne hyvältä.
dick.b
teroyk
30.01.2008 18:56:22
Mites noi hollow Sun samplet joita saa ladattua alesiksen sivuilta onkos kukaan kokeillut?

Empä ole vieläkään testannut...tosin taisi siinä olla valmiiksi asennettuna yksi pankki Hollow Sunilta ja esim. Akai XR-10:n rumpusamplet Hollow Sun onnistunu yllättävän huonosti samplaamaan, itekkin osaisin paremmin samplata.

Kiinnostais lähinnä noi moogit ja mellotronit soundaako ne hyvältä.

Lähtisin moog-tyyppisiä soundeja hakemaan ennemmin vehkeen analog-mallinnuksen puolelta. Vaikka alkuperäistä mellotronia en ole päässyt kuulemaan, niin levyjä kuunnelleena korviin osui yksi selvästi mellotronmainen soundi. Se on siinä vakiona, muistaakseni boychoir-niminen.
rantes
30.01.2008 21:02:17
No mä tilasin tänään Alesis 6HD Musik Storesta saas nähä miten nopeasti toimittavat.
dick.b
Dolly_Keys
30.01.2008 22:23:00
No mä tilasin tänään Alesis 6HD Musik Storesta saas nähä miten nopeasti toimittavat.

Ha! Hieno homma, itekki oon ihan lähiaikoina tilaamassa. Saat toimia koekaniinina ;)
Noei. Kerro kuitenki ihmeessä miten sujui, sitte ku on sujunu.
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true!" -Homer J. Simpson
rantes
31.01.2008 21:53:22
Noh tänään tuli ilmoitus että kone olis lähdössä upsilla ja olis mahdollisesti 5.2 suomessa. Laukku tulee jälkitoimituksena.
Tota lisä muistia katselin mutta en mä myöskään löytänyt oikein mistään päin eurooppaa liikettä jossa niitä myytäis. Kuvan perusteella näytti melko erikoisen malliselta toi Alesiksen simm. Onkos kellään tietoa kuka tuo Alesista maahan sieltähän vois kysästä.
dick.b
JPQ
01.02.2008 08:00:28

Noh tänään tuli ilmoitus että kone olis lähdössä upsilla ja olis mahdollisesti 5.2 suomessa. Laukku tulee jälkitoimituksena.
Tota lisä muistia katselin mutta en mä myöskään löytänyt oikein mistään päin eurooppaa liikettä jossa niitä myytäis. Kuvan perusteella näytti melko erikoisen malliselta toi Alesiksen simm. Onkos kellään tietoa kuka tuo Alesista maahan sieltähän vois kysästä.

Huamenta!

Into Luthman kaiketi no näin olen ymmärtänyt ja sivulla näemmä vain andromedan hinta...
http://www.intoluthman.fi/
rantes
01.02.2008 09:45:29
Soitin Intoluthmanille ja lupas ottaa selvää pystyykö into hommaamaan lisä kampoja Alesikseen ja mihin hintaan. Pystyyköhän tohon muistia lisäämään itse eli onko joku luukku pohjassa tai jotain...?
dick.b
teroyk
01.02.2008 16:13:40
Soitin Intoluthmanille ja lupas ottaa selvää pystyykö into hommaamaan lisä kampoja Alesikseen ja mihin hintaan. Pystyyköhän tohon muistia lisäämään itse eli onko joku luukku pohjassa tai jotain...?

hmm...empä tullut ajatelleeksikaan, että eikö onnistuisi itse lisäämään...mutta katsellessani kuvaa jonka linkki on tässäkin ketjussa, niin empä menekkään sanomaa, että selviäsi pelkillä ruuvin aukasuilla ja paikalleen laitolla. Mutta sen tosiaan tiedän, että jos lisää, niin on laitettava kaksi 64Mt palikkaa, jonka jälkeen muistinmäärä on 192Mt.
rantes
06.02.2008 21:47:29 (muokattu 07.02.2008 06:06:38)
No niin kone saapui tänään eli suht nopeasti tuli, tosin UPS sen toi.
Hyvältähän toi vaikuttaa en nyt mitenkään älyttömästi ole kerinnyt räpläämään mutta ihan kiva vehje.
Onkohan täällä ketään joka olis ladannu tohon esim Akain samplejä mä kun yritin niin kyllähän ne soi mutta ne on ihan oudossa järjestyksessä koskettimistolla eli kaikki C koskettimet eri korkeuksilta on peräkkäin ja jne... käytin samplen lataamiseen syntsalle tota Fusion convertteria.

No joo taisin tajuta ilmeisesti toi fusion converter muuttaa vaan soundit fusionille sopiviks mutta noi samplet pitää itse laittaa oikeaan järjestykseen koneen sample editissä.
Hitto et pelästyin kun paketin kyljessä luki 115 Volttia mut koneessa lukikin
100-240 volttia käyttöjännite :)
dick.b
muLperi
07.02.2008 08:19:35
paljos se tuli kokonaisuudessaan kustantamaan tuolta music storesta?
ja olihan se tää paikka http://www.musicstore.de/ ?
rantes
07.02.2008 09:22:59
Joo music storesta tuli elikkäs paketin hinta oli Alesis Fusion+case 888 euroa.
Eilen tuli Alesis Fusion sen hinta oli 777 euroa ja kuljetuksen jälkeen hinta oli
791.15 euroa toimitus on mielestäni nopea ja kotiovelle.
Jälkitoimituksena tulee toi case.

Koko paketille (syna+case) musik store oli laittanut kuljetuksineen 921 egee
dick.b
muLperi
07.02.2008 10:28:29
aivan eli ottivat toiset 20 € sen casen erillis kuljetuksesta ilmeisesti...

tekis mieli kyllä päästä näkemään toi laite livenä
RavnHeart
12.02.2008 20:48:11
"Jack of all trades, master of none."
Dolly_Keys
17.02.2008 14:44:27
Noni!

Oma 6HD tuli toissapäivänä, ja on sitä tässä jonki verran tullu säädeltyä.
Ennenku sain käsiini laitteen mietin että millanen se VA ja FM -synien säätely-interface oikeen on, ja ihan hyvin se toimii nyt parin pvn kokemuksella. Samplet on just sitä mitä on sanottukki, elikkä ysäriä, siitä Holy Grail Grand Piano -saundista (mainostetuin saundi koko vehkeessä...) ei oo oikeen hyvää eikä pahaa mielipidettä, ihan hyvin samplattu, vetää kyllä vertoja muille 2000-luvun laitteiden pianosaundeille.
Tyyppaus jatkunee. Muutama glitch on jo tullu vastaan ja sain sen tunnin sisään jopa kahesti kaatumaan ;) mutta mutta. Tosi V-mäistä että Alesiksen ohjeiden mukaan päivitykseen, saundien latailuun jne tarvitaan paitsi USB-johto niin CF kortti. Kai sitä pitää käydä ostamassa...
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true!" -Homer J. Simpson
rantes
18.02.2008 13:59:32
Joo mulla sattui olemaan Cf kortti joten formatoin sen alesiksessa ja sen jälkeen hain päivityksen korttiin ja kortti alesikseen muistaakseni B ja 7 nappula pohjaan ja käynnistys.
mulla oli koneessa alunperin 1.23 päivitys ja nyt sitten 1.24.
koitin ekaks niin että en formatoinut korttia alesiksessa niin kone ei löytäny koko päivitystä.
dick.b
rantes
18.02.2008 14:22:38
Lueskelin Fusionzonelta et joku siellä oli päivittänyt ilman CF korttia eli kopioinut käyttiksen kovalevylle.
löytyy juttu tuolta http://www.fusionzone.info/ ja sieltä tips and tricks.

Jos toimii niin eipä tarvis CF korttia hankkia.
dick.b
teroyk
19.02.2008 16:41:48
te 6HD:n omistajat, luetelkaapa mitä soundipankkeja teillä oli vakiona?
Dolly_Keys
19.02.2008 18:55:38
te 6HD:n omistajat, luetelkaapa mitä soundipankkeja teillä oli vakiona?

presetit 1-5, electronica, synth drum, more, GM, hollow sun

jos nyt hallitsen termistössä mitä bankit on jne ;) mitä sulla oli/oliko samat?

mulla muuten oli "vakiona" toi OS 1.24, eli eipä kiirettä CF hankinnalla.. ihan toimivilta ohjeilta noi kuulosti tuolla, vinkkinä kaikille jotkei oo vielä päivittäny.
rantes
20.02.2008 06:00:16
samat pankit mullakin.

Tässä vielä toinen sivusto jolta löytyy juttua fusionista http://fusioneer.proboards102.com/index.cgi
dick.b
Zace
21.02.2008 22:59:29
Tulipa tilattua 8HD dv247:sta. Hinta postitettuna oli 840€, joten aika hyvä hinta/feature-suhde tässä ainakin on. Toivottavasti tuossa ei ole liikaa kompromisseja, silllä itse ainakin kaipaisin hyvää tuntumaa koskettimistoon ja hyvää pianosoundia.

Onko tämä Alesis Fusion täysin muovinen kampe, vai onko tuossa käytetty jopa metallia? :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)