tarmo 24.12.2007 09:29:09 (muokattu 24.12.2007 09:30:41) | |
---|
Hmmm.... SX on hienostuneempi versio (aavistuksen verran) kehittyneemmillä soundeilla ja hieman paremmalla koskettimistolla. Lisäksi SX on huomattavasti tyylikkäämmän näköinen. Mutta asiaan: Pianosoundi on se juttu, joka tekee valtavan eron mallien välille. RD700:n piano on tolkuttoman huono, sen pesee vaikka neljänsadan casio, jos alettais vertailemaan. Toki laajennuskortilla saa SX:n tasoisen pianosoundin, mutta se kortti ei TODELLAKAAN ole SRX 02, vaan SRX 11. SX:n pianosoundit sitä vastoin on suht timanttiset. Toinen tykkää yammusta ja toinen rolandista, mutta SX:n pianosoundi on se, josta puhutaan, kun Rolandista on kyse. Mulla on ollut molemmat mallit ja vaikka keikkailinkin perus-ärdeen suht puhki, en enää moista hankkisi, etenkin kun markkinoilla on lähtöhinnaltaan edullisempi RD 700SX :) EDIT: 1800 tai alle pitää uuden SX:n irrota, tai muuten voi jättää kaupan hyllylle! |
Janus 24.12.2007 10:11:48 | |
---|
SX on hienostuneempi versio (aavistuksen verran) kehittyneemmillä soundeilla ja hieman paremmalla koskettimistolla. Lisäksi SX on huomattavasti tyylikkäämmän näköinen... Jep, lisäksi: - suoraan balansoidut XLR-ulostulot kiipparissa itsessään, ei tarvetta DI-bokseille - 2 midi outtia, laajat masterkontrolleriominaisuudet - USB-liitäntä Mulla on ollut nyt yhdellä rundilla lainassa/testissä RD-700SX kuukauden ajan, ja pitää sanoa että ostohommiksi menee. Pianosoundi on munkin mielestä tossa laitteessa se juttu, mutta diggaan itse myös erilaisten split/layer-soundien tekemisen helppoudesta. RD-700SX, Rhodes-laajennus ja vielä joku vapaavalintainen SRX-kortti päälle (itse ottaisin varmaan Orchestral-kortin) - a vot! |
moder 24.12.2007 11:12:39 | |
---|
ja pelkkää 700:sta ei mistään enään saa, ainakaan siis uutena. Just toi layereiden käytön helppous on must homma livetilanteissa. Pidän myös kosketustuntumasta ja pianosoundista. RD-700SX on myös se soitin, jota kaikki tv-ohjelmien housebändit käyttävät, joten mikset siis sinäkin :D |
tarmo 24.12.2007 12:07:15 (muokattu 24.12.2007 12:07:58) | |
---|
Ei lisättävää. Osta! |
kauhu-köös 28.12.2007 20:07:33 | |
---|
Itse hankin pariviikkoa sitten RD-700sx ja suosittelen myös, loistopeli. www.myspace.com/Kauhu |
J. Cool 29.12.2007 11:22:21 | |
---|
mullakin on vähän samantapainen tilanne edessä, mutta kompakti koko on aika iso tekijä, kun tarkotus olisi mountata syna suoraan rumpusettiin. Muuten olisin yamaha s90 es:n kannalla. musta se pesee rd700sx:n. Mulla on epäilys siitä, että soitan nord stage 76:lla. onks kukaan testannu päivitettyjä soundeja? clavian sivuiltahan saa. jos jollakin on nord stage niin olisin iloinen kommenteista! |
tarmo 29.12.2007 12:23:30 | |
---|
olisin yamaha s90 es:n kannalla. musta se pesee rd700sx:n. Äh, noi nyt on tollasia rumpalin mielipiteitä;) Jos noita alkaa tosissaan vertaamaan, niin suosittelen molempia parille livekeikalle. ennen sitä ei ihan tosissaan pääse arvioimaan sitä pianosoundin paremmuutta ja koskettimiston toimivuutta. Kyse on tietysti myös tottumuskysymyksestä. Itse olen joskus joutunut käyttämään S90ES:ä keikalla, eikä se tuntunut rd:n jälkeen kovin miehekkäältä. Helskutin hyvä soitin joka tapauksessa, mutta hyvin erilainen. Nordista en osaa sanoa mitään muuta, kun että koskettimistossa on tosi puinen klangi, palais varmaan hyvin... |
kauhu-köös 29.12.2007 12:33:00 | |
---|
Stagessa on hyvät saundit, varsinkin päivitettynä, piano-saundi on sitten poikkeus, mutta muuten loistovehje. www.myspace.com/Kauhu |
mack the knife 29.12.2007 12:45:55 | |
---|
Stagessa on hyvät saundit, varsinkin päivitettynä, piano-saundi on sitten poikkeus, mutta muuten loistovehje. Eipä sitä kyllä keikkaPIANOKSI voi sanoa. COVS n:o 1. |
J. Cool 29.12.2007 14:08:25 | |
---|
Eipä sitä kyllä keikkaPIANOKSI voi sanoa. niinnoniinno. ehkä mun kysely ei ihan otsikon alle pilkulleen mahtunut. heh tarmo, on mulla kuitenki joku 17 vuotta pianonsoittoa takana... |
baron 29.12.2007 14:34:03 | |
---|
niinnoniinno. ehkä mun kysely ei ihan otsikon alle pilkulleen mahtunut. heh tarmo, on mulla kuitenki joku 17 vuotta pianonsoittoa takana... Onnea! Sehän tarkoittaa että kohta puoleen alat olla oppinut. "Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt)
The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox) |
J. Cool 29.12.2007 15:13:11 | |
---|
Onnea! Sehän tarkoittaa että kohta puoleen alat olla oppinut. eihän se vuosimäärä mitään vielä tarkoita. treenimäärä ehkä jo jotain, mut sitä nyt tuohon lukemaan vois olla paljon enemmänkin. |
rockfrog 29.12.2007 22:00:15 | |
---|
Stagessa on hyvät saundit, varsinkin päivitettynä, piano-saundi on sitten poikkeus, mutta muuten loistovehje. No tästä voi olla montaa mieltä. Asiasta enemmän keskustelua muilla alueilla, mutta ainakin omakohtainen kokemus on että Nordin Stage toimii keikkapianona vallan hyvin. Clavian sivuilta kun lataa kunnon pianosoundin niin kyllä toimii ja tuntuu hyvältä! Lisäksi samaan pakettiin mahtuu aika loistavat Rhodesit ja urkusoundit. Tosin vaatii aina stereo-kytkennän että soundaa siltä kun pitää. Ihan puhtaasti pelkäksi keikkapianoksi tosin aika hintava jos ei käyttöä muille ominaisuuksille... |
masi2 08.11.2008 18:44:44 | |
---|
Pahoittelen vanhan topikin nostamista, mutta enpä viitsinyt uuttakaan rakentaa. Ihan tähän RD-700SX: ään liittyen kysyisin että kuinka kyseinen peli eroaa RD-700GX:stä? Gx:ää pääsin kokeilemaan ja saundit ja tatsi olivat aivan mahtavat! SX-mallissa huonompi koskettimisto vai kuinka? |
moder 08.11.2008 19:45:14 | |
---|
koskettimiston mekaniikka on suht sama, mutta GX:ssä koskettimen pinta on hiottu jotta se muistuttaisi norsunluuta :) Eli tällaista pientä viilausta. |