Aihe: Minkälainen telineviritys?
1 2 3 4 5
devoc
19.08.2007 21:25:07 (muokattu 19.08.2007 21:25:49)

Kanssa ostoaikoinani painin spiderin ja apexin välillä ja hain mielipiteitä. Jollain sivulla tyyppi, joka omisti molemmat ständit sanoi spideria tukevammaksi. Heiluu vähemmän neljän jalan ansiosta. Ihan hyvin pitää tritonia ja uf-6:tta ainakin. Ultimaten ständistä ei ole kokemusta, näytää heiluvammalta ilman niitä jalkoja, mutta toisaalta taas tyylikkäämmältä ja tää spideri on vähän turhan korkea.

Tämmöstä lyhyttä ja ytimekästä vertailua kaipasinkin, dänks :) Pitää nyt katsoa kumpaan kallistuu..
Ironrock
21.08.2007 12:52:46
Mulla on Spiderista yksitasoinen malli, ja se on ainakin todella hyvä. Tukeva ja kasaan taiteltuna kätevän kompakti. Lisäksi Ultimateen verrattuna K&M:ssä on se etu, että pedaalit saa sijoitettua suoraan telineen alle.
mobbi
28.08.2007 18:21:47

Täällä on kehuttu noita ql telineitä.. itse olen miettinyt että tilaisi thomanilta milleniumun x ständin johon saa lisäksi yhteensopivan telineen toiselle synalle siihen päälle. Vaikka millenium on yleensä pelkkä kirosana niin se ständi on kyllä yllättävän tukeva (kaverilla on). mietin vaan lähinnä sitä päälle tulevaa telinettä... kokemuksia? se houkuttaa koska postikulujen kanssa koko setti olisi vaan 86€!
Sorgan
28.08.2007 19:03:55
Täällä on kehuttu noita ql telineitä.. itse olen miettinyt että tilaisi thomanilta milleniumun x ständin johon saa lisäksi yhteensopivan telineen toiselle synalle siihen päälle. Vaikka millenium on yleensä pelkkä kirosana niin se ständi on kyllä yllättävän tukeva (kaverilla on). mietin vaan lähinnä sitä päälle tulevaa telinettä... kokemuksia? se houkuttaa koska postikulujen kanssa koko setti olisi vaan 86€!

Espoon musiikista saa oikeasti hyvän tupla-X ständin ja oikeasti hyvän toisen tason siihen hintaan 90e. En ole varma onko kyseessä Quicklock, mutta aijon ostaa sen heti kun rahaa tulee..
Life without music isn't a life.
Dolly_Keys
28.08.2007 22:30:43
Espoon musiikista saa oikeasti hyvän tupla-X ständin ja oikeasti hyvän toisen tason siihen hintaan 90e.

offtopic: espoon musiikista ei saa muuten yhtään mitään perjantain jälkeen, mesta myytiin fasulle, joka pystyttää oman liikkeensä tilalle...harmi sinänsä.
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true!" -Homer J. Simpson
Sorgan
29.08.2007 07:17:17
offtopic: espoon musiikista ei saa muuten yhtään mitään perjantain jälkeen, mesta myytiin fasulle, joka pystyttää oman liikkeensä tilalle...harmi sinänsä.

Ei voi olla totta!!! Voi Prkl. =(
Jester
29.08.2007 11:40:40

Meikä haki täältä, eikä maksanu paljon 61e.

x-ständi:

http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/28_118/products_id/3210

+ jatkopala kakkoskiipparille:

http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/28_118/products_id/2864
mack the knife
29.08.2007 22:36:02

Eivätkä mitään puhuneet kun kävin kaks kertaa viime viikolla. Ihmettelin, että onpas vähän akustisia teräskielisiä, niin tuli vastaus, että kyllä niitä syksymmällä tulee lisää...
COVS n:o 1.
Sorgan
16.09.2007 19:39:56
Voisiko joku viisaampi kertoa, että onko tuo sellainen jota voi kallistaa vinoständiksi:
http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/28_118/products_id/2864
Ile-
16.09.2007 20:45:18
Tuo vinoständi hommahan on semmonen, että otetaan normi X-ständi jossa on lisäpalat toiselle synalle. Tuossa linkissä on siis ne lisäpalat. Suosittelen ihan oikeasti Quiklokkia vaikka käytettynä, koska se ei heilu yhtään vaikka kuinka soittaisi. Tai siis enhän mä ole noita muita kokeillut.... Tossa "vinoständi" hommassa on sitten sellainen juttu, että jos on kovin lyhyt (lähemmäs 160cm) niin se syna voi olla vaikea saada tarpeeksi matalalle ainakin QL-641:lla ja varmaan myös QL-642:lla kun katsoo speksejä. Kannattaa huomioida.
Doh!
Sorgan
16.09.2007 20:56:22
Tuo vinoständi hommahan on semmonen, että otetaan normi X-ständi jossa on lisäpalat toiselle synalle. Tuossa linkissä on siis ne lisäpalat. Suosittelen ihan oikeasti Quiklokkia vaikka käytettynä, koska se ei heilu yhtään vaikka kuinka soittaisi. Tai siis enhän mä ole noita muita kokeillut.... Tossa "vinoständi" hommassa on sitten sellainen juttu, että jos on kovin lyhyt (lähemmäs 160cm) niin se syna voi olla vaikea saada tarpeeksi matalalle ainakin QL-641:lla ja varmaan myös QL-642:lla kun katsoo speksejä. Kannattaa huomioida.

No, mistäs noita saisi uutena?
Ile-
16.09.2007 22:59:51
F-musiikissa maksoi viime vuonna 200e. En ostanut. Torilta sain 100e:llä matkahuoltoon toimitettuna. Ostin.
Doh!
Sorgan
30.09.2007 17:28:27
Jester
01.10.2007 15:39:38

Saahan tuon lisäpalan kulman säädettyä mielestäni ihan tarpeeksi ( tässä ei kuitenkaan korkeus/syvyyssäätöä). Kun säätää "istuma-asentoon" niin tuossa lisäpalan välisauva/tuki/härpäkkeessä ei riitä leveys, mutta ei ole haitannut vaikka ollut ilmankin. Ei heilu myöskään.
Sorgan
01.10.2007 16:13:40
Saahan tuon lisäpalan kulman säädettyä mielestäni ihan tarpeeksi ( tässä ei kuitenkaan korkeus/syvyyssäätöä). Kun säätää "istuma-asentoon" niin tuossa lisäpalan välisauva/tuki/härpäkkeessä ei riitä leveys, mutta ei ole haitannut vaikka ollut ilmankin. Ei heilu myöskään.

Mutta saako kulman säädettyä tuollaiseksi? http://fcu.org.tw/~b94b0502/MyWebs/stratovarius/DSCF0565.JPG
Jester
01.10.2007 16:38:15

Kallistuu se nuinkin päin..laittamalla noi kallistuvat palat toisinpäin ( että syntsa pysyy kun stopparit ovat vain toisella puolella).
BaariMikko
02.10.2007 11:25:16 (muokattu 02.10.2007 11:25:56)

Entä mikähän olisi paras kolmitasoständi? Pitäisi kestää paljon painoa, olla suht roudattava ja ostettavissa PK-seudulta. Löytyykö Quick-Lokilta tms? Joku sellainen ratkaisu, josta voisi tarvittaessa myös poistaa noita tasoja kevyemmillä keikoilla, olisi varmaan hyvä.
Janus
02.10.2007 12:03:50
Entä mikähän olisi paras kolmitasoständi? Pitäisi kestää paljon painoa, olla suht roudattava ja ostettavissa PK-seudulta. Löytyykö Quick-Lokilta tms? Joku sellainen ratkaisu, josta voisi tarvittaessa myös poistaa noita tasoja kevyemmillä keikoilla, olisi varmaan hyvä.

K&M Spider Pro, ja siihen ylimääräiset suorat rimat. Kevyemmillä keikoilla alimman suoran tason voi kääntää putkirungon suuntaisesti siististi pois näkyvistä, ja käyttää vain ylimpiä tasoja. Kestää ihan tarpeeksi, mulla on ollut tolla systeemillä keikkapiano ja 2 synaa päällekkäin. Tolpan nokassa on kierteet esim. mikkiständille, tai voi siihen laittaa lähikenttämonitorinkin ;)

Haittapuolena tossa on se, että kun siihen perusputkeen laittaa kolmannet rimat, niin kaikki eivät mahdu enää kääntymään siististi putken sisälle roudausta varten, vaan jäävät hieman "törröttämään" ulos - siksipä joku roudauspussi (K&M:n oma on liian pieni, itsellä on Casio Privian pehmeä kantopussi) on hyvä olla. Mut siihen pussiin saakin sit menemään myös kaikki tarvittavat piuhat, pikkumikserin jne.

Kaisaniemen F-Musiikista noita saa, ja jopa kokoavat sulle valmiiksi tollaisen "custom"-staagin, kun ilmoittelet speksit (säästää sun aikaa ja hermoja, noi könärit on välillä ihan pain in the ass purkaa ja kasata, varsinkin yksin!) - työlle tulee toki hieman lisähintaa. Kannattaa samalla tilata putken juureen parit ylimääräiset piuhakoukut, niitä on todella vittumaista ryhtyä lisäilemään jälkikäteen. Ne ovat nimittäin koko ständin vähiten kestävä osa ja saattavat katkeilla melko helpostikin varsinkin talvella (muovia).

http://www.thomann.de/fi/km_18860_spider_pro_schwarz.htm
http://www.thomann.de/fi/km_18865_auflagearmset_a_schwarz.htm
http://www.thomann.de/fi/km_kabelklemme_spider_spider_pro.htm
Ile-
02.10.2007 15:46:12
http://www.quiklok.com/catalog/?p=p … e&iProduct=143&sName=QL-623

Tuollainen löytyi kanssa. Siitä olisi varmaan helpompi purkaa tuo kolmas taso. Muutenkin nuo Quiklokit ovat olleet paljon Spidereitä tukevampia mun käytössä. En tosin tiedä kuinka kolmella tasolla, kun en ole kokeillut...
Doh!
himberg
10.10.2007 15:51:17
Mulla oli muutaman vuoden tuollainen QL642-ständi, ja tykkäsin siitä kovasti. Nyt tosin kävi niin, että niistä ylätason kiinnitys/kiristysruuveista meni kierteet hajalle, eikä varaosia saa. Kyseessä siis se ruuvi joka kiristää jatkopalat itse ständiin..

Ostin tänään k&m spider pro:n, ja huomenna nähdään pysyykö se itämeren aalloissa pystyssä.. ainakin se on miellyttävämpi roudata kuin perinteiset "paskasakset".
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)