Aihe: Hammond A-100 mykistyi kesken soiton. Opastusta kaivataan
1 2
Tubeman
26.06.2007 07:52:40 (muokattu 26.06.2007 08:49:48)
Hoh. Pakko vielä vähän jauhaa tästä.

Kattelin just intter Netistä että alunperin tuo R91 on speksattu 10-wattiseksi.
Morjens Davenportille.

Voi rähmä.. mua vaivas eilen illallakin kokonais virrankulutus tässä tapauksessa,eli tuon nimenomaisen vastuksen läpikulkeva ,siinä skemassakaan ei ollut varmaan osaluetteloa josta tuon teholuokan olis voinut todentaa.Ei siinä mitään,tuo 5W kestää kyllä,huomasin skemassa 50mA merkinnän toisiokäämille ,ja pienen kalkulaation jälkeen skeman arvojen mukaan laskien saadaan häviötehoksi tuo nimenomainen 1,8W jonka mukaan Härra Davenport on vastuksen sinne kolvannut.

Jos virtalähteen antamat jännitteet on häiritsevästi yli ohjearvojen,kannattanee joko
miettiä muuntajan vaihtoa oikean tyyppiseksi tai muuttaa R91:n arvoa 1,2K /9W ,
tuo 9W on Partcon taulukoista,10W.sta ei ollut tyrkyllä.Vastuksen muuttamiseen pitää vaan mitata jännitteet ja laskea vastusarvo niiden mukaan,tuo 1,2K on
noin arvo.
"Fieldistorilla ei tule olemaan tulevaisuutta koska ne kohisevat ja taajuusalue on olematon" (ote artikkelista fetistä 50-luvulla)
maza
26.06.2007 10:05:47

Jos virtalähteen antamat jännitteet on häiritsevästi yli ohjearvojen,kannattanee joko
miettiä muuntajan vaihtoa oikean tyyppiseksi tai muuttaa R91:n arvoa 1,2K /9W ,
tuo 9W on Partcon taulukoista,10W.sta ei ollut tyrkyllä.Vastuksen muuttamiseen pitää vaan mitata jännitteet ja laskea vastusarvo niiden mukaan,tuo 1,2K on
noin arvo.

Kyllä ne nyt on mun mielestä ihan tarpeeksi kohdallaan; ei joku 10V heitto putkikoneen anodijännitteessä ole juuri mitään. Ja 5W tosiaan kestää helposti.
Tubeman
26.06.2007 10:09:55
Kyllä ne nyt on mun mielestä ihan tarpeeksi kohdallaan; ei joku 10V heitto putkikoneen anodijännitteessä ole juuri mitään. Ja 5W tosiaan kestää helposti.

Joo,ei noin pieni heitto mitään vaikuta,tuo nykyinen arvo on kohdallaan.
"Fieldistorilla ei tule olemaan tulevaisuutta koska ne kohisevat ja taajuusalue on olematon" (ote artikkelista fetistä 50-luvulla)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)